Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 30-08-2010 om 19:18:22
Yo!

Tijdje geleden dat ik een beat van mijzelf heb laten horen. Met deze beat ben ik gister begonnen. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.
Misschien dat ik er nog gitaar bij in laat spelen, maar dat moet ik nog effe zien.

Luisteren doe je in de onderste Hyvesplayer
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-08-2010 @ 19:19:23 ]

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op maandag 30-08-2010 om 19:37:23
whut!!!!
Dit is dope
----------------------------------------
onderschrift
DeEkte Gepost door DeEkte op maandag 30-08-2010 om 19:38:06
clap staat KAOLO hard OUWE!!!
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 30-08-2010 om 19:52:02
Thanks Chester!
Clap is iets zachter
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
FreshS
De frisse
Gepost door FreshS (1.000.000ste bericht postert) op maandag 30-08-2010 om 21:36:36
fuck man, erg lekker.
Heel relaxte sound.

erg dope.
----------------------------------------
Yo momma so poor she can't afford to pay attention
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op maandag 30-08-2010 om 23:39:58
Thanks man!
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
ZiekeGeest
Gepost door ZiekeGeest op dinsdag 31-08-2010 om 00:01:35
hij is wel heel chill maar misschien iets meer reverb op die harp vanaf 2.00 min.
Masahiro
Gepost door Masahiro op dinsdag 31-08-2010 om 02:20:47
noh ik dacht dat dit een odin beat was
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op dinsdag 31-08-2010 om 11:04:58
ZiekeGeest; Goeie! Thanks
Masahiro; Teleurgesteld?
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Masahiro
Gepost door Masahiro op dinsdag 31-08-2010 om 19:37:29
nadat ik em net heb geluisterd niet hoor
KingOdin
King.
Gepost door KingOdin op donderdag 02-09-2010 om 20:21:41
Hee Masahiro, leuk dat je nog aan me denkt zo af en toe. Moest er zelf ook aan denken toen ik de naam zag. Over de beat, 't steekt erg lekker in elkaar, veel variatie en leuke break met die rollende kick weer terug naar je ritme patterns. Weet er vrij weinig over te zeggen, behalve dat ik het piano-achtig geluidje kazig vind aanhoren (niet in de break). Die in de break zou best wat meer reverb kunnen gebruiken misschien, om te wat meer ambiance te geven en wat meer zweverige break te creeeren. (even gekopieerde vanuit een ander topic met mn reactie: Je probeert een ambiance sfeer neer te zetten, dus voor ambiance zet je een reverb op een mix-send/return en kun je alle mixkanalen in meer of mindere mate van dezelfde reverb gebruik laten maken.Kijk ook maar eens naar reverbs als die gratis TC Electronic (erg fijn voor ambiance vind ik, gebruik m veel) en de oudere Roomverb. Die hebben een 'send' setting waarmee de dry/wet meteen op 100% wet schiet, anders zou je een een convulution reverb kunnen proberen.

Convolution-reverbs zijn gebaseerd op echte opnames die in een bepaalde ruimte worden gemaakt. Die opnames (impulse responses) zijn meestal een korte impuls van witte of roze ruis die in de ruimte wordt afgespeeld en word opgenomen met meetmicrofoons. De impuls zelf wordt er afgeknipt en wat je overhoudt is de reverb-tail, de reactie van de ruimte. Hierin wordt dus eigenlijk het karakter van die ruimte gevangen in zowel tijd als spectrum. Simpel gezegd wordt het signaal dat je de reverb instuurt 'vermenigvuldigd' (geconvolueerd) met de impuls-response, zodat wat eruit komt zich precies zo gedraagt als het in de ruimte zou doen.

In tegenstelling tot algoritmische reverbs die door feedback-loops en allpass-filters een reverb zo efficient mogelijk proberen te benaderen (en door de methodes die daarin gebruikt worden nogal onnatuurlijk kunnen klinken), kosten convolution reverbs veel meer rekenkracht maar klinken ze ook vele malen realistischer. Een voordeel van algoritmische reverbs t.o.v. convolution is dat je alle parameters kunt instellen, omdat alles in real time berekend word. Bij convolution ligt het grootste deel van het karakter vast in de impulse responses.

Tweede kleine opmerking is de afmix van je baslijn, die is erg zacht en duwt niet genoeg door wat mij betreft in de afmix. Download of koop eens T-racks en gooi daar je track in. Met die overload knop in T-racks stel je de hoeveelheid limiting in. Hoe lager hij staat, des te meer limiting treedt er op. Hoe hoger, hoe meer clipping.
Als ik de limiter gebruik zet ik die overload altijd vrij hoog, omdat de bas anders teveel wegvalt. Een beetje clipping is helemaal geen ramp, zeker niet in hiphop muziek. Door de manier waarop het programma werkt klinkt de clipping niet zoals digitale clipping (harde tikken), maar heeft het een warm, analoog karakter.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-09-2010 @ 20:29:10 ]
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 02-09-2010 om 21:53:14
Odin.. koning!
Dope feedback man.. morgen ga ik even wat tips volgen van je.
Over die piano twijfelde ik ook nog. Hij is ook ietwat te druk waarschijnlijk omdat er ook nog een verse overeen komt.
Maar thanks man!
----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0089 sec.