Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
Bliss Gepost door Bliss op dinsdag 05-03-2002 om 16:38:09
"Ali" is mooi ! Gaat allen kijken ! Hij duurt trouwens niet zo lang als de ronde doet, geen 4 uur maar 2.38. Verder heb ik ook erg genoten van Spy Game en Oceans Eleven.
Wat jullie ?
Btw heeft iemand Black Hawk Down al gezien ? Hoe is die ?
teigetje Gepost door teigetje op dinsdag 05-03-2002 om 19:37:28
Mulholland Drive vorige week gezien. Ernstig goed. 9 op de schaal van 10. Doet denken aan Requiem For A Dream, which is a good thing. Een nadeel: ik begrijp hem nu nog niet. Ik ga m dus misschien nog eens kijken.
----------------------------------------
Code #404: User not found
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zondag 10-03-2002 om 04:34:43
deze post loopt ook niet erg lekker bliss..
vaag
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
teigetje Gepost door teigetje op zondag 10-03-2002 om 12:22:02
Rauf schreef:
> deze post loopt ook niet erg lekker bliss..
> vaag

*UCHE*inhoud*UCHE*

Oceans Eleven was inderdaad wel goed (wel een 8 waard op de schaal van 10). Verder was mij verteld dat No Man's Land wel een goeie film was, maar viel toch wel tegen (6/10). Kan ook komen doordat ik net The Cube (oud, 8/10) en Oceans Eleven had gekeken (oeps, 3 films op een dag ).

O ja, Jay & Silent Bob Strike Back was wel grappig, maar inmiddels al uit de bios gehaald. 7/10.
----------------------------------------
Code #404: User not found
Rauf
ALL I NEED IS ONE BIKE
Gepost door Rauf op zondag 10-03-2002 om 13:21:24
livio heeft mij ocean's eleven aangeraden..
mixien dat ik die stap ooit es neem
nu is er nog een onzichtbare muur.
----------------------------------------
"Je kent geen hiphop omdat je geen moeite doet"
NAS - GOD'S CUNT
Heb je last van je rechterpink rhyme?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 10-03-2002 om 14:27:03
Bliss schreef:
> "Ali" is mooi ! Gaat allen kijken ! Hij duurt trouwens niet zo lang als de ronde doet, geen 4 uur maar 2.38.
Mwoa...

> Verder heb ik ook erg genoten van Spy Game
Yup dies goed

> en Oceans Eleven.
Still haven't seen it... in big screen

> Btw heeft iemand Black Hawk Down al gezien ? Hoe is die ?
NEE!
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op maandag 11-03-2002 om 22:06:31
Gister met Irina (aka. Bliss) naar Blackhawk Down geweest. Erg goeie film, geen helden verhaal zoals je gewent bent van Amerikaanse oorlogfilms.

Goeie verbeelding van erg wreede gebeurtenissen.

8 uit 10 punten.
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 12-03-2002 om 12:13:56
ik heb jouw inderdaad ocean's eleven aangeraden.. vond zeer chille film, beetje in de stijl van The Thomas Crown Affair.. zeker de moeite van het kijken waard
lordv
iedereen zijn camoflage
Gepost door lordv op dinsdag 12-03-2002 om 12:50:26
ocean's 11 is wel grappig

ali is een fokking great movie, alleen jammer dat het nou pcies will smith moet zijn die em speelt maja hij doet et wel erg goed


