Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 18-11-2010 om 02:23:52
Quote:
Wat zijn de plannen?

Het kabinet Rutte-Verhagen heeft in het regeerakkoord afgesproken dat studenten die meer dan één jaar studievertraging oplopen opeens drieduizend euro meer collegegeld zullen moeten gaan betalen en hun OV kwijtraken. Ook krijgt de hogeschool of universiteit een boete van drieduizend euro per student.
Deze maatregel is gepland om al vanaf het collegejaar 2011-2012 in te gaan.

Dit is toch echt wel de druppel. Persoonlijk heb ik géén studievertraging opgelopen en dat ben ik ook niet van plan maar het zou zomaar kunnen gebeuren. Nu de Masters niet meer gefinancierd worden en de basisbeurs hoogstwaarschijnlijk een lening wordt, is het duidelijk hoe de regering de studerende bevolking behandelt. Laat je stem horen zou ik zeggen, er zijn al redelijk wat handtekeningen opgehaald.

http://minimaalnominaal.nl/
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-11-2010 @ 02:25:47 ]
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op donderdag 18-11-2010 om 23:48:38
Vooral die boete lijkt me een slechte zaak, dat werkt alleen maar fraude in de hand.
aapje
Gepost door aapje op vrijdag 19-11-2010 om 00:01:45
Wat maakt het hun uit dat je studievertraging hebt? Je krijgt toch sowieso maar vier jaar studiefinanciering/ovjaarkaart?
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 19-11-2010 om 00:09:41
Wel leuk dat ze MBO-ers nooit meerekenen als studenten.
Ik zal het tekenen.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 19-11-2010 om 00:34:44
Quote:
aapje schreef op 19-11-2010 @ 00:01
Wat maakt het hun uit dat je studievertraging hebt? Je krijgt toch sowieso maar vier jaar studiefinanciering/ovjaarkaart?

Dat klopt, maar bij studievertraging hoef je dan ''slechts'' €1670 in de huidige situatie te betalen. In de nieuwe voorgestelde situatie, betaal je de €1670 + €3000 boete én wordt ook nog eens je OV van je afgepakt.

Studievertraging kun je om verschillende redenen krijgen;
-Je moet er tussenuit door bv. persoonlijke omstandigheden, zoals ziekte e.d.
-Je krijgt bullshit doordat je faculteit/studie opeens besluit het curriculum (drastisch) aan te passen, kun je mooi vakken gaan (in)halen die je nooit gevolgd hebt.
-Verkeerde studiekeuze, ook deels eigen schuld maar je weet maar nooit.

Zijn nog veel meer redenen en onmachts-situaties te verzinnen. Sowieso wil niemand studievertraging oplopen doordat je zoals je zegt maar 4 jaar aan studiefinanciering krijgt.
aapje
Gepost door aapje op vrijdag 19-11-2010 om 00:45:45
Dus al die redenen, die in mijn ogen toch redelijk legitiem zijn als oorzaak van studievertraging, zoals ziekte en veranderingen van de eisen voor het diploma, worden ook bestraft met een boete van 3000 euro? Dat is inderdaad nogal lullig.


