Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 02-12-2001 om 00:35:35
Plaats dit topic maar ff hier, daar een grotere groep mensen dit forum leest als FeedBack of Digital Mania. En het toch ook wel een beetje een waarschuwend karakter heeft.

Het volgende is namelijk het geval. De laatste tijd ontvang ik weer dagelijks mails met virussen (met name het Bad.Trans virus dat erg actief is op het moment.) Iets wat ik nou niet echt leukkan vinden. Nou weet ik wel dat ik echt niet de enige ben. Maar ik ben wel een zeikerd, vandaar dat ik er over begin .

Iets wat ik mij afvraag is, hoe kan een virus zo actief zijn in zo'n korte tijd? Heeft niemand een virus scanner? Update men ze nooit? Heeft iedereen Outlook (Express) als e-mail client en deze niet zo ingesteld niet automagisch attachments te openen? Of is men een ik wille atachment zien persoon, zoiemand die gelijk op het paperclipje klinkt zonder te kijken en bedenken wat zou het kunnen zijn?

Ik ben zelf outlook gebruiker (net voor lang meer zo als het nu gaat, te veel risico) Maar ik heb (nog geen) last gehad met virussen. Waarom niet?

  • Ik open zelden attachments, al zeker niet van mensen die mij onbekend zijn, of attachments met bepaalde extemnsies. Iets wat al veel virussen tegen houd, immers activeer je het virus niet...

  • Verder moet ik een 'OK' geven als een attachment zich zelf wil openen. Helaas denken de meeste mensen bij de eerste keer dat ze de vraag krijgen om de attachment te openen "goh is wel handig als dat de volgende keer automagisch gaat, als ik het mailtje open".

    Door deze twee dingen voorkom ik als gebruiker zijnde zelf al de meeste virus infecties. Het zijn zulke simpele handelingen, waarom zijn er dan zo weinig mensen die het ook doen. Wat ik hier nu heb gezegt,zegt elke system admin op jou werk/school ook. En toch klikt iedereen altijd maar attachments open? Waarom vraag ik me af?

    Verder heb ik zelf (sinds kort) weer een virus scanner. Ik heb tijden zonder gedaan zonder enig virus op te lopen. Maar het is weer zo ver een periode van onrust en veel virussen. Dus heb er maar weer 1 gedownload.

    En nu komt het ergste van alles! Bijna iedereen heeft wel een virus scanner. Veel mensen draaien deze keurig elke week of nog beter elke dag. MAAR! Updaten de virus list maar eens in het jaar! Oftewel u zult virussen detecteren maar wel alle oude! geen virussen die nieuwe zijn als de laatste update. Elk zich zelf respecterende virusscan software schrijver zet er een automatische update mogelijkheid in. Waarom gebruikt men die zelden?

    Nee, het mag duidelijk zijn dat niet eens zo zeer de virussen zelf zich zo goed verspreiden. Nee het is de gebruikers fout welke virussen zo goed verspreiden.

    Mensen doe mij, en vele anderen een lol en houdt u aan de volgende regels:

  • Open nooit bijlagen van onbekende mensen zonder deze eerst op virussen te scannen.
  • Open nooit bijlagen met een onbekende extensie, dubbele extensie of vreemde namen. (Iig, niet zonder te scannen)
  • Draai minstens 1 keer per week een virusscan. Het liefst elke dag.
  • Update voor elke virusscan de viruslist van u virusscanner. Er komen dagelijks nieuwe virussen of varianten van virussen uit. De update van gister is niet meer up to date!

    Als men zich aan deze simpele regeltjes houd, kunnen we als gebruikers zijnde zelf de ellende beperken. Wat internetten en het gebruik maken van de PC voor ons allemaal leuker en gemakkelijker maakt.

    Voor zover deze klaag message
    ----------------------------------------
    Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
  • creech
    Limited Edition
    Gepost door creech op zondag 02-12-2001 om 12:25:25
    Waarom is mij dit virus nou juist weer nooit gestuurd
    Verder heb ik in mijn hele leven 2 pc virussen gehad in '94/'95 tequila bij Prince of Persia rip en vorig jaar ergens een random mail worm die ik kreeg van iemand die mij toch al een mail zou sturen met attachment en mijn virusscanner net gedeïnstalleerd was' omdat ik die niet fijn vond werken en daarom een nieuwe zocht.
    Verder heb ik eens in de zoveel tijd het nimda virus in mijn upload staan hetgeen ik vervolgens weer met de hand verwijder.


    In de dir waar al mijn inkomende attachments staan had ik ook nog funlove en magistr staan alleen die deden niks om de een of andere reden (nooit geopend)


    shirt
    [ Dit bericht is gewijzigd door op 02-12-2001 @ 12:34:05 ]

    ----------------------------------------
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
    dap
    038
    Gepost door dap op zondag 02-12-2001 om 12:56:01
    tis niet nodig om een attach te openen, als je um al in je preview window hebt kan t al actief worden. Als je dan je outlook niet up2date hebt en je viru scanner ook niet ben je zo de lul.

    Gewoon pegasus mail 4 gebruiken en 0 problemen.
    Loki
    Dope Dingo
    Gepost door Loki op woensdag 05-12-2001 om 19:14:55
    Inderdaad gewoon dat outlook wegmieteren. Desnoods gebruik je netschaap ofzo. Maar ja, de meeste mensen met een computer zijn lui of ontzettende computeranalfabeten, dus.....
    ----------------------------------------
    En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
    QyRoZ
    Zwart.
    Gepost door QyRoZ op donderdag 06-12-2001 om 11:36:49
    dapozza schreef:
    > Gewoon pegasus mail 4 gebruiken en 0 problemen.

    Eudora werkt ook perfect. Ik heb al minimaal 40 van die BadTrans dingen binnengekregen Maar NAV2002 onderschept ze keurig allemaal.
    ----------------------------------------
    De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
    dap
    038
    Gepost door dap op donderdag 06-12-2001 om 11:50:00
    jep eudora is ook goed. Maar je kan ze wel ontvangen..ze gaan zichzelf tenminste niet verspreiden zoals bij FoutLook.
    QyRoZ
    Zwart.
    Gepost door QyRoZ op maandag 10-12-2001 om 19:04:03
    Ik begrijp niet dat mensen dat bagger-programma + geen up-to-date virusscanner blijven gebruiken na al die virussen van de laatste tijd Kut lusers allemaal
    ----------------------------------------
    De mate van kinderachtigheid van dit soort posts is te sneu voor woorden.
     Index / Algemene zaken /
    © 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.