Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:08:27
Vind jij dat er geen 1 asielzoeker meer Nederland in mag komen ? Of vind je dat we de grenzen juist open moeten houden ? En waar moet de grens getrokken worden tussen wel of geen asiel verlenen ? Hoe denk je over gezinnen die al een redelijk aantal jaren in Nederland leven, een goede baan hebben of zelfs een eigen zaak, kinderen hebben die hier hun hele leven al wonen etc, en die ineens het land uitgezet worden ? En voor de rest: alles wat over het onderwerp asielzoekers gaat.

Brand maar los
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 07-09-2004 om 16:13:44
donder al die luie kutasielzoekers het land uit.
de rest die gewoon een baan heeft is hier van harte welkom en mag blijven wat mij betreft.
ze moeten ook nederlands kunnen spreken natuurlijk.
iedereen is gelijk ,maar aan maatschappij nutteloze mensen heb je niks.
dus stuur die maar terug, rest kan blijven.

btw heb liever een slot op de deur eigenlijk, nederland is al zo vol en asielzoekers blijven maar komen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2004 @ 16:15:18 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 16:20:17
idd ze moeten zeker nederlands kunnen en zeker ook een baan hebben ( of in ieder geval hard op zoek zijn ).
----------------------------------------
WHAT !!!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 07-09-2004 om 16:37:37
doe ff normaal en geef die gasten wel de tijd om het te leren en om een baan te zoeken. Zelfde met nederlanders, sommige zijn gewoon te fokkin lui om wat te doen....

en het ligt er wat mij betreft maar net aan hoe de situatie is waar ze vandaan komen, als er dikke oorlog is en ze vluchten moet je ze onderdak bieden. Stel dat jij zou vluchten omdat ze hier jou en je familie gaan vermoorden, dan zou jij toch ook willen dat je ergens terecht kan.
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:38:57
werken is idd leuk, maar besef wel dat veel niet-werkende asielzoekers dit heel graag zouden willen, maar gewoon niet mogen omdat ze nog geen verblijfsvergunning hebben.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:41:36
word naar dap.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 16:44:19
ja ok , mensen die vluchten omdat het in hun eigen land te gevaarlijk is, prima! Maar mensen die gewoon lekker vredig ergens wonen en gaan zeggen '' ja in Nederland is alles beter ( meer geld ) , dus laten we daar heen gaan''. Dat is dan weer iets minder ...
----------------------------------------
WHAT !!!
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:46:41
Maar draai het eens om dan. Jij woont in een land, waar je weliswaar een dak boven je hoofd hebt en eten. Maaaaar, er zijn genoeg andere landen waar je het veel beter zou kunnen hebben. Beter werk, een beter huis, meer voedsel. Wat zou jij doen ? Zou je lekker in dat armere land blijven terwijl je weet dat je het ergens anders beter kan hebben ? Of zou je het erop wagen en naar dat andere land vertrekken. Wij hebben makkelijk praten hier in Nederland.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op dinsdag 07-09-2004 om 16:49:56
Dat je hetzelfde zou doen, zou kunnen. Maar dat betekent niet gelijk dat wij iedereen hier naartoe moeten laten komen....
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 16:54:07
ik zou dus echt nooit naar een land gaan als ik de taal niet ken, en nooit op school heb gezeten want dan weet je toch dat je daar geen kans maakt op een beter leven ..?
----------------------------------------
WHAT !!!
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:56:21
Soms ben je zo wanhopig dat je iedere kans op een beter leven aangrijpt.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op dinsdag 07-09-2004 om 16:58:31
jawel marr wrm gaan ze ni narr duitsland dn..
er is bewezen dat het grootste deel van de vluchtelingen naar nederland vertrekt
----------------------------------------
fuck yu
Safire
Gepost door Safire op dinsdag 07-09-2004 om 16:59:37
Waarschijnlijk hebben ze (of denken ze te hebben) hier de meeste kansen. Of andere asielzoekers die eerder hierheen zijn gekomen vertellen mooie verhalen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 17:00:57
dat is onzin volgens mij, en trouwens het word elke maand minder! En ik zag gister op het journaal dat de bevolkingsgroei sinds 1900 (ofzo ) nog nooit zo LAAG was geweest
----------------------------------------
WHAT !!!
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 17:13:13
Bevolkinsgroei heeft weinig te maken met asielzoekers.

