Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
spam
do not enter
Gepost door spam op dinsdag 14-08-2001 om 16:13:35
Oke, waar ik op dit moment helemaal gek van word, is de Euro. Ik zie de prijzen omhoog schieten (terwijl in het begin gezegd werd dat dat niet de bedoeling was) om zogenaamde 'mooie' Euro prijzen te creeeren.
Met reclame spotjes proberen ze ons enthousiast te maken, met kreten zoals 'de euro wordt voor ons allemaal' en andere bullshit.
De enige reden waarom de Euro komt is omdat het beter is voor de economie en het enige voordeel wat wij eraan hebben is dat we nu die een á twee keer per jaar niet ons geld hoeven om te wisselen (nou, daar heb je echt voordeel aan, dr doen toch maar weinig landen mee)

Het ergste vind ik eigenlijk nog dat geen mens zich laat horen dat ze het er eigenlijk niet mee eens zijn. Ik heb namelijk een soort van enquete op mijn werk moeten houden over de Euro, en daar kwam uit dat ongeveer 70% niet erg positief tegenover de Euro stond!

Mijn standpunt is dus: De Euro heeft meer nadeel dan voordeel voor de particulier. (Zoals de verhoging van de prijzen en nu nog het slinkse systeem van het prijzen in euro ipv in guldens, zodat je vaak misleid wordt bij de aankoop van kleine waren.)
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op dinsdag 14-08-2001 om 16:48:18
Ik vind het persoonlijk wel handig, maar dat komt omdat ik 5 km van de Duitse grens woon en er ook nog wel eens kom. Ik kan me voorstellen dat andere mensen het flink klote vinden, zeker met die afrondingsprijzen. We worden weer lekker genaait...
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 14-08-2001 om 16:55:46
Hoewel ik het op een aantal punten wel met Spam eens ben, denk ik dat (in theorie) de Euro best een aantal positieve kanten kan hebben voor particulieren.

1. Gemak
Je hoeft niet meer vlak voor je op vakantie gaat naar de bank om allemaal soorten vreemd geld te halen (ervanuitgaande dat je door diverse landen moet voor je bij je eindbestemming bent en van alles toch wel wat op zak wil hebben voor de zekerheid) Geld afhalen betekende voor mij vooral belachelijk lang moeten wachten tot je een keer aan de beurt was en je geld af mocht halen tegen een veel te hoge koers en met onzinnige provisiekosten (maar daarover later meer).
Je hebt gewoon 1 valuta in je portemonnee in plaats van 3 of meer.

2. Voordelig
Tot 2 jaar geleden had je altijd te maken met 2 verschillende wisselkoersen, 1 van Nederlands geld naar buitenlands geld en 1 voor andersom, met als gevolg dat je altijd minder terugkreeg dan je inwisselde. Op zich misschien begrijpelijk, want de banken moeten ook ergens van leven, maar waarom komen er dan ook nog eens provisiekosten bij? Allebei deze kosten ben je nu kwijt, want je hebt al euro's dus die hoef je ook niet meer in te slaan.

3. Prijsbewust
Als je op het buitenland in vakantie bent zie je de prijzen is een valuta die je kent en kun je dus ook meteen vergelijken met de prijzen in Nederland. Veel mensen besparen zich nu de moeite van het omrekenen of ronden de koers zodanig af dat er een beetje mee te rekenen valt, maar echt betrouwbaar zijn de vergelijkingen dan niet meer.

In de praktijk zijn er misschien een aantal nadelen, maar ik denk dat de meesten hiervan tijdelijk van aard zijn, om er een paar te noemen die jij ook al zei:

Probleem 1: Niet alle Europese landen doen mee
Dit klopt, maar als je kijkt naar de populairste vakantielanden doen volgens mij alleen Engeland en Zwitserland niet mee. De Engelsen liggen zowiezo graag dwars en de Zwitsers zijn op financieel gebied ook graag zo onafhankelijk mogelijk volgens mij dus de kans dat die 2 landen op korte termijn mee zullen doen acht ik niet groot. Maar ik denk dat als de Euro een succes zou worden er echt nog wel meer landen zullen volgen.

