Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op zondag 19-09-2004 om 19:24:10
Gaat naar mijn weten over THC:

Quote:
In Utrecht zijn gisteravond bij een optreden van een rapgroep drie gewonden gevallen bij een vecht- en steekpartij. Om welke rapgroep het gaat is niet bekend. In totaal zijn er door de politie elf mensen aangehouden.

Bij het optreden van uit Amsterdam afkomstige rapgroep werd er volgens ooggetuigen ook geschoten. De politie kon dit bericht echter nog niet bevestigen. Het begon allemaal toen de rappers door het publiek werden bekogeld. Deze reageerden hierop door een aantal leuzen terug te roepen. Vervolgens gingen leden van de groep op de vuist met het publiek, waarbij een 19-jarige man uit Utrecht werd neergestoken. Tijdens de wanorde kreeg een 33-jarige man uit Oss een stuk glas in zijn oog en raakte er een 25-jarige Amsterdammer gewond aan zijn wang.

Een dertienjarige jongen verklaarde dat hij een vuurwapen tegen zijn hoofd kreeg toen hij achter het podium stond. De melding van de eerder gemelde schoten wordt momenteel door de politie onderzocht, tot nu toe zijn er geen sporen van vuurwapens gevonden. Van de elf gearresteerden zijn er tien mensen lid van de rapgroep, een deel van hen is volgens politiewoordvoerster Karin Kleissen na verhoor weer vrijgelaten.
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zondag 19-09-2004 om 19:40:34
lekker dan..

vraag me af om welke groep het gaat
----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
dap
038
Gepost door dap op zondag 19-09-2004 om 19:44:17
lees de eerste zin van me.
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zondag 19-09-2004 om 19:50:27
my bad...

weet je ook nog waar die hele beef over ging?
----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
MrGuide Gepost door MrGuide op maandag 20-09-2004 om 12:59:54
Afgelopen zaterdag traden VSOP en D-Men op in zoetermeer. Was ckr lauw en alles verliep gewoon rustig. Lange Frans en Baas B werden af en toe uitgejouwd (ten onrechte volgens mij, ze deden veel van straatremixes, ckr wel erg), maar voor de rest gebeurde er nix.
----------------------------------------
Als een meisje mij niet digt, digt ze ckr vrouwen....
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 13:06:18
update staat op de frontpage...
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 14:25:53
Utrechts Nieuwsblad is ook met een artikel bezig.. hadden me nog gemailed met wat vragen en andere dingen.
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 20-09-2004 om 14:27:57
Ja ik vind het zoiezo niet kunnen.
Als je een crew niet diggt ga je toch niet een vechtpartij uitlokken.
whuahaha zou lumi er zijn geweest?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 14:33:40
in utrecht ? hoezo dan, is ze zo'n relschopster...

maar zowiezo, als artiest ga je gewoon weg of je negeert het ... als publiek moet je ook normaal doen, ruzie zoeken doe je maar thuis. Dat iemand van THC naar een mes grijpt is helemaal wack, want ik kan niet voorstellen dat de situatie voor hun levensbedreigend was.
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 20-09-2004 om 14:41:03
Als er een pistool was mischien wel toch

lumi was toch THC fan???
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 14:44:50
van dat pistool geloof ik niks van, en stel dat er een pistool was dan was het zeker nadat iemand was neergestoken.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 20-09-2004 om 14:48:22
Er schijnt wel in de lucht te zijn geschoten door iemand in het publiek las ik van iemand die zei dat hij er bij was.
Maar ik denk ook dat meer de aanhang van thc ging vechten.
Want er zijn denk ik maar 5 rappers ofzo en de rest is dan gewoon aanhang ofiets.
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 14:49:46
mensen denken bij elke balon die kapot gaat direct dan al aan schoten...
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 20-09-2004 om 15:11:30
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat daar ballonnen waren.
Maar ik zie wat je bedoeld
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 15:12:02
bij wijze van spreken duh...
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 20-09-2004 om 15:15:50
k snap niet wat jullie je allemaal druk maken, t is gewoon zielig dat hele gebeuren.
No use om dat allemaal te analyseren toch? THC boeit sowieso toch niet (mening alert!)
----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 15:23:43
tuurlijk is het triest, ik ben er ook niet voor om het allemaal te analyseren maar weer staat rap in het slechte daglicht. Voer voor de negatievelingen.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 20-09-2004 om 15:32:57
dat rap is echt wel kut praat die rappers schieten en steklen altijd iedereen zomaar, en anders bedreijgen zeij je biatch wel.

