Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
jB93 Gepost door jB93 op vrijdag 08-05-2009 om 17:42:33
er schijnt een volle maan,'k werp een blik door de ruitjes,
't ziet er erg verlaten uit, zo wit dat ik huiver
ik luister, naar de ruis van de wind
het geeft me de rust die ik thuis maar niet vind..

ik genoot van de dag maar zag al op tegen de schemering
gedachtes overstromen en ik wist al dat dit leven ging,
ik denk aan je met tegenzin, ik voel me machteloos
/heeft zonder jou mijn leven zin? het voelt zo kut en loos

zonder jou, ik zit gevangen in mezelf
grotendeels omdat ik mijn belangen niet vermeld
ik voel de drang; om nou eindelijk die vraag te stellen
maar overspoeld door angst ben ik al snel maanden verder

ja ik wil je echt graag als mijn vaste meisje hebben
ik spreek je fucking vaak maar ik breek het ijs nooit verder!
shit het word alleen maar erger/ je laat me die twijfels hebben
ktwijfel verder/ voordat ik besluit ben ik al vijfenzestig...

Deze tekst schreef ik 's avonds in mijn wintersportpensionkamertje, feedback wordt enorm op prijs gesteld; dit is een van mn eerste teksten, heb wel die Tut gelezen.

Alvast bedankt,

jB93!
----------------------------------------
summerfeelings
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 08-05-2009 om 20:56:04
Ik vind je onderwerpkeuze mooi, teksten over de maan zijn altijd dope. Jammer dat het alleen een opstapje is naar een tekst over de liefde, die ik eigenlijk nooit echt boeiend vind om te lezen - ten eerste omdat het heel persoonlijk is, ten tweede omdat er al drie miljard teksten over de liefde zijn, en de originaliteit is meestal ver te zoeken.

Wat overigens niet wil zeggen dat dit een slechte tekst is, zeker niet als het een van je eerste teksten is.

Je beschrijft het best netjes allemaal, je taalgevoel is wel goed. Da's het belangrijkste. Voor de rest zitten er wel wat foutjes in, rijmt het niet even geweldig en is het niet al te origineel, maar dat komt allemaal wel. Gewoon veel oefenen.
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op zaterdag 09-05-2009 om 14:11:14
Als dit een van je eerste teksten is, heb je het er talent wel voor.
Ik sluit me aan bij VIP, liefdesteksten moeten wel héél origineel zijn voordat het uitsteekt boven de rest, mede doordat het wel enkele miljoenen keren over geschreven is en daardoor best veel cliché's ontstaan zijn. Je woordgebruik is prima, maar je moet wel opletten met paar zinnen die naar cliché neigen, en sommige woorden als 'fucking' kun je beter weglaten...past niet in zo'n soort tekst.
Ik ben wel benieuwd naar een volgende tekst.
jB93 Gepost door jB93 op zaterdag 09-05-2009 om 18:34:13
@ VIP

Ten eerste bedankt voor de feed, en ik schreef over de liefde omdat ik er in die tijd zelf nogal mee zat; ik begrijp dat het niet echt boeiend is voor de lezer om te lezen.
En ik zal zeker meer gaan oefenen.

@ Locotus

Ook jij bedankt, en ik zal met door volgende teksten te schrijven zien of ik echt talent heb of niet, dat terzijde.
Een aantal zinnen neigen naar cliché ja, ik vond het een moeilijk om dat bij dit onderwerp te vermijden terwijl ik toch die gevoelens erbij had.
Over fucking; ik ben het wel met je eens. Ik wilde benadrukken dat het zo vaak was en zo kut, waar ik op niks anders kwam.

Binnenkort zal ik meer droppen.
----------------------------------------
summerfeelings
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0072 sec.