Probleem 2: Prijzen verhogen bij het afronden of prijzen in Euro's weergeven terwijl je de schijn ophoudt dat het om guldens gaat.
Dit is een probleem van tijdelijk aard en eenmalig, als de Euro eenmaal definitief ingevoerd is hoeft er niets meer aangepast te worden en vallen de prijzen in guldens ook weg, dus dan is dit probleem volledig weggevallen.

Conclusie: Het zal in het begin misschien even wennen zijn, maar op den duur kan het best positief uitpakken!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-08-2001 @ 16:57:00 ]

----------------------------------------
Is it coz I is black?
spam
do not enter
Gepost door spam op dinsdag 14-08-2001 om 17:51:47
Wat betreft het omwisselen van valutas..
Volgens mij hebben vrijwel alle landen die meedoen met die Euro pinautomaten waar je gewoon kan pinnen met je postbank, of eurostyle (ofzo) pasje, ik heb er iig nooit problemen mee gehad. Ik ga namelijk NOOIT van tevoren naar een wisselkantoor om buitenlands geld te halen.

Volgens mij zijn die prijzen dusdanig gestegen door die Euro dat je de eerste paar jaar de transactiekosten wel kan wegstrepen, als je kijkt naar wat je nu het hele jaar door meer betaald. (Zo ongeveer een dubbeltje (!!!) op de meeste producten)

Die Valuta omrekening is misschien wel lastig wanneer je op vakantie bent, maar je kan het ook zien als een soort van vakantieland gevoel, waar voor mij ook onder valt 'niet op geld letten, maar genieten.'

Ik wil dat gevoel iig niet hebben vanaf januari 2002 als ik gewoon in Nederland ben . Het zal dan wel na een tijd gewend zijn, maar de Euro prijzen blijven hoger dan die van de gulden. De jaarlijkse prijzenstijging zal nu ook heus niet minder worden omdat de prijzen NU al zijn gestegen.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 14-08-2001 om 18:18:21
Ik vind het zelf wel makkelijk al wat geld op zak te hebben als ik ergens aankom. Mocht je in 1 of ander klein dorpje aankomen waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan en ze nog niet op elke hoek van de straat een pinautomaat hebben die alle pasjes accepteert wil ik ook meteen geld hebben zonder afhankelijk te zijn van de openingstijden van banken en dergelijke en een credit card heb ik niet.

Ook als je pint had je voor invoering van de euro in het girale verkeer nog steeds te maken met 2 verschillende koersen en met transactiekosten (ik geloof 5 gulden per keer dat je pint, maar het zou ook een percentage kunnen zijn, dat weet ik niet meer) dus het argument dat de euro voordeliger is blijft dan nog steeds staan.

Het lijkt mij een heerlijk gevoel om tijdens mijn vakantie totaal niet op mijn geld te hoeven letten, maar ik denk dat het gezien mijn financiele situatie beter is dat gevoel te bewaren tot ik een baan heb
----------------------------------------
Is it coz I is black?
Tukkerboer Gepost door Tukkerboer op woensdag 15-08-2001 om 10:43:19
Die Euro zou een blok moeten vormen tegen de machtige dollar. Nederland is zo stom geweest de harde gulden die ze in eigen beheer hadden op te geven voor een zwakkere munt. Dit is het gevolg van het gewogen gemiddelde dat ook de zwakkere landen (Italie, Spanje, Portugal, Griekenland e.d) meeneemt. We krijgen dan ook een relatief zwakkere munt. Wanneer men naar het heden kijkt is de Dollar veel duurder geworden voor ons. Import kost dus meer en Nederland Import heel erg veel van het Bruto Nationaal Produkt.

Banken en bedrijven verdienden veel geld met de valutaomwisselingen, dit vanwege de koersverschillen en rentes. Tuurlijk bedrijven lopen minder risco maar daar valt minder aan te verdienen. Nu de euro komt worden die winsten niet meer geboekt en zal het geld ergens anders vandaan moeten komen. Drie keer raden waar dat vandaan moet komen.........

Europa kan het niet eens worden over een rechtssysteem en in elk land liggen wet en regelgeving weer anders dan in de omringende (deelnemende) landen. Toch moest er een munteenheid komen. Engeland heeft het wat dat betreft het slimste bekeken, wel lid van de EU maar niet van de Euro.

