Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 10-04-2005 om 12:13:38
"Mijn oprechte complimenten voor het feit dat jullie als een van de weinige bladen nog wat aandacht besteden aan de Osdorp Posse. Een groep die het al ruim 15 jaar vol houdt om zonder concessies tegen de stroom in de gaan en daarbij bewust voor de moeilijke weg heeft gekozen. Ik (Def ben gewend om tegen de spreekwoordelijke wind in te fietsen en kan redelijk goed tegen kritiek, maar ben er ook van overtuigd dat kritiek de grens passeert wanneer een journalist moedwillig een persoon of groep naar beneden haalt met onjuistheden, verzinsels of leugens. En dit is helaas de enige conclusie die ik kan trekken na het lezen van het artikel "Wie denken de Osdorp Posse wel dat ze zijn?" van Roy Pereira. Wij zijn zelf helaas ook nooit vooraf benaderd voor dit artikel.

Al de meningen die anderen over ons geven in het stuk vond ik leuk of interessant om te lezen, maar juist in het korte stukje tekst van Roy Pereira zelf staan zo veel nare fouten dat ik na enige twijfel toch sterk de behoefte kreeg hier op te reageren. Ik word door Roy neergezet als iemand die altijd wel wat te zeiken heeft, maar ik kan (in tegenstelling tot het gezeik van Roy) wel aantonen dat mijn kritiek terecht is. Hier zijn wat punten:

- De eerste fout staat al in het introtekstje (gebaseerd op een misvatting uit een ANP-bericht): Onze nieuwste single zou niet gedraaid worden, maar deze is nog niet eens uit.
- Vervolgens beweert hij dat we eind jaren negentig besluiten van Engelstalige rap naar Nederlands om te schakelen. In werkelijkheid bestaat de O.P. al sinds eind jaren tachtig en hebben we met deze groep nooit in het Engels gerapt. We hebben altijd eigen en origineel materiaal uitgebracht en zeker nooit de gangsterrapper uitgehangen.
- Daarna beweert hij met blijkbaar genoegen dat het allemaal niet meer zo wil lukken met ons, terwijl we in werkelijkheid nog steeds nog een van de succesvolste rapgroepen van Nederland zijn. Okee, we zijn niet bepaald een mediageile top 40-act, maar dat heeft meer met onze eerder genoemde koers te maken.
- In het volgende stukje lees ik dat ik gefrustreerd ben, en puberale wraakacties uithaal omdat ik mijzelf verbaal verweer als iemand naar mij uithaalt. Sticky Steez en Terilekst krijgen volgens Roy 'de volle laag' terwijl het enige wat ik in werkelijkheid over hen rapte het volgende zinnetje is: 'Die steez is wel sticky, maar ik vind hem te relaxed' Iets wat je, als je het letterlijk neemt, nog eerder als een compliment dan als dis kan opvatten.
- Daarna beweert Roy dat ik overal complotten zie vanwege mijn "haatverhaal" richting Saul van Stapele. Ik geef toe, dit is helaas niet de eerste keer dat ik een soortgelijke brief aan de Nieuwe Revu schrijf waarin ik op terechte en feitelijke basis de journalistieke onkunde (of hekel?) van een journalist (en zogenaamde hip-hopkenner) bloot leg. Is dit nu een complot of zijn Saul en Roy gewoon gelijkdenkende vriendjes?
- Op de vraag wat wij (de hele Revuredactie?) van de Osdorp Posse vinden antwoord Roy: 'Kijk, daar is het eindstation al.' Dit is geen goede mening, maar een foute constatering.
- Als klap op de vuurpijl weet Roy in de rechterpagina, die bijna alleen uit meningen van anderen bestaat, nog te vermelden dat ik Lange Frans haat. Dit is volstrekte onzin en zoiets heb ik ook zeker nooit gezegd. Dit heeft Roy zelf verzonnen, en dat vind ik een zeer kwalijke zaak. Dit kan ik echt alleen nog maar opvatten als het moedwillig zaaien van haat. In werkelijkheid respecteer ik Lange Frans persoonlijk net zo veel als hij mij, en dat ik niet met hem samenwerk doet daar niets aan af.
- En dan nog als bonus: Terilekst is geen groep maar een solo-artiest. En lang niet alle leden van de O.P. waren bij Snoop Dog aanwezig. (en anders, wat dan nog?) Eens te meer blijkt dat Roy geen verstand van zaken heeft of, erger nog, ons op achterbakse wijze moedwillig naar beneden probeert te halen. Dus wat nu?

