Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Verantwoord Gepost door Verantwoord op woensdag 30-03-2005 om 23:35:19
Ik doe nu een opleiding (1e jaar), maar ik ga ermee stoppen. M'n ouders willen dat ik het jaar afmaak. Ik twijfel...
Zou ik dat doen? Of nu stoppen, dit jaar nog effe werken en dan volgend schooljaar met de nieuwe opleiding beginnen?

Plus als je je aanmeld bij een andere opleiding, moet je dan ook je behaalde cijfers van je vorige opleiding mee nemen, naast je middelbare school-diploma?
opgezwolledevolle
jatog?
Gepost door opgezwolledevolle op woensdag 30-03-2005 om 23:50:35
Als je hbo doet zou ik het jaar afmaken en je P in je zak steken..

als je dit jaar geen diploma of wat dan ook kunt binnenhalen zou ik er alsnog goed over nadenken.. als je de opleiding serieus niks aan vindt zou ik stoppen, als je er gewoon te weinig voor doet, doorgaan..
----------------------------------------
maar in de winter heb ik nix aan mn slippers
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 30-03-2005 om 23:55:43
Quote:
Verantwoord schreef op 30-03-2005 @ 23:35:19
Plus als je je aanmeld bij een andere opleiding, moet je dan ook je behaalde cijfers van je vorige opleiding mee nemen, naast je middelbare school-diploma?


Dat ligt er echt aan.. welke opleiding doe je nu?

Normaal gesproken neem je geen cijfers mee, maar kan je wel met voldoendes een aantal vakken laten zitten, omdat je die al gehaald hebt. (Normaliter moet je dan wel een andere opleiding op dezelfde school gaan doen).

K ben ook een paar jaar terug van opleiding geswitched, maar dat was al na 8 weken. Dan is het een ander verhaal dan nu natuurlijk.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 00:02:22
Quote:
opgezwolledevolle schreef op 30-03-2005 @ 23:50:35
Als je hbo doet zou ik het jaar afmaken en je P in je zak steken..

als je dit jaar geen diploma of wat dan ook kunt binnenhalen zou ik er alsnog goed over nadenken.. als je de opleiding serieus niks aan vindt zou ik stoppen, als je er gewoon te weinig voor doet, doorgaan..


Ik doe een mbo-opleiding. Het nadeel is dat ik er nu weinig voor doe, maar ik vind het ook niet zinvol. Ik stop er toch mee snap je?


Quote:
Rem schreef op 30-03-2005 @ 23:55:43
Dat ligt er echt aan.. welke opleiding doe je nu?

Normaal gesproken neem je geen cijfers mee, maar kan je wel met voldoendes een aantal vakken laten zitten, omdat je die al gehaald hebt. (Normaliter moet je dan wel een andere opleiding op dezelfde school gaan doen).

K ben ook een paar jaar terug van opleiding geswitched, maar dat was al na 8 weken. Dan is het een ander verhaal dan nu natuurlijk.


Ik doe Multi Media. Maar het is gewoon echt niet mijn ding.
Ja, had ik het ook al met een vriend over gehad. Die heeft ook bij z'n opleidingen gehad, dat hij dan vrijgeving voor sommige vakken kreeg.
Maar dat wil ik niet eens, ik wil gewoon alles doen. Dan weet je iig zeker dat je niets mist.
Maar ik begrijp dus, dat als ik dat niet wil, ik niet m'n cijferlijst van nu hoef te laten zien?
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 31-03-2005 om 00:09:15
Nee voor zover ik weet (ik doe dan hbo maar dat lijkt me overeen komen) hebben die cijfers die je nu hebt nix te maken met een andere studie. Maar ik zou het cker ff navragen aan een iemand bij jou op school die het cker weet.

Maar weet je al wel wat je dan nu wel wilt doen ipv dit? ik heb daar toendertijd namelijk een half jaar over nagedacht en toen wist ik het nog niet cker.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 00:14:03
Ah ok, fjoe...

Ja, dat zeker. Ik wil zowiezo met muziek en geluid verder. In Leeuwarden zit de opleiding Pop & Media, maar das te ver weg.

