Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
GrieP Gepost door GrieP op woensdag 12-12-2001 om 10:37:03
Ok, eindelijk staat er officieel een mp3 op onze site. Dus als jullie daar allemaal naartoe zouden kunnen gaan om jullie mening te geven zou ik dat erg op prijs stellen. Het commentaar mag echt wel zo critisch mogelijk zijn, zolang het onderbouwd is, graag. Het adres is http://www.agossie-posse.net/tornado

alvast bedankt
KaJ
dap
038
Gepost door dap op woensdag 12-12-2001 om 15:01:58
mijn mening:

tis niet mijn smaak, ik had al wat versies gehoord en deze is zeker weten beter dan de eerste versies.
Ik vind het een beetje flauw klinken. Te weinig dynamiek en teveel hetzelfde steeds.
GrieP Gepost door GrieP op woensdag 12-12-2001 om 15:19:28
Dank
dap
038
Gepost door dap op donderdag 13-12-2001 om 00:37:59
Nou waar blijft de rest met hun meningen!!
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 13-12-2001 om 07:30:30
/quote
Nou waar blijft de rest met hun meningen!!
/quote

Nou eh...
Ik vind t wel jammer dat sommige 'geluidseffecten' naar de achtergrond verdwijnen, waardoor de plaat minder als 'een geheel' klinkt en (dus?) een beetje flauw. Verder wel strakke tekst.

/edit
tijd om de faq door te lezen, quote werkt nie meer? zucht.
/edit
[ Dit bericht is gewijzigd door op 13-12-2001 @ 10:05:57 ]

----------------------------------------
Code #404: User not found
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 13-12-2001 om 11:51:57
Dit is niet om lullig te doen, maar hoe oud is de eerste rapper? Z`n stem is namelijk veels te zacht en te vriendelijk. Wil je iets duidelijk maken in je tekst? Wees dan eerst overtuigd van wat je zegt en breng het dan op een wat andere manier. Luister eens naar de cd`s 2 en 3 van House of Pain (Same as it ever was en die andere weet ik zo niet). Everlast z`n stem is echt super. Maak je eens ECHT kwaad, maar ga niet harder rappen, maar op een andere toonhoogte.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 13-12-2001 om 12:28:21
limon schreef:
> Dit is niet om lullig te doen, maar hoe oud is de eerste rapper? Z`n stem is namelijk veels te zacht en te vriendelijk.

Ik denk dat je de oorzaak erin moet zoeken dat ze geen ballen heeft. Vrouwen stem klinkt nou eenmaal anders dan die van een man. (idd hoger)

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op vrijdag 14-12-2001 om 17:41:57
Misschien handig om eerst de site te bekijken voor gelijk conclusies te trekken dat het wel weer een man is?
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
GrieP Gepost door GrieP op vrijdag 14-12-2001 om 17:44:34
ja, VIEZE SEXIST!!!
maar wel bedankt voor je kritiek.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 18-12-2001 om 10:12:44
Ik dacht te horen dat het een mannenstem was, maar nu snap ik waarom die mannen stem niet zo rof klonk...

Over vrouwelijke raps: ik vind rap het beste klinken met een goede mannenstem als Everlast. Als je als vrouw dat kan nadoen, ok, maar anders klinkt het voor mij niet mooi.

Er is toch al eens een topic geweest over wat je mooier vindt: vrouwen of mannenstemmen voor hiphop? of was dat een ander forum?
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 18-12-2001 om 21:15:32
Ow ja,

ik ga bijna nooit eerst de website checken en dan pas het nummer beluisteren, want het gaat om de muziek. Dat ik je stem verwarde met die van een man was zo gek nog niet omdat ie in dat nummer meer op een jongensstem LIJKT dan op een vrouwenstem. Andere mensen heb ik het laten luisteren en die zeiden hetzelfde: een jongetje van 13, aan de stem te horen. Als je weet dat het een meid is, is het nog niet duidelijk aan de stem te horen.

