Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
mixxman
Gepost door mixxman op maandag 12-01-2009 om 14:10:45
Ze beschrijft m’n ziel met de precisie van een virtuoze graveur
M’n hart raakt met de inktzwarte vloeistof besmeurt
Als een voyeur bespiedt ze me op onnadenkende momenten
Angstig voor het verdwijnen van haar kalligrafische letters
Ze vormen een ketting, en hoe ik ook probeer te vechten
De ketens vervlechten, worden sterker en laten me denken
Elk mens haat de stempel, en probeert de letters te vergeten
Opzoek naar het eigen schrift, maar de inkt is verweven
Zo drukken de tekens op je ziel, van je schepping tot graf
Herken je het woord, dat in je hart, met haar stem is gebrand?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-01-2009 @ 19:56:43 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
sPace
Gepost door sPace op maandag 12-01-2009 om 22:03:00
Nice lyrics! ook nice woordkeuze!
Rust.
----------------------------------------
sPace, geen spatie!
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op maandag 12-01-2009 om 22:03:27
ik blijf je teksten dope vinden
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Masahiro
Gepost door Masahiro op maandag 12-01-2009 om 22:54:21
mja je kan het wel ofzo
maar ik vind de manier waarop je het doet gewoon niks
MiSSy-Y
Whatev!!
Gepost door MiSSy-Y op dinsdag 13-01-2009 om 16:16:49
Yeah!! Nice Nice.. Ik ben dan weer een grote fan van je teksten..
Door de manier van hoe je het brengt..
----------------------------------------
Just Dust It Off..
NLSFLOW
Literatuur
Gepost door NLSFLOW op dinsdag 13-01-2009 om 16:43:00
Leuk,

Maar Ik denk dat je 't er te dik bovenop legt. Het komt op me over dat je echt hebt lopen zoeken naar moeilijke woorden. Ik vind je rijms ook niet zo mooi.

Het is zeker niet slecht

keep it up
----------------------------------------
And now, I'd like to return to the classic.
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 13-01-2009 om 17:22:22
thnx miss, ik mail eerdaags mijn verhaal naar je toe ait?

@NLS tja wat moet ik daar van zeggen. Voor mij zijn het geen moeilijke woorden, maar mooie woorden die veel dichter bij hetgeen komen dat ik bedoel en daarnaast de tekst karakter geven. Mooi dus, maar normaal. Niet om je te kleineren of iets in die richting, maar dat zegt meer over je eigen woordenschat.
Op het punt van rijms kan ik je begrijpen, omdat het verschilt van de gebruikelijke manier van rijmen en dat kan jij niet mooi vinden.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Masahiro
Gepost door Masahiro op dinsdag 13-01-2009 om 19:28:04
Het zijn niet te woorden die de tekst in mijn ogen niet zo goed maken. Je gebruikt bijvoorbeeld erg veel bijvoegelijk naamwoorden; virtuoze graveur, inktzwarte vloeistof, onnadenkende momenten, kalligrafische letters (met 2 L-en overigens). Die bijvoegelijk naamwoorden laten de tekst erg langzaam lezen, elke vorm van vlotheid verdwijnt. Als je dan ook nog 'ouderwets' met 1 lettergrepige eindrijm werkt, dan maak je het de lezer wel erg moeilijk. Verder beschrijf je een situatie waar op t eerste gezicht niet zo veel uit valt op te maken. Ik bedoel; je gebruikt veel metaforen en vergelijkingen. Ik persoonlijk vind de schrijfstijl dus te hermetisch. Het lijkt me ook gewoon vermoeiend om zo'n tekst te schrijven. Naja, ik heb wel vaker op je teksten gereageerd en meestal met dezelfde boodschap, ik weet ook niet waarom ik dit nu weer typ. Maargoed. Snap jij zelf trouwens wel wat er staat? De eerste helft vind ik nog wel te begrijpen, maar daarna snap ik er helemaal niks meer van. En ik ben volgens mij geen domme jongen.



