Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 16-02-2009 om 17:21:43
deze is nog van het toernooi, maar wegens een no show hebben niet echt veel mensen het gelezen
ben erg benieuwd naar de reacties, dus vandaar dit topic

de eerste alinea is van mixxman, de tweede van mij



5 maart , Flagstaff, Jao’s boekhandel


Jao leunt voorover gebogen en slaakt een diepe zucht

En met gesloten ogen, bijna stiekem, geniet ze vlug

Van Fierro’s sax die haar leidt tot een diepe rust

Plots piept de deur, een bezwete man stapt binnen

“Dag mevrouw, weet u waar ik een gids kan vinden?”

Z’n huid glinstert, z’n hoofd is rood, maar het staat haar aan

Ze lacht naar hem en al snel raken de twee aan de praat

De man blijkt een fanaat, nee, een excentrieke lezer

Ingenomen door een personage en zijn mystieke leven

Ze geniet van zijn trage spreken en vraagt hem haar de titel te geven

“Desert Solitaire”

---

12 april, Mohave Desert


De wind blaast zand in m'n drinken

Het schaaft langs m'n brandende huid en barstende lippen

Ik hou het niet langer uit, en ga langzaam liggen


Eindelijk alleen, met de brandende zon

Met keien en steen, met het rode zand op de rots

Met de trillende lucht, blakerend heet

En het eenzame boompje, dat wat vergeefse schaduw geeft


Ik schenk m'n laatste water aan het dorstige boompje

En geef genietend nog eens goed de kost aan m'n ogen

Kijk alles nog één keer na, maar ik zit goed

Hier eindigt mijn leven, en begint het boek

---

"Looking out on this panorama of light, space, rock and silence I'm inclined to congratulate the dead man on his choice of jumping-off place; he had good taste. He had good luck - I envy him the manner of his going: to die alone, on rock under the sun at the brink of the unknown, like a wolf, like a great bird, seems to me very good fortune indeed. To die in the open, under the sky, far from the insolent interference of leech and priest, before this desert vastness opening like a window onto eternity - that surely was an overwhelming stroke of rare good luck."

Edward Abbey - Desert Solitaire

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 24-02-2009 om 20:43:29
ik geef één kick

als ik geen reacties krijg post ik hier nooit meer een tekst
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Leyla
Gepost door Leyla op dinsdag 24-02-2009 om 21:19:43
Het is gewoon te diep voor het niveau hier!

Ik vind 'm mooi, van beide, maar ik geef het toe, ik snap het verder ook niet echt

Het klinkt heel poëtisch en zeer doordacht, maar ik zie geen 'clou', dus, war mis ik
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
aapje
Gepost door aapje op dinsdag 24-02-2009 om 21:22:51
ik vind het een hele mooie tekst, ik vind jouw stuk misschien net iets beter lopen dan dat van mixxman, maar dat komt omdat ik het stukje van glinsterende huid en rode hoofd van mixxman er lelijk vind staan.
ik ben niet echt literair aangelegd dus ik snap dat stukje erachteraan niet helemaal please forgive me.
maar t zou opzich wel vet zijn voor een track, dan hoor je dus de tekst en dan is de beat soort van afgelopen maar nog wel het muziekje van de beat en dan iemand die zo'n tekst opleest.
vind eigenlijk dat jullie wel iets langere tekst hadden mogen maken (of mocht dat niet?)

edit; wat leyla hierboven ook zegt, iets meer een clou erin verwerken. anders blijft het bij mooi verwoorde dingen ?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-02-2009 @ 21:23:58 ]
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 24-02-2009 om 21:35:17
ben het wel met je eens wat betreft glinsterende huid en hoofd is rood...Maar wij wilden gewoon een luchtige tekst maken met betrekking tot de dood. Het moest pas laat duidelijk worden dat het hoofdpersonage dood wilde en dat moest ook niet dramatisch zijn. Daarnaast vonden wij het tof om een bestaand boek in onze tekst te verwerken wat een extra dimensie aan het verhaaal geeft. We probeerden de lezer ook een beetje op het verkeerde been te zetten door met mijn personage te beginnen wat in principe het bij-personage is, om zo de lezer op het verkeerde been te zetten. Dus kortom we vonden het tof om twee verhalen met elkaar te combineren en luchtige doodscene te beschrijven.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 25-02-2009 om 20:13:03
Klopt, wat mixxman zegt is het idd wel zo'n beetje.

Dat citaat komt uit een boek wat ik gelezen heb, waarin in die bepaalde scene dus op een hele andere manier naar de dood wordt gekeken dan normaal is. Ik heb dat altijd een mooie scene gevonden, en ik had al langer in m'n hoofd om er een tekst bij te schrijven.

Er is dus niet echt sprake van een clou of wat dan ook, we wilden meer een gevoel beschrijven. Ik was er eigenlijk zelf wel tevreden over, maar misschien is het toch een beetje te onduidelijk dan.

Iig bedankt voor het lezen!
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.