Ik vind dat je ze tot ene bepaalde mate moet toelaten. Oorlog en/of politieke redenen. Niet mensen die komen vanwege de mooie verhalen van vrienden/familie.

Als ze hier al lang zijn, gehaal ge-intregeerd mogen ze blijven. Wat gebeurde toen met die turkse familie uit amsterdam met dat kleermakerswinkeltje vind ik ronduit schandalig en schaamde ik me dat ik een nederlander was.

@doper, zeker veel naar Pim Fortuijn geluisterd?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 07-09-2004 om 18:21:04
Quote:
doe ff normaal en geef die gasten wel de tijd om het te leren en om een baan te zoeken. Zelfde met nederlanders, sommige zijn gewoon te fokkin lui om wat te doen....

en het ligt er wat mij betreft maar net aan hoe de situatie is waar ze vandaan komen, als er dikke oorlog is en ze vluchten moet je ze onderdak bieden. Stel dat jij zou vluchten omdat ze hier jou en je familie gaan vermoorden, dan zou jij toch ook willen dat je ergens terecht kan.


Hele dikke word naar Dap


En ff over dat werken: er zijn echt veel menseen die dolgraag willen werken en Nederlands leren, geloff me ik ken ze persoonlijk, maar gewoon niks mogen omdat ze geen vergunning hebben. En dan krijgen ze kritiek dat ze de hele dag niks zitten te doen, ze kunnen/mogen gewoon niks anders!

tuurlijk begrijp ik ook wel dat er ook kutasielzoekers bij zitten die helemaal niet willen werken of wat dan ook maar gewoon rijk willen worden, maarjha er zijn ook zat Nederlanders die zo zijn. En die worden toch ook niet het land uitgeflikkerd?

PS: Ik was het ab-so-luut niet eens met Pim Fortuijn, maar die minister die nu over asielzoekers gaat (Verdonk) is bijna net zo erg
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 07-09-2004 om 19:39:44
Quote:
mc De Beul schreef op 07-09-2004 @ 17:13:13
Bevolkinsgroei heeft weinig te maken met asielzoekers.


Heeft er wel degelijk mee te maken. Bevolkingsgroei zijn niet alleen geboortes.
Er komen inderdaad steeds minder asielzoekers naar nederland.
Ik ben er voor om politieke vluchtelingen onderdak te bieden.
Economische vluchtelingen kunnen blijven waar ze zijn.
Kijk naar die mensen die hier gewoon meer kinderen opgeven als ze hebben om kinderbijslag te krijgen.
Ik vind het ook tenenkrommend als je dan ziet in een actualiteitenprogramma dat iemand meer als 10 jaar in nederland is en geen woord nederlands kan.
Dan denk ik wat heb je al die tijd gedaan dan.
Maar er moet gewoon een goed beleid komen dat politieke vluchtelingen worden toegelaten en er goede (verplichte) inburgeringscursussen komen.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 07-09-2004 om 19:43:55
ja maar dan krijg je weer de discussa wat 'ingeburgerd' nou eigelijk is. Want ik zou echt niet weten wat je zou moeten weten om 'ingeburgerd' te zijn
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 07-09-2004 om 19:52:32
Ik vind het belangrijkst het machtig zijn van de nederlandse taal.
Voor de rest kunnen ze wel zelf nadenken.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 07-09-2004 om 20:17:10
ja dat is logisch nattuurlijk, maar nu krijgen ze ook al de taal, dus dat verandert niks
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 07-09-2004 om 20:58:56
Schijnbaar niet of niet goed genoeg. Want er zijn er nog genoeg die geen nederlands kunnen.
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 07-09-2004 om 21:11:59
dr zijn ook genoeg analfabetische nederlanders, maar dat terzijde.