En die 1670 euro die je noemt, is het bedrag is voor een schooljaar op het HBO? Op het MBO is dat namelijk 1031 euro, maar MBO telt niet mee neem ik aan? Of mag je met die regeling op het MBO ook geen vertraging meer oplopen?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-11-2010 @ 00:46:27 ]
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op vrijdag 19-11-2010 om 00:52:53
€1670 is de universiteit en ik denk ook de HBO
Ik heb geen idee hoe het met het MBO zit. Daar krijgen ze volgens mij al bij voorbaat geen OV omdat volgens overheidslogica de MBO wel op het hoekje van de straat te vinden is. De regeling geldt volgens mij niet voor het MBO, die worden door de overheid niet als studenten gezien.
aapje
Gepost door aapje op vrijdag 19-11-2010 om 01:13:21
Je krijgt pas ov op je achttiende als je een MBO opleiding volgt inderdaad. Niet direct als je zestien bent en klaar bent met je middelbare school.
aapje
Gepost door aapje op woensdag 24-11-2010 om 14:35:45
Quote:
Op 11 november 2010 is het Comité Gronings Ontzet opgericht door alle studentenfracties van de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool samen. Het comité verzet zich tegen de plannen van het kabinet Rutte voor het hoger onderwijs. Het comité maakt vooral bezwaar tegen het plan om universiteiten een boete van 6000 euro op te leggen voor studenten die meer dan een jaar studievertraging oplopen, waarvan de student 3000 euro zal moeten betalen. Volgens het comité leiden de plannen tot bezuinigingen op het onderwijs en brengen ze de kwaliteit van het onderwijs in gevaar. Het verzet richt zich ook tegen het voornemen geen enkele student van de regeling uit te zonderen. Op maandag 29 november 2010 om 12.00 uur houdt het comité op de Grote Markt een grote bijeenkomst tegen de plannen van het kabinet.
Contact: groningsontzet@rug.nl
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 24-11-2010 om 14:42:32
Ik heb mijn master en bachelor ook keurig in 4 jaar afgerond. Een jaar tussenruimte lijkt me dan ook meer dan genoeg, tenzij je een lapzwans of langdurig ziek bent. In het laatste geval is het natuurlijk onterecht en er zal dan vast wel wat te regelen zijn. Ik teken dus niet.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
aapje
Gepost door aapje op woensdag 24-11-2010 om 14:48:05
Maar als je even leest wat er staat, staat er dus dat het voornemen is om geen enkele student van deze regeling uit te zonderen. Dus ook geen langdurig zieke mensen of mensen met een andere beperking of whatever.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 24-11-2010 om 14:58:14
Mijn studie duurt sowieso al 5 jaar, bij 1 maand vertraging moet je wel al meteen heel jaar collegegeld betalen, en volgens de nieuwe plannen is dat zelfs nog meer dan nu, gaat echt nergens over!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 24-11-2010 om 15:08:42
@ Leyla, Een jaar studievertraging bij een opleiding die nominaal 5 jaar duurt, lijkt mij toch betekenen dat het > 6 jaar betreft?

En aapje, ik kan wel lezen wat er staat (wat ik niet gedaan had overigens), maar er wordt zoveel bullshit geluld op het internet dat ik niet aan een paar posts van users mijn mening ontleen. Zolang ik niet een betrouwbare bron zie staan waarin staat dat dit ook voor langdurig zieken geldt, dan neem ik aan dat hier wel uitzonderingen voor kunnen worden gemaakt (mits je je ziekte kunt bewijzen).
De 2e master/bachelor regeling vind ik persoonlijk meer questionable, omdat dit direct tegen een kenniseconomie in gaat.
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 24-11-2010 om 15:28:33
Wij krijgen na het 5e jaar al geen OV + stufi meer, omdat je dan al 5 jaar hebt gehad, en dan zit je nog in je "normale tijd".
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op woensdag 24-11-2010 om 19:16:52
Wel raar, want mijn vriendin doet ook 5-jarige opleiding (3 jaar bachelor + 2 jaar master) en zij en haar klasgenoten krijgen gewoon studiefin + OV...
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 24-11-2010 om 19:18:42
im not liking this, at all

Doe nu een 4 jarige studie, maar begin mischien volgend jaar met een andere hbo studie. dat zou betekenen dat ik in het laatste jaar van me nieuwe studie geen OV meer heb. thats gonne be awsome.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op woensdag 24-11-2010 om 19:51:45
Ik doe momenteel een 6 jarige opleiding en als ik klaar ben, heb ik al 7 jaar gestudeerd. Ik wou ook nog een extra Master erbij doen maar door die nieuwe regelingen komt alles uit de eigen zak, dan moet ik 3 jaar Master uit eigen zak betalen. Een bijbaantje ergens ain't cutting it. Dus dit is helemaal geweldig.

