Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Mip
Gepost door Mip op zondag 25-07-2004 om 12:05:33
check die dikke line-up:

Brooklyn Academy:
DJ Black Panther
Will Tell
Block McCloud
Mr. Metaphor
Pumkinhead

Face Off tour 2004:
Frontline,
MOD The Black Marvel feat Ciph Barker
Trashcan Heroes (Bboys)


Kaartverkoop gaat vanaf 8 augustus via de email van start: tickets@hiphopinjesmoel.nlbr />
kaarten kosten in de voorverkoop 15 euro en aan de deur 20 euro
Mip
Gepost door Mip op zondag 25-07-2004 om 12:42:38
25 september @ LVC Leiden by the way
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op zondag 25-07-2004 om 14:26:04
ik ben er zeker bij!
----------------------------------------
www.serife.nl
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 26-07-2004 om 11:09:34
lijkt me wel dope, maar ik kijk in sept. wel wat ik in sept. ga doen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 27-07-2004 om 20:28:27
af en toe wordt ik wel moedeloos van dit forum waar mensen liever naar d-men of ali-b gaan dan dit.

maargoed ik hou al op
*discussie aankomen voelend
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 27-07-2004 om 20:30:41
halloo 25 september... zei ik ander topic ook al, ik weet nog net wat ik volgende week ga doen. Misschien dat ik ook nog wel ga checken, als HIJS'er van het eerste uur hehehe
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 27-07-2004 om 20:33:01
gaat niet alleen over jou dap en je weet wat ik bedoel
ditis gewoon zo'n party die je ver van tevoren met stift in je agenda zet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-07-2004 @ 20:34:15 ]
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 27-07-2004 om 20:40:20
Quote:
Mip schreef op 27-07-2004 @ 20:33:01
gaat niet alleen over jou dap en je weet wat ik bedoel
ditis gewoon zo'n party die je ver van tevoren met stift in je agenda zet


heeft niet zoveel met dit forum te maken, maar ik denk dat er op alle hiphop fora gewoon veel (jonge) mensen zitten die de BA niet in hun agenda zetten. Ik heb het wel in m`n agenda staan, maar ik ga niks vastzetten


----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 27-07-2004 om 20:41:36
nee snap ik, maar ik denk dat veel mensen zoiets in de vakantie tijd wel hebben van 'ik zie rond die tijd wel'. Maar tis ook niet zo vreemd, tis NL hiphop .. waar veel mensen misschien primair van nederlandse shit houden. Ik lul maar wat, niks statistisch uitgevonden ofzo..

ik luister van alles en toevallig ben ik iemand die tegen die tijd dan weer kijkt
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 27-07-2004 om 21:12:01
tuurlijk snap ik dat men niet zo ver vooruit planned enzo maar je ziet het toch aan het aantal reacties
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 28-07-2004 om 01:06:57
dj savage komt ook damn die wil ik al een tijde aan t werk zien!
creech
Limited Edition
Gepost door creech op vrijdag 30-07-2004 om 03:54:48
Quote:
Mip schreef op 27-07-2004 @ 20:33:01
gaat niet alleen over jou dap en je weet wat ik bedoel
ditis gewoon zo'n party die je ver van tevoren met stift in je agenda zet

Mijn agenda gaat maar tot 15 augustus. Maar volgens mij heb ik die dag sowieso al iets anders te doen.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Danny_Blanco
Dutch Touch
Gepost door Danny_Blanco op vrijdag 30-07-2004 om 16:46:09
@ Mip no offence maar overdrijven is ook een vak he, line-up ziet er leuk uit maar zal er niet van wakker liggen als ik niet kan.
----------------------------------------
Dure Cassis...het kost wel een beetje maar dan heb je ook wat
Aight
Hiphop solutions
Gepost door Aight op maandag 20-09-2004 om 09:16:12
Brooklyn Academy is de shit!
Thirsten Howl the III !!!

Dat wil ik niet missen, enige optreden in Europa toch?
Mip
Gepost door Mip op maandag 20-09-2004 om 09:17:56
Quote:
Aanstaande vrijdagavond zijn we met Brooklyn Academy en Thirstin Howl III te gast bij 3 voor 12 op 3fm tussen 22:00 - 01:00 uur... dus check die opwarm shit voordat de bom ontploft op zaterdag 25 in Leiden!!