Ik begrijp best dat het ongewijzigd publiceren van deze brief als vorm van rectificatie schadelijk kan zijn voor de journalistieke loopbaan van Roy en misschien zelfs wel een beetje voor het imago van jullie blad. Maar ook een muziekgroep kan schade lijden. En bedenk ook dat ik jullie niet moedwillig naar beneden haal, en ook niet om deze situatie gevraagd heb. Misschien is het voor alle partijen wel beter als Roy gewoon zijn excuses aanbiedt, en de Osdorp Posse een herkansing krijgt in de vorm van een fatsoenlijk interview met een kundige en betrouwbare journalist. Dus niet met Roy of Saul, a.u.b.

Ik ben benieuwd of jullie reageren, en zo ja, hoe. Groeten, Def P (Osdorp Posse)"

----

Bron: ML75


wel weer veel gezeik dat ze altijd tegen de stroom ingaan enzo, maar hij heeft wel een punt, wat de Revu zegt klopt gewoon niet

niet dat dat erg verbazend is, maar als ze gewoon leugens afdrukken, is toch wel erg
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
juan d
<respect is everything>
Gepost door juan d op zondag 10-04-2005 om 12:17:10
Netjes opgesteld die brief hoor Def
Verantwoord Gepost door Verantwoord op zondag 10-04-2005 om 12:38:59
Had het gezien ja, maar geen zin om te lezen.
FlowJob Gepost door FlowJob op zondag 10-04-2005 om 12:45:54
Quote:
V.I.P. schreef op 10-04-2005 @ 12:13:38

- Vervolgens beweert hij dat we eind jaren negentig besluiten van Engelstalige rap naar Nederlands om te schakelen. In werkelijkheid bestaat de O.P. al sinds eind jaren tachtig en hebben we met deze groep nooit in het Engels gerapt. We hebben altijd eigen en origineel materiaal uitgebracht en zeker nooit de gangsterrapper uitgehangen. *


- Daarna beweert hij met blijkbaar genoegen dat het allemaal niet meer zo wil lukken met ons, terwijl we in werkelijkheid nog steeds nog een van de succesvolste rapgroepen van Nederland zijn. Okee, we zijn niet bepaald een mediageile top 40-act, maar dat heeft meer met onze eerder genoemde koers te maken.*

- In het volgende stukje lees ik dat ik gefrustreerd ben, en puberale wraakacties uithaal omdat ik mijzelf verbaal verweer als iemand naar mij uithaalt. Sticky Steez en Terilekst krijgen volgens Roy 'de volle laag' terwijl het enige wat ik in werkelijkheid over hen rapte het volgende zinnetje is: 'Die steez is wel sticky, maar ik vind hem te relaxed' Iets wat je, als je het letterlijk neemt, nog eerder als een compliment dan als dis kan opvatten.*


* wat een sukkel zeg, als hij 20 euro had besteed aan de dvd van osdorp posse en 40 min had uitgetrokken had hij nooit zo'n misser gemaakt, deze gozer doet hele slechte research

*haha wat kan ie dan mooi zeggen, mediageil

*die gozer tilt echt te zwaar aan wat lines

----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
Yep
('',)
Gepost door Yep op zondag 10-04-2005 om 14:12:42
__________________________________________
Qoute: wel weer veel gezeik dat ze altijd tegen de stroom ingaan enzo
__________________________________________

hoezo? doen ze dat niet dan?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zondag 10-04-2005 om 14:13:38
best wel, maar dat hoeven ze niet altijd te melden toch?

en tegen de stroming ingaan is ook met een stroming meegaan
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-04-2005 @ 14:14:24 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 10-04-2005 om 14:14:38
ik vind dat Def P gelijk heeft. Dat artikel is nergens op gebaseerd, journalistiek zeer onverantwoord.

