Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-08-2001 om 16:58:45
De kern van het verhaal waar Def P over rapt in zijn ware Aardverhaal is dat wij genetisch gemanipuleerde (aap)mensen zijn die van de planeet Nibiru komen. Het grootste gedeelte van het Ware Aardverhaal komt letterlijk (alleen aangepast voor rapvorm) uit het boek: The Lost Realms van Zecharia Sitchin. Ik heb dit boek en vele andere gelezen en andere info op internet en ik heb nergens enig bewijs gevonden dat dit tegenspreekt. Alles wat gebeurt is is opgeschreven (bijbel) maar in de loop van de tijd verkeert vertaald en geintrepreteerd. Daarom heeft Sitchin de originele Soemerische teksten onderzocht. Zelfs onderzoek naar de genen van de mensen tonen aan dat in het jaar dat de eerste mens op aarde kwam er zoveel extra unieke genen waren dat dit nooit door evolutie kan ontstaan. Er zijn daarnaast talloze feiten en mysteries die deze theorie ondersteunen, en nu dus mijn vraag: zijn er sceptici die dit tegenspreken?, en zijn er andere mensen ook van overtuigd dat wij afstammelingen van Nibiru zijn?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zondag 26-08-2001 om 20:26:03
misschien een domme en irritante vraag hoor maar wat of wie is (of zijn) de Nibiru

ik kan namelijk ook zeggen dat ik van mars kom, te zeggen dat er geen bewijs is dat het niet zo is, is nog niet zeggen dat er bewijs is dat het wel zo is.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-08-2001 om 22:52:42
Ik denk dat het niet veel zin heeft om het uit te leggen als je er niets van weet. Maar in het kort:
Nibiru is een planeet die niet in een baan om onze zon heen draait maar in een baan waarbij hij tijdelijk in ons zonnestelsel is, een periode eens in de 3600 jaar. Helaas willen wetenschappers niets weten van deze theorieen en daarom is er nog nooit gezocht naar deze planeet. De scheppingsverhalen in elke religie komen op 1 ding neer: we zijn hier niet zomaar geevolueerd vanuit de kikkervisjes, maar we zijn hier gecreerd door andere wezens. Een mensachtig volk wat ons heeft gemaakt vanuit de aapmens, maar dan alleen met wat nodige genen om licht denkwerk en redelijk zwaar werk te verrichten. Dit omdat onze planeet een grote bron van goud is/was, en dat hadden ze nodig op Nibiru. Vandaar dat wij gemaakt zijn, gediend om te werken. Er zijn nog zoveel resten van bouwwerken, landingsbanen en zelfs van een kernoorlog!! die gewoonweg worden bestempeld door 'wetenschappers' als: we weten nog steeds niet wat dit betekend... Oftewel> ze willen het niet weten. Het forum schiet te kort om alles uit te leggen, maar Def P heeft in z`n ware aardverhaal een heleboel verteld en voor de rest zijn er talloze boeken over te lezen en zoek maar eens op internet naar Zecharia Sitchin, dan kom je al een heleboel meer te weten.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 26-08-2001 om 22:52:51
Is dit hele Nibiru-, Anunaki-, Alien-, Ufogebeuren niet gewoon een poging een vervanging voor de Bijbel en God te zoeken, omdat de "erkende wetenschap" geen (bevredigende) antwoorden biedt op bepaalde vragen?
Ik wil niet zeggen dat er geen hout van klopt, maar ook niet dat het welt klopt.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-08-2001 om 23:08:00
Nee, dit is dus niet om iets anders te zoeken. God bestaat dus wel, maar niet in de zin van hoe de meeste mensen denken. We zijn namelijk 'geschapen' (genetisch gemanipuleerd) door een ras dat zeer intelligent is/was. Mensen noemden deze wezens: opperwezens of goden omdat ze dingen konden waarvan ze niet eens konden dromen dat ze bestaan (vliegen in een raket bijv.) De bijbel beschrijft in het boek genesis behoorlijk veel waarheid (van de schepping van de mens dan). Het verhaal van de ark van Noach klopt ook. Zelfs het hele verhaal over Adam en Eva in het paradijs klopt en het is zelfs uitgezocht waar het ligt! Ik vergelijk deze waarheid meestal wel met de waarheid van dat de aarde rond is: niemand geloofde het in het begin, want het klopte immers niet: waarom val je er dan niet af, waarom lijkt het dan zo recht etc., terwijl die gast die met die theorie kwam toch echt sluitend bewijs had. Net als dit is het sluitend bewijs dat we gemaakt zijn door 'mensen' van Nibiru, alleen is het jammer dat we nog steeds niet zeker weten of Nibiru nu nog bestaat of niet.

Ik kan echt niet in 10 regels uitleggen waarom dit wel waar is, dan moet je echt die boeken lezen. Het komt er wel op neer dat het GEEN gedachtes zijn van mensen, maar dat het LETTERLIJK geschreven bronnen zijn uit de oudheid! Daarnaast zijn er nog talloze tastbare bronnen en feiten die echt gewoonweg worden bestempeld als: we zijn wel benieuwd hoe mensen dit vroeger hebben kunnen maken... Normalitair zouden dit soort dingen gewoon in een geschiedenis boek verschijning, ware het niet dat het in zou gaan tegen de huidige theorieen, want het gaat immers zowel tegen de evolutietheorie als de religie in.