BLAH!
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-12-2001 om 00:34:14
vind ik opzich best goed standpunt. Als spam dan een jochie van 13 lijkt in hun mening...so be it.

Niemand zegt toch dat spam een jochie van 13 IS , of dissed dr toch?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 19-12-2001 om 13:30:18
limon schreef:

> ik ga bijna nooit eerst de website checken en dan pas het nummer beluisteren,

Verdiepen is idd iets dat je nooit moet doen. Extra kennis is alleen maar overbodige ballast.

> Dat ik je stem verwarde met die van een man was zo gek nog niet omdat ie in dat nummer meer op een jongensstem LIJKT dan op een vrouwenstem.

Je bent gewoon niet gewend aan een vrouwelijke rapper (rapster?)

> Andere mensen heb ik het laten luisteren en die zeiden hetzelfde: een jongetje van 13, aan de stem te horen. Als je weet dat het een meid is, is het nog niet duidelijk aan de stem te horen.

Zie mijn reactie hierboven.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 19-12-2001 om 16:15:52
creech schreef:

> Je bent gewoon niet gewend aan een vrouwelijke rapper (rapster?)

Valt wel mee, maar niet dat ik dat vaak hoor. Dan klinkt het wel anders, maar dat komt waarschijnlijk ook door de opnamekwaliteit. Kan tornado verder ook niks aan doen natuurlijk.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
dap
038
Gepost door dap op woensdag 19-12-2001 om 21:53:05
Tuurlijk kan tornado wat aan de opnamekwaliteit doen.
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 19-12-2001 om 21:56:47
Ik hoor ook wel eens vrouwelijke rappers waarvan ik denk dat het een klein ventje is. Het komt gewoon omdat een vrouwenstem veel zachter is dan een mannenstem. Een mannenstem ontwikkeld zich namelijk pas later en krijgt dan de hardheid. Het verschil tussen stemmen bij een jongen en een meisje van rond de tien hoor je ook haast nooit. Maargoed, laatmaar we begrijpen elkaar
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zaterdag 22-12-2001 om 02:32:57
Ayo,

Yo ik vind het wel een okay nummer eerlijk gezegd,..
Teksten zijn goed.
En de stemmen vind ik ook wel okay,(mixien als een van de weinig, maar okay dat is mijn mening ) heb daar nix over aan te merken..
De muziek klinkt wel enigszins dof, waar dat aanligt weet ik niet..
De gitaren zijn wel grappig, maar gitaren in hiphop is niet echt mijn stijl, enkele uitzonderingen daargelaten..
En voor mij mag het muziek iets voller, mixien een diepere bas ofzo..
Ik mis nog iets in het muziek, mixien zijn het de bassen of is het iets anders..
Hoop dat jullie hier wat aanhebben...

Nu nog wachten totdat ik jullie live kan tjekken..
Mzzles

----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zaterdag 22-12-2001 om 02:36:53
Ayo,

ohja, ik vind trouwens dat sonargeluidje vet dat iedere keer weer klinkt..
ting.....ting...ting...

Mixien een jeugdsentiment van me, ik tjekte vaak tiktak, een unieke kans om als kleine dingo te vrijstijlen..
dat waren nogges tijden..
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
teigetje Gepost door teigetje op zondag 23-12-2001 om 19:15:52
dat ting... ting... is inderdaad erg koel, doet me om een of andere reden denken aan een Duitse film cq een Duitse houseband.

Maar goed, ik had nog een puntje van kritiek voor Griep: in het laatste stuk hang je erg veel moeilijke woorden achter elkaar, zonder al teveel op je ademhaling te letten (je schiet soms wat tekort heb ik t idee). Misschien een idee om dat ook op te nemen in de rijmschema's
----------------------------------------
Code #404: User not found
GrieP Gepost door GrieP op woensdag 26-12-2001 om 11:50:11
Ok, dank, ik zal er even naar kijken.
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.