Voor de particulier betekend het dat er straks veel meer soorten munten in je portomonee zitten met allemaal dezelfde waarde. Want elk land mocht een eigen afbeelding verzorgen op de munt. De Nederlands munt zul je niet of nauwelijks meer tegenkomen in je knip omdat Nederland relatief weinig munten uitgeeft, en landen als Duistland, Frankrijk, Italie en Spanje meer munten uitgeven. Tot aan de vakantie heb je voornamelijk Nederlandse munten op zak maar na de vakantie is het gewoonweg een ramp.

Zoals je ziet ben ik geen voorstander van de Euro. Een italiaan zal het hier niet mee eens zijn, van die gaan er in verhoudig op vooruit.
----------------------------------------
Een echte feminist die staat als ze pist!
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op woensdag 15-08-2001 om 11:34:40
De euro is gewoon een 2e dollar, en zo gaan alle euro landen ook naar een 2e USA toe. Iets wat niet mag gebeuren.

Dan gaan we 2 USA's krijgen, die bijde vinden data ze de wereld moeten verdedigen. Net als 2 bestuurders in 1 auto? (ik vaar niet) Da kan nie goed gaan. Kaboem.

ps: met deze stelling zeg ik niet dat USA de bestuurder van de wereld is, maar DENKT te zijn.
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
Bliss Gepost door Bliss op woensdag 15-08-2001 om 20:22:39
Jullie Nederlanders (ja mmkay ik ben er ook wel één) zeiken te veel over de euro. In België wordt er BIJLANGE zo moeilijk niet over gedaan.

Zeker wat Tukkerboer daar zegt vind ik echt misplaatst en etnocentrisch. Als onze munt en economie maar sterk is !! De rest boeit ons geen flikker !! België en Nederland zijn zowat de welvarendste landen van de wereld (belgië het vijfde welvarendste iig). Laten we landen als Griekenland en Italië en Spanje de hand uit steken en ook mee naar boven helpen. Een beetje delen in onze rijkdom lijkt me geen kwaad te kunnen.
Tukkerboer Gepost door Tukkerboer op woensdag 15-08-2001 om 22:10:00
Ach vandaar dat de inflatie de laatste tijd nog nooit zo hoog is geweest. Ik ben voorstander om landen die economisch minder welvarend zijn te helpen, maar dat mag niet tenkoste gaan van je eigen economie. Sorry dat ik zo denk, maar als consument ben je slechter af. Dus een dief van eigen portomonee gaat hier op.
----------------------------------------
Een echte feminist die staat als ze pist!
teigetje Gepost door teigetje op zaterdag 18-08-2001 om 09:06:42
Quote:
Dan gaan we 2 USA's krijgen, die bijde vinden data ze de wereld moeten verdedigen. Net als 2 bestuurders in 1 auto? (ik vaar niet) Da kan nie goed gaan. Kaboem.



Hmm.. gelukkig hebben we hier niet zoveel mensen die Bush heten, dat scheelt een stuk qua mentaliteit. En aan de doodstraf zullen we voorlopig nog niet beginnen, dus een 2e USA hebben we hier voorlopig nog niet. Laat die Euro maar komen..
----------------------------------------
Code #404: User not found
zkills
Ken je dat gevoel dat je......
Gepost door zkills op woensdag 22-08-2001 om 02:54:14
Ehm Bounce effe terugkomend op wat jij zei in het stukje Gemak.

Dit heeft ook nadelen, want je kunt nu, als particulier zijnde, ook geen geld meer 'verdienen' En dan heb ik het niet over beleggen of iets dergelijks. (Laat ik hier maar verder niet op ingaan; daarlijk zeg ik iets waardoor ik de bak indraai )

Eigenlijk kan mij die hele Euro-gebeuren, op het punt wat ik hiervoor aanstreepte, geen f**k schelen. Voor mij is het niet zozeer een vervanging van vele muntsoorten maar juist een toevoeging daaraan. Om nou te zeggen dat ik daar op zit te wachten...nou nee. Maar zoals altijd zal ook dit doodgeboren kindje van de 'overheid' ons het strot ingedouwd worden En of je wilt het of niet, slikken MOET je
----------------------------------------
A wise man speaks when he has something to say, the not so wise when he has to say something - Plato
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zaterdag 25-08-2001 om 12:29:54
De euro is niet bedoeld om je het makkelijk te maken op vakantie. De euro is ook niet bedoeld om armere landen in Europa te helpen. De hele achtergrond van de euro is puur zakelijk. Voor het bedrijfsleven is het gewoon enorm handig om 1 munt te hebben in Europa. Zo kunnen ze makkelijker handelen en zo denken ze ook dat de Euro 'sterk' kan worden tegen de dollar.

