Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op vrijdag 17-08-2001 om 02:13:29
Quote:
AMSTERDAM - Een 15-jarig meisje is in de Amerikaanse staat New York enkele dagen lang misbruikt door een man die ze via chatsessies op internet had leren kennen.

Volgens het Belgische persbureau Belga ontvoerde de 41-jarige 'internetvriend' het meisje en hield hij haar bijna een week lang gevangen in twee appartementen in Long Island en New York City. Het meisje werd met een touw aan een stang in een kleerkast vastgebonden. Diverse keren werden haar ogen en mond urenlang dichtgeplakt.

Volgens de politie is het meisje meerdere malen geslagen en verkracht door de kerel en zijn 46-jarige vriendin. Voor twee dagen zou het slachtoffer ook 'uitgeleend' zijn. Plaatselijke politieagenten spraken over de ergste seksuele misdaad die ze ooit hadden gezien.

Uiteindelijk slaagde het meisje erin met een gsm de hulpdiensten in te schakelen. De politie onderzoekt nu of het koppel nog andere tieners heeft ontvoerd. Ook wordt er een spoor naar een mogelijk netwerk nagetrokken.



Vaak hoor je er verhalen over, jonge mensen die door het chatten in moeilijkheden komen. Afspreken met onbekenden op niet openbare plekken, mee gaan naar huis. Alwaar de meest rare dingen kunnen gebeuren.

Hoe kan het dat dit gebeurd vraag ik me af. Opzich begrijp ik het precies. Geen enkele ouder die kijkt wat zoon of dochter op internet uitvoerd. en al helemaal niet wanneer deze en computer op de slaapkamer heeft, iets wat steeds vaker voor komt.

Is dit iets waar we vanaf nu mee moeten leven, iets waar we bang voor moeten zijn als we kinderen hebben. Een pshyco die kinderen via de chatbox mee lokt.

Hoe kun je hier iets aan doen vraag je je af. Niks, je kan je voordoen zoals je wilt via internet. Niemand die kan checken of je wel die 13 jarige jongen uit almere bent.

Is internet het kinderlok middel van de toekomst, van nu ? Ofzal hiervoor een oplossing gevonden worden ?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op vrijdag 17-08-2001 om 07:36:29
Misschien dat ouders gewoon beter moeten kijken wat hun kinderen doen, en ze beter op de mogelijke gevaren wijzen (wat volgens mij niet echt goed gebeurt). Ze moeten natuurlijk wel een beetje verantwoordelijkheid nemen.
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-08-2001 om 17:10:07
Het broertje van mijn vriendin zit ook veel te chatten terwijl hij dus al lang een 'internetverbod' had gekregen vanwege de te hoge telefoonrekening. Maar hij is niet achterlijk en dus raadde hij steeds de wachtwoorden en zat hij *stiekem* te internetten als er niemand thuis was. Nu komen mijn vriendin en ik nog wel regelmatig bij ze langs en zie ik altijd zo wanneer wie geinternet heeft, want ze zijn allemaal zo computer-leek dat ze zelfs niet weten hoe ze de geschiedenis kunnen wissen. Het bleek dus dat dat broertje nog veel chat en hij vertelde me dat hij al meerdere telefoonnummers had gekregen en al zeg maar cyber vriendinnetjes had gemaakt met sms-en.

Dit is dus zoooooo handig voor pedofielen om in aanraking te komen met kinderen. Je kunt je kinderen wel leren om niet met vreemden te praten maar op internet zijn de meeste chatters al heel snel geen vreemden meer voor je en dan denk je dat ze zijn wie ze zeggen. Je kan je kinderen wel waarschuwen, maar zo veel valt er niet aan te doen. Als een kind denkt dat hij een cybervriendinnetje heeft en er mee af gaat spreken, zal die dat niet zo snel zeggen tegen z`n ouders als hij weet dat ie niet zomaar naar een vreemde toe mag. Het is dus denk ik gewoon 1 van de nadelen van het internet, maar je kan er niks aan doen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op donderdag 30-08-2001 om 18:26:54
Ik vind dat als je een kind wil gebruiken dat je het goed moet doen.
Als je het kind misbruikt dan heeft de volgende gebruiker er niks meer aan en dat is niet zo sociaal.
Dus gebruik je kind goed!!!
----------------------------------------
#$%
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0108 sec.