Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 19-11-2001 om 14:17:58
Vanavond (19 november) komt om 17.07 op ned 2 een documentaire over Atlantis. Ik heb hier al meerdere boeken over gelezen en ik heb al wel een mening hierover. Maar misschien verandert er nog wel wat aan mijn standpunt na vanavond daarom zal ik pas daarna mijn mening hierover posten. Iedereen die geinteresseerd is kan vanavond ook kijken, maar misschien heb je al een mening, plant hem dan hier!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 19-11-2001 om 14:20:26
Oh ja, ik ben sowieso verslaafd aan mythes e.d. De serie die vanavond start zal uit 7 delen bestaan en dus ook 7 verschillende grote mythen behandelen. Volgens mij zal dit dus de komende 7 weken op maandagavond te zien zijn. Dus voor iedereen die dat ook interessant vindt...
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 19-11-2001 om 16:05:05
limon schreef:
> Ik heb al wel een mening hierover. maar misschien heb je al een mening, plant hem dan hier!

Wat is jou mening eigenlijk ? Als ik tijd heb post ik mijn mening morgen wel als ik dan weer dringende behoefte heb aan studie-ontwijkend gedrag.

Dit is volgens mij jou 1e bericht als moderator van en op KFG, Gratz enzo

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 20-11-2001 om 12:16:36
Eerst even dit: de documentaire die gister op tv was haalt volgens mij twee dingen door elkaar: atlantis en de tijd dat de nibiruanen op de aarde leefden:

http://www.osdorpinternetposse.nl/forum/view.php3?bn=oipforum_kunst&key=998837925&replies=17

Hier gaat het over Atlantis. In het kort voor mensen die niet weten waarom er zoveel over wordt gepraat en geschreven:

Plato, een bekende Atheense filosoof (429-347 v.c.), schrijft in zijn tweede boek Timaeus over 'de vernietiging van het mensdom in vroegere eeuwen' en over een 'onbeschaamd volk dat oprukte tegen heel Europa en Azie' en dat dit volk kwam van het continent (want het was een enorm groot eiland) Atlantis. En dat dit continent zou zijn 'verdwenen in de zee'.

Hij beschrijft in het boek verder heel gedetailleerd hoe Atlantis eruit zou gezien moeten hebben en waar het gelegen zou hebben! Over dit laatste wordt nou juist veel geschreven. Want hoewel 'wetenschappers' nog steeds beweren dat er geen trans-atlantisch contact zou zijn geweest voor de Spanjaarden, kunnen zij het volgende niet verklaren:

- Er zijn recent nog 2000 jaar oude Grieks-Romeinse Amfora`s uit vergane schepen voor de kusten van Brazilie en Honduras gevonden.

- Sporen van Cocaine en Tabak zijn gevonden op egyptische mummies, terwijl de enige oude bron van dit Zuid Amerika was.

Juist vanwege dit soort ontdekkingen wordt Atlantis er weer steeds bij gehaald omdat dat kan verklaren dat er eerder intelligent leven was dat ook al handel dreef over de oceanen.

Nu mijn mening: Ik geloof dat Atlantis ooit heeft betsaan. Ik denk alleen wel dat dit los staat van de Nibiruanen die hierop aarde zijn geweest. Ik denk dat Atlantis heeft gelegen ter hoogte van de Antillen en al die andere kleine eilandjes tussen Noord en Zuid Amerika. En ik denk dat een grote meteoriet inslag het grote eiland heeft vernietigd en dat al deze kleine eilandjes nog de resten zijn. Kijk trouwens maar eens op een wereldkaart: je kan alle continenten tegen elkaar aanschuiven (het is vroeger 1 groot continent geweest) en dan zie je dat engeland precies tegen nl past en dat australie precies tegen azie past en dat zuid amerika tegen afrika past. Alleen tussen noord amerika, zuid amerika en afrika zie je precies een ontbrekend gat (dit is niet een argument om de ligging te verklaren, maar een feit wat binnen de theorie past).
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 20-11-2001 om 16:40:24
limon schreef:
> Want hoewel 'wetenschappers' nog steeds beweren dat er geen trans-atlantisch contact zou zijn geweest voor de Spanjaarden, kunnen zij het volgende niet verklaren:

Euh volgens is toch wel redelijk wijd geaccepteerd dat er voor Columbus al Vikingen dat pokke eind gevaren hadden in Drakars

> - Er zijn recent nog 2000 jaar oude Grieks-Romeinse Amfora`s uit vergane schepen voor de kusten van Brazilie en Honduras gevonden.