3voor12.vpro.nl/3voor12/
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 20-09-2004 om 21:19:12
Quote:
Mip schreef op 27-07-2004 @ 20:33:01
gaat niet alleen over jou dap en je weet wat ik bedoel
ditis gewoon zo'n party die je ver van tevoren met stift in je agenda zet


nou, hij is dus wel in mijn agenda gezet, maar weer doorgestreept. ik ga vrijdag de kindertjes in Beslan steunen in Kampen, zaterdag gewoon chillen met m`n girlie....

@mip, maak jij anders een review voor ons?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op maandag 20-09-2004 om 21:26:43
vrijdag kampen...zaterdag leiden
moet toch kunnen

maare tja een review...wat schuift het
ik zal es kijken
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 20-09-2004 om 22:19:44
geld? je werkt voor nlhiphop toch?


----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op zondag 26-09-2004 om 10:29:29
en... nog iemand gegaan, hoe was t ? Ik was te brak om me gister nog richting Leiden te verplaatsen
Mip
Gepost door Mip op zondag 26-09-2004 om 12:29:10
het was zeker dope

vooral die sores-brainpower beef aan het einde hahaha
maargoed brooklyn ac rockte de tent gewoon hard, thirstin howl en rack-lo namen de show moeiteloos over
waren ook veel exclusieve cd's te koop, ik ga mijn aanwinsten straks maar effe checken

zeker geslaagde party
dap
038
Gepost door dap op zondag 26-09-2004 om 12:44:19
ik lees t net over die beef ja, kweenie wat ik er van moet denken. Beetje wazig om daar ineens over fuck adhd te beginnen, maargoed volgens mij weet bijna niemand de voorgeschiedenis.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-09-2004 om 13:01:56
gisteravond was er ook een adhd-ali b party in apeldoorn en daar wou sores gewoon over zeiken en die mening zou toch wel gedeeld worden door iedereen in leiden.... behalve brain dan
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op zondag 26-09-2004 om 13:16:20
mja het zat zo

de host/of sores geen idee begon door de mic te roepen: "adhd heeft vanavond een show in apeldoorn, fuck ze!"
vervolgens loopt brain het podium op, doet zn zegje over commercieel en televisie ofzo een hoop crap. sores grijpt de mic: "en dat is dus fucking hypocriet!!"

ik ben het er wel mee eens dat dat enigzins hypocriet was, maar sores heeft makkelijk praten. als je niks dropt, kan niemand je ook afzeiken. en ja zomaar fuck adhd roepen tja..het was niet echt nodig. maargoed het was wel vermakelijk
DopeR
Gepost door DopeR op zondag 26-09-2004 om 13:36:10
hebben ze nog gebattled ofzo of bleef het slechts daarbij?
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Schaduw Gepost door Schaduw op zondag 26-09-2004 om 15:13:29
voor de mensen die hijs en/of ml75 niet checken:

Quote:
Brainpower :

Ok, beste mensen...het is nu bijna tien over zeven op zondagochtend en ik ga jullie nu meteen een verhaal vertellen/omschrijven wat volledig op waarheid berust. Net gebeurd, net geschied; live en direct.....ik rol drie minuten geleden uit het tourbusje......ben compleet baantie na het nuttigen van € 40 aan Kalimist, Beautiful Haze en wat goeie hash....Ja, inderdaad ik rook sinds een tijd praktisch geen joints meer, maar dit weekend was een uitzondering...enfin ik dwaal af. Laat ik beginnen bij het begin:



Het is zaterdag 25 september 2004. Ik had een show met ADHD in de Gigant te Apeldoorn, goeie shit. Iedereen die er was en voor de wreed goeie sfeer zorgde, big ups en tot de volgende keer...die vibe was was echt meesterlijk. Bedankt, alle fans en iedereen die daar alles mogelijk maakte. Anyway, na de show nog even blijven hangen bij de show van Ali B, daarna buiten wat foto's genomen met enthousiaste mensen en hoppa door naar de LVC in Leiden. Een maat van me Will Tell (uit Brooklyn) trad daar op met zijn vrienden (Block McCloud, Mr. Metaphor, Thirstin Howl the 3rd en Rack-Lo.) De man had me reeds een aantal keren gebeld om effe langs te droppen en aangezien onze show redelijk vroeg afgelopen was, reden ik en Faisel 'JEAN' Rajjab mijn goede vriend en tevens Road Manager gewapend met een six-pack Corona's en een goed humeur rond een uur of twaalf/half één naar Leiden...



