Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Jean010 Gepost door Jean010 op maandag 09-05-2005 om 10:47:45
Def p haat hem blijkbaar. en niet een beetje ook

Sinds het bestaan van Topnotch heeft Kees de Koning altijd met veel verschillende petten op gezeten. Labelbaas, radio DJ bij 3 FM, Oorjournalist, VPRO-medewerker en weet ik al niet wat. Als hij hier integer mee omging, was er niets aan de hand, maar aangezien het Kees vooral om de poen gaat (en niet om de liefde voor Hip-Hop) heeft hij zijn machtsposities altijd op zeer doorzichtige wijze misbruikt. Dat zeg niet alleen ik, maar ook vele anderen die het weten kunnen. Altijd heeft hij zijn eigen vriendjes en zakenpartners de nodige airplay, goede recensies en media-aandacht kunnen geven, terwijl hij zo'n beetje alles van Djax of Ramp stelselmatig heeft afgezeken of genegeerd. Niet echt objectief dus, en zeker ook niet verstandig voor iemand in zijn positie. Dit had ook niets meer met smaak te maken maar des te meer met pure vriendjespolitiek en backstabbende anticampagnes. Om alles nog erger (en in Kees optiek waarschijnlijk ook minder doorzichtig) te maken heeft hij ook behoorlijk wat mediavriendjes met een dikke vinger in de pap. Er is zo langzamerhand een heel invloedrijk mediakliekje ontstaan die voor dit land bepalen wat er wel en niet 'echt' is. Tot vervelens toe worden deze zelfde mediahoeren steeds opnieuw als 'objectieve Hip-Hopkenner' opgevoerd. Ze schrijven zelfs boeken. De onderliggende boodschap is altijd hetzelfde: Topnotch is de shit en de concurrentie is kut. Je kunt er voor de gein alle recensies van de laatste jaren op naslaan in het Oor, de nieuwe Revu, op gerelateerde websites of wat dan ook. Om nog maar te zwijgen over airplay. Ik heb niets persoonlijks tegen de rappers op Topnotch, ik support ze zelfs in mijn eigen radioshow op Kink FM. Maar ik heb wel wat tegen de achterbakse manier waarop deze popartiesten door je strot worden geduwd via de reguliere media. Ik voel mij dan toch sterk geroepen het op te nemen voor het ondergesneeuwde hardcore- en undergroundtalent dat dit land rijk is. Er zijn nog steeds groepen die wel wat te zeggen hebben, maar daar schijnt geen plek meer voor te zijn. Of je gaat pop, of je bent niemand. Het is vrij triest dat ik en de O.P. zo'n beetje de enigen zijn die hierover al jarenlang ons bek open trekken, maar misschien komt dat ook wel omdat wij volledig onafhankelijk zijn en schijt hebben aan deze hele kortzichtige mediakliek. Kortom, het is diep treurig en zeer onrechtvaardig voor de ontwikkeling van Nederlandse Hip-Hop dat deze ene kliek met zo'n beperkte en partijdige smaak zo veel voor het zeggen heeft. Dit alles bij elkaar vind ik persoonlijk reden genoeg voor een onschuldig Topnotch-disje op onze cd. Uiteindelijk gaat Hip-Hop toch om creativiteit, en niet om al die vuile zaken daarachter.
----------------------------------------
"Ik doe wat ik wil, zeg wat ik wil en FUCK JOU!"
dap
038
Gepost door dap op maandag 09-05-2005 om 10:52:27
oud nieuws... welkom in 2005, leefde je nog in 1996 ofzo
Jean010 Gepost door Jean010 op maandag 09-05-2005 om 10:54:54
zijn we al in 2005??!?!?! doe dan maar slotje erop
----------------------------------------
"Ik doe wat ik wil, zeg wat ik wil en FUCK JOU!"
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op maandag 09-05-2005 om 12:47:28
Def ruikt aandacht (again) en hij blijft maar bezig...
----------------------------------------
clonebabybeats baby
dap
038
Gepost door dap op maandag 09-05-2005 om 13:06:12
plaagstootjes joh van beide kanten elke keer. Maakt het uit?
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op maandag 09-05-2005 om 13:10:47
hmm hij haat wel veel...
vind beetje sneu..

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op maandag 09-05-2005 om 13:58:06
Dus def p luistert niet naar 3voor12xl? Jammer
Maar hoezo pop en shit op top notch.
Er zitten veel dope artiesten op top notch hoor.
En dat zeg ik niet omdat ze goede recensies krijgen, want die check ik niet eens.
Maar omdat ik die shit gewoon zelf luister.
En extince heeft van 2e jeugd niet eens een clip, dat is niet echt pop.
SieS
1 love ...
Gepost door SieS op maandag 09-05-2005 om 14:56:32
Hij zegt het zelf al , de OP is de enige die ligt te zeiken.
Atlijd dezelfde negatieve shait ....

wees eens blij met wat nederhop heeft bereikt. Eerst brengt ie hetzelf van de grond en nu knijpt ie het weer de keel dicht.

Voor mij is Def P gewoon een ontevreden chagrijntje.
Lau Gepost door Lau op maandag 09-05-2005 om 15:01:57
Aandacht....
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 09-05-2005 om 15:33:16
ik word echt misselijk van Def P, hij blijft maar herhalen dat hij 'al tien jaar lang rechtstreeks tegen de stroom in gaat'

als ie dat nou niet zou doen vond ik hem een stuk leuker
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op maandag 09-05-2005 om 15:34:18
inderdaad
----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0078 sec.