Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
Alternative Gepost door Alternative op maandag 31-12-2001 om 19:22:46
Zouden ze denk je omdat er jaarlijks nogal wat ongelukken mee gebeuren vuurwerk moeten verbieden?

Ik bedoel soms zie je van die dingen die ook echt bommen zo ongeveer zijn, als men er niet mee weet om te gaan zou het dan niet verboden moeten worden???
----------------------------------------
NEDERHOP!!!
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 01-01-2002 om 10:37:59
En verbied auto's en stoepranden en gladheid ook gelijk...

shirt
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 02-01-2002 om 19:58:48
vuurwerk is gevaarlijk en het is belachelijk hoe gemakkelijk kinderen aan vuurwerk kunnen komen waar ze gemakkelijk ongelukken mee maken.

Voor autorijden moet je in ieder geval nog een rijbewijs halen. Laat ze publiekelijke verkoop van vuurwerk verbieden en laat de dorpen en steden via de gemeente een mooi vuurwerkspektakel voor iedereen maken.

Veiliger, mooier en goedkoper.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
araphor Gepost door araphor op woensdag 02-01-2002 om 20:04:35
    Quote
    Alternative schreef:
    Ik bedoel soms zie je van die dingen die ook echt bommen zo ongeveer zijn, als men er niet mee weet om te gaan zou het dan niet verboden moeten worden???

Soms is het niet alleen het niet ermee om kunnen gaan dat voor ongelukken zorgt. Vuurwerk is vaak ook gewoon onveilig. Ik had bijvoorbeeld met oud en nieuw een romeinse kaart, die twee ballen vanuit de bovenkant schoot, en opeens de rest via de onderkant begon te schieten. En ik, zo slim als ik ben, had die kaart in m'n handpalm zitten, waardoor er twee vuurballen m'n handpalm inschoten. Erg fijn.

Ik kan me voorstellen als vuurwerk verboden zou worden, als je om je heen gaat kijken hoeveel ernstige ongelukken er gebeuren. En zoals Limon al zei, mensen zouden toch kunnen genieten van vuurwerk als het door bijv. de gemeente wordt afgestoken i.p.v. door mensen die (naar blijkt) er niet altijd mee om kunnen gaan.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op woensdag 02-01-2002 om 23:32:02
araphor schreef:

> Ik had bijvoorbeeld met oud en nieuw een romeinse kaart, die twee ballen vanuit de bovenkant schoot, en opeens de rest via de onderkant begon te schieten. En ik, zo slim als ik ben, had die kaart in m'n handpalm zitten, waardoor er twee vuurballen m'n handpalm inschoten

Is het bij het bij die dingen niet de bedoeling dat je ze op de grond legt oid ?

> En zoals Limon al zei, mensen zouden toch kunnen genieten van vuurwerk als het door bijv. de gemeente wordt afgestoken i.p.v. door mensen die (naar blijkt) er niet altijd mee om kunnen gaan.

Ik weet niet uit welk klein dorp jij komt, maar in Zwolle als Enschede ken ik geen plein waar iedereen op past. Verder betwijfel ik of iedereen zin heeft daar naartoe te komen. En niet iedereen woont in een dorp / stad (toch Scrum). Ik heb dit jaar met O&N (netzo als de laatste jaren, uitgezonderd vorig jaar ivm een explosie ergens) steeds naar een groot vuurwerk vuurwerk gekeken. Dat we zelf kopen. Decentraal gecentraliseerd vuurwerk dus Dat heeft als voordeel dat het veilig is en het de moeite waard is om naar te kijken.
Vuurwerk mag afaik pas vanaf een bepaalde leeftijd gekocht worden

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op donderdag 03-01-2002 om 14:46:06
Ik woon alweer een paar jaar in Groningen, groot zat. Maar daar kan je ook wel zorgen dat als het vuurwerk op een centrale plek wordt afgeschoten de meeste inwoners mee kunnen genieten.

Er is nu wel een minimum leeftijd (16?) voor vuurwerk, maar je ziet dat veel jongere kinderen toch gevaarlijk vuurwerk bij zich hebben.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 03-01-2002 om 15:34:37
Per x inwoners (250 ofzo) 1 centraal punt lijkt me toch beter. Ook omdat je anders nogal een tijdsverschil tussen de flits en de klap krijgt en dat kan best storend zijn.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 03-01-2002 om 20:46:56
check de cijfers, gebeurt bijna nix meer van ongelukken bij kleine kiddies. De ongelukken gebeuren bij de klapzakken die ermee gaan lopen kloten (zoals romeinse kaarsen in hun hand houden:)) niet bij die kiddies. Dus vuurwerk verbieden lijkt mij volledig overbodig.
veter Gepost door veter op donderdag 03-01-2002 om 21:22:14
Hmm die punten die gezegd worden Vuurwerk en kleine kinderen en bommen die zijn JUIST al verboden. ik weet niet of je hebt gehoord hoeveel ongelukken dit jaar met legaal vuurwerk zijn gebeurt. niet veel! die dode en de zwaar gewonden en die ledematen kwamen echt niet door vuurwerk wat volgens de nederlands wet verkocht mag worden.

Ze moeten wat mij betreft gaan ze beter controleren op de winkels die kinderen onder de 16 vuurwerk mee geven.

Er bestaat dus al wel een wetgeving voor die het verbiedt : De boete is 2.000 gulden per ovrtreding.

Ik dnek niet dat vuurwrk gevaarlijk is maar de gene die het verkeerd gebruikt juist het gevaar is.

Creech: Geen plek in enschede dag dat het grote publieke vuurwerk van anderhalf jaar geleden genoeg ruimte had gemaakt

Grtz.
----------------------------------------
* Ik ben niet verantwoordelijk voor zpelvouten of de emotionele schade die ik daar door veroorzaak*
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zaterdag 05-01-2002 om 13:58:56
Als je daar alles helemaal zou weghalen passen alle inwoners van Deventer er misschien wel in maar Enschede is iets groter dan dat.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0126 sec.