Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Bart-King
Gepost door Bart-King op donderdag 22-07-2010 om 02:29:29


Is mn eerste beat die ik zelf nog relax vind, graag commentaar.
Ik ben nog niet heel lang bezig met beats, dus verwacht geen meesterwerk.
En als je hem checked, graag afluisteren

Bij voorbaat dank

Bart
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-07-2010 @ 12:42:38 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 22-07-2010 om 10:55:21
error.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Bart-King
Gepost door Bart-King op donderdag 22-07-2010 om 12:43:16
Quote:
aprofourz schreef op 22-07-2010 @ 10:55
error.

Hij werkt weer
FaffyXL Gepost door FaffyXL op donderdag 22-07-2010 om 15:44:36
Er zit te weinig hoog in, het is behoorlijk duister.
Probeer een eens diepere bass en wat minder droge geluiden. Gewoon een echo(delay) of tail/hall-effect(reverb) erop doen, dan klinkt het al een stuk professioneler!

Misschien ook handig voor je, voor als je die nog niet hebt; Vengeance samplepacks. Google maar eens en de rest weet je zelf wel te vinden qua niet-legaal binnenhalen en zo. Maar daar geef ik verder geen informatie over .

Klinkt wat sloom na een bepaalde tijd, al heb je het couplet-refrein principe al een beetje onder de knie hoor ik(de opbouw/het arrangement van een track)
Bart-King
Gepost door Bart-King op donderdag 22-07-2010 om 19:12:17
Oke thanks ik zal je tips meenemen.
Bart-King
Gepost door Bart-King op zaterdag 24-07-2010 om 00:55:39
Iemand anders nog enige feedback?
Ezra Gepost door Ezra op zaterdag 24-07-2010 om 13:36:14
Hmm voel hem niet zo

Probeer meer variatie erin te brengen, bijv in de drums. Niet alleen steeds dezelfde loop maar speel met de kick bijvoorbeeld. En voor de rest wat faffyxl zegt.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op zaterdag 24-07-2010 om 16:58:02
Nou, het klinkt heel saai.

En wat Faffy zegt, het 'couplet-refrein principe' zit wel oké, maar zo hoeft niet elke track te zijn hoor. Just saying. Ik maak m'n beats vrijwel altijd zonder refrein. Dat is geheel aan jezelf.

Maar om op de beat in te gaan: Je drums zijn vrij saai. Ik vind de sample sounds voor de drums ook niet zo tof. Probeer je drums te layeren. Dan krijg je al snel een dikkere sound. Je kick staat ook iets te hard naar mijn mening. Meer variatie ook..

De bass is ook beetje standaard, maar dat is verder niet zo erg, maar de melodie is gewoon niet lekker genoeg om dat te compenseren. Standaard sound en het geheel is nogal leeg in principe, maar misschien is dat met vocals erop wel heel anders.

keep it up
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 24-07-2010 om 18:45:51
Wat het refrein - couplet gedoe, zou ik daar Juist priberen vanaf te stappen, tenzij je rappers
over je beats wil hebben. Wil je ze instrumentaal houden, dan mag je daar af en toe best
vanaf stappen om het geheel wat interessanter te maken.
Er zitten ook nog wat te weinig elementen in voor mijn gevoel.
Aleen drums en bas in de coupletten, refreintje cello erbij. Je kan veel meer met samenklanken
als je meer instrumenten toevoegt.
Bart-King
Gepost door Bart-King op maandag 26-07-2010 om 00:27:19
Oke, bedankt voor alle feedback. Maar om even op Marsman in te gaan :
Quote:
Marsman schreef op 24-07-2010 @ 18:45
Wat het refrein - couplet gedoe, zou ik daar Juist priberen vanaf te stappen, tenzij je rappers
over je beats wil hebben. Wil je ze instrumentaal houden, dan mag je daar af en toe best
vanaf stappen om het geheel wat interessanter te maken.
Er zitten ook nog wat te weinig elementen in voor mijn gevoel.
Aleen drums en bas in de coupletten, refreintje cello erbij. Je kan veel meer met samenklanken
als je meer instrumenten toevoegt.

Ik vraag me af of je wel alle geluiden gehoord hebt.
Je kan het er nog steeds weinig vinden, maar je zegt dat het alleen drums, bas en cello is.
Er staat meer op.
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op maandag 26-07-2010 om 00:58:59
Kun je dan ook vertellen wat? dan kunnen we erop gaan letten.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Bart-King
Gepost door Bart-King op maandag 26-07-2010 om 14:12:06
Quote:
FreshS schreef op 26-07-2010 @ 00:58
Kun je dan ook vertellen wat? dan kunnen we erop gaan letten.

Aan het begin hoor je o.a. een clavinet, een choir en een gitaar.
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.