Dat die boten daar zijn aangekomen zegt niks. Zelfs als ze daar min of meer gepland zijn aangekomen (ontdekkingsreis) Wil dat niet zeggen dat er met enige regelmaat een bootje heen en weer ging cq de leiders aan de middellandse zee wisten dat daar land was (one-way-trip)

> - Sporen van Cocaine en Tabak zijn gevonden op egyptische mummies, terwijl de enige oude bron van dit Zuid Amerika was.

Er zijn wel meer planten verdwenen de afgelopen paar 100 jaar, waarom zouden er geen tabaks/coca achtige planten in Afrika hebben kunnen groeien l planten die diezelfde stoffen produceren. De aardappel is immers ook familie van Vingerhoedskruid (beiden nachtschade),waarvan de vruchten nogal giftig zijn. (It kills ya ! )

> Nu mijn mening: En ik denk dat een grote meteoriet inslag het grote eiland heeft vernietigd en dat al deze kleine eilandjes nog de resten zijn.

Dezelfde meteoriet die er ook van verdacht wordt een einde te hebben gemaakt aan het leven van vele dino's ?

> Kijk trouwens maar eens op een wereldkaart: je kan alle continenten tegen elkaar aanschuiven (het is vroeger 1 groot continent geweest)

Gondwanaland bedoel je ?

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 20-11-2001 om 19:12:51
Creech zij:
[quote]

Euh volgens is toch wel redelijk wijd geaccepteerd dat er voor Columbus al Vikingen dat pokke eind gevaren hadden in Drakars

[/quote]

Onder transatlantisch contact versta ik dat van beide zijden dat pokke eind werd gevaren om zo bijv. handel te drijven.

[quote]

Dat die boten daar zijn aangekomen zegt niks. Zelfs als ze daar min of meer gepland zijn aangekomen (ontdekkingsreis) Wil dat niet zeggen dat er met enige regelmaat een bootje heen en weer ging cq de leiders aan de middellandse zee wisten dat daar land was (one-way-trip)

[/quote]

Niks ontdekkingsreis. Het gaat om wat de INHOUD van die schepen is: vele amfora`s waar handelsgoederen in werden gedaan (net als dat ze over 2000 jaar zeecontainers in de zee voor Rotterdam zullen vinden)
Daar komt dus bij dat er vele groepen schepen met zo`n handelsinhoud werden gevonden.

[quote]

Er zijn wel meer planten verdwenen de afgelopen paar 100 jaar, waarom zouden er geen tabaks/coca achtige planten in Afrika hebben kunnen groeien l planten die diezelfde stoffen produceren. De aardappel is immers ook familie van Vingerhoedskruid (beiden nachtschade),waarvan de vruchten nogal giftig zijn. (It kills ya ! )

[/quote]

Dat is dus wetenschappelijk uitgezocht dat de kans daarop heeeeel klein is. Wetenschappers zijn gelukkig nog wel zo slim om ook planten en dieren die zijn uitgestorven/niet meer voorkomen op te speuren.

[quote]

Dezelfde meteoriet die er ook van verdacht wordt een einde te hebben gemaakt aan het leven van vele dino's ?

[/quote]

Ik denk het niet. Dat de Dino`s uitstierven is volgens mij het gevolg geweest van 1 van de vele 'zondvloeden'. Over deze zondvloeden start ik binnenkort wel een nieuw topic (je eigen werk creeeren noemen ze dat

Er zijn meerdere grote meteorietinslagen bekend op aarde en die zijn volgens mij niet allemaal tegelijkertijd op aarde geknald.

[quote]

Gondwanaland bedoel je ?

[/quote]

Gondwatte?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 21-11-2001 om 08:26:20
Ik snap niks van die quote tags
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-11-2001 @ 08:27:20 ]

----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
McBouncer Gepost door McBouncer op woensdag 21-11-2001 om 10:10:48
limon schreef:
> Ik snap niks van die quote tags

Als je specifiek op iemands reactie wil reageren moet je op het 3e knopje rechtsboven dat bericht drukken (reageer op dit bericht) in plaats van op de link reageer onderaan de pagina. Op deze manier krijg je als je op quote drukt de tekst uit de reactie ipv de tekst uit het originele bericht.
----------------------------------------
Is it coz I is black?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 21-11-2001 om 11:13:07
McBouncer schreef:

> Als je specifiek op iemands reactie wil reageren moet je op het 3e knopje rechtsboven dat bericht drukken (reageer op dit bericht) in plaats van op de link reageer onderaan de pagina. Op deze manier krijg je als je op quote drukt de tekst uit de reactie ipv de tekst uit het originele bericht.