Do-P, dit is ook in het nieuws gekomen e.d.
Waarschijnlijk kun je in uitzonderlijke gevallen bezwaar tekenen maar zoals DUO/overheid het hanteert, ben je schuldig tot je onschuld is bewezen. Netzoals met andere bullshit die je van het DUO krijgt. Er zijn genoeg mensen die er een jaar tussenuit gaan voor een bestuursjaar of iets dergelijks, niet dat ik dat persoonlijk zou doen, maar er zijn ook andere legitieme redenen om studievertraging op te lopen. Studenten zijn altijd de klos, dit kabinet heeft 0,0 visie.

Basisbeurs lening maken; Schrikt veel nieuwe studenten af
2de Bachelor/Master niet meer gratis; Schrikt kennisverrijking af.
Deze regeling; Schrikt studerende studenten af.

Zullen veel studenten voor de snelle cash-ins gaan zoals topmanager oid en lange studies zullen minder gekozen worden. Jammer, want het leek weer goed te gaan met de studerende bevolking. Ik zie het wel wanneer ik de enige arts ben in een omtrek van 100 km. Kijken of het overheid daar ook zo blij mee is.
Leyla
Gepost door Leyla op woensdag 24-11-2010 om 21:09:47
Quote:
Do-P schreef op 24-11-2010 @ 19:16
Wel raar, want mijn vriendin doet ook 5-jarige opleiding (3 jaar bachelor + 2 jaar master) en zij en haar klasgenoten krijgen gewoon studiefin + OV...

Vet gemeen!!

Wij krijgen onze prestatiebeurs niet eens kwijtgescholden na onze bachelor, we moeten perse Master halen ook nog!

Reactie van IB-groep, "je bachelordiploma is in principe niet een volwaardig diploma" :'(
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op woensdag 24-11-2010 om 22:34:04
de staat heeft niet door dat nederland afhankelijk is van nieuwe mensen met kennis.
als je nu al ziet dat veel mensen het bijna niet kunnen betalen zonder schuld te maken.
hoe willen ze dan met zulke dingen studie motiveren.


----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 25-11-2010 om 13:06:04
Boo-fucking-hoo!, nederlanders zijn verwend, dat is het probleem.

Misschien horen jullie bij de groep die oprecht studeert en studie nodig heeft en goed gebruikt, maar helaas is de groep die er misbruikt van maakt vele malen groter, studenten die zogenaamd uit huis wonen en daardoor jaarlijks duizenden euro's onterecht ontvangen, studenten die ingeschreven staan maar de studie niet eens volgen en vrolijk full time werken of thuis zitten, het kost de overheid meer geld dan ze ervoor terug zien, logisch toch dat ze het afschaffen als de jeugd er niet mee om kan gaan?

Het is erg kortzichtig om te zeggen dat dit de honger naar kennis afschrikt. Een ieder die kennis zoekt, begrijpt ook heel goed dat die paar jaar lenen je niet de rest van je leven je financieel buitenspel zet, in tegendeel, hoe minder mensen doorstuderen, hoe meer degene gaan verdienen die het wel doen.

Als je wilt hoef je maar 10 euro per maand terug te betalen, spaar je rustig een paar jaartjes geld bij elkaar, en betaal je daarna je lening terug en kun je de rest van je leven genieten van de duizenden euro's per maand die je gaat verdienen dankzij je investering naar kennis.
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
Gizzle
Onid/Flowëtisch
Gepost door Gizzle op donderdag 25-11-2010 om 13:16:00
De studenten die onterecht een uitwonendenbeurs krijgen mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken. Maar een boete van €3000,- en het verliezen van je OV bij een jaar studie vertraging? Hell no! Er zijn zat mensen die op een kutmanier vertraging oplopen door ziekte en/of andere persoonlijke issues.

Beter zoeken ze naar een middenweg.



