Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-07-2011 om 15:14:44
Zal dit wel doorgaan?


Op zaterdag 30 juli aanstaande zal er voor de eerste keer het Amsterdam Hiphop Festival plaatsvinden. Op het terrein van de NDSM werf zullen verspreid over twee podia meer dan 50 hiphop optredens te zien zijn. De mainstage zal onder andere beklommen worden door Redman, Onyx, Zwart Licht, Lords Of The Underground, EPMD, The Beatnuts, The Alkaholiks, Jeru The Damaja, Rock Steady Crew en Paris.

Tevens is er een speciaal 101 Barz podium. Hier zullen verspreid over de dag onder andere Hef, Zware Jongenz, Gers, Skinto, Nouveau Riche, Goodfellaz, Adje & Sloddervos Gang, Dret & Krulle, RBdjan & Rocks, Freez en Kraantje Pappie een optreden verzorgen. Een dag later is het NSDM terrein toegankelijk voor het eerder aangekondigde Amsterdam Reggae Festival. Kaarten gaan weg voor €27,50.

http://amsterdamhiphopfestival.nl/
Nickert
boss
Gepost door Nickert op donderdag 07-07-2011 om 15:55:29
Dat is dus over 3 weken al en dit is de eerste keer dat ik hier over hoor. Gewoon cancellen dit.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 07-07-2011 om 16:18:28
ah! en daar is het persbericht, toevallig.
Teh_Jordy
brr
Gepost door Teh_Jordy op donderdag 07-07-2011 om 19:15:18
Wel een beetje last minute.. maar als dit doorgaat heb je + die zondag met appelsap wel een erg dope hiphop weekend.
----------------------------------------
Ah, the Canibus Era, when men were men and rappers were nuclear warheads with twin lyrical Pentium chips. Lyrically.
-soul khan
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 08-07-2011 om 00:01:37
Toffe lineup maar ik ben bang dat er toch wel weer wat afgezegt gaat worden. Maar hey als het doorgaat dan ben ik daar vast wel.
Leyla
Gepost door Leyla op vrijdag 08-07-2011 om 22:26:13
Quote:
dap schreef op 08-07-2011 @ 00:01
afgezegt


Dat is geen d/t fout, dat is gewoon fóút dap, afgezegt bestaat niet eens... Vind/t of bepaald/t etc kan ik hebben, maar dit kan echt niet.... #taalnazi

OT: Ik hoop dat het doorgaat, maar zal me niks verbazen als het afgelast wordt inderdaad...
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 08-07-2011 om 22:45:53
Beter gaat het door, want ik wil hier heen.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
QaaZ
Le Rustique
Gepost door QaaZ op dinsdag 12-07-2011 om 19:18:04
Kaartjes staan op vakantieveilingen! 8 kaarten gehaald voor 80 euro dus sla je slag!!!!
----------------------------------------
Hey rasta ! Heb je marlboro?
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op dinsdag 12-07-2011 om 23:02:39
Punchoutbattles zijn ook aanwezig met een aantal erg dope matches. Beter komen de heads daar naartoe zodat er eens een wat beter publiek is!
Leyla
Gepost door Leyla op donderdag 14-07-2011 om 11:30:05
Vet handig die vakantieveilingen! Ik heb er net ook 2 gehaald, 7,50 per stuk, bedankt QaaZ!
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 15-07-2011 om 15:43:07
Harde shit inderdaad, thanks.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Swike
Newskool
Gepost door Swike op vrijdag 15-07-2011 om 16:52:48
2 kaarten voor 14 euro incl. servicekosten. Dealtje.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op donderdag 28-07-2011 om 14:39:57
Zeker aanwezig.
Time table staat ook online
http://amsterdamhiphopfestival.nl/
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zaterdag 30-07-2011 om 11:19:17
Ik had ook bij 101 barz nog tickets gewonnen, wooop, iedereen mee.
Hoe dan ook, je kunt me herkennen aan het feit dat ik kankerlekker ben!
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 30-07-2011 om 11:57:37
dope event hoor. kan helaas niet maar lineup is lekker
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 30-07-2011 om 12:28:38
aanwezig, zo eens rustig die kant op gaan
dap
038
Gepost door dap op zondag 31-07-2011 om 11:08:35
was nice. Lokatie was goed, lekker ruim met genoeg eten en drinken, toffe optredens en mooie scheiding tussen kids (101 barz tent) en echte hiphop (normaal podium).
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op zondag 31-07-2011 om 13:42:34
Afgezien van de line up vond ik het niet nice. Niet gezellig/raar sfeertje, FUCKING DUUR, en slecht geluid. Hoeft van mij niet meer deze...

