Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Internet en computer /
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 15-07-2010 om 22:20:40
Hoi. Ik ben Niels. Ik heb een nieuwe HD-tv. Ook heb ik een supertoffe laptop met een blu ray speler. Ik heb zelfs een HDMI kabeltje. Ik heb nu mijn laptop op mijn tv aangesloten superleuk. ALLEEN ik heb dus geen geluid. Ik heb de HDMI output al geselecteerd als standaardapparaat in het geluid menu van het configuratiescherm maar ik krijg GEEN geluid.
Ik snap er niks van, ik heb zo ongeveer alle fora afgelopen naar antwoorden maar niks heeft me geholpen. Dus:
A:ik heb veel vertrouwen in jullie en schat jullie hoger in als de rest van het interne, of
B: ik ben koppig en heb tegen beter weten in dit topic gemaakt..
either way, heeft iemand een antwoord?
(ik heb trouwens een sony vaio vgn-aw21m en een philips HD 5000 series) BEDANKT!
----------------------------------------
clonebabybeats baby
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 15-07-2010 om 22:45:01
Geen geluid bij wat?
Het afspelen van een Blu-ray-disc?
Met welk programma speel je het dan af?
Heb je je tv wel afgestemd op het kanaal dat hoort bij de HDMI-aansluiting waarop je je laptop hebt aangesloten?
Misschien moet je op de tv ook nog wat veranderen aan de geluidsinstellingen.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 15-07-2010 om 22:49:18
"You need to disable your laptop's onboard speakers to get sound through the HDMI port.

Right click on the loudspeaker icon in your taskbar, and select Playback devices. Then right click on your speakers, and select DISABLE. Right click on your onboard output of the HDMI, e.g. "Realtek digital output", and click "Enable"."


"Hi guys. I've had sound problems recently after updating WinDVD which resulted in no sound when the application was running - but only over the HMDI link, and only when the WinDVD was running (other apps worked fine on their own). I've now resolved my probs, so thought I'd post my fix in case it helps.

NB - I'm not using a Phillips screen (got a Samsung).


* Unplug the HDMI cable and close WinDVD
* Go to: [Control Panel / Sound] options
* Select the HDMI properties
* Go to "enhancements" tab. Click "Restore Defaults". Click Apply.
* Then click "Disable all enhancements" checkbox and hit ok
* Plug in HDMI cable and open Win DVD
* Sound then worked when playing DVDs



It's quite specific in that the HDMI cable must be unplugged before this will work - don't ask me why! - but it's helped me correct the problem twice now (had to go back to a restore point)."
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-07-2010 @ 22:52:27 ]
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 16-07-2010 om 00:55:16
of gebruik een vga kabel en een audio kabel als het nog steeds niet werkt. werkt prima bij mij
Vent
Gepost door Vent op vrijdag 16-07-2010 om 01:40:23
nee fikkie hij wil natuurlijk blu-ray en dus hdmi (geloof dat dat zo werkt toch
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 16-07-2010 om 01:59:08
geen idee eigenlijk zie niet in dat het niet anders kan?
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 16-07-2010 om 14:03:58
BLu ray moet over HDMI anders dus VGA kabels gaan niet, zo werkt dat inderdaad vent. Zodirekt even de steps van Dap doorlopen. Thanks alvast forumvrienden
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op vrijdag 16-07-2010 om 15:11:15
dat verklaard een hoop
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op vrijdag 16-07-2010 om 16:24:27
Maar het geluid doet het nog steeds niet Het lijkt onverklaarbaar ofzo. De kabel, tv en laptop zouden het moeten kunnen...er komt gewoon GEEN geluid door :S
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Weazel
Gepost door Weazel op zaterdag 17-07-2010 om 12:36:01
Ook niet met een optisch kabeltje? (weetikveel)
 Index / Internet en computer /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.