Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Enec
DWSP PAGE
Gepost door Enec op woensdag 29-08-2001 om 09:17:50
Ik vind dat er meer nederhop optredens georganiseerd worden. Waarom gebeurt er zo weinig? Is dat omdat er teveel troepgroepen zijn? En dat zalen er genoeg van hebben om wackass bandjes een paar honderd gulden uit te keren..wazzap
----------------------------------------
ik pis over je tenen als je me iets meent te menen, neem maar de benen, eenmaal verdwenen belt je mammie naar een twee na twee enen
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 29-08-2001 om 12:00:11
Waarom organiseer je zelf niks ?
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Enec
DWSP PAGE
Gepost door Enec op woensdag 29-08-2001 om 16:07:36
tsja.. ik wist dat die vraag zou komen.
Ik regel me de tering. Ik heb met Dwaalspoor tot nu toe ongeveer 100 optredens gehad waar ik er ongeveer 75 van geregeld heb.

Het is verschrikkelijk moeilijk om als Nederhopgroep (buiten de OP) om een feest van de grond te krijgen..
ivm budget, Pa, etc etc.

Het valt me gewoon op dat goede nederhopbands (ZBomb, DAC, Codewoord, Mach en jesse, Roodbaard etc) weinig tot geen optredens hebben.
En als er uberhaupt al iets gebeurd dan gebeurd het maar voor de helft. (slechte flyering, geen vergoeding, slecht geluid)..

Tis gewoon kut gesteld met de nederhopscene..
dat wilde ik ff kwijt.. kwas benieuwd hoe jullie zouden reageren
----------------------------------------
ik pis over je tenen als je me iets meent te menen, neem maar de benen, eenmaal verdwenen belt je mammie naar een twee na twee enen
dap
038
Gepost door dap op woensdag 29-08-2001 om 16:42:33
Ja ik erger me ook aan de slechte en goedkope dingen altijd in de nederhopscene. Neem nou bijvoorbeeld het Nederhopfestival in Hoofddorp. Altijd vet maar echt geen reclame en geen internetsite waar op staat wie komt en hoelaat het begint etc.

Maar er zijn zat groepen die wat doen, benader hun op samen wat te organiseren. Ik noem: Opgezwolle, Brainpower, SpaceKees, Terilekst, Sores en ga zo maar door...
Enec
DWSP PAGE
Gepost door Enec op woensdag 29-08-2001 om 16:56:43
Tsja.. hebbie gelijk in dap.

Opgezwolle zijn goed bezig, ik kende hun al toen ik zelf nog in Zwolle woonde..
Het probleem is ook vaak dat rappers zelf te lam zijn.
En vaak kunnen rappers wel iets leuks op cd zetten maar totaal geen show neerzetten.
Misschien is de OP op cd iets minder sterk geworden, (mijn mening, en geen dis!) maar ze zetten nog steeds een dijk van een show neer..
Misschien omdat ik ze persoonlijk ken dat ik er anders tegenaan kijk.. maar ja. Ze zijn live echt nog steeds de beste met de compleetste show en de beste sound!
Tsja, Brainpower die redt zijn eigen haggie wel met al die media aandacht.. maar ja, het gaat goedkomen, ik geef in ieder geval zoveel mogelijk groepen de kans, maar eej ik kan niet alles alleen doen

Trouwens een nieuwtje..ken ik lekker vast verklappen hiero..
Dwaalspoor komt in November met een cd op Djax.
(ism met Roodbaard (ouderkerk), en eventueel Vaardigheid) het wordt een volle cd met 15 tracks..
en een vette hardcoredis op PRoces Verbaal..
----------------------------------------
ik pis over je tenen als je me iets meent te menen, neem maar de benen, eenmaal verdwenen belt je mammie naar een twee na twee enen
dap
038
Gepost door dap op woensdag 29-08-2001 om 23:23:36
Quote:

Opgezwolle zijn goed bezig, ik kende hun al toen ik zelf nog in Zwolle woonde..


dat moet dan niet zo lang geleden zijn? Opgezwolle is niet echt superlang bezig...anderhalf jaar nu ofzo (en ja, ik woon in Zwolle)

Quote:

Het probleem is ook vaak dat rappers zelf te lam zijn.
En vaak kunnen rappers wel iets leuks op cd zetten maar totaal geen show neerzetten.


jep, voorbeeldje: swift. Met hun gooi je handjes in de lucht... braak.