----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op zondag 31-07-2011 om 13:53:28
Ja duur was het wel, 8 muntjes 20 euro. Geluid op mainstage was stond pas bij Redman op beetje goed volume. De sfeer vond ik wel ok, locatie was ook wat grimey en niet echt aangekleed voor wat gezelligs. Denk wel dat ze hier een echt goed festival van kunnen maken.

Alvast wat snelle picca's:













Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.Deze afbeelding is aangepast naar een formaat van 800px in de grootste lengte. Klik op de afbeelding voor de afbeelding in het volledige formaat.




[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-07-2011 @ 14:02:35 ]
Jthag
De Voorzitter
Gepost door Jthag op zondag 31-07-2011 om 14:15:29
Ik vond het een geslaagde dag.
De line up was dope en de optredens ook. Het geluid was als je wat verder achter door stond matig, maar vooraan was het toch wel goed te doen.
Het was inderdaad aan de dure kant, maar dit zijn helaas toch wel vrij normale festival prijzen momenteel. Alleen een beetje jammer dat de pin automaten het niet meer deden op het einde.

Ik heb het in ieder geval naar mijn zin gehad. Hoogtepunten waren voor mij Onyx en Redman.
----------------------------------------
Ik eet MC's op; het is gesneden koek, ik zie je hebt de ezelsoren al op dus ik zet je in de hoek
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zondag 31-07-2011 om 15:06:44
Wat ik er zo van zie ook een kutcrowd. Maar kan ik naast zitten
Swike
Newskool
Gepost door Swike op zondag 31-07-2011 om 17:12:12
Quote:
Noedels schreef op 31-07-2011 @ 13:42
Afgezien van de line up vond ik het niet nice. Niet gezellig/raar sfeertje, FUCKING DUUR, en slecht geluid. Hoeft van mij niet meer deze...

Dit.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
dk Gepost door dk op maandag 01-08-2011 om 11:54:28
Quote:
Swike schreef op 31-07-2011 @ 17:12
(...)
Dit.


Deels wel ja, maar dat was te verwachten.

Als je kijkt naar de promotie van dit evenement, dan lijkt het erop dat dat veel te laat begonnen is. O.a. op dit forum kwam pas heel laat bericht ervan, persbericht ook enzovoort.
Uiteindelijk is er op allerlei plekken zoals Groupon en vakantieveilingen goedkoop tickets verkocht, plekken buiten de "verwachte doelgroep" voor een dergelijk evenement.
Dan kan je dus ook verwachten dat er ook ander volk komt.

Maar laten we niet het belangrijkste vergeten: dit is deel 1 (van hopelijk meer in de toekomst), maar ze hebben het wel voor elkaar gekregen om zoveel goede oldschool optredens bij elkaar te krijgen. Dat is best knap.
Ik geloof alleen Beatnuts niet, maar wel Onyx daarna in de plaats (toch.

Dus tja, inderdaad ook wel wat ander volk, maar ja, de sfeer was best ok vond ik. Vooraan in ieder geval prima, de pit was gewoon goed en niet agressief, plus mensen die de groepen ook echt kenden.

Hoe vaak krijg je de kans om zoveel oldschool in eens te zien? Ik ben volgende keer echt wel weer van de partij, alleen zou 1st priority volgende keer wat beter kunnen nadenken over de promotie van het evenement. We gaan het hopelijk meemaken!

