Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 13-11-2001 om 11:55:09
Stel je start een bedrijf. En je wil de volgende zaken doen met de pc (bijv. voor een on-line winkel):

-database maken, beheren etc.
-deze database via internet interactief aanpassen/beheren
-tabellen/grafieken/resultaten uit de database ergens op presenteren

Ik weet dat bijv. mysql en php (die ook worden gebruikt voor deze site) een gouden combi is voor het internet. Maar kan je daar ook makkelijk een applicatie voor maken om 'off-line' de database te beheren (dus niet via mysql zelf)? Ik kan met Delphi wel applciaties maken voor beheer van database, maar de koppeling met mysql vergt wat werk plus dat mysql php etc. op linux gemaakt/gedraaid kunnen worden en delphi weer alleen voor windows applicaties is. Is er ook een soort delphi voor linux? Anderen raden weer linux af en raden freeBSD aan: http://www.tweakers.net/nieuws/19162?t=1005645618&

What to do, what to do?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 13-11-2001 om 11:58:27
Php/Apache/Mysql draaien ook perfect op windows. Dan heb je nog Kylix (Delphi voor Linux). Tevens kan je zelf een Php/Apache/Linux bak opzetten.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 13-11-2001 om 13:38:26
Ze draaien wel op windows. Maar kan je ook een gebruiksvriendelijke applicatie maken om de databases van mysql te beheren?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 13-11-2001 om 16:52:03
Oh wacht... Je kan dan natuurlijk gewoon met php ook voor jezelf een applicatie maken om het te beheren.... Moet lukken, ff PHP boek kopen.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 13-11-2001 om 16:53:53
waarom het opnieuw maken?
check phpMyadmin
teigetje Gepost door teigetje op dinsdag 13-11-2001 om 16:58:40
Is er geen ODBC koppeling voor MySQL (onder Windows)? Lijkt mij wel een aardige mogelijkheid om dan een applicatie eroverheen te bouwen met Delphi.
----------------------------------------
Code #404: User not found
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 13-11-2001 om 22:36:44
Ja, er zijn meerdere koppelingen die je kan gebruiken om delphi met mysql te laten draaien. Het is alleen nogal omslachtig werk als ik zo de verhalen lees. Dan kan dit weer niet en dan moet je dat weer erbij halen etc. etc. Plus dat het niet op een alleen-linux pc kan. PHP - mysql zal dus volgens dap voldoende zijn. Dat zal ik dan maar gaan uitzoeken.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op woensdag 14-11-2001 om 19:21:18
jep odbc werkt perfect voor mysql..zijn drivers voor.
[]InTeR[]
wie?
Gepost door []InTeR[] op zondag 18-11-2001 om 20:29:16
PHPMyAdmin is beter

Hoef je geen moeite voor te doen.
----------------------------------------
shit doesn't happen by it self, it's made by a asshole.
teigetje Gepost door teigetje op woensdag 13-03-2002 om 08:47:39
Ik ben er gister achter gekomen dat er zelfs freeware OLEDB drivers voor MySQL zijn, kun je lekker ADO'en op je MySQL databeest.
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0071 sec.