Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Mip
Gepost door Mip op woensdag 04-05-2005 om 12:12:49
Quote:
Osdorp Posse en D.C. Lama stellen 9/11-vragen aan George Bush
De Osdorp Posse en D.C. Lama hebben een welkomstlied voor George W. Bush geschreven. De hiphopgroep en de columnist stellen enkele vragen aan de Amerikaanse president die op 7 en 8 mei naar Nederland komt. Naast enkele vragen over de verkiezingen in 2000 en zijn argumentatie om Afghanistan en Irak binnen te vallen, gaan de meeste vragen over de aanslagen van 11 september 2001. Nadere bestudering van de beelden van die dag, roept namelijk nogal wat vragen op. Is dat gat in het Pentagon bijvoorbeeld niet veel te klein voor een Boeing 757? Wat is er met dat gecrashte vliegtuig in Pennsylvania gebeurd? En waarom is gebouw 7 van het WTC volgens de officiële lezing niet met explosieven opgeblazen, terwijl de eigenaar ervan dat direct daarna op televisie heeft verklaard? Antwoorden op deze vragen zouden kunnen leiden tot de daders van deze aanslagen. Naar aanleiding van deze aanslagen besloot Nederland mee te doen aan een wereldwijde "oorlog tegen terrorisme".

Aanleiding voor het nummer zijn diverse documentaires met beelden van 11 september 2001. Behalve de keer op keer vertoonde beelden van de twee vliegtuigen in de WTC-torens, zijn er die dag nog vele andere beelden gemaakt die alleen op die dag zelf zijn uitgezonden. Enkele van deze beelden zijn gebruikt in de videoclip bij het nummer.

Ook analyses rondom Al Queada roepen nogal wat vragen op omtrent de financiering van dit terreurnetwerk. Alle vragen aan George Bush zijn voorzien van een uitgebreide toelichting (zie hieronder), waarin wat dieper wordt ingegaan op de achtergronden.

Het nummer ‘Vragen aan George Bush’ en de bijbehorende videoclip zijn gratis te downloaden.

Mp3 "Vragen aan George Bush - Osdorp Posse en D.C. Lama" (audio/mp3)
(tekst: Def P. en D.C. Lama/muziek: Seda)

Videoclip "Vragen aan George Bush - Osdorp Posse en D.C. Lama" (videoclip/wmv)
(tekst Def P. en D.C. Lama/muziek en clip: Seda)
www.digidopaganda.com/promo/VRAGENAANBUSH(MPEG).mp3


Videoclip "Vragen aan George Bush - Osdorp Posse en D.C. Lama" (videoclip/mpg)
(tekst: Def P. en D.C. Lama/muziek en clip: Seda)
www.digidopaganda.com/promo/VRAGENAANBUSH(MEDIA).wmv


Def P. en DC Lama zullen ook optreden tijdens de demonstratie tegen Bush op 7 mei aanstaande op het Museumplein te Amsterdam. Zie daarvoor www.stopbush.nl

Def P. en Seda zijn muzikanten van o.a. de Osdorp Posse (www.osdorpposse.nl)
D.C. Lama is o.a. columnist voor 3FM. Op zijn site zijn meerdere columns (incl. vele linkjes) over dit onderwerp terug te vinden.

Voor meer info check: www.dclama.nl / www.osdorpposse.nl

via HIJS
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 04-05-2005 om 12:16:32
Hmm.. Bush heeft al zoveel conspiracy theories naar zn hoofd geslingerd gekregen, dat dit waarschijnlijk weinig indruk op m maakt, als ze überhaupt al zulke vragen mogen stellen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Mip
Gepost door Mip op woensdag 04-05-2005 om 12:20:11
duidelijk dat ze 911 In Plane Site hebben zitten kijken
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op woensdag 04-05-2005 om 12:31:18
ik vind het ma sielig om wat te protesteren ect...
stata op die site..
en dat die een man mishandeld is jahet spijt me maar dta is een terrorist kan ik g1 medeleven mee krijgen
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Mightymiel Gepost door Mightymiel op woensdag 04-05-2005 om 12:50:19
? ik niet volg jou
----------------------------------------
He was Dying To Get Famous But Never Sold Out
Ixion
Gek
Gepost door Ixion op woensdag 04-05-2005 om 12:59:12
Ik vindt het een vet lijp nummer.
Lekker kutten met bush ookal zal hij er nooit iets van horen.
----------------------------------------
I Don't Know A Jezus Who Walks Over Water.
I Know A Jézus Who Brings Coke Across The Border.
DopeR
Gepost door DopeR op woensdag 04-05-2005 om 13:09:56
Niet dat het wel helpt, maar wel leuke track.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op woensdag 04-05-2005 om 20:44:16
Ik vind 't vet!

En het is niet totaal nutteloos denk ik, je zet mensen wel aan 't denken met zo'n nummer. Zo'n opsomming van al die twijfelachtige dingen.

"zeg hoe gaat 't met 't vinden van osama niet zo goed? komt dat omdat je daar gewoon nog zaken mee doet?"

Osdorp Posse blijft dope.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-05-2005 @ 20:48:06 ]

----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 04-05-2005 om 20:49:36
dope
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 04-05-2005 om 23:07:17
*raakt lichtjes gefrutreerd omdat bestand nit wil opene*
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 07-05-2005 om 23:26:05
Grote opkomst bij anti-Bush demonstratie Amsterdam

De organisatie schatte op het hoogtepunt van de tocht het aantal deelnemers op 8000, de politie houdt het vooralsnog op duizend. Op het Museumplein staat nog een optreden van Raymzter gepland. De demonstranten voeren actie tegen het "algehele beleid" van de Amerikaanse president Bush. Het gezelschap verzamelde zich aan het begin van de middag bij het Amerikaanse consulaat aan het plein.

Eerder traden op het Museumplein rapper Def P (Osdorp Posse) en publicist D.C. Lama op. Zij stelden in een rap vragen aan president Bush over de aanslagen van 11 september. Zij vroegen zich onder meer hardop af of de aanslagen wellicht door de Verenigde Staten zelf in scène waren gezet, wat door het publiek met gejuich werd ontvangen.

Het Comité Stop Bush, dat bestaat uit leden van een groot aantal maatschappelijke en politieke clubs, organiseert de demonstratie om de president, die dit weekeinde in Nederland is, "duidelijk te maken dat grote delen van de Nederlandse bevolking de wereldorde van Bush afwijst".
Schaduw Gepost door Schaduw op zaterdag 07-05-2005 om 23:29:41
hehe koel!
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0149 sec.