Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 12:58:06
Toen ik gisteren in de frs een cd-tje ging halen viel het me op dat het vak waar de "hip-hop" ligt opeens nu Urban heet?

Ik hoor het steeds vaker,zelfs mensen die zeggen "ja luister je Urban muziek"

Tja,als ik aan Urban denk,denk ik aan Nelly en D-Men en meisjes met Von Dutch petjes op.
Urban=stads maar kan iemand me uitleggen waarom die term nu zelfs hip-hop verstoot in platenwinkels? en of jullie je er ook aan ergeren.

aight.

p'z
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 15-01-2005 om 12:59:34
niet alweer deze discussie over urban
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-01-2005 @ 13:03:27 ]
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 13:08:03
Quote:
mc De Beul schreef op 15-01-2005 @ 12:59:34
niet alweer deze discussie over urban

Ik zet niet aan tot een discussie,ik wil graag weten waar die term vandaan komt en that's it.
meningen erover vind ik interessant om iets over te weten,aangezien er in mijn omgeving een aantal mensen wel beneden zijn met die term.


p'z
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 13:12:06
de term is bullshit.. urban is gewoon stedelijk. Mensen die hiphop , r&b en andere shit bijmekaar gingen voegen tot Urban proberen nu mee te liften op de hype.

dus urban is gewoon bullshit, noem hiphop gewoon hiphop en r&b gewoon r&b.
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zaterdag 15-01-2005 om 13:30:10
is gewoon een verzamelnaampje voor enkele sub-groepen die veel overeenkomsten hebben
zelfde als dat dat een tijd geleden met 'alternative' werd gedaan
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-01-2005 @ 13:31:11 ]

----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 15-01-2005 om 13:42:52
soul en reggae wordt soms ook tot urban gerekend...

De term is over komen waaien uit de states waar 'ie al jaren bestaat en wordt gebruikt voor bijvoorbeeld billboard.

Ik kan me er niet zo druk om maken, aangezien ik zelf in urban amsterdam woon en meestal de "urban lyfestyle" leef
Ik heb het ook niet bedracht maar ik weet niet waarom mensen vaak zo zeuren over die term.
SpooK!
Gepost door SpooK! op zaterdag 15-01-2005 om 13:43:26
trouwens.... "alternative" is ook een lekker nietszeggende term
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 13:44:57
veel termen slaan nergens op, maar niet bij elke term proberen mensen een commerciele hype van te maken dat ten koste gaat van alle subgroepen.
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 13:46:58
Het kan wel zijn dat een een sub-stroming is.

Maar tegenwoordig wordt alles maar in het "hokje" Urban geplaatst.

Van de Beastie Boys tot aan Whitney Housten enz.
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
Huussuh Gepost door Huussuh op zaterdag 15-01-2005 om 13:53:24
Die mensen van bijvoorbeeld Music Store zijn ook echt niet met muziek bezig. Ik ga liever niet naar die grote platenzaken als FRS enzo, bij kleinere heb je tenminste te maken met mensen die verstand van muziek hebben. VanLeest is trouwens een uitzondering daarop.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 15-01-2005 om 13:57:17
Boudisque is de shit.

En wat boeit het nou of het urban is.
Ik bedoel, wordt de muziek die je wilt kopen er slechter op?
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 14:00:16
Quote:
L2N schreef op 15-01-2005 @ 13:57:17
Boudisque is de shit.

En wat boeit het nou of het urban is.
Ik bedoel, wordt de muziek die je wilt kopen er slechter op?

Nee maar.

Vindt jij het niet irritant als je Sjakie heet en ze je Freekie noemen?
----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 15-01-2005 om 14:00:39
ik pak toch liever wat uit een HipHoprekje dan uit een Urbanrekje

maar voor de muziek maakt het natuurlijk geen verschil...
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 14:03:06
@offensief: nee urban is geen substromingen, maar bestaat uit substromingen zoals hiphop , r&b + weetikveel wat ze allemaal maar urban noemen. Voor de FRS is het lekker makkelijk, flikker het maar onder Urban want daar kijkt de jeugd, dat heeft geen shit te maken met de echtheid van de muziek maar gewoon met geld verdienen.
L2N
twezus
Gepost door L2N op zaterdag 15-01-2005 om 14:08:42
Quote:
Offensief schreef op 15-01-2005 @ 14:00:16
[...]
Nee maar.

Vindt jij het niet irritant als je Sjakie heet en ze je Freekie noemen?


Jawel, zeker iritant. Maar als je als Freekie bekender wordt kan het mij niets schelen.
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 14:13:07
Quote:
L2N schreef op 15-01-2005 @ 14:08:42
[...]

Jawel, zeker iritant. Maar als je als Freekie bekender wordt kan het mij niets schelen.



Ik weet nu tenminste waar het vandaan komt.

