Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
FaffyXL Gepost door FaffyXL op zaterdag 28-08-2010 om 11:26:41


Ongeveer 3 dagen over gedaan. Ik heb geen afmix meer gedaan omdat ik het nu al goed genoeg vond klinken.

Geef aub je mening!

peace
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-08-2010 @ 12:07:36 ]
ZiekeGeest
Gepost door ZiekeGeest op zondag 29-08-2010 om 02:32:35
elke dag 5 minuten?

nee geintje, de sample is dope maar er mist wat variatie en opvulling.
FaffyXL Gepost door FaffyXL op zondag 29-08-2010 om 11:48:22
Hm. Variatie en opvulling?

De variatie vind ik wel goed, en de opvulling is opzich een punt al vind ik het niet echt nodig in deze track. Maar bedankt voor je reactie, en ik zal het meenemen in de update!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-08-2010 @ 12:08:12 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 29-08-2010 om 14:44:48
zit er wel een bassline in?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
FaffyXL Gepost door FaffyXL op zondag 29-08-2010 om 17:59:10
hoor jij dat niet ?
BusinessRecords Gepost door BusinessRecords op zondag 29-08-2010 om 18:02:53
strak man volle respect vanaf deze kant en keep up the good work!!!

BUSINESSRECORDS

BLESS!!
FaffyXL Gepost door FaffyXL op zondag 29-08-2010 om 18:17:35
Thanks

Ook aprofourz thanks voor zijn reactie, al vind ik het nog steeds raar dat je hier geen bass in hoort..
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 29-08-2010 om 18:36:16
ik had m op een andere pc gecheckt,ik zal straks wel thuis luisteren.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
FaffyXL Gepost door FaffyXL op donderdag 02-09-2010 om 16:15:44
Oh misschien komt het daar door.

Sorry voor die nog wat geforceerde opmerking van mij dan
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 03-09-2010 om 00:40:14
klinkt wel ait man alleen k vind samplegebruik beetje irritant worden na een tijdje
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op vrijdag 03-09-2010 om 18:28:57
Leuke grimey achtige beat, maar je samples klinken wat mij betreft iets te hi-fi voor grimey hiphop, vooral de sample die je telkens gebruikt. Hiphop is veelal lo-fi, de echte rauwe hiphop wil dat zeggen. Toen men nog geen software had werden (percussie)-samples van vinyl direct opgenomen in de MPC2000 (of een van de verwante apparaten). Dit gebeurde "heet" - het volume wordt omhooggeschroeft zodat de sample op maximaal volume (maar met net wel of net geen distortion - vervorming dus) binnenkwam. Dit trucje is door een hele hoop mensen gebruikt en het zorgt er voor dat de drums knallen; de converters dienen dan als een soort harde compressor/limiter. Dit werkt met software niet helemaal op dezelfde manier; het is in ieder geval wel aan te raden dat als je een sample gebruikt je eens kunt kijken of je 'm apart doet limiten/compressen.

Lo-fi, omdat het moet: In vroegere tijden toen sample-geheugen nog vaak niet eens boven de 1-2 megabytes uit kwam moest er toch genoeg gesampled worden. Je wilt immers niet met diskettes blijven schuiven of een fortuin steken in een miserabele geheugenuitbreiding. Wederom komt het vinyl met de oplossing: wat je gaat samplen neem je op een hogere snelheid op en speel je op een lagere snelheid af. Dit wil zeggen dat de sample wel net zo lang duurt en op de goede toonhoogte zit maar minder plaats inneemt. In sommige machines draagt dit ook bij aan de charme en het gruizige karakter van de drums. Tegenwoordig met software heb je wel bitreducers, maar die werken niet helemaal op dezelfde manier, en vaak worden ze als filter of ringmodulatie-effect ingezet.

Probeer je drums op te nemen zonder keihard te quantizen (of neem ze niet allemaal met quantizing op). In sommige sequencers lastig omdat je daar zo makkelijk 16 of 64 stappen kunt maken. Probeer desnoods lege stukjes op te nemen voor een paar van de samples en gebruik een subtiele swing/shuffle (51% oid), of zet de samples net een klein stukje vooruit/achteruit; of zet de quantizing helemaal uit en probeer gewoon of je zelf een goed ritme in kan trommelen. Wederom in de historie: de originele TR-808 had een paar elektrische nadelen, waaronder dat als er drums tegelijk werden getriggerd de computer 't niet allemaal exact meer kon bijhouden, dus werden drums net iets eerder of later getriggerd dan eigenlijk de bedoeling. De MPC-60 heeft ook zo'n legendarische groove maar wordt tegelijkertijd (raar he geroemd om z'n strakke sequencing.

Smijt 2 Waves L2 compressors achter elkaar door over de drumtrack heen. Stel 't net wat verschillend in. Anderen zijn ook goed, als ze maar strak (en niet pompend) compressen. Snij alle stukjes van de drums af die je niet nodig hebt. Vooral bij een versnelde of vertraagde drumloop kan wat je niet direct hoort voor rotzooi zorgen. De equalizer haalt weg wat je niet gelijk hoort maar wat wel "aankoekt" of zich opstapelt als je meerdere samples over elkaar heen legt (layering).
FaffyXL Gepost door FaffyXL op vrijdag 03-09-2010 om 20:16:10
damn dat is pas commentaar! Geconcentreerd doorgenomen en word meegenomen naar de volgende beat!

Thanks man .
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.