Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 16-08-2004 om 14:09:20
ja zal ik em dan maar maken

of gewoon geen intresse in

ik zit nog te twijfelen, maar denk dat het em wel gaat worden
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op maandag 16-08-2004 om 14:31:30
er was toc al een topic over of vergis ik me nou...?
ik ga iig nietnaar lowlands dit jaar...ten 1e geen geld en de rest tja..ik heb t wle beetje gehad met die zooi..beter check je buitenlandse optredens..volgend jaar splash en dour!
en wie weet hiphop camp in tjachie! fucking 24 euro!
lowlands is 115 ofzo?
----------------------------------------
www.serife.nl
dap
038
Gepost door dap op maandag 16-08-2004 om 14:41:21
tjechie? maar voordat je daar bent ben je ook al veel eurootjes kwijt... Opzich heeft lowlands wel leuke hiphop lineup alleen weinig speciaals. Zwak dat je geen dagkaarten kan kopen, dan had ik misschien nog wel ff dagje meegepikt.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 16-08-2004 om 14:42:10
mjah ik zit te twijfelen ook door de mensen die mee gaan

maar ik vind dat er dit jaar eindelijk weer eens een geile line up is.

plus ik moet en zal die witte engel vinden
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 16-08-2004 om 14:43:18
witte engel ?
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 16-08-2004 om 14:45:33
uhu

ik kom elke keer op ll het zelfde meisje tegen, de witte engel, want ze houd van witte kleding en ze heeft het lichaam/face van een engel

helaas mocht ik door omstandigheden (vriendin) er geen advances op maken maar ze is mooooi


nog mooier dan mizou
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
X500 Gepost door X500 op maandag 16-08-2004 om 14:58:27
ik ga eindelijk naar lowlands... eerste keer.
vrijdag mooi naar opgezwolle
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op maandag 16-08-2004 om 15:04:26
ik vind t niet erg hoor lordje!
ik heb pas geleden ook mijn PrinsEngel gezien en die gaat ook naar lowlands..alleen jammer want ik ga niet!
maar goed hij komt ook weer terug na lowlands!
----------------------------------------
www.serife.nl
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 16-08-2004 om 15:11:08
mizou je weet

in mijn hart zal je altijd die mooie schone onschuldige met stoute blik in dr lieve gezichtje meisje zijn
die zo hoog geplaatst is dat ik er nooit bij zou kunnen reiken
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op maandag 16-08-2004 om 15:15:29
ja dat weet ik toch gekkie!
het zelfde geld voor jou...eigenlijk hoef ik niet meer te zeggen...1 woord is al meer dan genoeg!
----------------------------------------
www.serife.nl
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 17-08-2004 om 12:24:20
anyway..bijna niemand gaat dus
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 17-08-2004 om 12:34:54
ik ga

jullie wil ik nie eens zien
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mightymiel Gepost door Mightymiel op dinsdag 17-08-2004 om 14:05:01
Ben ook van de partij
----------------------------------------
He was Dying To Get Famous But Never Sold Out
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 17-08-2004 om 18:13:28
"Het zit er dik in dat het driedaagse muziekfestival Lowlands ook dit jaar niet uitverkocht raakt. Organisator Mojo Concerts verwacht dat 10.000 van de 60.000 beschikbare kaarten onverkocht blijven. Desondanks stelt Mojo 'tevreden' te zijn.

A Campingflight to Lowlands Paradise beleeft op 20, 21 en 22 augustus zijn twaalfde editie. De laatste jaren bleek het festival met name bij de jongere generatie al minder in trek. De organisator vermoedt dat de tegenvallende economie daarin een rol speelt, waardoor ook andere festivals minder bezoekers trekken. Volgens Mojo is de kaartverkoop in de laatste weken overigens aangetrokken. Ten opzichte van vorig jaar wordt er een lichte stijging van het bezoekerstal verwacht."
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 17-08-2004 om 18:29:18
Beter gooien ze dan de Dagkaarten ook in de verkoop.
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 17-08-2004 om 19:31:43
gek he
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 17-08-2004 om 22:22:36
welke dag kaarten? ik zal vrijdag wel voor dap opgezwolle roepen enz

ik vind wel chill koop donderdag me kaartje pas omdat ik dan zeker weet wat voor weer het is
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 17-08-2004 om 22:29:54
heeel misschien ben ik er vrijdag maar dat ligt aan bepaalde personen.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 17-08-2004 om 22:45:27
ik wil weten of extince stiekem vsop mee neemt