Dus ik ga zowiezo de basis opleiding Audiovisueel Medewerker doen (kan in Utrecht, Amsterdam, Hilversum,Zwolle, Eindhoven en nog een paar).
In Rotterdam (op het GLR) kan je ook voor de opleiding Music Class kiezen. Dat is dan de basisopleiding Audiovisueel Medewerker + je gaat dieper in op het maken van muziek (of dat nou op de computer is, of met een instrument).
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 31-03-2005 om 00:16:18
Ah kijk das chill, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. En als het ff kan natuurlijk een opleiding die niet overdreven veel reistijd bevat. Maar je hebt je research al goed gedaan zo te zien
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 31-03-2005 om 00:33:18
Quote:
Verantwoord schreef op 30-03-2005 @ 23:35:19
Ik doe nu een opleiding (1e jaar), maar ik ga ermee stoppen. M'n ouders willen dat ik het jaar afmaak. Ik twijfel...
Zou ik dat doen? Of nu stoppen, dit jaar nog effe werken en dan volgend schooljaar met de nieuwe opleiding beginnen?

Plus als je je aanmeld bij een andere opleiding, moet je dan ook je behaalde cijfers van je vorige opleiding mee nemen, naast je middelbare school-diploma?


kappen. als je toch geen vakken kunt meenemen van je huidige opleiding, kun je beter stoppen en die paar maanden stufi besparen, en voor de rest wat werken zodat je wat kunt sparen.

Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 00:38:34
Ja, zeker. Mja, naar Rotterdam toe is ca. 75 minuten (maar dan ook nog terug). Het is lang, maar ja... de rest is ongeveer ook zo lang reizen.

@ livio

Precies, zo denk ik er ook over. Wat heb ik er nou nog te zoeken als ik er toch mee stop?
Maar ze kunnen toch ook (nieuwe opleiding) vragen aan de school waar ik nu opzit wat ik heb gedaan enzo? Gemotiveerd etc? Straks gaan ze zeggen, ''nee, want hij is ermee gekapt'', of iets in die geest.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op donderdag 31-03-2005 om 00:44:33
Dat maakt die school echt geen reet uit hoor, lijkt me.. Hoeveel mensen kiezen nu in 1x de opleiding waarvan ze ook echt het gevoel hebben op de juiste plaats te zitten? Heel veel mensen maken een misstap, en daar leer je ook alleen maar van.

Het lijkt me dus echt niet zo dat die nieuwe school daar een probleem van zou maken, en trouwens, dan kan je ze altijd nog het tegendeel bewijzen door te laten zien dat je nu wel op de juiste plek zit, en doe wat je echt wil.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 31-03-2005 om 00:48:37
het maakt op zich voor een school niet uit als je met een goeie reden (geen geschikt opleiding voor jou bv.) met de vorige gestopt bent. Verder zou ik zowieso met de decaan gaan praten hierover. Ik zou als het financieel geen gevolg heeft (met IBG dus) stoppen en gaan werken. Maar er staat me iets van bij dat als je na een bepaalde datum stopt dit geen effect heeft op je studieschuld enzo, ofwel dan doe je niet studeren, maar wel schuld opbouwen.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 31-03-2005 om 00:48:47
Quote:
Verantwoord schreef op 31-03-2005 @ 00:38:34
Ja, zeker. Mja, naar Rotterdam toe is ca. 75 minuten (maar dan ook nog terug). Het is lang, maar ja... de rest is ongeveer ook zo lang reizen.