Helaas worden we overspoeld met die KUT reclames van de Euro. En dan afsluiten met: de euro wordt van ons allemaal. Kutlui. Nog maar even goed kijken welke politieke partijen nou voor de euro zijn. Zal ik daar de volgende keer zeker niet op stemmen. Beetje laf dat in de vorige politieke campagnes daar weinig aandacht aan is besteed. Heb ik misschien wel gestemd op een partij die voor de euro was! We zijn gewoon misleid! (wie niet stemt, stemt niet tegen maar stemt in...)
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op maandag 17-12-2001 om 20:52:28
Hebben jullie ook al je "gratis van je eigen belastinggeld" eurokit opgehaald? Ikke wel
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 17-12-2001 om 23:43:17
Heb me €-kit nog niet opgehaald, weet eigenlijk niet waarom. Misschien omdat ik 't niet zo op de €-hype heb. Ik wacht het wel ff af en haal van de week wel op. Er zouden genoeg pakketjes moeten zijn. En anders jammer dan.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 18-12-2001 om 15:05:30
KUT KUT KUT Euro. Ik heb m`n kitje ook nog niet opgehaald, want: je kan er toch pas 1 januari mee betalen. Anders ging ik ook nooit 2 weken voor dat ik iets ging kopen alvast het geld pinnen. Ik heb een bon voor fl.8.55 aan euromunten, dus niks op=op want ze moeten er evenveel hebben liggen als dat ze tegoedbonnen hebben gestuurd.

Maar Def P voorspelde meer dan 10 jaar geleden al de ramp in zijn 'rijmtest' op Osdorp Stijl:

Wij worden in de Nederlandse gulden betaalt,
en jij baalt omdat je Ecu in waarde daalt
Rund, fok die munt waar je niet op aan kunt
Europese stunt wordt Nederlands eindpunt

Ow ja, hebben jullie al eens nagedacht over die 'gratis' eurokit: is bedoeld zodat iedereen al wat kleingeld heeft voor de eerste aankopen (en je kan 'wennen' aan het geld ). Wat blijkt: het meerendeel van de Nederlanders bewaart de kit omdat ie in zo`n mooie verpakking zit...

De kosten die gemaakt worden om die kit aan te bieden:
- productiekosten kartonnen verpakking
- vervoerskosten om al die kits bij de hema, postkantoor etc. te brengen.
- beveiliging
- alle winkels die die kits aanbieden moeten worden betaald. Ik zag dat er bij de Hema 4 to 6 mensen werkten. Dat in 1 hema... Reken maar 2 weken keer heel veel mensen keer heel hoog uurtarief...

KUT KUT KUT Euro

Oh ja, gaan we dit jaar skieen in Zwitserland. Heb ik ook niet eens wat aan de euro op vakantie, Zwitserland gaat namelijk NIET met de domme massa mee. Jammer dat daardoor wel het skieen duurder is geworden omdat die KUT Euro in waarde daalt.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
McBouncer Gepost door McBouncer op dinsdag 18-12-2001 om 16:10:13
Krijg je eens iets gratis aangeboden, is het nog niet goed ...
Nederland is overigens het enige land waar de bewoners een euro-kit aangeboden krijgen dus het lijkt mij wel een vriendelijke actie.
En tja, dat jij in Zwitserland gaat wintersporten is een eigen keuze, als je naar bijvoorbeeld Frankrijk of Oostenrijk was gegaan had je wel gewoon met euro's kunnen betalen.

[Toevoeging]
Limon schreef:
> Maar Def P voorspelde meer dan 10 jaar geleden al de ramp in zijn 'rijmtest' op Osdorp Stijl

Rijmtest is geschreven door Seda, dus niet Def P maar Seda was de profeet

Limon schreef:
> en je kan 'wennen' aan het geld

Kun je dat ? even uitleggen? Wat is er zo vreemd aan dat mensen graag even tijd krijgen om te wennen aan hoe een nieuwe munt eruit ziet en hoe ze de verschillende munten uit elkaar houden VOOR ze er echt mee moeten gaan betalen in plaats van ERNA?
[/toevoeging]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-12-2001 @ 18:00:43 ]

----------------------------------------
Is it coz I is black?
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op woensdag 19-12-2001 om 02:57:41
naaaaah, de euro's vind ik zelf persoonlijk kut, de 2 mooiste zijn die van 1 en 2 euro, en kwa betalen en shit loopt het allemaal wel los. Het grootste probleem ligt niet bij de consument maar bij de winkeliers, die moeten straks nog de gulden aan nemen en iedereen is straks ook nog zo eigenwijs om de guldens uit geven ipv ff op bank te zetten en in euro's eraf te halen.