aangezien ze 16 sept wel samen in paard staan (staat ie al in d agenda dap? )
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 17-08-2004 om 22:46:19
Nee extince neemt denk ik niet VSOP mee, Extince / VSOP zijn een tour package.
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 14:32:56
18:30 Opgezwolle live te checken via de VPRO 3voor12 stream
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 20-08-2004 om 14:40:03
oke dan, checken. Video of audio stream?
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 15:01:34
video
DopeR
Gepost door DopeR op vrijdag 20-08-2004 om 15:06:27
beter
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 20-08-2004 om 17:25:56
Kun je daar ff een directe link naar zetten hier dap?
Want op die site staan zoveel streams en geluid en video dingen.
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 17:49:46
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/live/video_frame.jsp?programs=11998947&lstreams=12001250

kut NU al opgezwolle
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 20-08-2004 om 17:55:42
3voor12.vpro.nl/3voor12/live/video_frame.jsp?programs=11998947&lstreams=12001250

Deze dus. Wel jammer ze hebben geen toestemming om extince en nerd en nog iets uit te zenden.
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 18:01:15
damm lekkere tent .. volle bak ook
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 18:19:44
was dope... heel verschil met de kleine tent 2 jaar geleden
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 20-08-2004 om 21:57:38
CONCERT:
Opgezwolle, Bravo-tent, vrijdag 20 agustus, Lowlands 2004.

MUZIEK:
Nederhop. Nederlandstalige hiphop. Hiphop in je moerstaal. Je mag kiezen. Opgezwolle komt uit, jawel, Zwolle. Laat daar geen twijfel over bestaan. De muziek van Opgezwolle laat zich kenmerken door de veelal donkere beats van DJ Delic. Zoals ze zelf rappen "illegale kraakstijl, geen vage Megafestatie".

PLUS:
Met de rauwe, donkere muziek van de Zwollenaren is het moeilijk een feestje te bouwen. Maar ze slagen daar wonderwel toch in. Op hun bekendste nummers Tjappies en Mammies en Verre Oosten wordt enthousiast gereageerd. En mischien wel belangrijker, het publiek herkent de nummers vanaf de eerste seconde. Waar een clipje op The Box allemaal niet goed voor kan zijn. In de dertig minuten die ze te besteden hebben geven ze alles. Er is zelfs tijd voor een nummertje met een Zwolse kameraad.

MIN:
Op verzoek van de heren zelf worden de beats erg hard gezet. Nadeel daarvan is dat de teksten vrijwel onverstaanbaar worden. En de stemmen lijken zich tegen het einde van de set al te begeven. Zoals de beats zijn, donker dus, is ook de podium presentatie. Daardoor komt Opgezwolle, wellicht onbedoeld, nogal stoer over. Er kan maar nauwelijks een glimlach af bij de mc's Phreako Rico en Sticky Steez.

CONCLUSIE:
Na het in het clubcircuit zeer verdienstelijk gedaan te hebben mochten ze zich op Lowlands bewijzen. Opgezwolle houdt zonder meer stand voor de goed gevulde Bravo-tent. Dat deden ze. Maar in een kleine donkere club komt het beter tot zijn recht.

CIJFER: 7

bron: 3 voor 12 XL
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 22:07:24
lees het net toevallig ook ja ...
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 20-08-2004 om 22:08:24
www.loglands.nl/


mob en wordlogs van lowlands, best leuk
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-08-2004 @ 22:09:23 ]

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 20-08-2004 om 22:11:57
grappig... van bekende loggers.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 10:12:45
Direct na het optreden van Opgezwolle was het de beurt aan Neerlands meest talentvolle rapper (en zijn kornuiten); Extince. Hij zorgde voor een gelukzalige glimlach op het gezicht van menig bezoeker.
CONCERT:
Extince, Bravo-tent, vrijdag 20 augustus, Lowlands 2004.

MUZIEK:
Zonder enige twijfel is de rapper uit Breetje-da een van de beste mc's die het land rijk is. Hij vloeit als geen ander. En hoe serieus de Exter ook probeert te zijn, zijn zachte g en zijn gelaatstrekken zorgen altijd voor een grappige ondertoon. En daar maakt hij optimaal gebruik van.

PLUS:
Extince geeft iedereen een goed gevoel zonder de overdreven lolbroek uit te hangen. Ook al doet hij op zijn laatste plaat 2e Jeugd nog laatdunkend over het 'dat blije festival publiek'. Extince is duidelijk geamuseerd en zijn gemoedstoestand weet hij over te brengen op het publiek. Na twee nummers constateert backup mc Klopdokter aangenaam verrast: "Lekker vol bakkie hoor, Ex. Shiiit."