dus pas maar op voor de rappende rappe rappers

sorry, dit soort dingen zijn zo zielig, dat ik er echt niet normaal op kan reageren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-09-2004 @ 15:35:19 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
L2N
twezus
Gepost door L2N op maandag 20-09-2004 om 15:36:06
Ze hebben spade al te pakken, of spacet ie gewoon

Ik vind het weer jammer. Maar mischien trekt het ook wel wanna thug's aan. Die alle cd's van fifty hebben, en ook gaan kopen van andere
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 20-09-2004 om 15:40:20
ik neem voortaan weer mijn 9mm mee.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op maandag 20-09-2004 om 16:16:17
ik neem 8mm mee

heb ik gelijk een dope optreden
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 16:56:34
ik neem ook 9mm mee.... Ellen dus inside joke
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 21:52:40
je kan veel zeggen .. maar goed voor de hits op de THC SITE is het wel.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 20-09-2004 om 21:57:57
blijkt straks dat t een reclame stunt was
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
schoebert Gepost door schoebert op maandag 20-09-2004 om 22:40:17
ik was ook op dat festijn, vriend van me trad ook op...hing sowieso al een schimmige sfeer...maar dat kun je verwachten als je het in zuilen houd.
er was sowieso een gerucht dat er bij thc gereld zou worden, al voordat ze op traden...
maar wat wil je met een publiek dat voor de helft op scooters en gestolen fietsen zit en alleen wheelies maakt en bontkraag draagt
dap
038
Gepost door dap op maandag 20-09-2004 om 22:46:39
klopt, dat het van te voren geplanned was heb ik ook doorgekregen. Maar jij was erbij, was het beetje zoals de verhalen gaan of was het geen echte opstoot? T kan haast niet anders zijn geweest aangezien er 10 man vastzitten ofzo ... en die zijn daar niet voor niks.
Verantwoord Gepost door Verantwoord op maandag 20-09-2004 om 22:56:24
Gepost door dap (NLhiphop Crew) op 20-09-2004 @ 21:52:40
je kan veel zeggen .. maar goed voor de hits op de THC SITE is het wel.

Tjah, t hoeft voor hun geen slechte publiciteit te zijn. Toen dat gedoe was met Spookrijders en de politie... album werd als een gek verkocht.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 21-09-2004 om 10:20:06
Visies over steekpartij rappers lopen volstrekt uiteen

UTRECHT

Twee leden van de Amsterdamse gangsterrapformatie Tuindorp Hustler Click (THC) zitten nog vast op verdenking van het neersteken van een 19-jarige Utrechter tijdens een optreden afgelopen zaterdag in de Utrechtse wijk Ondiep.

De overige acht bandleden zijn inmiddels vrijgelaten. Een 17-jarige Utrechter zit nog wel vast op verdenking van het bekogelen van de band.
Over het uit de hand gelopen optreden tijdens een buurtfeest lopen de visies nog steeds volstrekt uiteen. De politie houdt het erop dat het publiek begon met het provoceren van de rappers op het podium. De rappers, die in hun teksten verklaren bereid te zijn te moorden en ’kogels te vangen’ om vrienden te beschermen, zouden daar weer op gereageerd hebben, waarna de vlam in de pan sloeg. Bij de gevechten vielen drie gewonden, die inmiddels weer thuis zijn.
Ook een ingewijde in de Utrechtse rapscene zegt dat ’s middags in de stad al werd gesproken over het verstoren van het optreden van de rappers. ,,Jongens in de stad hadden afgesproken dat er gereld zou worden. Ze vonden dat die jongens van THC de roem, de sporen niet verdiend hadden.’’