Dit is zo ontzettend tweezijdig.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 21:13:10
analfabetische nederlanders?
Ik heb ze nog niet gezien.....behalve het kleine broertje van me vriendin....
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 07-09-2004 om 21:21:36
Quote:
Schijnbaar niet of niet goed genoeg. Want er zijn er nog genoeg die geen nederlands kunnen.


je moet niet verwachten dat ze al na een maand vloeiend Nederlands praten. Een nieuwe taal leren duurt gewoon een tijdje. En er zijn vast ook wel mensen die de lessen niet volgen, omdat daar vrij weinig controle voor is (lees: weinig geld beschikbaar gesteld door regering)
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 07-09-2004 om 22:12:56
Quote:
DopeR schreef op 07-09-2004 @ 16:13:44
donder al die luie kutasielzoekers het land uit.
de rest die gewoon een baan heeft is hier van harte welkom en mag blijven wat mij betreft.
ze moeten ook nederlands kunnen spreken natuurlijk.
iedereen is gelijk ,maar aan maatschappij nutteloze mensen heb je niks.
dus stuur die maar terug, rest kan blijven.

btw heb liever een slot op de deur eigenlijk, nederland is al zo vol en asielzoekers blijven maar komen.



Wat een onzin.. Waar baseer jij op dat Nederland vol is dan? En sommige asielzoekers lijken zo nutteloos omdat ze niet mogen werken. Zelfs mijn schoonzus uit Canada die woont nou al 2 jaar in nederland. En ze is getrouwd met mijn broer. En ze mag pas sinds kort werk gaan zoeken. Daarvoor mocht ze niks doen. Dus ligt niet aan hun.
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 07-09-2004 om 22:17:06
das idd lullig als ze niet kunnen werken.
laat ik het zo zeggen dan : stuur die mensen terug die niet werken , maar wel de gelegenheid hebben om te kunnen werken.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 22:19:56
Stel:

Je komt uit de woestijn van afrika. Je weet niet wat je ziet dat er overal en onbeperkt water te verkrijgbaar is ten alle tijden. Je spreekt snel de taal maar je blijft je verbasen. Je krijgt een baan aangeboden, maar omdat je nog van zoveel dingen je mond open valt lukt dat niet echt. Moet je dan terug?
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 22:21:12
nee, na een tijdje went dat wel en dan lukt die baan ook wel
----------------------------------------
WHAT !!!
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 07-09-2004 om 22:22:43
nee, ik zie niet in waar je dan terug zou moeten.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 22:23:31
Quote:
ROK schreef op 07-09-2004 @ 22:21:12
nee, na een tijdje went dat wel en dan lukt die baan ook wel


Maak van dat tijdje maar een lange tijd. Ik heb ze gezien. Uit de woestijn. De gaan met de rug langs de muren over straat...
Angel-eyez
Kanye West is the best!
Gepost door Angel-eyez op dinsdag 07-09-2004 om 22:25:57
Quote:
mc De Beul schreef op 07-09-2004 @ 22:23:31
[...]

Maak van dat tijdje maar een lange tijd. Ik heb ze gezien. Uit de woestijn. De gaan met de rug langs de muren over straat...


Met de rug langs de muren???????waarom dan?
ROK Gepost door ROK op dinsdag 07-09-2004 om 22:26:40
als het na een lange tijd nog niet lukt, moet je misschien eens een ander baantje proberen. terug sturen heeft waarschijnlijk nu geen zin meer omdat hij de taal al kent en aan sommige dingen wel gewent is ..en als je hem wel terug stuurt moet ie weer wennen in de woestijn ....
----------------------------------------
WHAT !!!
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 07-09-2004 om 22:28:09
Quote:
Angel-eyez schreef op 07-09-2004 @ 22:25:57
[...]

Met de rug langs de muren???????waarom dan?


Auto's, lawaai, drukte, fietsers heel veel mensen op 1 plek....

Dingen die voor ons normaal zijn...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-09-2004 @ 22:32:26 ]
paradox
Lyricist
Gepost door paradox op maandag 13-09-2004 om 01:41:21
veel mensen die in nederland komen doen dat om dat ze een ontztettend slecht toekomstperspectief hadden in hun eigen land. als wij de mogelijkheid hebben om ze te helpen zeg ik: waarom niet? de sterkste schouders zullen de zwaarste lasten dragen, dat was het toch?
wij kunnen ons hun situatie helemaal niet voorstellen, laat staan ze zo al veroordelen.
natuurlijk zijn er mensen die er misbruik van maken, die hier alleen komen omdat je hier geld vangt als je niet werkt enz.
maarja
gaan we dan ook de vork verbieden in nederland?
want daar kan je mensen mee vermoorden!