Voor dit alles is minstens zoveel bewijs als voor de middeleeuwse tijd: daar heb je ook nog steeds resten van in de vorm van kastelen, verhalen, voorwerpen etc.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 26-08-2001 om 23:29:31
Dat er zoveel bewijs voor is, en dat het zo'n ontzettend uitgewerkte theorie is, betekent niet meteen dat het waar is. De Bijbel is ook geen pocketboekje dat je in een halfuurtje uit hebt. Daarnaast zijn er voor Christelijke mensen genoeg bewijzen te vinden om te kunnen zeggen dat wat er in de Bijbel staat echt is. Maar wij "niet-gelovigen" weten wel "beter"......
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
McBouncer Gepost door McBouncer op maandag 27-08-2001 om 00:41:05
limon schreef
Quote:

Nibiru is een planeet die niet in een baan om onze zon heen draait maar in een baan waarbij hij tijdelijk in ons zonnestelsel is, een periode eens in de 3600 jaar. Helaas willen wetenschappers niets weten van deze theorieen en daarom is er nog nooit gezocht naar deze planeet.



Ik hoop voor de aanhangers van deze theorieen dat de rest ervan beter in elkaar zit dan die laatste zin, want dit vind ik nogal onzinnig. Bij mijn weten is er juist altijd gigantisch veel gezocht naar nieuwe planeten, zonnestelsels, enzovoorts, dat is ook de reden dat er zoveel ontdekt zijn. Er is misschien niet specifiek naar die planeet gezocht, maar je denkt toch niet dat men Pluto ontdekte omdat men speciaal naar Pluto op zoek was? Ik zeg niet dat het feit dat zo'n planeet niet gevonden is betekent dat hij automatisch ook niet bestaat (er worden immers nog steeds nieuwe planeten, manen of zelfs zonnestelsels ontdekt) maar ik vond dit wel als een hele zwak uitvlucht overkomen richting iedereen die sceptisch tegenover dit soort theorieen staat.
----------------------------------------
Is it coz I is black?
araphor Gepost door araphor op maandag 27-08-2001 om 06:28:40
Er zijn inderdaad vele bewijzen dat er nog een 10e planeet in ons zonnestelsel zou zijn. Ik quote een stukje uit de NewYork Times (1982)
Quote:
In 1982, NASA themselves officially recognised the possibility of Planet X, with an announcement that 'some kind of mystery object is really there - far beyond the outermost planets'. One year later, the newly launched IRAS (Infrared Astronomical Satellite) spotted a large mysterious object in the depths of space. The Washington Post summarised an interview with the chief IRAS scientist from JPL, California, as follows:

"A heavenly body possibly as large as the giant planet Jupiter and possibly so close to Earth that it would be part of this solar system has been found in the direction of the constellation Orion by an orbiting telescope... 'All I can tell you is that we don't know what it is', said Gerry Neugebauer, chief IRAS scientist

Bron: http://xfacts.com/x2.htm



Ook een leuk plaatje erbij:


Ik geloof zelf niet dat we hier zijn neergezet, of dat we zijn gemanipuleerd door buitenaardse wezens, maar dat er nog een 10e planeet aanwezig is, daarvoor zijn vrij veel bewijzen..
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 27-08-2001 om 10:22:15
Je weet zelf hoe groot onze hemel is. Alle andere planeten (t/m Pluto) hebben ze ontdekt omdat die IN ons zonnestelsel liggen en OM onze zon heen draaien. Sommige planeten kunnen we vanaf de aarde zelfs waarnemen met een goedkoop telescoopje. Het feit dat Nibiru in een ander zonnestelsel nu is en draait is het verrekte moeilijk om die 'zomaar' tegen te komen als je de hemel afzoekt. Laten we zeggen: onmogelijk. Als je echter weet waar je moet zoeken, dan is die kans al een stuk groter.


Over de bijbel: wat in de bijbel staat is dus ook waar. Dat is juist een sterk punt van deze theorie. Alleen om de originele teksten te kennen, moet je ook de originele bijbel hebben die in het Hebreeuws is geschreven. Als je die wil lezen moet je ook nog eens verrekte goed Hebreeuws kennen. Die Zecharia Sitchin, die deze theorieen heeft uitgeschreven in het Engels, is een Jood en heeft op de Hebreeuwse taal gestudeerd, net als de Soemerische taal. Daarom was hij in staat de originele teksten te bestuderen. Dat heeft hij dan ook 20 jaar gedaan! Hij kwam tot de ontdekking dat veel belangrijke feiten in de loop van de tijd verkeerd zijn vertaald omdat men ervan uitging dat wat er stond nooit waar kon zijn. Oftewel: in de bijbel is ook het verhaal opgenomen van de schepping van de mens door de mensen van Nibiru, alleen denken mensen bij GOD niet aan Ninti/Ninharsag (het hoofd van de medische dienst wat de eerste gemanipuleerde aapmens maakte: Adam, wat betekent: hij van de aarde) maar aan iets ontastbaars.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 27-08-2001 om 14:13:17
limon schreef:
> Sommige planeten kunnen we vanaf de aarde zelfs waarnemen met een goedkoop telescoopje.