----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
b-tot-de-art
Gepost door b-tot-de-art op donderdag 25-11-2010 om 14:12:29
Quote:
Gizzle schreef op 25-11-2010 @ 13:16
De studenten die onterecht een uitwonendenbeurs krijgen mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken. Maar een boete van €3000,- en het verliezen van je OV bij een jaar studie vertraging? Hell no! Er zijn zat mensen die op een kutmanier vertraging oplopen door ziekte en/of andere persoonlijke issues.

Beter zoeken ze naar een middenweg.




inderdaad.
laat mensen die wel hard werken aan hun studie niet de dupe worden van mensen die dat niet doen en alleen geld trekken.
als je liegt over dat je uitwonend bent en je word gepakt dan is het terecht dat je op je flikker krijgt en zo´n boete moet betalen, omdat je dan gewoon de boel belazerd.
een vriendin van mij die heeft dankzij pfeiffer een half jaar studie vertraging als het niet meer is. waarom zou die dan in godsnaam zo´n bedrag moeten gaan betalen?
----------------------------------------
i am not naugthy , iam nasty by nature
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op donderdag 25-11-2010 om 14:49:47
Quote:
Snacky schreef op 25-11-2010 @ 13:06
Het is erg kortzichtig om te zeggen dat dit de honger naar kennis afschrikt. Een ieder die kennis zoekt, begrijpt ook heel goed dat die paar jaar lenen je niet de rest van je leven je financieel buitenspel zet, in tegendeel, hoe minder mensen doorstuderen, hoe meer degene gaan verdienen die het wel doen.

Als je wilt hoef je maar 10 euro per maand terug te betalen, spaar je rustig een paar jaartjes geld bij elkaar, en betaal je daarna je lening terug en kun je de rest van je leven genieten van de duizenden euro's per maand die je gaat verdienen dankzij je investering naar kennis.

Het is helemaal niet kortzichtig, je zit vast aan een lening. Een lening KOST GELD, hoe laag de rente bij DUO/IBG ook is. Vertel mij eens, hoe jij later een huis wilt gaan kopen of huren, een auto, een hypotheek als je al sinds dat je studeert een lening hebt? Bovendien zien veel mensen die weliswaar slim zijn, studeren toch als een investering en niet als iets vanzelfsprekends. Als de nadelen groter zijn, dan studeren ze niet door en beginnen ze meteen met werken.

Wat zou jij doen, studeren in een land waar de overheid de spelregels constant verandert? Of meteen beginnen met werken en tenminste verzekerd zijn van een inkomst.

Ik ga doorstuderen, ookal zou ik opeens ALLES moeten terugbetalen.
Maar er zijn ook mensen die het idee van een lening en/of boete niet zien zitten. Dat zijn geen kortzichtige mensen maar voorzichtige mensen. Denk maar aan studies waar wellicht een plek op de arbeidsmarkt lastiger is of waar je voor jezelf moet gaan beginnen. Dan is het laatste wat je wilt een lening met je meedragen. Terug naar studeren voor de rijken. Kijk maar naar Engeland, daar is studeren nu 3x zo duur geworden.
mixxman
Gepost door mixxman op donderdag 25-11-2010 om 15:56:48
Het overgrote deel van de studenten studeert ´serieus´. De oplichters moet je keihard aanpakken. Maak straffen gewoon een stuk zwaarder. Als iemand 20.000 euro moet betalen vanwege fraude denkt diegene wel twee keer na voordat ze de boel belazeren. Zo niet, jammer dan hebben ze dat zelf gedaan en zullen ze in de toekomst niet meer durven.

Ik vind overigens dat stufi best geleend kan worden. Dat is voor niemand een probleem om later terug te betalen. Tenzij je een enorm bedrag krijgt, omdat je een uitzonderlijk geval bent. Dan kun je altijd nog een bepaald bedrag later terug betalen.

