Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
KaleDop Gepost door KaleDop op donderdag 18-08-2011 om 22:09:37
Boys,

De eerste keer dan ik hier een sample plaats en rap op een mic. Vandaag mijn mic binnen gekregen, dus heb gelijk wat proberen te droppen. Feedback is meer dan welkom, aangezien ik net ben begonnen en dit mijn eerste ''werk'' is.

Ik merkte zelf dat hij begon te ruisen als mijn uitspraak harder was, terwijl de mic (Samson C01U) ver van mij vandaan stond. Hoe kan dit?



Lyrics:
Ik zit nu in mijn kamer, gedachtes in mijn hoofd
Gedachtes over de tijd die mij nu is beroofd.
Eens was ik met jou, mijn liefde, voor later
Later bleek heel snel te zijn, jou emoties, de dader.
Je was mijn kleine meisje, mijn schatje, mijn moppie
Alles aan jou was leuk van je tenen tot je koppie.
We blijven bij elkaar is wat wij samen zeiden
Woorden blijken een leugen, gekenmerkt door mijn lijden.
Nu ben ik weer alleen, het ging je beter af
Beter blijkt van korte duur, je ondergaat nu je straf.
Met die andere jongen, speel jij nu met vuur
Na enkele leuke weken duwde hij je tegen de muur.
Je wilt geen sex meer, je hebt zoon last van je bekken
De lust van die boy resulteert in blauwe plekken.
Wat goes around comes around is wat men ditmaal zegt
Mijn lieve kleine meisje is nu single, en terecht!


Kadee
Gepost door Kadee op donderdag 18-08-2011 om 22:17:26
Alleen "Later bleek heel snel te zijn, jou emoties, de dader" flowt goed....
De rest is te "opgelezen" gerapt..... Je schrijft een tekst en vervolgens kies je een beat uit of niet? Deze tekst heeft te weinig woorden per zin voor zon trage beat, of je moet enorm goed kunnen flowen om hem opeen langzame beat te kunnen spitten...
Probeer ook je tekst uit je hoofd te leren voor je hem gaat tapen zodat je geloofwaardig overkomt als je iets zegt. Verder vind ik deze lines erg raar:

Je wilt geen sex meer, je hebt zoon last van je bekken
De lust van die boy resulteert in blauwe plekken.
Wat goes around comes around is wat men ditmaal zegt

Je lacht je ex uit voor het feit dat ze word sufgeneukt, iets wat ikzelf niet erg coolzou vinden... en de zin "wat men ditmaal zegt" heeft een behoorlijk hoog lulletje rozewater gehalte.... Probeer een beetje losser te zijn in je tekst en rap.

Ennehh... doe d'r wat mee!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-08-2011 @ 22:17:48 ]

----------------------------------------
http://www.binnenlandsefunk.nl
KaleDop Gepost door KaleDop op donderdag 18-08-2011 om 23:58:54
Quote:
Kadee schreef op 18-08-2011 @ 22:17
Alleen "Later bleek heel snel te zijn, jou emoties, de dader" flowt goed....
De rest is te "opgelezen" gerapt..... Je schrijft een tekst en vervolgens kies je een beat uit of niet? Deze tekst heeft te weinig woorden per zin voor zon trage beat, of je moet enorm goed kunnen flowen om hem opeen langzame beat te kunnen spitten...
Probeer ook je tekst uit je hoofd te leren voor je hem gaat tapen zodat je geloofwaardig overkomt als je iets zegt. Verder vind ik deze lines erg raar:

Je wilt geen sex meer, je hebt zoon last van je bekken
De lust van die boy resulteert in blauwe plekken.
Wat goes around comes around is wat men ditmaal zegt

Je lacht je ex uit voor het feit dat ze word sufgeneukt, iets wat ikzelf niet erg coolzou vinden... en de zin "wat men ditmaal zegt" heeft een behoorlijk hoog lulletje rozewater gehalte.... Probeer een beetje losser te zijn in je tekst en rap.

Ennehh... doe d'r wat mee!


Thanks man. Aan deze comment heb ik iets, aangezien alles onderbouwt is.

Om eerlijk te zijn had ik deze tekst juist op de beat geschreven. Merkte zelf wel dat ik woorden moest rekken, maar had niet door dat het zo erg was. Hoeveel lettergrepen zou je normaal gesproken op een beat als deze kunnen/moeten droppen?

Met de line: ''Je wilt geen sex meer, je hebt zoon last van je bekken
De lust van die boy resulteert in blauwe plekken.'' omschrijf ik dat ze gedwongen sex heeft. Wilt ze niet meer, dan resulteert dit in blauwe plekken. Het feit dat ik deze line moet uitleggen geeft al aan dat hij niet sterk genoeg was.

Ik probeer wat met de feedback te doen!
Danniet
Danniet!
Gepost door Danniet op zaterdag 20-08-2011 om 15:10:47
volgens mij sta je wel heel ver van je mic vandaan.
probeer gewoon een ritme te creeren, vergeet de snare.
het is niet nodig om steeds met je rijmwoord op de snare te komen
----------------------------------------
Danniet!
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op woensdag 24-08-2011 om 13:45:42
Tips: heel veel freestylen, schrijven, opnemen, terugluisteren, vragen om ongezouten kritiek van vrienden enz.. Volgens mij heeft het nog niet zoveel zin om de kleine puntjes te bekritiseren.
KaleDop Gepost door KaleDop op woensdag 24-08-2011 om 15:47:28
Thanks boys. Ik ga aan de slag

Edit: Nu ben ik wel benieuwd of mijn ''flow'' een heel klein beetje voor uit gaat. Heb wat opgenomen op dezelfde beat en geprobeerd wat met de feedback te doen:

[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-08-2011 @ 17:24:40 ]
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op woensdag 24-08-2011 om 17:58:15
ik zou beginnen op beats met wat meer tempo, dat flowt voor beginnende rapper toch vaak wat stabieler.
ik vind ook dat je stem te vaak overslaat, probeer zoveel mogelijk monotoon te blijven rappen. Dat kan je makkelijk oefenen gewoon je lyrics monotoon oplezen.

Zoals FT al zegt, ga aan de slag met freestylen, dan ontdek je je eigen 'flow' sneller waardoor je de beat minder nodig
hebt als je rapt en je zal daarmee ook je lyrics van een creatieve impuls voorzien.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-08-2011 @ 17:59:24 ]
KaleDop Gepost door KaleDop op woensdag 26-10-2011 om 02:30:20
De laatste tijd heb ik af en toe (drukke periode) proberen te freestylen en daarnaast wat te schrijven. Voor mijn gevoel zit er wel een beetje vooruitgang in. Wat niet zo moeilijk is als je van af een nulpunt begint. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wat vooruitgang horen?



Lyrics:
Je rijms kloppen niet, je komt niet in de zone
Net een feestje op de set, bij de film, home alone
Ook je line's zijn maar gek, ik snuif ze op als Tony
Een grote berg wit, echt georganiseerd is het ook niet
Dus fock niet met me bitch je bent een snitch net als in snatch
Een zelfbenoemde gangster, terwijl terwijl ik m'n diamand cash
Films als Rocky check ik dus ook, maar jou liever niet meer
Jij hoort nu een bel, knock out, je kon niet meer

Thanks voor het luisteren en de feedback!
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.01 sec.