Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-05-2005 om 12:00:37
Er gaat nogal wat mis met de projecten die enkele Nederlandse goede doelen opstarten in het door de tsunami getroffen Sri Lanka. Hulpverleningsorganisaties hebben wel kritiek op elkaar (overigens zonder man of paard te noemen), maar kijken beduidend minder kritisch naar zichzelf.

RADAR vroeg aan 555-hulporganisaties wat ze nou precies aan het doen zijn in het zuiden van Sri Lanka. Van elke organisatie werd een lange lijst met projecten ontvangen. Vervolgens reisde het programma af om zelf waar te nemen hoe het gaat met de projecten. Het programma sprak met districtsbestuurders, ziekenhuisdirecteuren, de minister van visserij en plaatselijke hulpverleners. Veel van de opgegeven projecten blijken ter plekke niet bekend.

Zo beweert het Rode Kruis dat ze in Galle een ziekenhuis aan het herbouwen zijn. Maar de ziekenhuisdirecteur ter plaatse weet van niets. De directeur van het Nederlandse Rode Kruis noemt dit later een misverstand, en geeft toe dat er geen ziekenhuis gebouwd wordt.

Van de opgegeven projecten van Terre des Hommes wordt nauwelijks iets aangetroffen. Terre des Hommes zegt dat ze huizen aan het bouwen zijn voor 874 families in Matara, maar de lokale overheid weet van niets. De opgegeven watertrucks en kleuterscholen zijn ook onbekend. En de projecten van Terre des Hommes in Hambantota zijn eveneens niet bekend bij de districtsbestuurders aldaar. De geneesheer van het ziekenhuis weet niets van mobiele klinieken en ook niets van zes kinderzalen die bij het ziekenhuis aangebouwd zouden worden. Ook hier zijn de watertrucks die zouden rondrijden bij plaatselijke hulpverleners onbekend. Volgens de woordvoerder van Terre des Hommes is het allemaal wel goed geregeld en doet de lokale overheid zijn werk niet goed.

De mensen in Sri Lanka hebben het meest behoefte aan goede huisvesting. Dr. Prasad heeft in zijn eentje met giften uit Duitsland en Nederland een tijdelijk opvangkamp voor Tsunami-slachtoffers in Sri Lanka
opgezet. Hier hebben 300 van de allerarmste slachtoffers een dak boven
hun hoofd, krijgen een matje om op te slapen en krijgen ze te eten en
drinken.

Prasad heeft volop plannen om nog meer tijdelijke huizen en ook
permanente woningen te bouwen. Hij krijgt echter geen hulp van
buitenlandse hulporganisaties of de Sri Lankaanse overheid. Omdat hij
volledig afhankelijk is van particuliere giften kan hij giften uit
Nederland heel goed gebruiken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-05-2005 @ 12:20:36 ]
G.T.G
als je weet
Gepost door G.T.G op dinsdag 10-05-2005 om 12:08:17
damn man dat is egt zooooo ziek
Bron?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-05-2005 @ 12:08:35 ]

----------------------------------------
..maak je haar los en maak me gek..
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 10-05-2005 om 12:19:01
ja.. wat was de bron? iedere goededoelhater kan zoiets schrijven, zeker als je die dr. Prasad wilt steunen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-05-2005 om 12:20:08
RADAR, als je leest lees je dat radar gister dat heeft onderzocht... op de RADAR site kan je het dacht ik terugzien..
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-05-2005 om 12:23:11
hebben ze wel eens gechecked hoeveel nieuwe huizen en auto's die bedenkers van 555 hebben dan?
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 10-05-2005 om 12:25:17
Mwah, je kan ook iets schrijven over een onderzoek van RADAR toch? Maargoed, dan neem ik het wel voor waar aan iig, en is het gewoon hatelijk wat die hulporganisaties doen. Wel enorm meelijwekkende reclamespotjes op tv uitzenden, maar niets doen met het geld.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-05-2005 om 12:29:13
je kan nooit alles checken maar als je zo'n steekproef doet en er klopt weinig van ...
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 10-05-2005 om 13:34:20
goh wat een verassing...

BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op dinsdag 10-05-2005 om 13:52:56
Precies wat livio zegt, voor mij is het ook geen verrassing.
Ik heb ook geen geld gestort daarom.
Ik geloof niet zo in van die mega organisaties die daar de boel wel eens zullen gaan opbouwen.
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-05-2005 om 14:55:30
is zo met veel van die organistaties he...
erg jammer...
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op dinsdag 10-05-2005 om 14:56:40
doneer ook nooit aan speciaal aangemaakte giro nummeers zou ik zeggen, maar dan aan uncief of de natuurdorganisaties..
----------------------------------------
fuck yu
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 10-05-2005 om 15:03:19
de nakkers
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 10-05-2005 om 15:16:26
opzich is met 555 principe niks mis hoor... 555 is gewoon een collectief van de grote hulp organisaties. Dus storten op 555 is zeker goed, 555 verdeelt het geld dan weer over die hulporganisaties en DIE doen niet wat ze zeggen.

Tja volgende keer ga ik zeker wel even goed denken voordat ik aan iets schenk...
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-05-2005 om 15:19:13
misschien gewoon aan bestaande organisaties die er ook iets willen doen ofzo...
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op dinsdag 10-05-2005 om 15:20:56
zeg ik toch, hehe:
----------------------------------------
fuck yu
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 10-05-2005 om 15:21:39
of je brengt het geld zalef naar de tsunamilanden
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-05-2005 om 15:21:41
ja maar ik bedoel op het rampgebied he en ik denk niet dat natuurmonumenten ofzo daar wat gaat doen
als je het geld zelf gaat brengen ben je al veel kwijt aan alleen de reis al
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-05-2005 @ 15:25:35 ]
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 10-05-2005 om 16:21:25
grappig dat Galle wordt genoemd, heb ik met school nog geld voor opgehaald enzo (ong. 73.000).... dat hebben ze rechtstreeks op de rekening van de plaatselijke overheid gestort...

maar dit is idd best wel zuur van ze
Locutus of Borg
Asura
Gepost door Locutus of Borg op dinsdag 10-05-2005 om 16:38:30
Quote:
die Lange schreef op 10-05-2005 @ 15:21:39
of je brengt het geld zalef naar de tsunamilanden


Ze hebben niets aan geld...
Dat is net zoeiets als een hongerige Afrikaan een briefje van 10 geven
Ze hebben hulp nodig, geen geld.
En geld heb je nodig voor hulp, snappie?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0076 sec.