Maar volgens Betty-Ann Blommes, zaterdagavond aanwezig en namens welzijnsorganisatie Portes betrokken bij de organisatie van het buurtfeest, is die lezing ’bullshit’. ,,Het is puur door die rappers zelf uit de hand gelopen. Zij zijn het publiek gaan provoceren nadat er een blikje op het podium was gegooid. Eén van die jongens ging compleet door het lint. Dat had niks meer met rappen te maken, hij werd ook achteruit getrokken door bandleden die dat blijkbaar ook vonden.’’
Tot dat moment was van een opgefokte sfeer geen sprake, volgens Blommes. ,,Alleen door die ene gast, die echt niet spoorde, sloeg het om. Hij schold het publiek letterlijk helemaal verrot. Jongens uit het publiek wilden verhaal gaan halen achter het podium. Daar stak één van die rappers iemand neer, waarna ze weer het podium opvluchten.’’
Voordat de politie in groten getale arriveerde zou er volgens buurtbewoners ook geschoten zijn. Maar de technische recherche heeft daarvoor geen bewijs gevonden. Wel gaat de politie er nog steeds van uit dat bij de rellem een 13-jarige Utrechter een pistool op het hoofd kreeg. Of daarvoor een bandlid verantwoordelijk wordt gehouden is nog onduidelijk.
De Amsterdamse rappers doen er verstandig aan zich niet meer in Utrecht te vertonen, meent Blommes. ,,Ze zijn hier niet meer welkom. Ik ga collega-instellingen waarschuwen die jongens niet meer te boeken. Als een band met wapens op het podium staat kun je je afvragen of je zo’n band wil hebben.’’
De rappers zelf zijn niet bereikbaar voor commentaar. Rocky, alias the Boss, liet gisteren op zijn voicemail de hele dag weten terug te bellen. Of hij één van de verdachten van de steekpartij is, wil de politie niet bevestigen.

Hoe hard is THC eigenlijk?
Ze noemen zich Rocky, Arbidjan, Consigliere of Menaze. Op hun website staan ze afgebeeld als criminelen. Die Mugshots, foto’s zoals de Amerikaanse politie ze maakt van arrestanten, moeten dat stoere zelfbeeld van de leden van de Amsterdamse Tuindorp Hustler Click benadrukken. Ze rappen over vrouwen, drank, drugs en geweld, heel veel geweld. Dat gaat zo:
Ma iz m’n mattie in gevaar/egt waar/dan ben ik daar/meteen dan sta ik klaar/om te poppen om te kitten/om te sterven/ om te moorden/zelfs om vast te zitten.

Harde taal, want ze zijn gangstarappers, opgegroeid in de getto’s van Amsterdam. Zeggen ze zelf. Want niet iedereen neemt de jonge rappers zo serieus als ze zichzelf nemen. Op internet wordt door rapfans vooral meesmuilend gedaan over dat opgroeien voor galg en rad in de Amsterdamse getto’s. Want, zo valt te lezen op hiphopforums, waar zijn die dan, daar in Amsterdam? Nee, het is vooral bravoure van ’zachte mensen, die hard willen overkomen’, zegt een ingewijde in de rapscene.
Maar ondertussen neemt de populariteit van de rapact alleen maar toe. Op clipzender The Box zijn ze deze week de op één na populairste videoclip. In hun nummer ’wil je weten hoe het voelt’ stellen ze het deurbeleid van discotheken aan de kaak.
Twee leden van de rapcrew kunnen van dat succes niet genieten. Zij zitten vast op verdenking van het neersteken van een 19-jarige Utrechtse jongen.