MIN:
Het hoogtepunt van de show was zonder meer het middelste gedeelte. Het duurde even voor Extince zelf, mede mc Klopdokter, dj Code Red en achtergrondzangeres Tizla op volle toeren waren. Het laatste kwartier was het frisse er vanaf, dan helpt een sexy danseres ook niet meer. Een uur is zelfs voor Extince erg lang.

CONCLUSIE:
Vanaf nu heet dit festival Lauwlands. Code Red legde even uit wat 'lauw' in de hiphop voor betekenis heeft, mocht het publiek dat niet weten. Lauw staat gelijk aan alles wat positief is. Lauw is wat het publiek was, lauw is wat het festival is. Lauw is wat Extince is.

CIJFER: 8
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 10:17:32
die reviewer moet wel beter zijn huiswerk doen... wie zijn Relic en Tizla ?
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zaterdag 21-08-2004 om 13:58:11
Komt extince wel op ned3? Of is dat al geweest of ook geen toestemming.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 14:03:43
Nee extince geen toestemming..tenminste niet voor vpro internet..

Quote:
Laatste nieuws: Arrested Development zit vast in Duitsland, maar ze willen toch graag komen, maar later. Om het lege gat eerder op de dag op te vullen, is Lowlands zo lief geweest Relax als extraatje op te roepen. The Streets spelen een kwartiertje eerder.
Een programmawijziging in jouw voordeel! Omdat Arrested Development op dit moment nog ergens in Duitsland vast zit, halen ze het niet om al om 16.15 op Lowlands te zijn. De organisatie van Lowlands is vandaag extra goed geluimd en heeft pardoes Relax opgetrommeld om het middaggat in Bravo op te vullen. Een van de beste Nederlandse bands met sprankelende live-hiphop voor nop: Bravo!

Alles even recapitulerend ziet het programma in de Bravo er deze zaterdag dus als volgt uit:

16.15-17.15 Relax
tussendoor DJ Eclectic Method
18.45-19.30 Dizzee Rascal
tussendoor DJ Dab
20.30-21.30 The Streets
tussendoor DJ Dab
22.00-23.00 Arrested Development

De rest van het Bravo-programma blijft onveranderd.


Relax ... dope voor ze.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 16:20:30
ned 3 , opgezwolle nu
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 16:40:35
hehe check die bloodhound gang review op vpro:

Quote:
PLUS:
Ze hebben twee hits die ze allebei spelen. Dat vindt het publiek leuk.

MIN:
The Bloodhound Gang zijn een stelletje gluiperd. Het zijn stuk voor stuk jongens die waarschijnlijk vroeger hun klasgenootjes tegen elkaar opstookten totdat die elkaar na de les op het schoolplein de hersens insloegen, terwijl zij zelf toekeken. Lachen! Nu doen ze de hele show hetzelfde. “Lowlands is veel beter dan Pukkelpop. Pukkelpop sucks!” Als het publiek vervolgens juicht natuurlijk meteen vragen wie er uit België komt. Publiek: “Boe!” Snel verder met een sneer naar Michael Moore (omdat hun ene hit in Fahrenheit 9/11 wordt misbruikt) en vervolgens ook een sneer naar Bush. Nog een sneer naar dikke Amerikanen en eentje naar vette Nederlandse meisjes. Dan nog effe de ene helft van het publiek opzetten tegen de andere helft (“Make sure you beat them up after the show”) en ondertussen maar slechte nummers met een flauw metalsausje spelen. Pas echt tenenkrommend wordt het als ze Hey Ya! van Outkast proberen te spelen. De zang is vals en het licht en geluid aan één kant van de Alpha-tent worden –voor straf- uitgezet. Lachen! Ja, moet je natuurlijk ook maar meedoen met The Bloodhound Gang.

CONCLUSIE:
Foute muziek voor fout volk. Hopelijk was dit de laatste keer dat de band voet op Nederlandse bodem heeft gezet.

CIJFER:
Echt waar: een 1


dap
038
Gepost door dap op zaterdag 21-08-2004 om 21:16:07
Quote:
Hij liep al twee jaar te leuren met zijn nummers op Noorderslag, dus vroeg of laat moest het een keer gebeuren. De grootste talenten van Ali B zijn zijn humor en doorzettingsvermogen. En dan sta je ineens op Lowlands. Ja toch!

CONCERT:
Ali B, India-tent, zaterdag 21 augustus, Lowlands 2004.