Oja, mcb, spam gaat naar zwitserland prolly omdat daar dacht ik familie woonde, dus een eigen keuze is het ook niet meer
----------------------------------------
Signature
McBouncer Gepost door McBouncer op woensdag 19-12-2001 om 08:06:40
spam = limon
----------------------------------------
Is it coz I is black?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 19-12-2001 om 10:25:58
Nee. Spam is beetje boos op limon omdat ik haar stem verwisselde met die van een jong jongetje op een mp3 van tornado....

Maar over die euro: dat wennen. Er staat toch gewoon op de munt hoeveel ie waard is? Als je in het buitenland komt dan krijg je na je eerste aankoop ook allemaal kleingeld in handen. 1 keer kijken en je weet welke munt wat is. sim-pel.

Je ziet het fout dat we het gratis krijgen. Het is immers uit onze staatskas, we hadden er ook iets anders mee kunnen doen. Gratis is altijd betrekkelijk.

Maar waarom die Euro? Voelen we ons straks 1 Europa? Als ik in Duitsland kom (die ene keer in 3 jaar) denk ik dan: wow, ik voel me hier thuis? Wat een onzin, tis allemaal bedoeld voor de handel. De 'gewone' burger mag dan ook met dat nepspeelgoedgeld gaan spelen. Joepie!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
McBouncer Gepost door McBouncer op woensdag 19-12-2001 om 11:40:06
Als jij in een winkel iets moet betalen, kijk jij dan bij elke munt die je uit je portemonnee pakt welke waarde erop staat? Ik gok van niet, omdat je aan grootte/dikte/kleur enz meteen ziet wat voor munt het is. Dit zal bij de euro zeker in het begin niet zo zijn, omdat je er nog niet aan gewend bent. Vandaar het proefpakket zodat je vast kunt wennen. Natuurlijk was het geld dat nu uitgegeven is aan de euro-kit anders ergens anders aan uitgegeven, maar ik betwijfel of dat dan aan iets was waar elke burger ouder dan 6 jaar direct iets aan zou hebben.

Verder zeg je:
"Maar waarom die Euro? Voelen we ons straks 1 Europa? Als ik in Duitsland kom (die ene keer in 3 jaar) denk ik dan: wow, ik voel me hier thuis?"

Als ik in Limburg of Friesland kom denk ik dan: wow, ik voel me hier thuis? Niet echt, misschien ook omdat ik er geen woord versta van het gebrabbel dat ze uitkramen Toch heb ik nooit iemand de gulden ter discussie horen stellen. Je ziet de gulden en de landsgrenzen als iets volstrekt normaals omdat je nooit iets anders gekend hebt, hetzelfde zal op den duur ook wel gebeuren met de euro. De reden? gewenning
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-12-2001 @ 11:53:41 ]

----------------------------------------
Is it coz I is black?
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-12-2001 om 12:26:00
Tis toch handig dat er 1 muntsoort in heel europa is? Handiger dan al die koersen en omrekenen. Na een jaar weet niemand meer beter.
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 19-12-2001 om 22:04:55
Limon zei:
Nee. Spam is beetje boos op limon omdat ik haar stem verwisselde met die van een jong jongetje op een mp3 van tornado....

Huh? hier ging het helemaal niet over. Maargoed, ik ben helemaal niet boos op Limon, waarom denkt toch iedereen gelijk als ik het niet met iemand eens ben oid gelijk dat ik BOOS ben??? Zo snel ben ik niet op te fokken hoor...
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 20-12-2001 om 09:28:50


Spam> was ook niet zo serieus van mij, maar iemand reageerde 4 posts terug ofzo met spam=limon? omdat ik naar Zwitserland ga skieen, vandaar.



