Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Nickert
boss
Gepost door Nickert op maandag 23-02-2009 om 11:43:21
Quote:
GLITCHED
FIRST DUTCH NERDCORE EVENT
Op 26 februari 2009 is Nerdcore voor het eerst op Nederlandse bodem te beleven op het evenement GLITCHED. Na de Europese première van de film “Nerdcore For Life” zijn er optredens van de populaire Amerikaanse Nerdcore rappers MC Lars, YTCracker, MC Router en Beefy. Ook de maker van de film, Dan Lamoureux, is aanwezig om een toelichting te geven op de documentaire waarin hij 2 jaar lang de Amerikaanse Nerdcore scene en de hoofdrolspelers hiervan volgde. GLITCHED vindt plaats in Club Panama te Amsterdam.

Nerdcore
Nerdcore is een stroming binnen hiphop, met muziek en teksten die gebaseerd zijn op geeky onderwerpen als: internet, computers, videogames, science fiction, programmeren, technologie en strips. Vooral de populariteit van videogames en internet en het steeds meer volwassen worden van beide bedrijfstakken, draagt bij aan het succes van Nerdcore. Na de Verenigde Staten is nu Europa aan de beurt voor het grote succes.

Role models
De groeiende populariteit van de nerd-rappers heeft te maken met de toenemende ver’nerd’isering van de samenleving. Praktisch iedereen onder de 40 heeft momenteel minstens één hobby of interesse die voorheen als geeky werd beschouwd. Bovendien staan steeds meer nerds aan het hoofd van toonaangevende bedrijven. Denk aan Steve Jobs van Apple, Bill Gates van Microsoft en Larry Page en Sergey Brin van Google. Kortom: nerds zijn role models.

GLITCHED - The Dutch Nerdcore Event vindt plaats op donderdag 26 februari 2009 in Club Panama te Amsterdam, van 20:00 tot 01:00 uur. Toegangskaarten kosten 10 euro en zijn te bestellen op www.glitched.nl. Initiatiefnemer en organisator van GLITCHED is het Amersfoortse internetbureau 4worx. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Nxs Internet, XS4ALL, Tweakers.net en Creative Cities Amsterdam Area (CCAA).
Programma:

20:00 – Zaal open
20:30 – Aanvang documentaire “Nerdcore For Life” (duur: 70 minuten)
22:00 – Beefy
22:30 – MC Router
23:00 – YTCracker
23:30 – MC Lars



Published: 08.01.2009
DATE:
26.02.2009: 20:00 - 26.02.2009: 03:00

TICKET PRICE PRE SALE:
€ 7,50

TICKET PRICE AT DOOR:
€ 10,00


Weer iets nieuws.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-02-2009 @ 11:45:29 ]
Manuz
Zet die beat op repeat
Gepost door Manuz op maandag 23-02-2009 om 13:37:00
triest
----------------------------------------
Jspr schreef op 02-04-2009 @ 16:33:26
"Aight, nouja dio en opposites is te gek aangezien ik dan toch al vrij lam rondwandel, en shit als mn nikies enzo is gewoon supertof dan."
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op maandag 23-02-2009 om 14:10:37
Ik vind het juist wel goed dat iedereen ze ding kan doen binnen het genre "hiphop".
Zoals Kempi ooit heeft gezegd:
"Als iemand rapt over zijn leven, dan mag het. Als ik rap over mijn leven, wordt ik meteen gezien als gangster."

Deze mensen rappen over hun leven.
Laat iedereen gewoon ze ding doen, jij hoeft er niet naar te luisteren.

Daarnaast vind ik dat je blij moet zijn dat hiphop steeds groter wordt. Misschien gaan de "Nerds", nu ook wel luisteren naar een Jiggy Dje en zich verdiepen in andere hiphop.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-02-2009 @ 14:13:38 ]

----------------------------------------
onderschrift
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 23-02-2009 om 14:15:22
Allemaal leuk en aardig, maar ze praten over flow terwijl ze dat niet kunnen.
Eigenlijk is dit forum ook alleen maar Nerdcore.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op maandag 23-02-2009 om 14:21:59
Quote:
Iminic schreef op 23-02-2009 @ 14:15
Allemaal leuk en aardig, maar ze praten over flow terwijl ze dat niet kunnen.
Eigenlijk is dit forum ook alleen maar Nerdcore.


Praat voor jezelf.
Uiteindelijk leren zij ook wel hoe te flowen.
----------------------------------------
onderschrift
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 24-02-2009 om 13:14:53
Hahahap.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0057 sec.