Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Frenk_Goedes
Forever Oldskool
Gepost door Frenk_Goedes op zaterdag 28-02-2009 om 20:11:51
Off Topic: Hoe groot is de kans dat je tekst wordt gejat?

Zou willen zien, zou willen vechten voor wat echt.
Al kan ik beter dan hetgeen wat is gezegd.

Maar ik neem positie,
Terwijl je rustig staart en wacht.
Converseer dag tot nacht,
Wie het eerst is, die lacht.
Ik ga verder,
Streel de snaar subtiel,
En word begrepen.
Het zeker leven,
Laat me je innerste betreden
Ik beter,
Gooi het op ander level, babe.
Neigend naar elkaar,
Doch afwezig.
Ik teken,
En illustreer contouren,
Met perfectie,
Dip het in emotie,
Laat het liggen,
In een andere dimensie.
We kijken diep,
En op zoek, zoekend, zoeter.
Je lach beaamt gevoelens,
En laat gaan wat zou moeten.
Ik snap het,
Je wilt toekomst.
Neem hetgeen wat je toekomt.
Laat mij degene zijn die je dan toestopt.

Refrein:
Zou willen zien, zou willen vechten voor wat echt.
Al kan ik beter dan hetgeen wat is gezegd.
Je maakt het in me los,
En geeft me feedback…

Maar niks is concreet,
Heb slechts een handvol woorden beet.
Maar ik wil je meenemen,
Waar ik breek.
Bedoel waar ik doorbreek,
Met het verleden,
Die me de doofpot aanwees.
Maar me nagenoeg niet zover kreeg.
Ik wil je veel zeggen,
Maar ik weet,
Dat het tijd is voor meer.
Breng de moeite op,
En wees vanbinnen toch bedeesd.
Ik leef voor liefde,
En ken zijn puurheid,
‘k Gluur op zijn tijd,
Terwijl je weet,
Dat ik verloren naar je kijk.
Ik bezwijk,
Draag de koude kleren,
Draag de last.
Duw me verder in gedachten,
Waar ik wacht.
Wacht op een antwoord,
Totdat jezelf ‘t bevestigt,
En instemt op de leegte,
Die je opvult,
Bij gesprekken.

Refrein:
Zou willen zien, zou willen vechten voor wat echt.
Al kan ik beter dan hetgeen wat is gezegd.
Je maakt het in me los,
En geeft me feedback…


V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 01-03-2009 om 11:10:20
Quote:
Off Topic: Hoe groot is de kans dat je tekst wordt gejat?


Wees gerust, die kans lijkt me vrij klein.

Over je tekst: tja, ik vind hem niet zo heel goed. Er zit niet echt een verhaallijn in, maar het is ook geen brag en boast. Het lijkt nog het meest op een verzameling willekeurige zinnetjes.
Bovendien is je rijm erg simpel, en soms zelfs helemaal afwezig.

Lees eens wat teksten van andere, goede schrijvers, luister veel naar rappers met goede teksten, check de tutoiral eens, oefen veel, en drop dan nog wat. Succes.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Frenk_Goedes
Forever Oldskool
Gepost door Frenk_Goedes op zondag 01-03-2009 om 11:26:26
Jeetje,
Dat de rijm afwezig is vraag ik met toch wel sterk af. Waarschijnlijk omdat jij het niet kunt rappen haal je dat aan, het is geen verwijt maar de rijm zit er hoe dan ook in. En dit is niet zo maar een AA BB structuur. In ieder geval. Ieder zijn smaak, en kritiek is gezond.

Thnks voor je post.
Methode
De scheidingslijn tussen fictie en realiteit
Gepost door Methode op zondag 01-03-2009 om 15:03:26
Ik snap je tekst niet helemaal, 't ziet er onoverzichtelijk uit, het lijkt inderdaad op zinnetjes die je gewoon bij elkaar geplakt hebt. Je hebt soms geen rijm, de rijms die je hebt zijn redelijk simpel. Blijf oefenen!

Voorbeeld:
Maar ik neem positie,
Terwijl je rustig staart en wacht.

positie/wacht, ik ontdek er geen rijm in! Of is het een line in geheel? Dan moet je het eventjes netter maken.

Peace
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-03-2009 @ 15:05:43 ]

----------------------------------------
omdat je altijd wel eens...
Snacky Gepost door Snacky op zondag 01-03-2009 om 15:12:10
Quote:
Frenk_Goedes schreef op 01-03-2009 @ 11:26
Jeetje,
Dat de rijm afwezig is vraag ik met toch wel sterk af. Waarschijnlijk omdat jij het niet kunt rappen haal je dat aan, het is geen verwijt maar de rijm zit er hoe dan ook in. En dit is niet zo maar een AA BB structuur. In ieder geval. Ieder zijn smaak, en kritiek is gezond.