Over de Euro> natuurlijk is het makkelijker om 1 munt te hebben, net als dat het makkelijk zou zijn dat iedereen op aarde dezelfde taal zou spreken en in dezelfde lengtematen zou rekenen en dezelfde gewichtseenheden etc. etc.

Waarom gaan we in Europa niet gewoon over op het Engels, dat is toch makkelijker? Dan heb je altijd nog maar 1 taal op school, hebben ze meer tijd voor andere dingen. Iedereen gaat elkaar begrijpen, want ook Friezen moeten Engels spreken.

Je snapt zelf toch ook wel dat je zo een stukje cultuur vernietigd? Het is toch juist leuk om op vakantie te gaan en daar met ander geld te betalen, dat geeft je toch een extra vakantiegevoel?

En dan de manier waarop dit wordt besloten. van bovenaf ipv. door het volk. Ik vind het nog steeds speelgoedgeld en natuurlijk zal ik er ook wel aan wennen. Ik vind het alleen nog steeds onzin.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op vrijdag 21-12-2001 om 14:16:44
Met als verschil dat je veel sneller een nieuwe munt leert hanteren dan een taal volledig spreken. Verder is een taal een veel dynamischer iets dan geld en dus sneller aan verandering onderhevig.
Verder is geld niet echt deel van de cultuur, anders zouden we nu nog verschillende munten per stad hebben in Nederland etc.
Nederland is ook het enige land dat ik ken waar ieder gehucht een pin-automaat heeft en waarbij het dus niet noodzakelijk is om van te voren geld op te nemen.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zaterdag 22-12-2001 om 13:41:24
Fok de euro..

compromis mietjes...
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 02-02-2003 om 01:35:55
Vraag me af, we zijn nu ruim een jaar verder... hoe hebben jullie de euro ervaren?

Voor mij is het nog steeds ^@#($&^@#$), heb het idee dat ik veel meer geld uitgeef als ik met de gulden deed. En ik heb nogsteeds problemen met het munt geld < 0.50€. Lijkt allemaal te veel op elkaar. Verschil tussen de oude munten was duidelijker.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
teigetje Gepost door teigetje op zondag 02-02-2003 om 09:41:14
Quote:
SpadeAce schreef op 02-02-2003 @ 01:35:55
Vraag me af, we zijn nu ruim een jaar verder... hoe hebben jullie de euro ervaren?

Voor mij is het nog steeds ^@#($&^@#$), heb het idee dat ik veel meer geld uitgeef als ik met de gulden deed. En ik heb nogsteeds problemen met het munt geld < 0.50€. Lijkt allemaal te veel op elkaar. Verschil tussen de oude munten was duidelijker.


Ik geef de laatste tijd nogal weinig cash uit, meestal pin ik gewoon of bestel online. De verslechterde economie helpt ook bij het minder uitgeven van geld.
Het kleingeld is inderdaad irritant, we hadden wel zonder de 2 en 20 eurocent munten kunnen leven. Maar goed, betalen met die 1 en 2 cent dingen doe ik uberhaupt niet, die blijven gewoon in mijn portemonnee leven tot ik weer een zwerver verblijdt met al mijn kleingeld.
----------------------------------------
Code #404: User not found
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 02-02-2003 om 11:49:56
de euro is nog steeds KUT!
----------------------------------------
www.serife.nl
Schaduw Gepost door Schaduw op zondag 02-02-2003 om 11:58:56
Niks kan de gulden vervangen.

We hadden't mooiste briefgeld van de wereld nu hebben we die lelijke dingen!
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 02-02-2003 om 14:25:36
Ik draag nog steeds met trots me "€rror" t-shirt!
Zegt genoeg denk, ofnie?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zondag 02-02-2003 om 16:57:52
Ik ben het land uit gevlucht omdat het het niet meer aan kon.
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
araphor Gepost door araphor op zondag 02-02-2003 om 18:25:16
De gulden was kut, de euro is kut, geld is kut.
araphor Gepost door araphor op zondag 02-02-2003 om 18:27:15
Quote:
teigetje schreef op 02-02-2003 @ 09:41:14
[...]
Maar goed, betalen met die 1 en 2 cent dingen doe ik uberhaupt niet, die blijven gewoon in mijn portemonnee leven tot ik weer een zwerver verblijdt met al mijn kleingeld.


Are you calling me a zwerver?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.