ik raad iedereen fear unloading in las vegas aan

niet in de bios allang uit en errrrruuug vaag

en start transmission van fortyn (een errg dope snowboard flick)
----------------------------------------
wat is image als jij jezelf voor doet als een ander?
Bliss Gepost door Bliss op dinsdag 12-03-2002 om 20:27:31
is dat niet "Fear AND LOATHING in Las Vegas", LordV tje ?
teigetje Gepost door teigetje op dinsdag 12-03-2002 om 22:28:44
[ikben] WOW
[ikben] WOW
[ikben] WOW
[ikben] JOY DIVISION IN DONNIE DARKO
[ikben] !post WOW JOY DIVISION IN DONNIE DARKO!
----------------------------------------
Code #404: User not found
teigetje Gepost door teigetje op dinsdag 12-03-2002 om 22:47:24
teigetje schreef:
> [ikben] WOW
Maar voor de rest ook wel goede film. 8/10.
----------------------------------------
Code #404: User not found
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op dinsdag 12-03-2002 om 23:09:18
kom net uit de bios.. Ali.. SUCKS BIG TIME.. waar ze bijna 3 uur over doen, kunnen ze makkelijk in anderhalf uur doen.. bored as hell kwam ik de bios uit
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
scrumstah
Huh ? Vaag...
Gepost door scrumstah op zondag 17-03-2002 om 23:40:23
kep afgelopen donderdag The others gezien met kweer en lou, zeeeeeeeer coole film vond ik zelf, goed verhaal, vooral het einde is wel ff van woooow,
[spoiler]
en het einde lijkt op die van sixth sense, alleen weten ze het hier veel beter te brengen, theeft echt een klap ofzoiets... sorry als dit een spoiler is
[/spoiler]
----------------------------------------
Signature
teigetje Gepost door teigetje op maandag 18-03-2002 om 07:31:01
The others is inderdaad ook wel koel, 7/10. Ik had de hele film al wel een vermoeden over het einde, maar HOE het gebracht werd, was toch wel ernstig goed.
----------------------------------------
Code #404: User not found
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 21-03-2002 om 12:11:48
Gisteravond Pi gezien op DivX (heeft IEMAND ergens de DVD er nog van gezien, behalve bij Amazon?).
Na uitgebreide hulde van araphor aan deze film viel ie toch wel tegen. Was wel goed, maar mijn inziens een beetje kort. Sommige punten hadden nog wat verder uitgediept kunnen worden. 7/10.
----------------------------------------
Code #404: User not found
araphor Gepost door araphor op vrijdag 22-03-2002 om 11:30:49


Eergisteren GO! gezien, leuke film van Doug Liman. Je ziet drie keer een verhaal over een aantal jongeren die met drugs en niet al te vriendelijke jongeren in contact komen. Steeds vanuit een ander personage. Goede muziek, VAAG verhaal. Groffe scenes.

7.5/10
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 22-03-2002 om 18:52:46
go is goed!!! 2 jaar geleden op Lowlands gekeken en dat was echt super!
McBouncer Gepost door McBouncer op maandag 25-03-2002 om 23:54:46
Ali G in da House
----------------------------------------
Is it coz I is black?
teigetje Gepost door teigetje op zaterdag 30-03-2002 om 17:39:28
Ik heb deze week Freddy Got Fingered gezien. Alhoewel veel mensen er wel tegenin zullen gaan, vond ik het verhaal toch wel beetje standaard (ok, het blijft een film over mensen). Er zitten wel wat ranzige/bizarre dingen in, maar het zou bijna een waar gebeurd verhaal kunnen zijn. *eek*

Ik had er meer van verwacht. 4 frambozen is wel overdreven hoor.

6/10: lager door standaard verhaal, hoger door Tom Green 'humor'
----------------------------------------
Code #404: User not found
aa`o
improsoned
Gepost door aa`o op zaterdag 30-03-2002 om 20:08:15
De sneak van afgelopen week: "I am Sam"

Met Sean Penn en Michelle Pfeiffer. Film gaat over een man met de intelligentie van een 7-jarige, die een dochter krijgt van een prostituee. Er gebeurd op een gegeven moment iets, waardoor de twijfel ontstaat of Sam dit kind kan blijven opvoeden, nu het ouder dan 7 jaar wordt. Nu gaat het erom, of Sam het kind mag blijven opvoeden of niet.