Thnks voor je post.


Waarom reageer je op deze wijze?
Hij geeft je zijn ongezouten mening, we hebben niet met je geknikkerd dus we zijn gewoon recht voor je raap.
Je rijm is wel degelijk afwezig, je gebruikt simpele rijm, het is nu eenmaal zo.

Wacht op een antwoord,
Totdat jezelf ‘t bevestigt,
En instemt op de leegte,
Die je opvult,
Bij gesprekken.

Hier is b.v. de rijm afwezig, ik snap dat je bevestigt en gesprekken als klank rijm naar voren wilt schuiven, maar het werkt niet, want het zijn teveel lettergrepen.
Ontwikkel het, maak zoiezo je zinnen langer want het heeft nu meer een gedicht structuur dan een rap tekst, probeer ook gerichter te schrijven want het lijken nu gewoon losse zinnen waar geen touw aan vast te knopen is.

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Frenk_Goedes
Forever Oldskool
Gepost door Frenk_Goedes op zondag 01-03-2009 om 15:32:41
Gozer, ik bedank hem ook voor zijn post. Ik reageer op mijn manier en mocht jij er problemen mee hebben dan is dat leuk voor jezelf. En dan kom je met een irrelevante opmerking. Als je het goed leest dan zeg ik ook dat mijn reactie geen verwijt is. Ik wil hem er alleen maar op attenderen dat de rijm er wel in zit. Want... ik schrijf 1 line in twee stukken onder elkaar. Als je het zo leest dan lijkt het op niks maar ik weet zelf wel wanneer mijn raps kloppen of niet.
Ik heb dit nummer opgenomen, zoals elk ander van mijn teksten en ze flowen toch wel lekker. Dus mocht het simpel lezen, kan ik niks aan doen.

Mocht je nog twijfelen aan mijn modus qua lyrics schrijven of mochten ze in jouw ogen niet kloppen, teveel lettergrepen et cetera. www.boomr.nl/frenkgoedes. Want luisteren is toch anders dan het te lezen.

En op Methode's reactie te antwoorden... het is inderdaad een line.. ik post mijn teksten gewoon zoals ik ze schrijf... moch dit onoverzichtelijk zijn ok.. my bad. check anders bovenvermelde link? Dan kun je ze horen.

Deze tekst was sowieso niet af...

In ieder geval... hahah heb ik wel 3 comments.. Yippiekayee




Quote:
Snacky schreef op 01-03-2009 @ 15:12
(...)

Waarom reageer je op deze wijze?
Hij geeft je zijn ongezouten mening, we hebben niet met je geknikkerd dus we zijn gewoon recht voor je raap.
Je rijm is wel degelijk afwezig, je gebruikt simpele rijm, het is nu eenmaal zo.

Wacht op een antwoord,
Totdat jezelf ‘t bevestigt,
En instemt op de leegte,
Die je opvult,
Bij gesprekken.

Hier is b.v. de rijm afwezig, ik snap dat je bevestigt en gesprekken als klank rijm naar voren wilt schuiven, maar het werkt niet, want het zijn teveel lettergrepen.
Ontwikkel het, maak zoiezo je zinnen langer want het heeft nu meer een gedicht structuur dan een rap tekst, probeer ook gerichter te schrijven want het lijken nu gewoon losse zinnen waar geen touw aan vast te knopen is.
Snacky Gepost door Snacky op zondag 01-03-2009 om 17:55:10
Ik geef je enkel advies jongen, als je je zo eigenwijs gaat gedragen wat kom je hier dan doen?
Ik meld je enkel, dat je teveel lettergrepen gebruikte bij die rijm, dus in jouw hoofd rijmt het misschien, maar een luisteraar hoort die rijm niet, maar goed als je liever met je hoofd in de wolken loopt moet je dat doen.

En je vibe is wel chill na het luisteren van die 2 tracks, maar ik vind het niet bijzonder, magere rijm... zoals er al werd gezegd.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
De-Pijl
DKT
Gepost door De-Pijl op maandag 02-03-2009 om 00:09:10
Waarom reageer je de hele tijd zo moeilijk op die feed dan, je gaat er alleen maar op vooruit als je et aan neemt
----------------------------------------
DATJA
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.