Opzoek naar het eigen schrift, maar de inkt is verweven + verweven met..?
Zo drukken de tekens op je ziel, van je schepping tot graf + je schepping je graf of schepping graf had ik mooier gevonden


my 2 cents
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 13-01-2009 om 19:54:00
Ok ik snap je punt en over die bijvoegelijke naamwoorden heb je gelijk. Ik heb alleen de drang om alles zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Met duidelijk bedoel ik dan, zo dicht mogelijk in de buurt van mijn gevoel of gedachte bij hetgeen waar ik over schrijf. Hier sla ik af en toe in door, daar heb je gewoon gelijk in.
Het rijm aspect vind ik persoonlijk van een iets minder orde, omdat de klanken naar mijn idee wel samen vloeien.

Het gaat hierover een gedachte die ik laatst zat uit te denken. Ik wil ook niet zeggen dat mijn teksten toegangkelijk zijn, ook niet als je het nodige verstand hebt. Zeker niet deze tekst aangezien het hier een gedachte betreft die ik metaforisch probeer te verwoorden. Deze tekst is in zijn geheel namelijk een metafoor.
Het gaat over het deel van je karakter dat je moeder bepaald. Naarmate je ouder wordt zul je meer ontdekken over het deel van je karakter dat je van je moeder of vader hebt overgenomen. Waarschijnlijk zul je, je hele leven bezig zijn om hun deel daarin te ontcijferen. Als je wilt kan ik ook per lijn de betekenis aangeven, maar iemand als jij moet er met deze informatie wel uitkomen lijkt me.

Dus de inkt is verweven....de inkt is: de inkt van je moeder en je eigen inkt
Schepping tot graf was wat mooier geweest, maar vind het niet echt een enorm verschil.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Masahiro
Gepost door Masahiro op dinsdag 13-01-2009 om 20:08:41
Ahja. Nou ik kan je vertellen dat ik daar dus nooit op was gekomen zonder dat je dat zelf had gezegd. En ik denk dat degenen die je tekst heel dope vonden, ook niet deze betekenis erachter hebben gezocht. Vind je dat dan niet jammer? Dat je een bepaald concept hebt wat je helemaaldeshit vindt, maar dat uiteindelijk niemand het idee begrijpt. Zeker wanneer je zo hard je best doet om je gevoelens exact te vangen in woorden lijkt het me erg vervelend als niemand echt snapt wat er staat.

Maar dat is jouw keus natuurlijk. Je hoeft verder ook geen verantwoording af te leggen of zo, vraag het me gewoon af.
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 13-01-2009 om 20:30:49
Nou ja misschien is dat juist de essentie van het schrijven voor mij van dit soort korte teksten. Gewoon even die gedachten/gevoelens van me af schrijven en misschien is proza, om het echt te begrijpen, daar beter geschikt voor. Ik vind echter het abstracte aantrekkelijk en daarom schrijf ik ook dit soort korte teksten.
Wat ik ook zeg: ik probeer om mijn gedachten en gevoelens zo exact mogelijk weer te geven, maar dat betekent dus zo exact mogelijk voor mezelf.
Mocht iemand het niet begrijpen, dan verwacht ik gewoon dat erom uitleg wordt gevraagd, zoals jij dat dus doet. Als men het echt wil begrijpen en het niet enkel mooi vindt, dan is dat op die manier dus te bereiken en dat vind ik prima. Ik vind het niet noodzakelijk dat anderen mijn teksten begrijpen, maar door een bepaalde uitleg kunnen ze daar achter komen.
Ik denk ook dat mensen door het abstracte juist hun eigen waarheid in mijn teksten zoeken en op die manier het mooi kunnen vinden, of puur om hoe het is geschreven.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-01-2009 @ 20:33:05 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Weazel
Gepost door Weazel op dinsdag 13-01-2009 om 22:45:12
Had het al eens eerder aangegeven, met minder woorden dan, maar ik denk er dus net zo over als Masahiro.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 14-01-2009 om 10:28:32
Jaja ik kan me wel een beetje vinden in de kritiek. Maar zoals je zelf zegt, zijn jou gedachtegangen misschien beter te uiten in en proza. In een rap tekst wordt er al snel wat anders verwacht. Maar gewoon props, doe je ding, schrijven kan je zeker.
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0087 sec.