Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 29-11-2001 om 21:28:53
Ik snap die hele rage van Harry Potter (HP) niet. Ik dacht zelf eerst dat het erg overdreven was, maar vorig weekend sprak ik m`n broertje en m`n moeder en die wilden graag de HP boeken lezen... Het zijn toch kinderboeken!? Ik heb er laatst in gebladerd en ik was totaal niet onder de indruk. Ze zeggen dat het interesse lokt door de magie en fantasie, maar hebben deze mensen dan niet door dat er heel erg veel 'fantasy' boeken voor 'volwassenen' zijn?

En dan de film, het grootste succes van het jaar? Volgens mij is dat vooral omdat de rage aangewakkerd wordt. Ik zag beelden van de premiere en dan zie je de BN`rs allemaal: echt geWELdige film... Wat moeten ze anders zeggen voor de camera? De film zuigt?

Ik heb zelf de boeken en de film dus niet helemaal gelezen/gezien. Kan iemand een goed oordeel geven? Stomme rage of moet ik voor kerst alle HP delen in huis halen?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 29-11-2001 om 21:36:08
Tis zelfs zo erg dat we (werk in een hardware groothandel) HP HP printers verkopen Hewlett Packerd Harry Potter serie printers dus... "gewone 940C Deskjets" met Harry Potter op de doos En er zalvast wel ietsmee zijn verder.... Niemand bij ons weet alleen wat eigenlijk. Het erge is, die printers vliegen de deur uit.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
McBouncer Gepost door McBouncer op vrijdag 30-11-2001 om 10:41:36
Ach, kinderen hebben gewoon een rage nodig. Dat geeft ze houvast en het is ook wel handig voor ze. Waarom zelf gaan zoeken naar iets dat leuk of goed is als er ook gewoon voor jou gezegd wordt: nu moet je harry potter kijken/lezen/kopen want dat is geweldig.
En ik denk dat er in dit geval zeker voordelen aan die hype kunnen zitten: kinderen die vroeger nooit lazen verslinden nu opeens al die boeken. Dat lijkt me toch een stuk nuttiger dan die debiele tekenfilmpjes die ze tijdens die vorige rage steeds keken (Pokemon)
----------------------------------------
Is it coz I is black?
limon
Gepost door limon (Oldschool) op vrijdag 30-11-2001 om 11:35:56
Dus jullie snappen ook niet waarom volwassenen massaal die boeken willen lezen en de film willen zien? Natuurlijk zijn kinderen veel gevoeliger voor rages, maar het lijkt nu wel alsof IEDEREEN erin meegaat. Dus HP lezers, HP film kijkers: waarom trekt het jullie zo?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
McBouncer Gepost door McBouncer op vrijdag 30-11-2001 om 11:51:04
Een groot deel van de volwassenen is gemakkelijk te verklaren denk ik. Ouders die benieuwd zijn naar wat hun kinderen lezen en dus de boeken ook eens doorlezen. De rest zal het voornamelijk uit nieuwsgierigheid doen lijkt me, benieuwd naar waarom het zo ontzettend populair is.
----------------------------------------
Is it coz I is black?
araphor Gepost door araphor op vrijdag 30-11-2001 om 13:50:06
Niet alleen ouders zijn geinterreseerd in Harry Potter. Ik heb zelf geen boeken gelezen, maar ken veel mensen in mijn omgeving die een aantal boeken gelezen hebben of aan het lezen zijn. Geen daarvan zijn kinderen en geen daarvan spreken negatief over de boeken. Het schijnt echt goed te zijn, ook voor volwassenen.
Mijzelf spreekt het verhaal helemaal niet aan, zo'n cliche verhaal wat betreft toveren, heksen etcetera. Ik ben eergister naar de film geweesd in Utrecht, en het viel me op dat 98% van de mensen in de zaal volwassenen waren, waarvan een groot deel de boeken hadden gelezen. Ik vond de film geheel tegen mijn verwachtingen in erg meevallen. Het is een beetje een kruising tussen Labyrinth en The Neverending Story. Af en toe zaten er zelfs stukjes in, die voor kinderen best eng zijn.
De film duurt vrij lang (bijna 3 uur), maar ik vond hem best goed.

Het is natuurlijk erg jammer dat de media er voor zorgt dat Harry Potter zo'n rage wordt; het wordt gigantisch opgeblazen en er is een merchandise omheen gebouwd die ongezond is. Geld speelt natuurlijk zoals altijd bij dit soort producties een grote rol.

Ik vraag me af hoeveel The Lord of the Rings poppetjes we kunnen verwachten binnenkort...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 30-11-2001 @ 13:51:01 ]
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op vrijdag 30-11-2001 om 15:22:19
Ik heb hem afgelopen zondag gezien..

Araphor.. je hebt gelijk... Dat boek
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op maandag 03-12-2001 om 09:06:16
ej,

Harry Potter roxx ja

Kan het niet echt uitleggen, ik ben altijd al getrokken geweest richting het onverklaarbare in de vorm van magie en spoken enz..

Harry Potter boeken zijn niet serrieus te nemen boeken, maar ze vertellen een leuk en spannend verhaal en dat vindt ik altijd wel de moeite waard. Daarnaast zijn de karakters en de omgevingen goed doordacht wat het geheel ook de moeite waard maakt.

Never judge until you know........
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
Bliss Gepost door Bliss op donderdag 06-12-2001 om 13:19:12
Ik heb gisteren de film gezien (omdat ik geen zin had in me eentje thuis te blijven op pakjesavond) en het liep er nog steeds storm voor. De hele zaal van achter naar voren stampvol.
Die hele hype kan me niet schelen, ik ging gewoon omdat ik de andere films die toen draaiden al gezien had of dat die niet cool waren maar Harry Potter and the philosofer`s stone is dit WEL !
Een erg mooie film, spannend, schitterende special effects, leuk verhaal, tot de verbeelding sprekende beelden, mja... cool

En waarom het een rage is ? Omdat kinderen bij de verhalen van de underdog die stiekem beroemd is en tovenaar kunnen wegdromen, denkend dat zij dat ook kunnen.
En ook voor een deel omdat de "magie" en het respect voor oeroude dingen en verhalen weg is uit het hedendaagse leven.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 06-12-2001 om 20:57:36
Het mag denk ik wel een beetje duidelijk zijn vanwaar de verhuizing naar FILM en TV forum

Das de juiste plek over Films te forummen (ik weet er zijn ook boeken, maar HP is een 'rage' dankzij de film die nu uit is)
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0149 sec.