Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op donderdag 07-05-2009 om 22:25:48
jo
ik heb al een tijdje de asio4all plugin voor FL studio. had hem toen gedownload voor het latency probleem.
maar de geluidskwaliteit van mn beats is 20 keer beter als ik ze in FL afspeel (mét asio4all) dan dat ik ze exporteer en in mediaplayer afspeel (zonder asio4all)
nou lijkt het mij wel chill om al mn muziek in die asio kwaliteit te luisteren. hoe fix ik dat?
----------------------------------------
BEATS!
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-05-2009 om 22:40:38
dat lijkt me helemaal los van elkaar te staan. Wat is de kwaliteit van je export dan? Welk formaat... wav, mp3 ? welke bitrate etc etc.
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op donderdag 07-05-2009 om 23:13:49
mp3, 128 kbit of wave 16 bit int.
in beide gevallen klinkt de export anders dan in FL. in FL klinkt het helderder naar mijn idee.

als ik trouwens in FL tijdens het afspelen switch tussen asio4all en mn gewone geluidsdinges, dan hoor ik hetzelfde verschil ook.

en die heldere sound wil ik altijd horen iemand een idee hoe?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-05-2009 @ 23:15:09 ]

----------------------------------------
BEATS!
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op vrijdag 08-05-2009 om 20:20:03
Heb je al eens gekeken naar de drivers van je geluidskaart? bijvoorbeeld de Emu 0202 heeft dit probleem ook wel eens, dit kan je verhelpen met een driver update.
----------------------------------------
myspace
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op maandag 11-05-2009 om 21:05:56
edit: ik ben er achter wat het probleem was. ik had dolby home theater aan staan in mn driver. toen ik dat uit zette hoorde ik geen verschil meer. thanx anyway
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-05-2009 @ 21:14:07 ]

----------------------------------------
BEATS!
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0138 sec.