Het is gewoon asociaal als je zo ongefundeerd door de mangel gehaald wordt
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op zondag 10-04-2005 om 16:31:41
Stukje ook gelezen en was inderdaad een beetje overdreven, en niet alles klopte. Maar Def P ruikt weer aandacht volgens mij...
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 10-04-2005 om 16:42:30
Jaah.. nieuwe REVU is zogenaamd altijd kritisch en eigenzinnig bezig. Net zoals een maand of wat geleden, met die wietzaadjes die je bij zo'n nummer kreeg. Zogenaamd om het kromme gedoogbeleid van de regering aan het licht te stellen. Puur aandachttrekkerij.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
SpooK!
Gepost door SpooK! op zondag 10-04-2005 om 16:43:54
ik heb toen nog bij studentenradio met de hoofdredacteur gesproken, was wel een aardige vent op zich
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op zondag 10-04-2005 om 16:58:47
Revu is dope man, ik heb een abbo. En natuurlijk zit er een gedeelte aandachtstrekkerij in maar wat wil je? Dat is toch het doel van een commercieel blad? Hoppa verkopen!
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Huussuh Gepost door Huussuh op zondag 10-04-2005 om 17:05:11
Jep, heb ook tijdje abo gehad, maar nu niet meer (arme student die niet met geld kan omgaan). Ik vind vooral die onderzoeksartikelen van ze goed.
Maar ik vond die hennepzaadjesactie wack.

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mc_sKiTtLeS
De Topfokker - 0416
Gepost door Mc_sKiTtLeS op maandag 11-04-2005 om 00:16:35
Dat roddelbladen schadelijk zijn voor de persoonlijke gezondheid van de mens... dat wisten we al.
Maar... de REVU gaat daarin altijd weer net een stapje verder. Bij de REVU werken journalisten die het verhaal zo naar hun zin draaien dat er een lekker, sappig, goedverkopend verhaal uitkomt, waar ze zichzelf op aftrekken en het vervolgens presenteren aan hun baas. Ik zeg jullie allen één ding en ik heb er voor de volle 100% ervaring mee...

DE NIEUWE REVU MAG GEEN BESTAANSRECHT HEBBEN EN ALS HET AAN MIJ LAG STAK IK HET LIEFST AL DIE BLADEN IN DE FIK

dank u...
----------------------------------------
www.soundclick.com/praatjesmakers
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 11-04-2005 om 07:59:53
Quote:
Mc_sKiTtLeS schreef op 11-04-2005 @ 00:16:35
en ik heb er voor de volle 100% ervaring mee...


Ghehehe.. hebben ze over jou ook een verhaal geschreven?

Maar ik vind het een nogal overdreven wat je zegt.. bijna alle verhalen die in de nieuwe Revu staan zijn gewoon waar hoor, het feit dat ze vaak dingen aan het licht brengen die eigenlijk niet openbaar gemaakt moesten worden, zegt nog niet dat ze een roddelblad zijn.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 11-04-2005 om 10:43:55
geloof dat revu beetje probeert om het "roddel-genre" te ontspringen en wat serieuzere artikelen plaatst... wat overigens niet wegneemt dat het gewoon kut is.

Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 11-04-2005 om 10:58:43
nou wanneer kunnen wij een distrack verwachten van def tegen de revu
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 11-04-2005 om 11:00:51
eh niet.

ik mag hopen dat dove p zo verstandig is om niet aan die diss-hype mee te doen. Dan kan ie straks ook de AH gaan dissen omdat de selderij te duur is...

Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op maandag 11-04-2005 om 11:14:35
shiit had ik net men dis af over de ah omdat de selderij te duur is kraak jij het al meteen weer af...gvd kan ik dit weer weggooien
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
Mc_sKiTtLeS
De Topfokker - 0416
Gepost door Mc_sKiTtLeS op dinsdag 12-04-2005 om 00:13:53
1) De REVU heeft inderdaad een keer een verhaal gedaan met / over mij.

2) Ik heb geen zin om mijn verleden verder op te rakelen dan dat ik nu al doe.

3) Door verdraaïngen in het verhaal / intervieuw met de REVU heb ik 1 dag vastgezeten, voor moeten komen, strafuren gehad, om het doodsimpele feit dat mij uitspraken werden toegeschoven die ik nooit heb gezegd maar door de reporter van de REVU naar zijn mening waren opgeleukt.

4) Als ik deze man ooit een keer in levende lijven tegen zou komen, zal de REVU een reporter als vermist op moeten geven.

5) Wat dus in de REVU staat zijn NIET altijd feiten.
----------------------------------------
www.soundclick.com/praatjesmakers
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op woensdag 13-04-2005 om 19:59:03
http://www.nieuwerevu.nl/Postbus52/watvindtuvan/
----------------------------------------
clonebabybeats baby
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0179 sec.