Eenmaal in Leiden konden we nog net een kwartiertje van Brooklyn Academy meepakken. Voor ik het wist was daar de afkondiging. En daar ging het verhaal van start. Ik sta daar mad te chillen en nietsvermoedend te kijken naar hoe de host van de avond het optreden netjes afkondigd. Vol enthousiasme en met de adrenaline van de show nog in de zaal spreekt hij zich uit over hoe dope de avond was en bedankt de crowd voor hun komst. Nix aan de hand, totdat de man onder andere de volgende woorden dropt: '....ADHD had een show in Apeldoorn: FUCK ZE!!!!'. Even denk ik nog: 'Hee, deze wiet is wel erg sterk...hmmmm....wat gebeurt hier? Het zal wel....' Maar nee, het zal niet. Weer hoor ik: 'ADHD...FUCK ZE!!!!' Op dat moment maakt een impulsief handelen zich van mij meester. Ik loop regelrecht op het podium af, het podium op en GRIS ergens een microfoon vandaan en sta naast de host. Op dat moment hoor ik hem lachend en vriendelijk zeggen: 'Hee, ben je hier?'....Wat ik precies zei weet ik niet meer, maar ik zag tig camera's aldaar dus waarschijnlijk kan iemand die footage ooit wel ergens droppen.....



maar anyway het gevoel kwam neer op het volgende; Is dit nou wat het is? Is dit wat Hip Hop in Nederland behelst? Lekker gaan wraken tegen 400 man in LVC over hoe 400 man in Apeldoorn naar ADHD keken? Wat is je issue man? Weg met die shit.....Pffff, ik had echt zoiets van: Ik sta hier nu voor je neus en spreek het publiek toe, want dit is nonsens....FUCK nu even alle hype en alle media, dit ben ik hiero BRAINPOWER, ja...ik weet precies hoeveel bullshit er geluld wordt...en nu sta ik hier voor iedereen's neus. Zonder de rest van de crew. Dus wat is er aan de hand. Precies: GEEN REET! Zomaar onder het mom van wat REAL HIP HOP zogenaamd zou moeten zijn mij en mijn mensen dissen? Is dat wat cool is, is dat wat past in het beeld van wat ECHTE HIP HOP is of 'zou moeten zijn'? Nogmaals, exact weet ik niet meer wat mijn woorden waren, maar ik ben hypocriete shit spuugzat. Wees maar NIET trots op shit van hier die het goed doet. Wees maar net zo bekrompen als alle POWERS THAT BE die je zo bekritiseert. Moet ik in een tent in een plaats waar ik mijn halve jeugd doorbracht nou echt meer love krijgen van een act uit New York dan van de mensen die de avond organiseren?!! Gaat men het publiek opzwepen om een act van Nederlandse bodem te haten? Een act die zo uit mijn hoofd minimaal acht gast-MC's opkomend en veteranen uitnodigd op haar album? Een act die continu LOVE showt aan vele andere artiesten en een kwalitatief hoogstaand album dropt. Ik vraag op mijn weg terug van het podium nog aan een paar mensen die ik ken: Is dit dan waar we tien vijftien jaar (en velen voor ons al langer) mee bezig zijn? Lekker verdeeldheid zaaien in die o zo kleine scene hier?! En iedereen lult maar over hoe groot die Hip Hop/ Urban/Rapmuziek of hoe de fok je het wilt noemen hier wordt. Jazeker, het gaat steeds beter. Maar deze zielige attitude zal het altijd kleiner houden dan het kan worden. En serieus, meer mensen zouden moeten kunnen leven van muziek dan nu het geval is. En rijk wordt je niet van deze shit in Nederland, geloof me.



