Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Thomba Gepost door Thomba op woensdag 25-01-2012 om 22:36:25
Vind de meeste taalfouten en win een Nieuw Dialect prijzen pakket!
Bestaande uit:
- Eerste mix van het nieuwe album (exclusieve shit hoor)
- Een jaar lang gratis toegang +2 en vervoer naar alle optredens van Thomba Artz
- Desgewenst een figuranten rol in de nieuwe videoclip van Rimjob Money Ninja's
- € 50,- (vijftig euro) (geen tegoed bonnen of whut maar, bikkelharde cash euro's homie!)

Open woordseizoen

Zoals jullie weten schuilt er een ongekende bron van enthousiasme in mij. Daardoor heb ik een paar dingen ondoordacht geïmplementeerd. De taalfouten wedstrijd kan daar een voorbeeld van zijn. Een aantal kritische mensen hebben mij gewezen op het feit dat er veel meer taalfouten in het filmpje zitten dan 10. Gelukkig ben ik naast enthousiast flexibel en creatief. Een voorbeeld daarvan kan zijn dat ik de regels van de taalfoutenwedstrijd heb aangepast. Zie hieronder de nieuwe wedstrijdstijl.

De persoon met de meeste correcties wint het Nieuw Dialect prijzenpakket! Dus ipv 10 fouten op alleen grammatica is het open seizoen op alle vormen van inconsequent taalgebruik.
Verder blijven de regels het zelfde! (hieronder een beknopte samenvatting)
- De competitie loopt tot eind maart 2012
- Vind zoveel mogelijk taalfouten en stuur je lijst naar dit youtube kanaal, facebookpagina of emailadres: slaapkamer_mc@live.nl)
- Structurele fouten tellen 1 keer!
- De persoon met de meeste correcties wint het prijzenpakket
- Alleen de taalfouten in het filmpje zijn van toepassing.

Om jou en je homies op weg te helpen heb ik hieronder een lijstje van mogelijk foutsoorten samengesteld. Weet jij er nog meer? Laat het mij weten dan voeg ik ze toe!

Fouten op basis van:
Grammatica (morfologie, syntaxis, semantiek en fonologie)
Interpunctie (leestekens, woordscheiding, algemene typografie en ongebruikelijke typografie)
Stijl (abstract taalgebruik, anakoloet, anglicisme, archaïsme, asymmetrie, barbarisme, beeldontsporing, beknopte bijzin, belgicisme, congruentiefout, contaminatie, contextfout, dubbele ontkenning, dubbelzinnigheid, ellips, foutieve inversie, foutieve samentrekking, gallicisme, germanisme, grof taalgebruik, herhaling, hiaat , hyperbool, incongruentie, inversie, jargon, litotes, lijdende vorm, losstaande bijzin , losstaand zinsgedeelte, malapropisme, moeilijk woord, moeilijke uitdrukking, modieus taalgebruik, niet bedoelde dubbelzinnigheid, onvolledige zin, overdrijving, passe-partout, passivitis, plat woord, pleonasme, samentrekking, stoplap, storend fig. taalgebruik, storende woordherhaling, symmetriefout, tangconstructie, tante Betjestijl, tautologie, telegramstijl, te weinig afwisseling in zinsbouw en zinslengte, te lange zinnen tussengeschoven, bijzin van voorwaarde, vaag woord, vaktermen, verkeerd aansluitende beknopte bijzin, verkeerd gebruik van de lijdende vorm, verkeerd woord, verkeerde uitdrukking, verwijsfout, verwijzing(sfout), vulgarisme, weglating, woordkeus, woord te weinig, woord op de verkeerd plaats en woordvolgorde!)

Ik hoop dat ik het duidelijker en toegankelijker heb gemaakt voor iedere Einstein die claimt een taalgoeroe te zijn! Show your skills!!

Succes ya'll! ! !



[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-01-2012 @ 09:04:16 ]
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op woensdag 25-01-2012 om 22:59:36
Vet concept man, leuk bedacht. Klinkt nice ook.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 25-01-2012 om 23:01:09
Hehe.

En harde track btw.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-01-2012 @ 23:02:28 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Thomba Gepost door Thomba op donderdag 26-01-2012 om 00:50:28
Zodra er een winnaar is zal ik dat z.s.m. laten weten. Niet dat je de moeite voor niets doen!
Do-P
!Ongelegen!
Gepost door Do-P op donderdag 26-01-2012 om 13:19:41
Hehe, nice idee.
Klink lekker ook!

Telt het uit elkaar schrijven van woorden, als deze eigenlijk een woord vormen?
----------------------------------------
L2N: "quoten is voor homo's"
Thomba Gepost door Thomba op donderdag 26-01-2012 om 15:25:55
zie regels!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-01-2012 @ 11:43:33 ]
M_V_H_1986
Flowsoof
Gepost door M_V_H_1986 op donderdag 26-01-2012 om 17:06:05
Awesome track dude, ben alleen veel te lui om de fouten eruit te vissen, maar wel een aardig promotieconcept..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/flowsopher
Thomba Gepost door Thomba op vrijdag 27-01-2012 om 09:05:19
50 eu homie, tien minuten werk toch?

regels zijn aangescherpt!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-01-2012 @ 09:05:56 ]
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op vrijdag 27-01-2012 om 16:50:03
ik had het al gezegd toch maar deze shit digg ik wel

ik heb eigenlijk vrijwel geen kritiek, denk dat je wel brood kan maken met dit, like I said

maar ik vind je niet echt het commerciële typ ofzo, dus ik denk wel dat het hard boeren wordt wil je hier later nog plezier aan beleven
Thomba Gepost door Thomba op zaterdag 28-01-2012 om 11:42:50
Zolang ik nu maar plezier heb en dat zit wel goed haha
thnx voor het luisteren en je comment, tof om te horen!
Greaza
Illuminati
Gepost door Greaza op zondag 29-01-2012 om 21:26:27
Hip Hop ain't about money! It's a feeling... zeg het na!
Weazel
Gepost door Weazel op maandag 30-01-2012 om 12:57:05
Goed bezig Thomba

Props
Thomba Gepost door Thomba op maandag 30-01-2012 om 20:05:07

hiphop aint about money? Vertel geen sprookje kamaraad. Dit is westerskapitalisme alles gaat om en over geld. wake up wake up!
thnx voor het checken en de comments!
Greaza
Illuminati
Gepost door Greaza op dinsdag 31-01-2012 om 23:40:12
Wake up, wake up, die dagen komen tot zijn eind...
Thomba Gepost door Thomba op woensdag 01-02-2012 om 22:41:00
dat zou goed kunnen maar, dat maken wij niet meer mee denk ik.
Thomba Gepost door Thomba op dinsdag 14-02-2012 om 06:39:31
bump

je kan nog steeds mee doen en winnen people!
SchoppenHeer Gepost door SchoppenHeer op dinsdag 14-02-2012 om 16:40:01
83 procent is mannelijk en waarschijnlijk drugsgebruikers. Schitterend. Ben niet de enige die de youtube stats obsessief bijhou
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op woensdag 15-02-2012 om 17:58:20
props
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0108 sec.