Ik vond overigens Alkoholiks, Onyx, Lords of the Underground en Redman het beste.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-08-2011 @ 11:58:43 ]

----------------------------------------
blaat
m1dnight Gepost door m1dnight op maandag 01-08-2011 om 13:49:05
Hallo,

Ik denk mijn eerste post hier! Ik was ook aanwezig in Amsterdam (als Belg ) en vond het best wel een oke festival. Ik snap niet dat vele mensen het hier duur vonden. Bij ons heb je festivals die 70 euro per dag kosten, en dan nog niet eens degelijke artiesten (nouja, mijn smaak in elk geval niet, en ook niet van zo een internationaal niveau).

Ik vond het écht cheap (had voor 25 euro eentje adk kunnen kopen van een knappe dame), enkel de muziek was niet goed afgesteld imo. Ik ben er volgend jaar zeker weer, als vragen ze er 50 euro voor!

Ps: Damn, ik heb daar wat knappe dames gezien! ;p
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op maandag 01-08-2011 om 16:01:54
Mensen moeten niet zo zeuren, het was gewoon dope. Ik heb trouwens echt medelijden met de mensen die bij het 101barz podium stonden in plaats van de main stage. Hoe triest kan je zijn als je liever Broodje Bakpao hoort dan Bacdafucup..
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op maandag 01-08-2011 om 23:12:00
Jaa het was sowieso niet duur, check wat voor namen er stonden voor 25 e, dan moet je niet zeuren dat een biertje 2,5 e kost. Publiek was ook best ok, alleen ja die pit, ik ben er niet zon fan van maar k ga dan gewoon niet in het midden staan.Was ook behoorlijk druk. Op het laatst bij Redman stond volgens mij het hele plein vol.

Optredens waren goed, Kwam binnen bij Alkaholiks, gewoon relaxte show alle classics gedaan alleen daaaam heb ik gemist misschien dat die al geweest was.
EPMD was hoogtepunt voor mij omdat dat gewoon kwalitatief de beste band is die stond geprogrameerd.
Geen grote Onyx fan, maar wel cool om ze een keer live te hebben gezien erg, sowieso slam en throw ya gunz gehoord dus geslaagd en the fuck deed sticky in de mast.
LOTUG was chill, ook alle bekende tracks gehoord.
Zwart Licht heb ik overgeslagen want dat boeit me niet.
Redman was fucking hard. ik had hem nog live gezien maar die man is wel een performer. terechte headliner.

Enige echt grote minpunt was het geluid dat was echt slecht. En in mindere mate dat er op een gegeven moment volgens mij 6 cameramensen en fotografen op het podium stonden.

En tering wat was Tash, de weg kwijt, leefde gewoon helemaal in zn eigen wereld. Vooral bij optreden van Redman. Zie ook vierde foto van Dap.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
dap
038
Gepost door dap op woensdag 03-08-2011 om 21:27:00
Voor de liefhebbers, mijn foto's staan hierr. Bijna niks van het 101 barz podium aangezien je je daar niet echt kan vertonen als er op de mainstage zo'n lineup staat.
Masahiro
Gepost door Masahiro op donderdag 04-08-2011 om 23:06:58
volgens mij heb ik dap gespot.. sowieso waren daar erg veel bekenden
optredens waren over het algemeen leuk, met als hoogtepunt lords of the underground

vond alleen dat zwart licht wel in dat 101 tentje had gemogen, wat een bagger.. als mn mes niet was afgepakt bij de ingang had ik ze opzeker gedjoekt
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op donderdag 04-08-2011 om 23:42:38
Haha dope shit, mijn mes werd ook afgepakt. Had nog zo'n toolmes in m'n rugzak zitten...was eigenlijk al vergeten dat ie er nog in zat. Duurde het nog langer voordat ik eindelijk naar binnen kon...
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.