Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op zondag 06-01-2002 om 23:17:12
Wat zijn de definities van deze twee "genres", wat is het verschil, waarom is het een wack en het ander niet en vooral: waarom zijn ze niet 1 en hetzelfde ding (volgens de meeste nederlandse hiphop "puristen")??????

----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 07-01-2002 om 13:45:25
Nederhop is Neder(landstalige hip)hop!
Dat kan je niet ontkennen, want die term kwam ik op!

Aldus Def P in 10 jaar O.P.
Aangezien het Def P ook de eerste was die met die term kwam lijkt mij dit een lekker snel einde van de discussie.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 08-01-2002 om 20:10:59
En waarom zijn er dan zoveel groepen en artiesten die er juist nadruk op leggen nederlandstalige hiphop te maken en geen nederhop?
Ik noem als bekendste voorbeeld de Spookrijders, maar verder ook Spacekees en Terilekst, Brainstorm en nog veel meer.
Zij kunnen er best naast zitten, maar waarom wensen ze dan apart genoemd te worden?
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 10-01-2002 om 12:45:33
Omdat ze niet bijvoorbaat het label OP-clone willen krijgen ? Weet ik het ? Vraag het die lui zelf.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op zaterdag 12-01-2002 om 17:47:40
Ik snap het onderscheid ook niet helemaal, volgens mij heeft creech gelijk, de mensen die OP niet diggen willen geen nederhop maken, ofwel niet dat hun muziek nederhop genoemd word, omdat het volgens hun geassocieerd wordt met de OP. Bullshit natuurlijk, volgens mij is nederhop idd gewoon nederlandstalige hiphop (dat is iig de bedoeling van de term)
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op maandag 14-01-2002 om 01:47:13
Nou ja,

Of het nu meteen weer met OP te maken heeft weet ik niet, er zullen wel enkele groepen zijn die zo denken..
Maar er zijn ook groepen waarvan ik gewoon zeker weet dat ze niet om die reden zich nederlandse hiphop noemen...
Maar wel een goed idee als vraag bij interviews...Nederhop/Nederlandse Hiphop?
iig ik zou me ook geen nederhop noemen ik vind het weer zo een term.. maak je hiphop dan maak je hiphop dan heeft t geen ene fuck te maken in welke taal je het doet! Tenminste dat vind ik...
Maarja, je kunt ook zeggen dat je veel nederhoppers hebt en die tjekken alleen nederlandstalige hiphop of nederhop.... Maar ja dat is hen keuze, en dan zijn het denk ik nog steeds hiphoppers, maar ze kiezen voor nederlandstallig omdat t makkelijker communiceert.....
denk ik dan.....
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op maandag 14-01-2002 om 14:02:25
Nederlandstalige hiphop is zo'n mond vol. Dat is wel een goede reden om het af te korten tot nederhop. Het zijn gewoon 2 namen voor hetzelfde beestje.
De taal van een nummer maakt wel uit, omdat je boodschap niet overkomt. Verder is dat inderdaad niet relevant.
Nederlandse hiphop kan wel wat anders zijn, dat zegt alleen iets over waar de makers weg komen en die kunnen dan nog steeds in het Engels/ Duits/ Frans / etc rappen.

shirt

----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op maandag 14-01-2002 om 14:09:57
tjah ze noemen zich niet nederlandstalige hiphop, maar gewoon hiphop denk ik, en veel mensen schijnen niet te snappen dat zoiets ook in het nederlands kan..
dus zetten ze er nederlandstalig voor bij mensen die er niet zoveel van afweten, maar anderen gebruiken dan weer liever nederhop..
en ik denk dat zij die zich die nederhop noemen, het niet zien als hiphop in een andere taal, maar gewoon een andere stroming...
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op donderdag 24-01-2002 om 14:43:41
ik luister gewoon hiphop klaar einde discussie iedereen is dr nu uit

mooi
slotje
----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op vrijdag 25-01-2002 om 02:58:13
ik had eigenlijk een grotere discussie hier verwacht

Maar goed hiphop is my middle name....
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
Stead0
Ondersteboven
Gepost door Stead0 op dinsdag 17-07-2007 om 16:55:15
WK oude topics kicken
LUCIFER IS GOIN DOWN xD
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op dinsdag 17-07-2007 om 16:56:03
.dicht banned
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0157 sec.