Dat kan met het blote oog ook al....

> Over de bijbel: wat in de bijbel staat is dus ook waar. Dat is juist een sterk punt van deze theorie.

Jij moet echt een keer leren redeneren, want hier klopt dus geen hout van.

Verder heeft alles dat je hier gepost hebt een hoog" I read it on the internet so it's true gehalte" Terwijl het internet ook de plek is waar de grootste onzin gevonden kan worden.

Een andere theorie over Nibiru is dat de astroïden gordel tussen Mars en Jupiter de resten zijn van een (die?) planeet.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 27-08-2001 om 15:20:09
Creech, je blaat een beetje veel onzin uit. Ik heb nauwelijks nieuwe info van internet. Het meeste heb ik gelezen uit boeken.

Ik heb genoeg info om te weten dat dit waar is. Net zoals ik weet dat er een 1e wereld oorlog is geweest. Dit topic is/was dan ook bedoeld om te vragen of er meer mensen boeken van Zecharia Sitchin hebben gelezen en hieraan gerelateerde boeken. Daarnaast om te vragen of er mensen zijn die proberen te beweren dat wat Sitchin beweert in zijn boeken niet waar is.

Over de bijbel> dat dit een sterk punt is zeg ik omdat heel veel mensen de bijbel kennen, en dus kennen ze eigenlijk al heel veel van de waarheid. Ze weten alleen niet in welke context deze verhalen/tijdsgebeurtenissen moeten worden geplaatst. Oftewel, wat Sitchin heeft uitgezocht is niet iets nieuws, maar een andere ingeving aan wat voor miljoenen mensen houvast is: de bijbel.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 27-08-2001 om 15:22:21
Nog even over die asteroiden gordel: De theorie hier achter is dat de planeet Nibiru ooit ook in een baan om onze zon draaide en in botsing kwam met een andere planeet of hemellichaam waardoor de planeet aarde ontstond en Nibiru in een andere baan kwam te liggen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op maandag 27-08-2001 om 19:50:10
Even om te bewijzen hoeveel ik hierin geloof :

>Ik las gister in een boek dat er in de middeleeuwen echt draken en tovenaars en heksen bestonden, nu zag ik daarna de film warlock (1, 2 en 3) en daarin zag ik (mannelijke) heksen van het verleden naar de toekomst komen. Doordat ik dit las in boeken en zag op de tv zijn dit theorieen die best wel eens waar kunnen zijn. Immers spraken ze daar ook over een bijbel en die hebben we hier ook.

Ik denk dat ik hiermee wel duidelijk genoeg ben
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 27-08-2001 om 22:05:12
Vooruit een spreekwoord:

Je liegt of het gedrukt staat.

Limon > het zou allemaal best kunnen wat jij zegt, maar zolang jou grootste verklaringen over alles bestaan uit "Dat is te groot om op het forum te zetten." overtuig je echt weldenkend persoon met wat je zegt. In welke mate ik mezelf al verdiept hebt in deze en aanverwante zaken laat ik maar buiten beschouwing.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 28-08-2001 om 12:12:00
Dit topic is nooit bedoeld om jullie te overtuigen. Ik was benieuwd naar mensen die ook veel van Zecharia Sitchin kennen en naar mensen die Sitchin becritiseren. Dit omdat Def P dat kennelijk ook heeft gedaan en daar zijn 'Ware Aardverhaal' op heeft gebaseerd. En omdat dit een OIP forum is vond ik de kans redelijk groot dat er wellicht mensen zijn die hierover konden meepraten.

Je mag best kritiek geven, maar ik vind jullie nogal achterlijk als je gaat zeggen dat ik lieg of dat je appels met peren gaat vergelijken. Als je in het hele Nibiru verhaal niets ziet, Zecharia Sitchin niet kent etc. post dan niks en laat het open voor mensen die er misschien wel iets nuttigs op hebben te zeggen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op dinsdag 28-08-2001 om 12:12:40
Er zijn meerdere verhalen zoals deze,
allemaal een door de mens bedachte verhaal.

Ook zijn veel verhalen die ook met alle vage dingen die we nu al mee maken 'mee' lopen.

Like de beste film ooit: The Matrix.
Okay dit is geen verhaal waar we vandaan komen, maar dit is wel een cool verhaal over hoe we NU zouden kunnen leven, en verklaart een hoop vage dingen zoals dejavu's en mensen die lepel's kunnen buigen.

There is no spoon.
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 07-09-2001 om 12:01:57
Deze website heeft in het kort wat te vertellen over het werk van Zecharia Sitchin en er staan veel links. Dus mocht je geinteresseerd zijn:

http://www.skyspy.tv/sitchin.html
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op vrijdag 07-09-2001 om 12:50:05
Thnx, er staat veel info.

Maar toch is het nog een exus voor de mensen, dat wij niet schuldig zijn aan deze tering zooi
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.