Dit is geen geklaag, dit zijn de feiten. Ik koester dat mijn muziek mijn werk is en geniet daarvan. Creeren is het meest positieve dat er is. Kijk, we hoeven niet allemaal elkaar's reet te kussen en elkaar allemaal te diggen. En tuurlijk als iemand je disst en je voelt je geroepen te antwoorden, diss terug! Maar noem me niet hypocriet terwijl je dat ZELF juist bent, want dan sta ik op en leg je dat duidelijk uit. (Inmiddels staan Block McCloud, Will Tell en Mr. Metaphor op het podium te vertellen wat zij ervan vinden. Ongevraagd en geheel uit hun eigen motivatie leggen ze uit hoe belangrijk het is dat je je eigen peeps support.) De host roept nog zeker twee keer: je bent hypocriet! naar me. Overigens niet door de mic. Dan rest mij het volgende aan iedereen die dit leest voor te leggen:


Wat is hypocriet?


1. Een groep twee keer stoer dissen in de overtuiging van 'ze kunnen me toch niet horen' en als een lid van die groep opeens voor je staat vriendelijk lachend melden: Hee, ben je hier? Of
2. Als je hoort dat je vrienden, je familie, afgezeken worden/wordt, opsteppen en er wat van zeggen.....




Uit de tientallen handen en bigups die ik kreeg nadat ik van het podium liep kan ik wellicht concluderen dat nummer 1 het antwoord is op eerdergestelde vraag en dat het geheel aldaar on stage nog helder overkwam ook. Ik liep het publiek in; luid en duidelijk meldend tegen wie het maar horen wilde: wie wil er dan nu battlen, wie is hier nu dan met zijn zielige praatjes op fora...NU, niet strax of later...NU! Uiteindelijk loop ik iets minder gebrouilleerd verder en heb ik voor de rest een fantastische avond gehad, vol relaxede mensen en leuke dingen.

Later bleek dat ik de host gewoon kende, dus hij en ik weten allebei dat het goed afliep. Dus ik wil hier geen gelul of onvertogen verdraaid woord/twisted fact over horen. Dit is het verhaal. Dit is om jullie te laten weten what's up. Ik heb niemand aangevallen, geen website gedist, geen organisaties neerbuigend genoemd. Ik heb iets laten zien. Omdat ik voelde dat ik dat moest doen....uit puurheid...OPRECHTHEID...ehm..oh ja REALNESS noemen ze dat geloof ik.....maar ja, dat mag ik zelf natuurlijk absoluut niet zeggen, dus schrijf ik het nu op.....end of story.



- Brainpower

bron: http://www.ml75.nl/?page=7&id=1833
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-09-2004 @ 15:17:29 ]
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-09-2004 om 15:30:29
brainpower know how legendarisch!

ach, we waren er niet bij, maar ik dig die ADHD shit wel, cd is best ok, dus ik ga braintje gewoon supporten tijdens onze volgende NLhiphop party... ja toch!


----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op zondag 26-09-2004 om 15:48:10
ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, dus ik ga me er ook niet mee bemoeien eigelijk.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zondag 26-09-2004 om 19:35:38
Zo sorry hoor ik vind dat brain zich wel zwaar voor schut zet zo.
Hij doet echt mad aan zelfbevlekking in die tekst.
Maar ja waarom was die host nou eigenlijk boos?
Omdat adhd niet op hun feestje wou komen ofzo.
Dat vind ik dan ook wel weer kinderachtig.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 26-09-2004 om 20:43:22
ik heb niet het hele verhaal gehoord, maar wat ik hier lees vind ik wel belachelijk eigelijk. Waarom zou je zomaar opeens ADHD gaan aanvallen? Slaat toch nergens op! Ik vin het goed van Brain dat ie er wat van gezegd heeft
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Truk
Gepost door Truk op zondag 26-09-2004 om 22:47:24
Host was Sores trouwens...
t was inderdaad een vreemde actie. Was echt een mad dope avond en hij deed de afkondiging en ineens begon ie op ADHD te schelden. Vreemde actie. Ga geen partij kiezen
Zag ze later nog samen rustig ouwehoeren dus zal wel met een sisser onderling zijn afgelopen.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op zondag 26-09-2004 om 22:58:39
Mip of Truk, maken jullie nog een review?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
QaaZ
Le Rustique
Gepost door QaaZ op zondag 26-09-2004 om 23:35:19
Quote:
mc De Beul schreef op 26-09-2004 @ 15:13:29
Wat is hypocriet?


