Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 27-08-2009 om 13:21:34


Quote:
Oz was de eerste één uur durende dramaserie van HBO (Home Box Office), een Amerikaans televisienetwerk. Oz, dat na 6 seizoenen en een totaal van 56 afleveringen ten einde liep, was een (populaire) gevangenisserie. Oz is de bijnaam van het Oswald State Correctional Facility wat staat voor Correctionele Staatsfaciliteit Oswald.

Het verhaal speelt zich af in Emerald City (“Em City”), een experimentele gevangeniseenheid waar de gevangenen zelf verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse gang van zaken. Het concept is bedacht door Tim McManus (Terry Kinney). Het doel van het experiment is om van de gevangenen een beter mens te maken, door een 'echte' samenleving na te bootsen. Elke gevangene heeft een taak binnen de gevangenisgemeenschap; zo worden de postkamer, de keuken en de kledingproductie door de gevangenen zelf beheerd.

Na enkele episodes wordt duidelijk hoe bepaalde groepen zich vormen, wie ze zijn, wat ze doen en waar ze voor staan. Enkele hiervan zijn de Moslims, de Italianen, de Latino’s, de Homoseksuelen, de Neonazi’s, de Afro-Amerikanen en de Ierse Amerikanen. De serie geeft een goed beeld weer van hoe zelfs de grootste criminelen gevoelens hebben, wat sommigen zouden doen om ergens bij te horen, enzovoor


Samengevat, Oz is een piepklein beetje als Prison Break, maar dan zonder dat er steeds iemand wil vluchten,
en met heel wat meer bloed en piemels en mannenlichamen en seks!

Ik heb net even in twee weken alle afleveringen er doorheen gejaagd, en daar heb ik nu wel spijt van ;(
Als je eraan begint, doe het dan rustig aan, voor je het weet is het afgelopen en voel je je heel leeg ;(

Ik ben vooral fan van O'Reily, ook al is hij een vieze vuile gemene rat, hij praat zooo leuk!


En Pancamo is ook mijn held, maar dat kan ik niet echt toelichten verder, hij is gewoon heel... mannelijk, en betrouwbaar.




Maar goed, toffe serie dus, erg confronterend en expliciet wel, maar daardoor ook heel realistisch!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 13:30:21
Gatverdamme, je vergelijkt deze gruwelijke serie met Prison Break. Oz is heel anders, overtuigend gespeeld ipv dat soapgedoe van PB, dope verhaallijn, goed neergezette karakters, het is mijn meest favoriete serie ever. De boodschappen die worden verteld door Augustus zijn ook tof en erg goed uitgewerkt.


En je hebt de hele serie al voor 80 euro, 18 dvd's.
http://www.bol.com/nl/p/dvd/oz-seizoen-1-t-m-6/1002004006283334/index.html


zelfs dat "piepkleine beetje" gaat al te ver Leyla!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-08-2009 @ 13:34:23 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 27-08-2009 om 13:35:15
Haha, dat was ook een neppe vergelijking, dat was een steek naar mensen die het daarmee vergelijken
Sowieso zijn dat meestal net degenen die Oz helemaal niet hebben gezien!

Ik heb die box ook, en ik wacht nog even met de special features kijken, dan heb ik nog wat om naar uit te kijken
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 13:42:49
De hoeveelheid mensen die dit hebben gezien is nog steeds erg klein terwijl ik iedereen al een paar jaar d'rin loop te rammen dat ze het móeten kijken. Volgens mij was het vroeger (toen ik 11/12 was) altijd op rtl5, alleen begon het pas om 11 uur. En ik moest er de volgende dag om half 7 weer uit, dus die ochtend standaard moeite met opstaan hehe.

En O'Reilly is inderdaad de tofste, sneaky en de gebeurtenissen met zijn broertje zijn ook allemaal spannend.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-08-2009 @ 13:43:54 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Mindstate
Gepost door Mindstate op donderdag 27-08-2009 om 13:44:21
Ken het niet maar klinkt wel dope eigenlijk, van de week misschien maar eens bestellen.