Een *erg* goede film, het acteerwerk van Sean heeft veel weg van Dustin Hoffman uit Rain Man.

De film BARST van goede muziek, vrijwel allemaal covers van The Beatles, en ook de scenes zijn vaak zo opgezet dat ze naar The Beatles verwijzen. (Het meisje heet 'Lucy in the Sky' ..

Regiseur: Jessie Nelson
8/10
----------------------------------------
<a href="http://www.outofbody.nl">Outofbody.nl</a>
aa`o
improsoned
Gepost door aa`o op donderdag 04-04-2002 om 09:27:23
He! De computer in de kubus is publiek! Dus wel netjes uitloggen, damnit!

Aldus TeiG.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-04-2002 @ 09:30:18 ]

----------------------------------------
<a href="http://www.outofbody.nl">Outofbody.nl</a>
aa`o
improsoned
Gepost door aa`o op donderdag 04-04-2002 om 09:30:34
Ok, nu wordt het tijd voor koffie. Zucht.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-04-2002 @ 09:30:56 ]

----------------------------------------
<a href="http://www.outofbody.nl">Outofbody.nl</a>
teigetje Gepost door teigetje op donderdag 04-04-2002 om 09:31:41
The Royal Tenenbaums (Cinerama, Rotterdam)

Met o.a. Gene Hackman, Ben Stiller, Gwyneth Paltrow, Danny Glover en Bill Murray.



De film gaat over een familie van 2 ouders, 2 zoons en een geadopteerde dochter, waarbij de kinderen alleen een of andere gift hebben. Alle kinderen zijn het huis uit, moeder woont alleen in het oude huis en de vader woont al jaren in een hotel. Nadat de vader erachter komt dat hij niet al te lang meer te leven heeft, besluit hij terug te gaan naar zijn oude huis en 'even' bij te praten. Verder speelt ook de buurjongen van de overkant een grote rol in de film.

Alhoewel we de eerste minuten konden genieten van een onzuiver beeld op het biosdoek, was toch het verhaal wel duidelijk. De beelden die we te zien krijgen van het verleden van de kinderen laten ook zien hoe ze in de huidige (goede) positie terecht zijn gekomen. Ze hebben echter allemaal een val gemaakt, waardoor ze net niet de briljante top hebben gehaald die ze hadden kunnen bereiken. Dit wordt pas later in de film (op mooie wijze, o.a. via een oude kleurentelevisie) in beeld gebracht.

Het acteerwerk is goed geslaagd; Ben Stiller zet met Chas Tenenbaum een overtuigende ('misschien' zelfs wel iets overtrokken) weduwnaar neer, die na een vliegtuigcrash zijn vrouw heeft verloren en alles in het werk stelt om niet ook zijn zoons te verliezen. Dit uit zich onder andere in uitgebreide brandoefeningen. Luke Wilson laat ons in Richie Tenenbaum een verloren tennisster zien, die op de top van zijn carriere 'een klein foutje' maakte. Verder speelt Gwyneth Paltrow Margot Tenenbaum, die als geadopteerde dochter zich het buitenbeentje van de familie voelt.

Qua beelden steekt de film ook goed in elkaar; ik had zelf het idee dat we ergens in de jaren 70 beland waren (dat zouden de jaren moeten zijn waarin de kinderen zijn opgegroeid) alhoewel aan het einde van de film duidelijk wordt dat het zich afspeelt in 2000/2001. De muziek sluit aan op de beelden, veel oude muziek van onder andere Bob Dylan, The Velvet Underground, The Clash en The Ramones.

Al met al een lekkere film, wel een 8 op de schaal van 10.

---

Om het verhaal trouwens nog wat moeilijker te maken: in real life zijn Eli Cash en Richie Tenenbaum broertjes van elkaar, en schijnen Margot (Gwyneth Paltrow) en Richie Tenenbaum (Luke Wilson) iets te hebben. Wild.
----------------------------------------
Code #404: User not found
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0083 sec.