Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
FaffyXL Gepost door FaffyXL op vrijdag 06-08-2010 om 10:03:20
Hey,

ik maak dit topic omdat ik wilde weten hoe sommige ad lips zijn gemaakt, en wellicht zijn er ook nog andere users die wat aan deze informatie hebben.
Wat mij is opgevallen, dat sommige doubles anders dan de rest klinken. Voorbeeld:


Lange Frans - Ben Mezelf
Op 1:40 hoor je een soort valse double. Het lijkt een beetje duivels-achtig. Hoe doen ze dat? Als ze de doubles opnemen schreeuwen in plaats van rappen oid. ? Want op 2:42 hoort die double al weer anders dan op 1:40.


Fresku - Twijfel
4:13 hoor je een double door Fresku ingesproken. Is dat 1 keer rap, en 2 keer double en dan 'lager' inspreken?

En de laatste vraag. 4:33 hoor je 'Dus voor zij die aan mij twijfelen' hoor je schreeuw-achtig. Maar als ik mijn stem 2 keer opneem en ik schreeuw krijg ik niet dat zelfde effect. Zijn dat heel veel lagen met laag rappen/gewoon rappen/en schreeuwen?


Aub geen "Probeer het zou ik zeggen" reacties, die ik sowieso wel kan verwachten, ten eerste ik heb het al geprobeert, ten tweede dit doe ik alleen omdat ik best nieuwsgierig ben, en wellicht hebben andere users er ook wat aan.

Alvast bedankt,
peace
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-08-2010 @ 10:08:10 ]
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op vrijdag 06-08-2010 om 11:40:55
Dat zijn gewoon effecten over de backup. Beetje pitch benden, eq'en etc.
En dat is iedereen proberen ja.

Bij Fresku zijn het backup's een stuk of 3 geloof ik. Allemaal een andere delivery.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0207 sec.