Quote:

Misschien is de OP op cd iets minder sterk geworden, (mijn mening, en geen dis!) maar ze zetten nog steeds een dijk van een show neer..


Ieder zijn smaak, ik vind Kernramp nog steeds een vette cd om te horen. Maar vroeger (4/5 jaar geleden) waren ze heftiger.

Quote:

Misschien omdat ik ze persoonlijk ken dat ik er anders tegenaan kijk.. maar ja. Ze zijn live echt nog steeds de beste met de compleetste show en de beste sound!
Tsja, Brainpower die redt zijn eigen haggie wel met al die media aandacht..


Ik snap niet wat iedereen tegen Brain heeft. Ok, hij krijgt veel aandacht van de 'commerciele' media, maar hij is gewoon vet goed.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 30-08-2001 om 01:44:19
Zodra ik klaar ben met verhuizen (komend weekend) en ik mijn studie op poten heb (weet ik zo rond kerst wel hoop ik)
Zal ik eens kijken of ik kan zorgen dat we hier in Twente wat groots kunnen doen met Nederhop. Ik heb hier op zich genoeg faciliteiten en contacten om proberen het op de campus te doen. En dan gaan ik kijken of ik een avond kan regelen met vette acts en geen OP. Hengeloos Haatkoar, Opgezwolle ,Tornado ! en Janor lijkt me wel een leuke avond vulling.

Overijssel Internet Posse 4-ever

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 30-08-2001 om 12:01:22
goed plan creech
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 30-08-2001 om 17:53:40
dapozza schreef:
> goed plan creech

Ik ben nou eenmaal goed dapozza

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 04-09-2001 om 19:02:57
Zhade kan als het moet wel wat met DAC en/of Codewoord regelen! (waarom lezen ze dit zelf niet).
Driver/Fotoland Gepost door Driver/Fotoland op donderdag 21-03-2002 om 23:49:38
Hmz ik kan wel wat met Oscar X regelen, en Joined Forces die lui zijn dope... Creech kom jij wel eens in Innocent in Hengelo elke 2de Zaterdag van de maand Open Mic Nite... Is altijd dope en gezellig.. Zo nu en dan komen er ook groepen, Februari was Climax nog geweest...
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op vrijdag 22-03-2002 om 00:31:37
wrom er nix gebeurt op nederhop/hiphop gebied.....

Yow ik heb me in Nijmegen kapot gelobbyd (nu is er de laatste tijd wel veel loos in Nijmegen, maar toen nog niet zo)... voor n avond.. die ik zelf zou betalen via n sponsor... maar het antwoord dat ik kreeg er was genoeg hiphop (lees R&B) het is gewoon onmogelijk in je eentje wat te regelen, als er niet n paar mensen zijn die willen meewerken... en meewerken kun je ook al doen door op te dagen.. er zijn gewoon te veel lauwe gasten die zich hiphoppers noemen maar geen parties tjekken... ik tjek alles in nijmegen en omgeving tenzij ik echt niet kan...het klopt dat ik voor hiphopinjesmoel vaak n guestlist krijg… maar daar staat tegenover dat ik waar ik n guestlist krijg, foto’s maak (dus fotorolletje + ontwikkelingskosten = al even gauw evenveel of meer als entry) ik schrijf n verslag en bereid eventueel een interview voor…en als ik geen guestlist kom ik ook.... En ik zal gasten die goed bezig zijn altijd promoten…… maar ik ga me nu ff niet meer inzetten voor n avond... omdat ik t de laatste tijd met vanalles en nog wat superdruk heb en nu al vet lig te stressen dus dat kan er al niet meer bij…….

samen met dap en yid concentreer ik me nu op Splosh Festival.. want dat zijn twee gasten die net als ik gewoon de hart op de goede plek hebben zitten en die er tijd willen insteken....
wat krijgen wij ervoor terug.. niets.. alleen onvergetelijke dag en het feit dat we mensen hebben weten te verenigen, zowel de bands als gasten.....