Gewoon een ">" vooraan een zin gooien doet het ook leuk

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 21-11-2001 om 11:31:14
limon schreef:

> Onder transatlantisch contact versta ik dat van beide zijden dat pokke eind werd gevaren om zo bijv. handel te drijven.

Voor contact hoeft er maar 1 te varen. Verder geeft handel niet echt de juiste relatie tussen Vikingen en indianen aan afaik

> Niks ontdekkingsreis. Het gaat om wat de INHOUD van die schepen is: vele amfora`s waar handelsgoederen in werden gedaan (net als dat ze over 2000 jaar zeecontainers in de zee voor Rotterdam zullen vinden)

Een amfora was ook niet meer dan een opslag kruik dat die aangetroffen zijn zegt niks. Daar kan namelijk net zo goed leeftocht ingezeten hebben.

> Daar komt dus bij dat er vele groepen schepen met zo`n handelsinhoud werden gevonden.

In de Middellandse zee zijn niet eens grote groepen gevonden...

> Gondwatte?

Gondwanaland [naar Gondwana een streek in Indië tussen Nagpoer en Dzjabbelpore, waar Afrikaanse fossielen gevonden werden] Geol. groot continent van vóór het Mesozoïcum, dat Voor-Indië, Oceanië, Afrika, Zuid-Amerika en Antartica omvatte.

Was Europe, North America and Asia a super continent?
Yes, it was called Laurasia. This broke away from Pangaea to form Laurasia at about 150 million years ago, the remaining part of Pangaea became Gondwana.

Nog even wat links erover
Groot gifje waarop de continenten "terug"drijven naar hun oorspronkelijke positie.
Toppage van bovenstaande site waar ook nog grotere animaties staan
Gondwana FAQ
nog een site erover

Nog even een mooie quote van de 1e persoon die met deze theorie aankwam.
"Scientists still do not appear to understand sufficiently that all earth sciences must contribute evidence toward unveiling the state of our planet in earlier times, and that the truth of the matter can only be reached by combing all this evidence. . . It is only by combing the information furnished by all the earth sciences that we can hope to determine 'truth' here, that is to say, to find the picture that sets out all the known facts in the best arrangement and that therefore has the highest degree of probability. Further, we have to be prepared always for the possibility that each new discovery, no matter what science furnishes it, may modify the conclusions we draw."

Alfred Lothar Wegener. (1880-1930) The Origins of Continents and Oceans (4th edition)



't Is wel weer mooi geweest voor vandaag denk je ook niet?
shirt
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-11-2001 @ 12:29:57 ]

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 21-11-2001 om 12:34:21
> Een amfora was ook niet meer dan een opslag kruik dat die aangetroffen zijn zegt niks. Daar kan namelijk net zo goed leeftocht ingezeten hebben.

Het KAN, laat ik dat voorop stellen. Het gaat om bepaalde amfora`s en de hoeveelheden hiervan. Voor een ontdekkingsreis gebruiken ze kennelijk andere. Wat er precies gevonden is en waarom ze wat concluderen weet ik niet precies. Maar dat de deskundigen het erover eens zijn dat het erg verdacht lijkt op een handelscontact is zeker.

> In de Middellandse zee zijn niet eens grote groepen gevonden...

Voor de kust van Brazilie en Honduras dus net

Die link is wel interessant. En dat bedoelde ik inderdaad
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 21-11-2001 om 12:38:21
Oh ja, maar nu heb je nog niet zelf antwoord gegeven op de vraag: Atlantis, mythe of niet?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 25-11-2001 om 01:46:24
Mijn mening:

Mythes zijn meesal gebaseerd op een kern van waarheid, dus er zal best iets als Atlantis hebben bestaan wat onder water is komen te staan.