Als er maar een einde komt aan die Urban invasie

p'z
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-01-2005 @ 14:13:28 ]

----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zaterdag 15-01-2005 om 17:04:24
Ja wat een gezeik weer.
Iedereen hier luistert naar urban.
Want urban is gewoon een verzamelnaam voor hiphop, r&b etc etc.
En zoals spook al zei in amerika is urban allang een bekende term.
En van dat cdvakje zouden jullie juist goed moeten vinden.
Want schijnbaar staat daar ook de muziek die jullie dope vinden.
En dus zouden de mensen die volgens jullie urban zijn die dope cd's ook wel eens tegen kunnen komen.
En zo is de cirkel weer rond
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 17:29:13
ja daaag! Wij hebben daar toch niet om gevraagd om alles op 1 hoop te gooien en het urban te noemen. Dit is alleen gebeurt om die shit makkelijk te kunnen verkopen aan de mensen als 'urban' , lekker makkelijk want dan hoef je niet te weten waar je precies over praat. Dus lekker makkelijk om nu ineens te zeggen dat wij maar moeten slikken dat men het urban noemt.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op zaterdag 15-01-2005 om 17:32:23
precies, ik zal er echt nooit mee instemmen als iemand zegt dat ik naar urban luister.. ik heb nix met die term, ik voel me daar gewoon niet bij horen. dat er gebruik wordt gemaakt van die term is al erg genoeg, maar ik wil er niet mee geassocieerd worden.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zaterdag 15-01-2005 om 17:33:07
Ja had ik al gedacht. Ik wou eigenlijk nog editten.
Want jullie vinden dat natuurlijk niet leuk dat jullie artiesten ook door urban gasten dope gevonden worden.
Dus insert skitz post uit het andere topic.
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 17:34:38
nee dat heeft er niks mee te maken... 'jullie artiesten'. IK zit er mee dat men de complete muziek gewoon verneukt door alles op 1 hoop te gooien. Mijn muziek is hiphop, niet r&b. Nu noemt men dat Urban. Ik luister geen urban fuck dat.

ik luister hiphop, en welke artiesten dat dan zijn moet ik zelf weten.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op zaterdag 15-01-2005 om 17:34:53
naja, die had daar wel gelijk in. zal ik ook wel toegeven, maar 'urban' daar kan ik nix mee.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
StreamZ
Het is de 026!
Gepost door StreamZ op zaterdag 15-01-2005 om 17:54:45
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhh. wat erg zeg, muziek die ik leuk vind om te luisteren word onder urban gegooid. vaak kan ik niet goed slapen hierdoor. ik maak me der zo druk om. ik ben al in therapie geweest maar het helpt niet. ik denk erover om een eind eraan te maken. waarom waarom doen ze dit toch? snappen ze dan helemaal niets ervan. der is niets maar dan ook niets wat me bozer maakt dan dit. wat een klootzakken zeg.

WAT EEN BULLSHIT is dit
----------------------------------------
Ik snatch Heineken als Cor van Hout
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 17:57:00
ja leuk he sarcastisch zijn... feit is wel dat wij dr allemaal dood mee worden gegooit en met worden geassocieerd. Kijk, ik snap ook wel dat dit geen issue van dood of leven is en er zijn duidelijk belangrijkere zaken, maar daarom is het nog wel een vuil spelletje.

Ik koop toch wel de selecte goede shit, daar heb ik geen winkel die urban op zijn rekje plakt voor nodig.
Offensief
Mokum!!!
Gepost door Offensief op zaterdag 15-01-2005 om 18:00:27
Quote:
StreamZ schreef op 15-01-2005 @ 17:54:45
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhh. wat erg zeg, muziek die ik leuk vind om te luisteren word onder urban gegooid. vaak kan ik niet goed slapen hierdoor. ik maak me der zo druk om. ik ben al in therapie geweest maar het helpt niet. ik denk erover om een eind eraan te maken. waarom waarom doen ze dit toch? snappen ze dan helemaal niets ervan. der is niets maar dan ook niets wat me bozer maakt dan dit. wat een klootzakken zeg.

WAT EEN BULLSHIT is dit

Dank voor de nuttige bijdrage.


----------------------------------------
Voor die rappers is het als Big Diet één grote afvalrace.
StreamZ
Het is de 026!
Gepost door StreamZ op zaterdag 15-01-2005 om 18:02:59
je moet gewoon leuke cd's kopen. kijk niet naar of er urban op staat of niet. wat een gezeik. je word er mee geassociierd dus....wat dan nog? je weet toch hoe de maatschappij in elkaar zit. iedereen word in hokjes geplaatst. luister nou maar gewoon lekker naar je cd en maak je der niet druk over. het boeit me geen fuck of iemand me urban vind of noemt omdat ik daarnaar luister. je maakt je alleen er druk over als je vind dat je speciaal bent en zo nodig bij die clique van echte hiphopliefhebbers wil horen.
dit is gewoon echt bijzonder abominabel dom om je over druk te maken.....
----------------------------------------
Ik snatch Heineken als Cor van Hout
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 18:41:49
jij bouwt er een heel verhaal omheen alsof iedereen bij een heel speciaal groepje echte hiphoppers zou willen horen. In de trance / techno scene of wat dan ook is toch precies hetzelfde. Trance is weer geen techno en dat is weer geen uk garage en dat is weer geen..... en dat wordt ook onder 'dance' gegooit.

