Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
mcfoadon
Gepost door mcfoadon op dinsdag 28-02-2012 om 17:03:23


This video is fighting those who have hijacked this great faith.
And used the story of its Prophet, for their own gain.
Only the truth can set you free!
Can you overcome the lies, to focus on the truth?
Can you understand that we all worship one and only one God?
Lets unite under the message of Moses, Jesus, and Mohammed (pbut)
For any wise person, will realize the common ground we all share.
Our religions have been purposely infiltrated to keep us divided!
While the elite carry out their sinister plans on our behalf.


Do you want to see their real face?


Do you want to know who this little nazi is?









Eye opener!

----------------------------------------
We dragen kleren met klasse, vragen negeren we door te passen.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 28-02-2012 om 17:21:38
juist.

...
Nickert
boss
Gepost door Nickert op dinsdag 28-02-2012 om 17:55:02
Want voor Duitse kinderen was het in WO2 niet verplicht om lid te zijn bij de Hitler jugend...
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op dinsdag 28-02-2012 om 18:05:28
Het zou mooi zijn als we eindelijk van alle religies afkwamen. Alle religies maken misbruik van de meest mooie dingen die er zijn in het leven.

Wat meer spiritualiteit en zingeving daarentegen, los van religie, zou mooi zijn.

En dat heb ik altijd met dit soort filmpjes en illuminati/nwo en al dat soort dingen, het focust alleen maar op het negatieve. Energie volgt aandacht...? Beter gaan we ons focussen op wat we WEL willen dan.
mcfoadon
Gepost door mcfoadon op woensdag 29-02-2012 om 03:04:29
'Het zou mooi zijn als we eindelijk van alle religies afkwamen' Dus jij concludeert dat we allen ongelovig moeten worden?

'Alle religies maken misbruik van de meeste mooie dingen?' Welke zijn dat? En kan je dat beter onder woorden brengen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 29-02-2012 @ 03:04:49 ]

----------------------------------------
We dragen kleren met klasse, vragen negeren we door te passen.
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op woensdag 29-02-2012 om 10:02:15
Ik concludeer zeker niet dat we allen ongelovig moeten worden. Juist meer. Maar elke religie is een opgelegde vorm van spiritualiteit. Documentaires zoals Water, Whatthebleepdoweknow, (The Secret in mindere mate omdat deze een vrij materialistische insteek heeft) en het placebo-effect en kwantum fysica, laten het belang zien van geloof en intentie.

De meest mooie dingen in het leven waar religies misbruik van maken zijn volgens mij: Zingeving, liefde, waarheid, wijsheid, kennis, spiritualiteit, vrij onderzoek, vrijheid, naastenliefde, nadenken, logica. Kan zijn dat ik er een aantal vergeet.

Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de mensen zelf om het kaf van het koren te scheiden, maar als we een einde aan religies maken hebben we geen kerk, moskee, synagoge, tempel enz. meer, maar plaatsen waar iedereen welkom is om samen verder te zoeken naar spirituele ontwikkeling.

En ik zeg zeker niet dat alles wat er in religie wordt beschreven en beoefent fout is, er zitten in elke religie hele goede mensen die met goede dingen bezig zijn.

Je kan op mijn soundcloud 7 zuilen van de wijsheid checken, daar heb ik het over mijn houvast en heeft verband met dit onderwerp.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 04-03-2012 om 09:47:18
Knuppels.
mcfoadon
Gepost door mcfoadon op zondag 04-03-2012 om 16:41:32
Ik geloof niet in documentaires, althans niet in die jij hebt gereciteert.

'De meeste mooie dingen in het leven waar religies misbruik van maken' Dat is niet juist', mensen maken juist misbruik van de religie en niet anders om.
Je kan nooit 'n eind maken aan religies, je moet realistisch blijven denken en als je dat wel zou doen dan zou er uiteindelijk één religie overblijven.

Ps: Geen tijd gehad om je soundcloud te checken.
----------------------------------------
We dragen kleren met klasse, vragen negeren we door te passen.
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op zondag 04-03-2012 om 18:19:28
Documentaires zijn er niet om in te geloven, die zouden je moeten laten nadenken.

Op het moment dat de mens afstand doet van religies, zijn er geen religies meer. Er is geen noodzaak voor religie, wel voor spiritualiteit/zingeving, maar dat kan iedereen voor zichzelf uitzoeken.
mcfoadon
Gepost door mcfoadon op zondag 04-03-2012 om 20:09:04
Religie is zeker 'n plicht, 'n verbintenis en is wel degelijk spiritueel.

Het klinkt alsof je het religie uit elkaar trekt en plaats in verschillende vakken, zoals 'spiritualiteit en zingeving' hoewel het samen één geheel is.
Maar zoals je zei 'dat kan iedereen voor zichzelf uitzoeken'

Je gelooft dus in geen enkel profeet en in het bestaan van god? Maar wel geesten en dergelijke?

----------------------------------------
We dragen kleren met klasse, vragen negeren we door te passen.
FaktorTaktloos
Gepost door FaktorTaktloos op zondag 04-03-2012 om 22:39:47
Ik zie religie als beperkend bij spiritualiteit en zingeving.

Ik weet dat er profeten zijn, ik geloof niet in een "god".

Ben het eens dat het gaat over hetzelfde bij zingeving en spiritualiteit, maar dat staat in principe los van religie. (voor een hoop mensen is dit onlosmakelijk verbonden - spiritualiteit en religie)

Daarnaast zie ik dat er een hoop nuttige en goede zaken beschreven staan in alle religies. De scheidingslijn tussen de machthebbende en de top van religies zijn vaak te klein om geloofwaardig te kunnen zijn. Zij misbruiken volgens mij het mooie wat er zit in religie en buigen dit om naar iets wat hun agenda ondersteund en dat komt dan ook in de religieuze teksten. Daarnaast wordt religie ook gebruikt als commercieel middel, maar dat vind ik minder erg dan het misbruiken van de waarheid en een blokkade opwerpen voor echte spirituele ontwikkeling.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.