@ livio

Precies, zo denk ik er ook over. Wat heb ik er nou nog te zoeken als ik er toch mee stop?
Maar ze kunnen toch ook (nieuwe opleiding) vragen aan de school waar ik nu opzit wat ik heb gedaan enzo? Gemotiveerd etc? Straks gaan ze zeggen, ''nee, want hij is ermee gekapt'', of iets in die geest.


nee man, dat is bull. als de studie je niet ligt dan ligt ie niet, dan haal je je P toch niet en kun je dus mar beter iets doen waar je wat aan hebt.
Ik heb precies hetzlefde gedaan

upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 31-03-2005 om 07:25:10
@spade

Naar mijn weten wordt er op het MBO niet met prestatiebeurs gewerkt, met andere woorden je hoeft geen cent terug te betalen als je niks haalt. Wel is het zo dat je minimaal 850 klokuren per jaar aanwezig moet zijn op je opleiding (al is daar praktisch geen controle op). Alleen op die gronden zou je het terug moeten betalen. Dat scheelt in ieder geval weer

Best vreemd geregeld. Doe je MBO, mag je daar gerust 5 jaar over doen, en vervolgens heb je op het HBO ook nog eens recht op 4 jaar stufi, terwijl wanneer je eerst HBO doet, en je jezelf daarna verder wilt gaan ontwikkelen, je jezelf al in de schulden zal moeten steken oid. (of lieve ouders hebben, die ik dus NIET heb)

@verantwoord

Volgens je profiel ben je al +-35 jaar oud, dus als ik jou was zou ik toelatingsexamen doen voor een HBO opleiding. Kan vanaf 21 jr Oudste gast uit mijn klas is ook al 30 dus zoveel maakt het niet uit. Ik zou er inderdaad ook mee stoppen, al denken mijn ouders er net zo over als de jouwe. Succes!
----------------------------------------
Days to come
QaaZ
Le Rustique
Gepost door QaaZ op donderdag 31-03-2005 om 10:26:26
Stoppen en je gewoon ingeschreven laten staan heeft het geen gevolgen voor kinderbijslag enzo als je dat nog krijgt maar schooljaar is zowiezo al bijna afgelopen tog
----------------------------------------
Hey rasta ! Heb je marlboro?
/Cleptomanius\ Gepost door /Cleptomanius\ op donderdag 31-03-2005 om 10:39:43
ik denk dat je beter kunt blijven(als je mooie tijden hebt dan he) en ja als je zonder cash zit dan was ik gaan werken
----------------------------------------
dan sta je daar bek vol tanden en een scheef voetke
als rappen yoghurt was dan was ik de dr, oetke
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 11:36:37
Ghehe, ben geen 35 hoor. 17 jaar.
Maar ik zou het wel beter vinden om nu dit jaar nog effe te gaan werken. Kan ik ook wat sparen voor wat muziekapparatuur.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 31-03-2005 om 11:39:57
leugenaar!!
----------------------------------------
Days to come
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op donderdag 31-03-2005 om 11:41:27
doe wat je doen moet, ga af op je instinct. maar denk er goed over na. waar ga je bijv werken dan??
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 11:42:03
hahaha, ik wist niet eens dat dat mijn geboortedatum was hier...
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 31-03-2005 om 12:50:23
standaard als je die niet hebt ingevuld... maar als ik jou was zou ik naar je decaan gaan
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 31-03-2005 om 13:08:22
Quote:
Capone schreef op 31-03-2005 @ 11:41:27
doe wat je doen moet, ga af op je instinct. maar denk er goed over na. waar ga je bijv werken dan??


Hmm.. dat 'werken' zou ik niet teveel op focussen, je moet allereerst toch doen wat je zelf het leukste vindt. Na mijn opleiding heb ik ook weinig kans dat ik meteen een baan heb, maar ik weet wel dat wat ik dan afgerond heb, precies is wat ik wil, en dat vindik minstens net zo belangrijk.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 31-03-2005 om 14:16:01
Heb je het over het werk, dat ik dan nu zou gaan doen? Of na m'n opleiding?
Kijk, ik weet... er is weinig werk in muziek/geluid. Maar ja, fok it. Daar ligt m'n hart...
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op donderdag 31-03-2005 om 14:48:04
je moet het zlef weten. maar als je problemen met je ouders krijgt als je gaat werken dan zou ik gewoon dit jaartje nog ff afmaken...
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 31-03-2005 om 15:14:49
ben je gek, je ouders reageren in eerste instantie heel erg instinctief en denken er verder niet over na. Ze willen heus niet dat jij het jezelf moeilijk maakt op hbo.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0147 sec.