Verder heb ik trouwens het idee dat Atlantis heel misschien gewoon Antartica is. En nee: niet omdat allebei de namen toevallig met een A beginnen. Maar Antartica is het enige continent dat momenteel onder water is bedolven, al is het water in vaste en niet vloeibare vorm. Verder duikt de kustlijn (die door al het ijs niet te zien is) op op kaarten die dateren van lang voor de ontdekking van Antartica en dus zeker lang voordat de middelen er waren om de echte kustlijn waar te kunnen nemen. Antartica heeft namelijk ook een warmer klimaat gehad (ja, zelfs nog toen de mensheid allang een dergelijke vorm van beschaving had om hierover verhalen te kunnen vertellen). Er is ook nooit redelijk archeologisch onderzoek op dit continent verricht. Dus het is niet uitgesloten dat er ooit eens mensen hebben geleefd.

De theorie dat Atlantis door een meteoriet vernietigd zou zijn is makkelijk tegen te spreken, want dan was er wel een bericht geweest over deze meteoriet.

Als je trouwens meer wilt weten over contact tussen de oude en de nieuwe wereld, dan moet je je ook eens gaan verdiepen in boeken van Thor Heyerdahl. Deze man heeft dus bewezen dat de vaartuigen die beschreven worden in Mesopotamische geschriften uit de oudheid wel degelijk in staat waren om de oversteek te wagen.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 26-11-2001 om 13:46:22
> Mythes zijn meesal gebaseerd op een kern van waarheid, dus er zal best iets als Atlantis hebben bestaan wat onder water is komen te staan.

Denk ik ook. Sommige kunnen ook helemaal verzonnen zijn, maar de meeste hebben in ieder geval IETS in zich wat daadwerkelijk gebeurd is.

> Verder heb ik trouwens het idee dat Atlantis heel misschien gewoon Antartica is. En nee: niet omdat allebei de namen toevallig met een A beginnen. Maar Antartica is het enige continent dat momenteel onder water is bedolven, al is het water in vaste en niet vloeibare vorm. Verder duikt de kustlijn (die door al het ijs niet te zien is) op op kaarten die dateren van lang voor de ontdekking van Antartica en dus zeker lang voordat de middelen er waren om de echte kustlijn waar te kunnen nemen. Antartica heeft namelijk ook een warmer klimaat gehad (ja, zelfs nog toen de mensheid allang een dergelijke vorm van beschaving had om hierover verhalen te kunnen vertellen). Er is ook nooit redelijk archeologisch onderzoek op dit continent verricht. Dus het is niet uitgesloten dat er ooit eens mensen hebben geleefd.

Het zou zelfs logisch zijn dat hier leven is geweest. Vroeger voeren meerdere schepen langs dit continent toen het nog niet bedolven was onder een ijslaag. Het is dan ook waarschijnlijk dat een handelsgroep of ontdekkingsgroep ergens op antartica een nederzetting zal hebben geplaatst om een stop te kunnen maken.

Waarom ik denk dat hier niet Atlantisch zou hebben gelegen is vanwege de uitgebreide vertellingen van Plato over de ligging van Atlantis. Die vertellen simpelweg dat het ERGENS in de buurt van waar ik het zei dat het ligt zal hebben gelegen.


> De theorie dat Atlantis door een meteoriet vernietigd zou zijn is makkelijk tegen te spreken, want dan was er wel een bericht geweest over deze meteoriet.
>

Is er ook. Zo zijn er veel meerdere berichten over enorme meteoriet inslagen, alleen die mensen wisten nog niet dat het meteoriet inslagen waren. Zo zijn er veel verhalen over enorme vloedgolven, vuurzeeen en bevende aardoppervlaktes.

> Als je trouwens meer wilt weten over contact tussen de oude en de nieuwe wereld, dan moet je je ook eens gaan verdiepen in boeken van Thor Heyerdahl. Deze man heeft dus bewezen dat de vaartuigen die beschreven worden in Mesopotamische geschriften uit de oudheid wel degelijk in staat waren om de oversteek te wagen.

Sterker nog. In Mesopotamische geschriften staat zelfs dat er 'zij die van boven naar de aarde kwamen' (annunaki) die boten hebben gebouwd om zo in andere delen van de aarde op zoek te gaan naar goud. Zecharia Sitchin heeft hier een omvangrijke studie naar gedaan (hij doet z`n hele leven al niets anders ) Ik zal die Heyerdahl eens opzoeken!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
 Index / [arch] Kunst en wetenschap /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0112 sec.