btw aan het begin van dit topic te lezen is het fascisme van fortuyn en co toch vrij invloedrijk geweest


[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-09-2004 @ 01:46:21 ]

----------------------------------------
uit menige dromen, komen slechts enige uit
maar zonder droom is het lichaam niets dan een ledige huid
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 13-09-2004 om 12:14:24
Quote:

analfabetische nederlanders?
Ik heb ze nog niet gezien.....behalve het kleine broertje van me vriendin....


dude... lees de krant, of ben je analfabeet? dat jij ze niet tegenkomt wil toch niet zeggen dat ze niet bestaan?

En over asielzoekers. ene kant: politieke vluchtelingen in de zin van: we worden omgelegd als we blijven, moeten de mogelijkheid tot veiligheid hebben. Ecomische vluchtelingen daarentegen... zouden linea recta terug moeten worden gestuurd. Dr worden al genoeg lasten gedragen en het is wel welletjes. Net als migratie ivm gezinsherenigingen volkomen onzin zijn en puur uit economisch perspectief.
Safire
Gepost door Safire op maandag 13-09-2004 om 21:32:00
word at paradox
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
paradox
Lyricist
Gepost door paradox op vrijdag 17-09-2004 om 23:11:49
Quote:
Safire schreef op 13-09-2004 @ 21:32:00
word at paradox


yeah ik moet een politieke partij oprichten
dan krijg ik in elk geval al 1 stem
----------------------------------------
uit menige dromen, komen slechts enige uit
maar zonder droom is het lichaam niets dan een ledige huid
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zaterdag 18-09-2004 om 14:27:39
vind dat als de nederlandse overheid besluit om mensen toe te laten dat ze ook een deel van de verantwoordelijkheid op zich moeten nemen om die mensen in juiste banen te leiden

en ja als ik naar het buitenland ga dan word ik echt niet geholpen door de overheid om de taal te leren of om een baan te vinden, mag ik helemaal zelf oplossen, MAAR als je kijkt zou dat wel een stuk slimmer zijn, zeker in een land met zo'n sociaal draagvlak als nederland, zie het als een investering om die mensen de taal en de cultuur bij te brengen omdat zij dan in staat zullen zijn om iets bij te dragen in deze maatschappij (rotte appels uitgezonderd natuurlijk) door geen opvang te bieden snijden zij zichzelf alleen maar in de vingers omdat die mensen noodgedwongen beroep doen op overheidsgelden

dus ben van mening dat als er mensen het land in willen dat zij wel ook daadwerkelijk moeten worden opgevangen en moeten worden geschoold zodat zij zo snel mogelijk leren zelfstandig te zijn in dit land.. en voor banen waar alle gastarbeiders hier naar toe zijn gehaald heb je echt niet teveel kennis nodig, als je genoeg tolken kan regelen binnen de overheid kan je die mannetjes echt wel mee laten tellen in deze maatschappij bijvoorbeeldvuilnis man, schoonmaker etc etc, zodat ze in ieder geval iets bij dragen aan het belastingsstelsel

en ja je kan met je vingertje wijzen naar mensen die hier uit nood komen, geen woord van deze tqal spreken, in een oud hotel worden gepleurd en hun dagen uitzitten totdat zij te horen krijgen wat er met hun gaat gebeuren, maar ik wijs liever met de vinger naar de regering die de middelen heeft om dingen te veranderen en die mensen steun kan bieden op zo'n manier dat zij er uiteindelijk iets voor terug krijgen

desnoods stellen zij bepaalde beroepen open voor mensen zonder vergunning, gemeentewerk ofzo of zoals ik al zei schoonmaak werk, zodat de mensen die moeten wachten iig iets te doen hebben en niet alleen maar geld krijgen van de overheid maar hier ook iets voor doen..


----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 18-09-2004 om 14:40:18
word @ SchizoMania
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
DHDG
Oja Joh?
Gepost door DHDG op zaterdag 18-09-2004 om 14:49:18
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-09-2004 @ 14:49:52 ]

----------------------------------------
Dat is grappig, je ma zei gister precies hetzelfde ..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0166 sec.