Als mijn rekening dat toelaat dan hehe..
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 27-08-2009 om 13:46:39
Je zult er geen spijt van krijgen!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 27-08-2009 om 13:49:11
heb alles gezien, erg mooie serie. O'Reilly was inderdaad het fraaiste karakter met zijn gave om mensen te manipuleren. Miguel Alvarez vond ik ook vet omdat hij gewoon een licht ontvlambaar persoon was, die alles deed wat er in hem opkwam. Waarom noemt niemand trouwens Simon Adebisi! Die man vond ik misschien nog wel fraaier dan O'Reilly.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-08-2009 @ 13:50:09 ]

----------------------------------------
beng!
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 13:50:41
Beste Jesper,
Bedankt voor uw bestelling.


adebisi is een vreselijk mannetje ouwe!
Vieze billenjager


Agamemnon en die andere oude waren ook altijd de moeite waard, 't is zoals hier wordt gezegd: heel erg dope.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-08-2009 @ 13:51:44 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 27-08-2009 om 13:52:19
swagger met zijn hoedje half op zijn hoofd geplakt en zijn walk-man
----------------------------------------
beng!
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 13:53:12
Hahaha en zijn accent, het was wel een mooi figuur dat klopt.

Spoiler:
de manier waarop hij doodgaat vond ik wel bizar, totaal onverwacht

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 27-08-2009 om 13:55:55
Ik vond Adebisi echt de meest hatelijke van iedereen, wat een walgelijke vent, zelfs meer dan Schillinger!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 27-08-2009 om 13:57:48
true.
Maar vonden jullie die dude in die rolstoel ook niet heel irritant? na een tijdje irriteerde ik me echt aan hem en die tussendoorstukjes. Ook vond ik die McManus echt een dikke Henk, jammergenoeg waren dat 2 hoofdrolspelers. Wat ook opvalt aan HBO is dat ze heel veel dezelfde acteurs gebruiken voor hun series. Kenny Wrangler = Preston Broadus uit The Wire en hij speelt ook in The Sopranos. Die vrouw van Tony Soprano is bewaker in OZ etc etc
----------------------------------------
beng!
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 13:59:23
Sowieso zijn er heeeeel veel films waarin ik Oz-acteurs heb zien terugkomen. Rolstoeldude was Augustus, en ik vond zijn boodschappen wel tof gebracht.


----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 27-08-2009 om 14:00:43
Ja, en veel van die gevangenen en bewakers speelden ook in Law & Order: Special Victims Unit las ik.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Gaucho
bijna niet human
Gepost door Gaucho op donderdag 27-08-2009 om 14:12:07
Augustus is natuurlijk ook Michael uit Lost
----------------------------------------
beng!
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 27-08-2009 om 14:12:54
En uit The Matrix!
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 27-08-2009 om 14:25:24
Meesterlijke serie, eerder altijd veel gechecked
Adebisi was voor mij persoonlijk ook wel scumba nr 1
Moet het nog steeds een keer op dvd halen, blu ray zou nog mooier zijn

Samen met Tour of Duty was dit toch wel mijn favo tv serie
En ja Oz vergelijken met Prison Break, dat is eeh..

Chucky met Barbie vergelijken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-08-2009 @ 14:30:39 ]
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 27-08-2009 om 14:34:20
Quote:
Jspr schreef op 27-08-2009 @ 13:42
Volgens mij was het vroeger (toen ik 11/12 was) altijd op rtl5, alleen begon het pas om 11 uur. En ik moest er de volgende dag om half 7 weer uit, dus die ochtend standaard moeite met opstaan hehe.


Haha klopt inderdaad, ik had precies hetzelfde

Vond Kareem Said, O'Reilly, Beecher en Augustus Hill altijd wel de tofste personages maar de hele serie is geweldig
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zondag 27-09-2009 om 21:01:41
Oz was hard inderdaad, had alleen ook altijd hetzelfde als jspr en liquid ghehe, zal eens kijken of ik dit online kan vinden binnenkort
----------------------------------------
Jos de Boss
Jspr
Gepost door Jspr op zondag 27-09-2009 om 21:14:17
Ik heb alles gedownload man, 6 seizoenen. Check je inbox met 5 min


edit: en ook gekocht, hij is eindelijk binnen en de hoes is dit keer niet kapot, props bol. Hij is echter wel 40 eu duurder geworden ergens in de afgelopen 2 week dus voor 120 eu heb je 6 seizoenen (18 dvd's inclusief extra's)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2009 @ 21:22:36 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0113 sec.