Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Vent
Gepost door Vent op woensdag 04-05-2011 om 01:26:58
Ok boys ik heb m'n Akai mpd16 is uit de kast getrokken na al die tijd.. omdat ik na al die tijd wel weer is beats wil slaan met me handen. Ik heb alleen 1 probleem (de rest is al opgelost):

Als ik mijn FL studio (9 dit keer anders wil het helemaal niet) open met FPC, en ik sluit mijn MPD aan werkt alles wel kwa midi enzo, hij recognized enzo, maar als ik een pad indruk wordt in FPC de verkeerde gehighlight. In andere woorden: Hoe kan ik met een mpd16 mijn pads toewijzen zodat het gewoon 1 t/m 16 is en niet allerlei random shit door elkaar? Ik heb een filmpje gevonden hoe dit zou werken met de MPD24:
https://www.youtube.com/watch?v=aEJLTDoBwZs

probleem is dat die MPD16 geen "edit" knopje heeft en geen display niks.
Any help? Apro? Zjoerd? Unex? Iemand moet dit probleem toch kennen. Heb inmiddels al voor elkaar dat ik slicer/FPC tegelijk kan draaien en samples aan verschillende pads kan toewijzen e.d. Nu nog de pads in de goeie volgorde en ik kan gaan!!
Vent
Gepost door Vent op woensdag 04-05-2011 om 03:34:28
Oh ik ben er al uit jongens. Als iemand ooit in dit topic beland met hetzelfde probleem:

Je moet in de FPC per pad de correcte midinoot instellen (begint bij C3 gaat t/m D#4) en dan natuurlijk je preset opslaan en dan ben je klaar.

Btw wel pad 7 van m'n mpd is kapot die doet altijd hetzelfde als pad 5 wat ik ook doe? Misschien moet ik iemand em ff open laten maken
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0105 sec.