Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 26-11-2001 om 22:41:32
Het lijkt er op dat weer toch niet meer om heen kunnen. Opgezwolle rukt op zo gezegt. Gister een uitermate koele show gedrop op de finale R'n'B/HipHop van de GPvNL. Helaas niet de grote winnaar. Maar wel winnaar voor de beste producer.

Bio volgens GPvNL:


Opgezwolle

Spitsvondige raps met een goede vibe


Gewoon goede Nederlandstalige hiphop maken. Dat is het doel van Opgezwolle uit, je raadt het al, Zwolle. Op de eerste demo Spuug Dingen Op De Mic die deze zomer verscheen, is goed te horen waar mc's Steez en Phreako Rico en beatcreator-DJ Delic voor staan: spitsvondige raps met een goede vibe. In de huidige bezetting bestaat Opgezwolle twee jaar. Daarvoor hielden de groepsleden zich voornamelijk bezig met het maken van Engelstalige hiphop. Phreako Rico was vijf jaar lang mc bij de band Rudeteenz. Inmiddels is Opgezwolle al tweemaal te zien geweest op tv bij Yorin en RTL 5 en hebben de Zwollenaren in het voorprogramma gestaan van onder andere Brainpower, Spookrijders, Def Rhymz, E-Life en The Proov. Eerstgenoemde looft Opgezwolle en noemde hun naam als eens op de hiphopsite Boombap. Iets wat Phreako Rico (in het dagelijks leven heet hij Ricardo McDougal) erg dope vindt. Nog dit jaar verschijnt een verzamelalbum van DJ Mass dat naast nummers van Deams, Yukkie B en C.A.N.E. ook twee bijdragen van Opgezwolle bevat. Muziekblad FRET besteedde onder het kopje jong Nederlands hiphoptalent ook al aandacht aan het drietal.
(Peter van der Wijst)


Voor hen die het kennen... wat denk je er van? Gaat het echt wat worden? Of een band met genoeg aanhang om de boel te flessen

Persoonlijk denk ik dat we zeker meer gaan horen van deze zwollenaren. (hoe jammer ik dit ook vind ) Overigens komt binnenkort hun homepage on-line.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 26-11-2001 @ 22:43:03 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
QyRoZ
Zwart.
Gepost door QyRoZ op maandag 26-11-2001 om 23:20:33
Yeah yeah, ZWOLLE power !! Go Opgezwolle !
----------------------------------------
De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
dap
038
Gepost door dap op maandag 26-11-2001 om 23:55:10
echt wel ZWOLLE ZWOLLE OP GE ZWOLLE!
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 27-11-2001 om 13:39:36
Tracks doper dan een crackhead

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Bliss Gepost door Bliss op zaterdag 01-12-2001 om 14:02:39
Volgens mij kunnen we eerder niet meer om Raymzter heen
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op zaterdag 01-12-2001 om 14:12:08
Opgezwolle is idd heel erg goed en cool
----------------------------------------
Signature
Sho-M
Dach ik...Wat jij?
Gepost door Sho-M op zaterdag 01-12-2001 om 16:04:16
Ik ga ze vanavond zien...
----------------------------------------
Mijn teksten worden nergens geregistreerd, maar wat voor mc ben je dan ook als je rijms jat??
dap
038
Gepost door dap op maandag 08-12-2003 om 00:50:37
zoow ff oude topics ..

EN , is het wat geworden met opgezwolle?
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 08-12-2003 om 01:29:09
niet sentimenteel worden he dap
dap
038
Gepost door dap op maandag 08-12-2003 om 01:37:51
hehe lache toch topics van 2 jaar terug. Topic van gpnl 2003 is ook leuk voor later
SpooK!
Gepost door SpooK! op maandag 08-12-2003 om 01:42:19
wel cool dat jullie alles zo lang bewaren, ik wou laatst de lovende reacties over mijn mixtape eens teruglezen op ml75, maar het topic bestond niet meer...
dap
038
Gepost door dap op maandag 08-12-2003 om 01:46:14
haha naaiers dan, dan issie er nog wel maar kan je hem alleen vinden door daar die zoekfunctie te gebruiken.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.