Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
undit Gepost door undit op dinsdag 08-06-2010 om 18:41:21
Hallo, ik heb in het verleden een keer met een kamaraad een nummertje gemaakt, alleen is het normaal dat het heel raar hoort als je je zelf hoort?

ik wil nu weer een nummer schrijven/rappen voor mijn vriendin.
Waar noet ik aan denken met tekst?
wat voor dingen heb je nodig?
kost het veel geld?

greetz!
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op dinsdag 08-06-2010 om 18:54:43
nee hoor voor 100 eu per uur kan je al bij mij in de studio
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 08-06-2010 om 19:00:01
50
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op dinsdag 08-06-2010 om 19:29:13
Voor je vriendin mag je bij mij
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op dinsdag 08-06-2010 om 19:33:27
Wat zijn we weer behulpzaam

Ik denk dat het de eerste keer altijd wel apart is om jezelf in audio te horen ja.

Ik vind persoonlijk het tekstuele aspect het belangrijkst. Waar je bijvoorbeeld o.a. op kan letten, zijn het gebruik van bepaalde lines en rijm. Ik vind het altijd leuk om originele woordspelingen te horen. Een liefdesnummer schrijven voor je vriendin is een leuk uitgangspunt om een tekst mee te beginnen, maar je loopt het risico om heel gauw in een cliché te vervallen. Maar als je de plaat alleen gebruikt om je vriendin te laten horen zal dit opzich niet zo erg zijn.
Qua rijm is het natuurlijk leuker om niet de meest voor de hand liggende woorden te rijmen. Echter, als je nog een beginner bent kan dit moeilijk zijn. Zelf vind ik het leuk om meerdere woorden te laten rijmen (multi's). Dus bijvoorbeeld;
Ik maak plannen / dit raakt mannen / niks aan vangen / in aanstalten

Wat voor dingen heb je nodig, dat ligt natuurlijk eraan wat je precies wilt doen. Ik nam vroeger platen op met mijn webcam en die klonken toen voor mij goed genoeg. Nu neem ik op met professionelere apparatuur. Wanneer je echt naar een studio gaat zul je wel een paar tientjes kwijt zijn, je betaald dan normaal gesproken voor de opname tijd en het afmixen. Het is dan natuurlijk wel een mooi resultaat, maar de vraag is of je hier veel geld aan wilt uitgeven als beginner.

Dus conclusie: 25 euro om op te nemen in mijn studio, inclusief dit advies (grapje)
Succes ermee en ik ben benieuwd naar het resultaat, dus drop het op het forum als het af is zou ik zeggen.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
blasterjack
BJ
Gepost door blasterjack op dinsdag 08-06-2010 om 20:22:07
Je hoort jezelf inderdaad altijd anders op een track, dit komt doordat je stem in je kop vibreert waardoor je jezelf anders hoort als je praat.
Maar zoals je jezelf op dat nummer hoorde is hoe andere mensen jou ook horen

Studios kunnen heel duur tot ontzettend goedkoop zijn((hierboven bijvoorbeeld)

----------------------------------------
Represent B.J crew productions genooiyork4life
www.bjmusik.tk voor meer dan 40 dope rappers
JaimyBennett
www.myspace.com/jaimybennett
Gepost door JaimyBennett op dinsdag 08-06-2010 om 22:07:27
Zoals je zelf zegt begin je net..dan zou ik nog niet de moeite nemen om naar een studio te gaan.
De dingen die je nodig hebt zijn in principe een beat, een mic en een programma om het op te nemen.
Audacity is een prima gratis programma om mee te beginnen [all over the internet volgens mij]
Dat je jezelf anders terug hoort dan hoe je jezelf hoort is idd heel normaal. Maar je went er vanzelf aan als je enkele tracks hebt opgenomen.
Qua tekst zou ik je niet echt tips kunnen geven maar als het voor je vriendin is zou ik er wel op letten dat je niet met al te standaard lines aan komt zetten.
Succes ermee
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op dinsdag 08-06-2010 om 23:47:06
dit ruikt sterk naar gimmick
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 09-06-2010 om 00:04:25
Quote:
undit schreef op 08-06-2010 @ 18:41
Hallo, ik heb in het verleden een keer met een kamaraad een nummertje gemaakt, alleen is het normaal dat het heel raar hoort als je je zelf hoort?

Deze zin
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Jspr
Gepost door Jspr op woensdag 09-06-2010 om 08:51:43
Haha ja ik zit hier hardop te lachen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-06-2010 @ 08:51:51 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0085 sec.