1. Een groep twee keer stoer dissen in de overtuiging van 'ze kunnen me toch niet horen' en als een lid van die groep opeens voor je staat vriendelijk lachend melden: Hee, ben je hier? Of
2. Als je hoort dat je vrienden, je familie, afgezeken worden/wordt, opsteppen en er wat van zeggen.....

[...]


Hehe hierin heeft ie wel gelijk, maar dan vind ik het wel weer raar hoe die die tekst schrijft hij denk wel de man ofzo
----------------------------------------
Hey rasta ! Heb je marlboro?
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 27-09-2004 om 01:08:10
fuck brain hij is een watje, gaat zeiken dat ik m wurg als ik ff op zn schouder hang
sukkel
DBS Gepost door DBS op maandag 27-09-2004 om 09:23:24
Yaw, Laat die kerel toch. Iemand die alleen maar wilt komen als hij op de 'gastenlijst' staat en te beroerd is om te betalen moet niet lullen over supporten.
En iemand die dansplaat 'hitjes' schrijft moet niet lullen over 'fuck de media en fuck commercialiteit'. Dat is wat je noemt hypocriet.
Even voor de duidelijkheid: Sores was niet de host en als één van de bouwers van HIJS wou hij effe de crowd bedanken.
Dat hij hierin misschien te ver is gegaan tja, het is nog steeds een vrij land. Dat brain het podium opkomt en de zaal toespreekt is tot daaraan toe, maar dat hij disrespectful de mic neer gooit geeft wel aan dat het een gefrustreerd en onzeker mannetje is.
dap
038
Gepost door dap op maandag 27-09-2004 om 09:54:35
jep wat ik allemaal las is veel overdreven en shit. laattlekker los.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 27-09-2004 om 13:13:48
-yep zo kan die wel weer, ben geen brainlover ofzo, maar je hoeft op deze manier geen reacties uit te gaan lokken-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2004 @ 13:16:28 ]
Danny_Blanco
Dutch Touch
Gepost door Danny_Blanco op maandag 27-09-2004 om 14:45:36
Ik hoopte op die battle maar helaas
----------------------------------------
Dure Cassis...het kost wel een beetje maar dan heb je ook wat
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 27-09-2004 om 15:14:42
ja dat zou dope zijn geweest, maarja hij kon pas echt op internet reageren ofzo hehehe laat m maar
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 27-09-2004 om 20:19:53
maarre, dit gaat allemaal nutteloos over een vaag einde van het feest. Hoe waren de optredens? Ik wacht op een review van mip, truk of lrf!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Mip
Gepost door Mip op maandag 27-09-2004 om 21:20:57
Trashcan Heroes: Erg dope, vooral die gast die zn benen in zn nek legde erg vet
Dj Savage: Set van denk ik een kwartier, erg vet, dope scratches, goeie samples
Frontline: Erg goeie set met veel nieuwe dingen, maar ook certified bangers tracks als the Nahnah pt 1 en Like Whut. lekker hyped en sloeg goed aan
MOD: voor mij onbekende gasten, maar het klonk lekker.
Brooklyn Academy: doper dan dope. lekker hype, lekkere tracks: Imperial, stupid, russian roulette etc dik in orde
Thirstin Howl III & Rack-lo: idem dito, erg vet! ik ben hier wel de draad kwijt geraakt welke tracks voorbij kwamen verder vond ik hun show wat aan de korte kant maarja.

na de shows wat cd's binnengehaald, laten signen bij Block en Metaphor en wat gepraat met (on)bekenden. geslaagde party
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 28-09-2004 om 01:27:02
Quote:
limon schreef op 27-09-2004 @ 20:19:53
maarre, dit gaat allemaal nutteloos over een vaag einde van het feest. Hoe waren de optredens? Ik wacht op een review van mip, truk of lrf!



ik was er maar ook weer niet snapt u

ik heb vrij lang zitten chillen met loki, mizou, emilie, n8 en nog heel wat mensen die je niet kent (denk ik?) dus eigelijk heb ik niet echt veel van de optredens gezien
squee
hm..
Gepost door squee op woensdag 29-09-2004 om 16:20:19
Quote:
LRF schreef op 27-09-2004 @ 01:08:10
fuck brain hij is een watje, gaat zeiken dat ik m wurg als ik ff op zn schouder hang
sukkel


haha!
----------------------------------------
Vind je dat normaal?
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0118 sec.