Dat is hetzelfde bullshit, alleen nu heeft t met hiphop te maken. Dus zo dom is het niet om daar druk over te maken. Leven we soms in een wereld waar we alle dingen maar op 1 hoop gaan gooien?
Safire
Gepost door Safire op zaterdag 15-01-2005 om 18:44:24
Ik weiger om hiphop 'urban' te noemen. Ik luister gewoon [Nederlandstalige] hiphop. Geen Urban. Fok al die 'ik-wil-graag-alles-in-een-hokje-plaatsen' termen.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 15-01-2005 om 19:05:16
Quote:
Offensief schreef op 15-01-2005 @ 13:08:03
[...]
Ik zet niet aan tot een discussie,ik wil graag weten waar die term vandaan komt en that's it.
meningen erover vind ik interessant om iets over te weten,aangezien er in mijn omgeving een aantal mensen wel beneden zijn met die term.


p'z


maar het is wel een discussie geworden
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 15-01-2005 om 19:05:49
ik maak hier maar acht woorden aan vuil
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-01-2005 @ 19:06:36 ]

----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Bartoslocos Gepost door Bartoslocos op zaterdag 15-01-2005 om 19:15:08
@ safire, nee jij doet niet aan radicaal hokjesdenken?? 'ik weiger het urban te noemen, ik luster gewoon hiphop'
das net zo goed een hokje, want is hiphop nou zo'n vast begrip? denk het niet.........speakerboxx van outkast is dat nou wel of geen hiphop, etc, etc
en meer algemeen, lekker boeien wat de naam is, ik he het ook niet zo op die urban hype, maar ja, who cares?? ik blijf dezelfde dingen dope vinden of het nou urban heet of niet
----------------------------------------
I'd kill for a Nobel Peace Prize
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 19:39:04
nee maar hiphop kunnen we zelf nog een beetje bepalen, hoeft geen klein hokje te zijn maar heel ruim. Een hokje waarin je hiphop, r&b en ander kattegejank zet is wat _te_ ruim.
SchizoMania Gepost door SchizoMania op zaterdag 15-01-2005 om 19:41:50
zolang je het zelf maar weet toch

vind het allemaal maar een beetje verspilde moeite dit
of is het allemaal onoverzichtelijk geworden voor je dap, dat je niet meer weet welke cd je moet checken in de winkel ofzo?
----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 19:46:15
Quote:
Ik koop toch wel de selecte goede shit, daar heb ik geen winkel die urban op zijn rekje plakt voor nodig.

SchizoMania Gepost door SchizoMania op zaterdag 15-01-2005 om 19:55:07
waarom maak je je dan zo druk om die term,

de mensen die zeiken over hokjes zouden zich al helemaal niet druk moeten maken om de term urban, door het wel te doen geef je al aan dat je je aangesproken voelt..

whats next, discussies over wie er wel en wie er niet hiphop is?


----------------------------------------
chicks willen me maar doortrekken omdat ik de shit ben//
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-01-2005 om 20:01:11
Er is een verschil tussen simpel in een hokje worden gedrukt en de massa die uit commerciele overwegingen alles urban noemt. Met in een hokje drukken val je niemand lastig , met de urban hype zie je gewoon crap komen zoals die Sony Moppie Moppie verzamelcd .. het ultieme voorbeeld van urban triestheid.

Kijk, ik voel me niet persoonlijk aangevallen door urban.. ik weet wel beter. Maar ik zie ook dat er gewoon veels te veel bullshit als urban uitkomt en daar wordt hiphop in het algemeen op aangekeken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-01-2005 @ 20:05:24 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 15-01-2005 om 20:13:18
Quote:
SchizoMania schreef op 15-01-2005 @ 19:55:07
waarom maak je je dan zo druk om die term,

de mensen die zeiken over hokjes zouden zich al helemaal niet druk moeten maken om de term urban, door het wel te doen geef je al aan dat je je aangesproken voelt..

whats next, discussies over wie er wel en wie er niet hiphop is?



nee alsjeblieft niet
daar heb ik nu nog trauma's aan
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op zaterdag 15-01-2005 om 20:23:03
Quote:
dap schreef op 15-01-2005 @ 13:12:06
de term is bullshit.. urban is gewoon stedelijk. Mensen die hiphop , r&b en andere shit bijmekaar gingen voegen tot Urban proberen nu mee te liften op de hype.

dus urban is gewoon bullshit, noem hiphop gewoon hiphop en r&b gewoon r&b.


word
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0147 sec.