Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 29-01-2009 om 16:15:40
Juda strompelt over straat, steunend op zijn stok
Het hout onder zijn hand voelt als vreugde en als wrok
Leunend op zijn lot, wacht hij voor de bakker
In de raamreflectie ziet hij een man, en bekijkt hem aandachtig
Zijn zwarte haar kleurt grijs, zijn arrogantie verouderd
Niet meer krachtig en onbezonnen, maar wijs en te vertrouwen
Juda ontwijkt zijn uit steen gehouwen blik en kijkt naar zichzelf
Hoe zou deze man hem zien? Beschouwt hij juda als witvel?
Dit stelt hij vast als een vreemde gedachte
Kijkt naar de vlekken op zijn huid, en de snee in zijn handen
De afwezige tanden die zijn charmante lach tot het verleden verbannen
De vreemde lijkt angstig zijn blik te ontwijken, maar bespiedt zijn spiegelbeeld
Juda koopt haastig zijn brood, want de ander ziet te veel
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-01-2009 @ 08:07:22 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Thijs1988
Meatball Sub
Gepost door Thijs1988 op donderdag 29-01-2009 om 23:26:10
Ik vind het wel dope, alleen zichzelf en witvel vind ik niet echt lekker op elkaar rijmen.
Het einde vind ik verder niet zo goed lopen:

Quote:
mixxman schreef op 29-01-2009 @ 16:15
De vreemde lijkt angstig zijn blik te ontwijken, maar bespiedt zijn spiegelbeeld
Juda koopt haastig zijn brood, vertrekt, de man is weg
want de ander ziet te veel

Als ik de laatste zin hardop lees vind ik dat de rijm net te laat is. Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar ik vind het niet zo lekker weglezen.

Verder is ie wel dope
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-01-2009 @ 23:26:45 ]

----------------------------------------
Hitting bottom isn't a weekend retreat. It's not a goddamn seminar. Stop trying to control everything and just let go! LET GO!
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 30-01-2009 om 08:08:56
ait thnx ja heb het einde ff aangepast,,heb je wel gelijk in..zichzelf- witvel het kan maar erg mooi is het inderdaad niet. Kortom ben het eens met je feed.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MiSSy-Y
Whatev!!
Gepost door MiSSy-Y op vrijdag 30-01-2009 om 12:17:40
Mijn reactie op jou shit mixxman is zo standaard > Dope..
----------------------------------------
Just Dust It Off..
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 30-01-2009 om 12:39:48
props, alleen het gaat wel erg diep.. al zal dat er vast bij horen, vind t toch een beetje moeilijk klinken
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 30-01-2009 om 17:00:12
mm t was van mijlen ver al te zien dat die gast zichzelf zag in de reflectie, dat maakt t wat saai. Je woordkeuze is wel dope evenals je rijm, op dat witvel zichzelf gebeuren na.
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 31-01-2009 om 12:32:47
thnx mensen.
Hij ziet zichzelf en een andere man. Er komen twee personen in mijn tekst voor, het gaat niet alleen over de hoofdpersoon.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 31-01-2009 om 13:08:45
Teveel -end woorden, of tegenwoordig deelwoorden zoals het heet, leest niet zo lekker...je kunt beter spaarzaam zijn met zulke vormen omdat het nogal sommige zinnen weet te verpesten...
Hij leunt op zijn lot klinkt bv. veel duidelijker dan leunend op zijn lot mede doordat voltooid deelwoorden de sfeer verpesten.
Quote:
Het hout onder zijn hand voelt als vreugde en als wrok

Hier kun je die tweede als weglaten...kunst van het weglaten moet je showen...
Quote:
Juda ontwijkt zijn uit steen gehouwen blik en kijkt naar zichzelf
Hoe zou deze man hem zien? Beschouwt hij juda als witvel?

Zijn uit steen gehouwen blik? Ik vind het niet zo klinken
Witvel snap ik ook niet echt...
Quote:
De afwezige tanden die zijn charmante lach tot het verleden verbannen

Iets wat afwezig is kan niet echt iets verbannen dus ik heb twijfels of dit bij poëtische vrijheid hoort of gewoon vaag is.

Ik vind het wel een ok tekst, niet zo heel erg bijzonder, je moet uit vreemde formuleringen en soms vreemde woordkeuze stappen en het een leveltje hoger kicken. In vergelijking met andere teksten vind ik dit op een manier simpeler en doeltreffender, en dus wat beter beter qua vorm en uitwerking...qua verhaal niet zo bijzonder...dit had een strofe uit een groter verhaal kunnen zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-01-2009 @ 13:09:13 ]
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 31-01-2009 om 14:51:00
hou op man locutus ik heb laatst nog een tekst gezien van jou(recent) en mixxman eet je zwaar op man, mischien in een opstel kun je die 2e als weglaten maar in deze rap kon er beter nog een als bij want bij de eerste paar zinnen, mixxman lijkt het of je steeds een lettergreep te kort komt. dit is niet zo'n probleem maar met flow zou je dan in een paar zinnen een pauze van 1 lettergreep moeten doen.

De afwezige tanden die zijn charmante lach tot het verleden verbannen

Deze is ook gewoon aan rijm en betekenis komen gewoon goed over. Locotus zit te zeiken,
mixxman volgens mij hebben wij ooit die discussie gehad tekst schrijven is geen/wel rap. Maar ik vind dat je die poetische shit(waar ik niet van hou) steeds meer rapachtig worden.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 31-01-2009 om 16:12:35
Ik feed gewoon zoals ik het zie, beter (te) kritisch dan (te) soft...
Misschien ''eet'' hij me op maar dan zien we dan wel in de finale van het toernooi.
En het is Locutus
Snacky Gepost door Snacky op zaterdag 31-01-2009 om 17:14:49
Ik vind het dope, maar wil wel even reageren, als een ouder afwezig is, word het kind toch verbannen tot het leven van een wees?
Het feit dat iets er niet is, kan er toch toe leiden dat een ander benadeeld word daardoor?


----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 31-01-2009 om 18:26:05
ait thnx voor de feed mensen.
Het feit dat zijn tanden er niet zijn en dat daardoor zijn glimlach naar het verleden is verbannen lijkt me gewoon kunnen inderdaad. Voor de rest kan ik best wat uit je feed halen hoor locutus ik schuw je critism niet.

ait l2 misschien moet ik inderdaad wat meer aandacht geven aan lettergrepen. Daar hou ik namelijk amper rekening mee, bij deze teksten. Maar dat is misschien ook wel waarom ik dit niet helemaal als rap beschouw. Als ik een tekst schrijf om te reccen dan hou ik daar wel rekening mee, maar bij deze vorm van schrijven ben je een stuk vrijer in je schrijven en is het eigenlijk niet echt rap op die manier. Maar ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld met het meer rapachtig worden van mijn tekst.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 07-02-2009 om 14:59:05
jhmm ik snap
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.