MUZIEK:
Multi-culturele hiphop van de straat. Ali B heeft voor Lowlands geen DAT'je maar een heuse backing band meegenomen: Bas, gitaar en een soort sitar, plus een uitstekende human beatboxer die de boel op stoom houdt. Voor de vocalen is de heetste r&b zanger van Nederland meegekomen: Brace - ook bekend van de hit Moppie van Lange Frans en Baas B. Ook visueel ziet het er prima uit: De sportkleding is present bij de rappers, de muzikanten hebben Oosterse witte kleding aan.

PLUS:
De India-tent puilt uit en Ali B pakt met zijn stand up-achtige verhaaltjes de Lowlanders volledig in. En ook de toegevoegde waarde van de live muzikanten is groot. De human beatboxer mag natuurlijk nog even solo een paar hits doen (van onder andere 50 Cent), maar het is vooral Brace die met zijn inmiddels herkenbare stemgeluid de hiphop flow van Ali B mooi kan afwisselen met wat soulvolle refreintjes. Het is op dit moment de manier om een hit te scoren met Nederlandse hiphop. Afsluiter Ik Ben Je Zat is momenteel de hit van Ali B en wordt vooraan uitbundig meegezongen.

MIN:
Voor de echte hiphoppers zal Ali B wel lang niet cool genoeg zijn. Maar daar heeft hij schijt aan. Zo ook aan mensen die het raar vinden dat hij voor Amnesty International aan de slag is. Fok hun!

CONCLUSIE:
Ali B maakt met een vermakelijk half uurtje veel indruk in de India-tent. Van Appelscha tot Almere zit het wel goed met die toekomst van Ali B.

CIJFER:
7
DopeR
Gepost door DopeR op zaterdag 21-08-2004 om 21:21:08
Quote:
MIN:
Voor de echte hiphoppers zal Ali B wel lang niet cool genoeg zijn. Maar daar heeft hij schijt aan. Zo ook aan mensen die het raar vinden dat hij voor Amnesty International aan de slag is. Fok hun!


Ik vind Ali B nog steeds dope , aardig toch dat hij voor Amnesty bezig is.
Dat vind ik juist goed van hem.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 23-08-2004 om 17:35:11
DIK DIK DIK DIK

opgezwolle was wel leker jah
extince was lekker lauw
arrested develoment was beste optreden op lowlands
bloud hound gang heeft er voor gezorgd dat ik in een donut stikte (fuckin americans)
relax was jah relax
dizzy rascal was matig

erm meer weet ik ff nie dr racht nog 15gram wiet en te weinig slaap door me kop
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op maandag 23-08-2004 om 17:37:07
hehe klinkt goed.. las review dat arrested helemaal niet zo dope was (volgens de reviewer dus...)

relax had je mazzel die was niet geplanned, klonk goed maar wel zelfde sound elke keer.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 23-08-2004 om 17:40:46
nieuwe cd dapmans

en arrested was juist de bom man, hele zaal ging los, 10 min bob tjop marley sessie, mooie tjiks, geil gedril, zwoellichaam langs me been (ow ik dwaal af) erm arrested was HET optreden van LowLands

blood houndgang was btw kanker droog gewoon zo op de ochtend die reviewer moet nie huilen

en alle dj's waren ook de bomb, en dr gaat een speciaal dankje uit naar de dames uit de bravo
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-08-2004 @ 17:44:13 ]

----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 24-08-2004 om 10:05:00
bloodhound was leuk als gimmick maar nu zijn ze echt gewoon lame aan het doen..dat interview ook pff
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 24-08-2004 om 12:55:54
weet je hoeveel atcts er al eerder geweest zijn een heel aantal zelfs al meet dan 1 keer ...de line up is bijna ieder jaar t zelfde op misschien 10 acts na..vage bedoeling
----------------------------------------
www.serife.nl
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 24-08-2004 om 12:56:16
what up met theo!
----------------------------------------
www.serife.nl
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 24-08-2004 om 14:50:18
mizou neeej, dat was zo irritant dat theo/leo gebeuren

maar dan nog t gaat om den sfeer en dit was weer 1 van de bete ll in jaren.
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 24-08-2004 om 19:15:52
aigght okeej dan
ja t gaat ook wel voor een groot deel om de sfeer dat ben ik zeker met je eens...heb je de witte engel nog gezien?
----------------------------------------
www.serife.nl
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 24-08-2004 om 20:39:45
erm niet de
wel genoeg andere engellen gelukkig
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0149 sec.