Maar wat is nog meer het probleem….. Naar mijn mening weten gewoon te weinig mensen dat er nog n dope wereld is als de deze…ik was van de week bij n dj workshop van dj nemon en dr waren n paar gasten die wat van nelly wilden horen.. ik zeg tegen die gasten als je vette shit wil horen kom je zondag naar roosje en dan spoel je nelly met zoutzuur door de plee…. En als het goed is komen die gasten zondag en zijn er weer wat gasten bekeerd… er moeten ook op zomerfeesten en publieke feesten in de stad ensow hiphopacts komen zo dat gasten wat sneller er mee in contact komen….en ze vervolgens ook naar de parties komen en vervolgens kunnen er meer optredens komen…..

Dwaalspoor ik weet gewoon dat jullie jongens vet goed aan de weg timmeren, hou je hoofd hoog en die hiphop laag… zolang jullie dat doen kom ik altijd tjekken… Ik ben benieuwd naar de cd….
Ik heb gisteren nog ff gauw stefan gesproken bij casto in merleyn… maar ik ga jullie zaterdag zien in de goudvishal, de dag erna in roosje… en nog op 28 april uit t hoofd in staddijk ook in nijmegen….en natuurlijk op SPLOSH!!~!!! Dus ik ben reprezent…..

PZ
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Driver/Fotoland Gepost door Driver/Fotoland op vrijdag 22-03-2002 om 14:22:49
Jatoch, Driver is zeker ook aanwezig samen met wat gasten..

En idd wat Rauf zegt 'het klopt dat ik voor hiphopinjesmoel vaak n guestlist krijg'

Dat krijg ik dus vaak/altijd voor Fotoland, en precies het kost wel: Vervoer, foto-rolletjes, afdrukken + de tijd dat je ermee bezih bent. Nu interview ik (bijna) nooit, en schrijf ik ook geen verslag. maar ben wel fokkin' druk voor Fotoland, om al het nieuws te zoeken en optreed data's te zoeken, en gelukkig krijgen we ook vaak nieuws...

Morgen zijn wij ook zeker van de party, waarschijnlijk 27 mrt bij ABN in Nijmegen Merleyn, 29 Mrt in Hoofddorp. APril word denk ik niks, finaciele sjit blabla.. Maar we zijn er uiteraard bij, bij het Splosh Festival.. En die ISH zal ik groed promoten op Fotoland.. Waarschijnlijk volgend jaar een eigen Fotoland blabla Festival...

Prpz naar al die gasten die iets goeds doen voor de scene...
Stijlheid
Dutch Flava In Ya Ear
Gepost door Stijlheid op zaterdag 23-03-2002 om 18:35:13
check http://www.muziekfan.nl/dutchflava eens voor een vette party. mc's die hun ding willen doen kunnen mailen naar [url="mailto:ruben_altena@hotmail.com">ruben_altena@hotmail.com
dap
038
Gepost door dap op zondag 24-03-2002 om 14:24:37
gister was DWSP/Z-bomb/Muziekelingen in Arnhem...goeie party!! vooral dat kleine jochie was de man! En Rauf ook wel een beetje
Driver/Fotoland Gepost door Driver/Fotoland op dinsdag 26-03-2002 om 19:41:44
Na heel klein beetje dan
veter Gepost door veter op dinsdag 26-03-2002 om 20:56:33
Voor de mensen die er niet bij waren DAP BEDOELT NIET zichzelf!


Grtz veter
----------------------------------------
* Ik ben niet verantwoordelijk voor zpelvouten of de emotionele schade die ik daar door veroorzaak*
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0092 sec.