De maatregelen zoals hier beschreven zijn vrij drastisch. Overigens ben ik het met Do-p eens dat er vast wel uitzonderingen gemaakt zullen worden in geval van ziekte enzovoort. Beetje internet bangmakerij. Verder lijkt het me sterk dat de plannen in deze vorm doorgang zullen vinden, maar we zullen zien.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 25-11-2010 om 19:00:05
In Amerika betaal je voor de goede scholen al snel tienduizenden dollars per jaar, ontvangt er niks en niemand een studiebeurs, en zie je dat de kloof van arm en rijk groter en groter word, een logisch gevolg als de arme alleen bij hoge uitzondering hun studie betaald zien worden door scholen zelf, er is geen eens een optie om geld te lenen waar de lening zo gunstig mogelijk is.

Maar in Nederland kost een studie (hbo niveau) je laten we zeggen 2000 per jaar, dat is dus 8000 voor 4 jaar, als je dan door wilt studeren, moet je nog is 2000 per jaar (of iets meer weet ik niet exact voor uni) en zit je aan de 16000, laten we voor het gemak 20 zeggen, dan heb je 35 jaar de tijd (ja, 35 jaar...) om een kleine 1500 euro per jaar aan een lening af te betalen, je ontvangt geen BKR registratie als je betalingen uitstelt, de rente bedraagt 3,5% die pas na 5 jaar zijn intreden doet, dus betaal je 30 jaar lang max. een bedrag van 750 euro rente (ik kan fout zitten, ben een beetje warrig ) ofterwel, je merkt er vrijwel niets van in het dagelijks leven.
Of wil je me zeggen dat iemand die een goede baan heeft en meer dan 2500 euro per maand verdiend wakker ligt van die 200 euro per maand?

En om antwoord op je vraag te geven, als ik weet dat ik veel meer geld verdien als ik een goede opleiding achter de rug heb, dan ga ik, ongeacht de omstandigheden, studeren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-11-2010 @ 19:01:10 ]

----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
aapje
Gepost door aapje op maandag 29-11-2010 om 19:17:34
Quote:
Snacky schreef op 25-11-2010 @ 19:00 ...
Of wil je me zeggen dat iemand die een goede baan heeft en meer dan 2500 euro per maand verdiend wakker ligt van die 200 euro per maand?


Ik weet niet hoor, maar mijn vader krabt zich wel twee keer achter de oren voordat hij zomaar 200 euro uitgeeft. En daarnaast werkt mijn moeder ook.
Als je zolang gestudeerd hebt is het niet alsof je nog 10 jaar daarna alleen maar kosten van jezelf hebt, dan wil je ook wel eens een gezinnetje etc etc.

Maar wat ik me afvraag, hoe is het mogelijk dat dit voorstel opeens zo snel kan worden doorgevoerd? Het duurt in Nederland toch meestal zo'n vier jaar voordat iets er echt doorheen is?
Is het niet gewoon bangmakerij zodat het straks allemaal minder erg lijkt als ze met een 'zogenaamde compromis' komen?
Of ben ik nu paranoïde?
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op dinsdag 30-11-2010 om 10:15:30
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, dat een compromis opeens wél geaccepteerd wordt omdat ze iets ergers van plan waren. Maar aan de andere kant, zulke bitchmoves van de overheid kunnen we tegenwoordig wel verwachten.

Een kamerlid is van plan betá-studenten te ontzien of in ieder geval de regeling te versoepelen omdat ze vaak veel langer studeren dan die maatschappij studies. Maar de overheid heeft op de te grote voet geleefd en nu moet het volk boeten. Waar is de Giro 555 als de toekomst van de Nederland een ramp gaat worden?
melle
Gepost door melle op dinsdag 30-11-2010 om 10:35:35
Het probleem met dit plan vind ik vooral dat het ook geldt voor mensen die al studeren en dit nooit aan hadden zien komen.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 30-11-2010 om 16:21:54
Aan de andere kant ben je ook wel weer een mongool als je een HBO studie niet binnen 5 jaar af kan ronden. Ziektes en dergelijke daargelaten.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 30-11-2010 om 17:36:34
In Nederland moet er niet geklaagd worden over de studiefinanciering etc. Maatregelen zoals in de beginpost zijn daarentegen wel redelijk idioot.

Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op dinsdag 30-11-2010 om 18:13:46
Waarom zouden wij niet mogen klagen over de studiefinanciering?
Ik snap dat je bedoelt dat de stufi nog steeds redelijk geregeld is in tegenstelling tot andere landen, bv. Groot Brittannië waar studeren 3x zo duur wordt. Maar het duurt niet lang meer voordat we ook zo worden, ieder jaar kleine regelingen doorvoeren die op zich per jaar niet veel uitmaken maar op de lange termijn...

Ik zie het niet bepaald zitten om zomaar per maand €95 in de schulden de moeten zitten. Ik heb al een jaar door uitloting een andere studie gedaan en dan moet ik sowieso het laatste jaar bijlenen. Ik zit niet op nóg meer schulden te wachten
Achterlijk.
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 30-11-2010 om 18:23:27
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-11-2010 @ 18:30:27 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 30-11-2010 om 18:57:50
Menig persoon uit de arbeidersklasse zit er niet op te wachten om jouw studie te betalen.

Als je iets wilt zul je er voor moeten werken.
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op dinsdag 30-11-2010 om 19:11:19
Ik betaal anders ook voor jouw pensioen later en ook véél meer aan belastingen dan menig persoon uit de arbeidersklasse. En als mensen niet erop zitten te wachten om andermans studie te betalen moeten ze ook niet klagen dat je bv. lange wachtlijsten hebben in de ziekenhuizen. Daar hebben ze dan zelf met hun egoïsme aan te danken.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 30-11-2010 om 19:18:16
En dat ziekenhuis gaan die artsen zelf bouwen begrijp ik. Zo kun je overal wel een draai aan geven.

Ik ben het er absoluut mee eens dat er een basis moet zijn (als in aantal jaren studiefinanciering = studieduur, uitzonderingen uiteraard daargelaten), maar er zijn grenzen.
Snacky Gepost door Snacky op woensdag 01-12-2010 om 15:20:20
Quote:
aapje schreef op 29-11-2010 @ 19:17
(...)

Ik weet niet hoor, maar mijn vader krabt zich wel twee keer achter de oren voordat hij zomaar 200 euro uitgeeft. En daarnaast werkt mijn moeder ook.
Als je zolang gestudeerd hebt is het niet alsof je nog 10 jaar daarna alleen maar kosten van jezelf hebt, dan wil je ook wel eens een gezinnetje etc etc.

Maar wat ik me afvraag, hoe is het mogelijk dat dit voorstel opeens zo snel kan worden doorgevoerd? Het duurt in Nederland toch meestal zo'n vier jaar voordat iets er echt doorheen is?
Is het niet gewoon bangmakerij zodat het straks allemaal minder erg lijkt als ze met een 'zogenaamde compromis' komen?
Of ben ik nu paranoïde?


Snap je het nou echt niet? Zonder die 200 euro, die hij overigens niet ''uitgeeft'' maar teruggeeft, zou hij miss. een magere 1500e per maand verdienen, omdat hij geen studie heeft gevolgd, is dat nou echt zo moeilijk te bevatten ?
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
aapje
Gepost door aapje op woensdag 01-12-2010 om 16:56:41
Quote:
Snacky schreef op 01-12-2010 @ 15:20
(...)

Snap je het nou echt niet? Zonder die 200 euro, die hij overigens niet ''uitgeeft'' maar teruggeeft, zou hij miss. een magere 1500e per maand verdienen, omdat hij geen studie heeft gevolgd, is dat nou echt zo moeilijk te bevatten ?


Het ging mij ook niet zozeer om het uitgeven/teruggeven verhaal, maar je deed een beetje alsof 200 euro niks was en je direct 2500+ verdient zodra je klaar bent met studeren. Dat lijkt me niet.
Maar inderdaad, als alles een beetje voorspoedig zou lopen is het te doen.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0171 sec.