Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Reekersch
8
Gepost door Reekersch op zaterdag 09-05-2009 om 05:07:34
Via het al zo mooie internet heb ik 45000 samples in mijn handen gekregen, ik werk zelf met Logic 8 en doe mijn best om wat toffe beats te maken, kom op dit moment nog niet verder dan een simpele kick drum, snare en wat bass ( je moet ergens beginnen )

Ik wil graag met die samples bezig, wat is nu de beste manier om ze rustig te beluisteren? Ik zit op dit moment op een iMac.
Ik heb op dit moment alles in iTunes gegooid, maar dat is niet een rustige manier om te luisteren en wees eerlijk : om al die samples stuk voor stuk in een sampler te doen om note voor note te beluisteren is ook niks..

Wat raden jullie aan en hoe beluisteren jullie samples?
----------------------------------------
8
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 09-05-2009 om 10:19:54
wat moet je met zoveel samples beetje overdreven ofniet?
Beetje rare vraag *hoe beluisteren jullie samples*
Gewoon muziek luisteren en als je wat hoort wat te gebruiken valt sample je het.

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 09-05-2009 om 11:08:06
Ik zet altijd alles in Fruityloops en dan kun je gewoon alles aanklikken en dan speelt ie een stukje van de sample af, zodat je weet welke het is.
In logic weet ik niet of dat ook kan.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 09-05-2009 om 13:00:56
In de file browser (rechts bovenaan kan je die aanklikken) van logic kan je gewoon naar de map met samples gaan en ze door een simpele klik beluisteren.
Reekersch
8
Gepost door Reekersch op zaterdag 09-05-2009 om 15:36:51
Quote:
Marsman schreef op 09-05-2009 @ 13:00
In de file browser (rechts bovenaan kan je die aanklikken) van logic kan je gewoon naar de map met samples gaan en ze door een simpele klik beluisteren.
Top!
Dankje, nu kan ik verder!
----------------------------------------
8
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.