Gangstarap heeft een korte, gewelddadige geschiedenis
Vrouwen zijn hoeren, de politie is de vijand, homo’s moeten dood, en geweld is fijn. Ziedaar: het gemiddelde wereldbeeld van de gangstarapper. Ze zijn opgegroeid in de getto’s van Amerika, deugen niet en zijn daar trots op. Gangstarap, een subgenre van de in Amerika gewortelde hiphop, onstond in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Aartsvader was Ice T, maar Niggaz With Attitude (NWA) zorgden voor de eerste kaskraker met hun Straight Outta Compton, met de hit Fuck Tha Police. Bleef het geweld eerst nog vooral verbaal, in latere jaren brachten gangstarappers hun woorden regelmatig in de praktijk. Het duurde niet lang voor de eerste -nog steeds onopgehelderde- moorden plaatsvonden. In twee jaar tijd verloor de hiphopwereld twee grote sterren: Notorious B.I.G. en Tupac Shakur. In Nederland ging het aanvankelijk vreedzaam toe. Extince en Def P vochten in het verleden al wel een paar, vermakelijke, verbale robbertjes uit. Den Haag Connection kwam dit jaar in het nieuws met een Hirsi
Ali-diss, die niet alléén van minder rijmtalent getuigde. En dan was er nog Awa, de jongen uit Leeuwarden, die in een raptekst op internet zijn spijt betuigde voor het in brand steken van zijn vriendin. Ook fysiek geweld heeft ondertussen z’n intrede gedaan op de Nederlandse hiphoppodia: Samiro en Jiggy Dje gingen al eens op de vuist na een uit de hand gelopen, wat al te beledigende, raptirade van Jiggy Dje.
Bronnen: www.nlhiphop.nl en www.en.wikipedia.org

#
© Wegener.NV 2004
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 21-09-2004 om 10:23:31
het artikel is wat negatief geschreven, aangezien dit soort rellen niet normaal zijn al kan niemand ontkennen dat er soms wel met de handen gepraat wordt ipv verbaal.
Verantwoord Gepost door Verantwoord op dinsdag 21-09-2004 om 11:59:39
'....Ook fysiek geweld heeft ondertussen z’n intrede gedaan op de Nederlandse hiphoppodia: Samiro en Jiggy Dje gingen al eens op de vuist na een uit de hand gelopen, wat al te beledigende, raptirade van Jiggy Dje. '


rana Gepost door rana op dinsdag 21-09-2004 om 14:46:28
Quote:
MrGuide schreef op 20-09-2004 @ 12:59:54
Afgelopen zaterdag traden VSOP en D-Men op in zoetermeer. Was ckr lauw en alles verliep gewoon rustig. Lange Frans en Baas B werden af en toe uitgejouwd (ten onrechte volgens mij, ze deden veel van straatremixes, ckr wel erg), maar voor de rest gebeurde er nix.


er is wel gevochten hoor..
----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op dinsdag 21-09-2004 om 14:47:14
ja door die 16jarige marokanen die er stonden

ik was te brak, anders was ik ook komen kijken
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
rana Gepost door rana op dinsdag 21-09-2004 om 14:49:32
kan wel ze kwamen volgens mij niet uit zoetje heb ze nog nooit gezien
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-09-2004 @ 14:50:02 ]

----------------------------------------
Kijk moppie geen rozengeur of wodka lime geen trots maar pijn dit is what the fuck ze willen zijn
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op dinsdag 21-09-2004 om 16:14:45
Ze rappen over vrouwen, drank, drugs en geweld, heel veel geweld. Dat gaat zo:
Ma iz m’n mattie in gevaar/egt waar/dan ben ik daar/meteen dan sta ik klaar/om te poppen om te kitten/om te sterven/ om te moorden/zelfs om vast te zitten.

Haha ik denk dat ze bedoelen: hitten
schoebert Gepost door schoebert op dinsdag 21-09-2004 om 17:25:33
Quote:
Verantwoord schreef op 21-09-2004 @ 11:59:39
'....Ook fysiek geweld heeft ondertussen z’n intrede gedaan op de Nederlandse hiphoppodia: Samiro en Jiggy Dje gingen al eens op de vuist na een uit de hand gelopen, wat al te beledigende, raptirade van Jiggy Dje. '




was dat toevallig in hilversum?
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op dinsdag 21-09-2004 om 17:26:58
Wat zei hij dan precies over Samiro
Verantwoord Gepost door Verantwoord op dinsdag 21-09-2004 om 17:39:07
Jah, daar wil ik ook wel meer over weten.
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op dinsdag 21-09-2004 om 17:45:32
Ma iz m’n mattie in gevaar/egt waar/dan ben ik daar/meteen dan sta ik klaar/om te poppen om te kitten/om te sterven/ om te moorden/zelfs om vast te zitten. Dat nr is wel goed vind ik eigenlijks...
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 22-09-2004 om 19:54:41


ghehehe
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0113 sec.