Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op donderdag 16-06-2005 om 21:45:56
dit topic is er een beetje omwille van Slugger D die zaagde over niet diepgaand genoege topics.

Wel hier is dus mijn verhaal.

Ik lijd aan ADD, dit betekent Attention Difficit Disorder ofzo,
dit wilt zeggen dat ik concentratieproblemen heb. Ik kan me dus niet zo goed concentreren. WOrd zeeeeer snel afgeleid. Daarvoor neem ik medicatie, zoda ik me wel kan concentreren, rilatine.
Nu het punt is dat aan iedereen dat ik da vertel denkt dat ik hyperactief ben.

Wat niet waar is want dan heb je ADHD dit wilt dus zeggen Attention Difict Hyperactive Disorder ofzo. komt erop neer dat je concentratieproblemen heebt + hyperactief, dan moet je ook rilatine nemen.


Om terug tekomen op mijzelf, aan iedereen dat ik vertel dat ik ADD heb, denken ze allemaal direct, dat ik hyperactief ben. (wat niet waar is ) .. en dat vin ik nogal klote.. want dan komen er zo'n domme opmerkingen zoas "neem u pillekes jongen".

Ik ken ook mensen die ADHD hebben. Die dus wel hyperactief zijn, en aan die mensen scheelt niets, oke ze zijn een beetje hyperactief, en kunnen niet stilzitten, maakt niet uit , tis niet omdat ze ADHD hebben da ze mijn tanden gaan uitslaan..

Ik wouw dit dus puur vertellen om te proberen al die vooroordelen de wereld uit te werken.. dus mannen geef alstublieft een serieuze reactie, en zit hieronder niet nog meer vooroordelen uit je nek te lullen.
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Spliffmeister
katslauw
Gepost door Spliffmeister op donderdag 16-06-2005 om 21:50:52
Het is jammer, maar vooroordelen blijf je altijd houden. Ik heb mezelf er vaak genoeg op betrapt dat ik vooroordelen had over iemand, die daarna totaal anders bleek te zijn als ik dacht. Maar ik kijk eerst gewoon hoe iemand is, ik ga me niet anders tegenover iemand opstellen omdat ik 1 of ander vooroordeel over hem of haar heb... Je komt er vanzelf achter.

Maar mensen moeten gewoon respect hebben voor wie dan ook... waar je ook aan lijd, hoe je er ook uit ziet. Ik bedoel niet dat iedereen vriendjes moet zijn, maar ga ook niet zomaar dom lopen doen.

Maja, er zijn genoeg eikels tussen die 't woord respect niet kennen. Het beste is om er gewoon schijt aan te hebben... laat je niet beinvloeden door zo'n droplul.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-06-2005 @ 21:54:40 ]

----------------------------------------
Tot de schijt ons dood.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 21:57:53
Beter vertel je niet dat je ADD hebt maar concentratieproblemen en dat van die pilletjes kan je soms beter achter wegen laten ivm die opmerkingen. Als het natuurlijk nodig is dan wel, maar die benaming kan je dus beter weglaten aangezien de meeste niet weten wat het is en de link naar ADHD snel gelegt is...
Verantwoord Gepost door Verantwoord op donderdag 16-06-2005 om 22:04:26
Ik ben ook heel snel afgeleid, ga heel snel andere dingen doen. Vooral op school dan. Maar ik heb geen ADD geloof ik.
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op donderdag 16-06-2005 om 22:05:49
Ja dat doe ik ook... Ik zeg dat ik concentratieproblemen heb, en medicatie neem.

Het woord rilatine gebruik ik niet en de naam ADD ook niet, maar ik vind het maar erg dat het zo gaat..
Bedoel als ik vertel dat ik astma heb, dan vint niemand dat erg.
Of komen daar geen vervelende opmerkingen over. (of een enkele keer door een eikel )
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 16-06-2005 om 22:08:49
Quote:
Schaduw schreef op 16-06-2005 @ 21:57:53
Beter vertel je niet dat je ADD hebt maar concentratieproblemen en dat van die pilletjes kan je soms beter achter wegen laten ivm die opmerkingen. Als het natuurlijk nodig is dan wel, maar die benaming kan je dus beter weglaten aangezien de meeste niet weten wat het is en de link naar ADHD snel gelegt is...


Beetje sneu als gasten daarover gaan zeiken.
Maar ja, het is wel klote.
Er is inderdaad niks mis met ADHD-mensen, hoewel het soms irritant kan zijn, maar ja kennen zij niks aandoen eh.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op donderdag 16-06-2005 om 23:00:42
ahahah ik vind het altijd wel grappig hoe die gasten helemaal lijp gaan doen, een keertje zat er een gast die begon zijn hoofd tegen de muur te bonken zo erg.
ahahahah iedereen lachen, hij had een keer zijn pilletjes niet bij.
maar add is iets anders ja dat heb ik volgensmij ook heheh
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-06-2005 @ 23:05:53 ]

----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 16-06-2005 om 23:12:12
Quote:
DopeR schreef op 16-06-2005 @ 22:08
[...]

Beetje sneu als gasten daarover gaan zeiken.
Maar ja, het is wel klote.
Er is inderdaad niks mis met ADHD-mensen, hoewel het soms irritant kan zijn, maar ja kennen zij niks aandoen eh.


Er zijn nu eenmaal mensen die erg sneu zijn...
DHDG
Oja Joh?
Gepost door DHDG op vrijdag 17-06-2005 om 00:03:56
Als je er toch over wilt praten op een forum, kan je het beestje beter bij zijn naam noemen toch? Of had die beter een topic kunnen openen waarin die niks uitlegde erover maar gewoon zei dat die moeite heb om te concentreren? beetje loos ..

Heb een zus die ADHD heb en er eigenlijk veel te laat achterkwam.. Is best lastig voor die personen zelf om gewoon te functioneren maar het is ook niet echt makkelijk voor de omgeving ofzo, klinkt sneu en hard maar ik kan niet met ze omgaan, ook al kunnen ze er zelf niks aan doen
----------------------------------------
Dat is grappig, je ma zei gister precies hetzelfde ..
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op vrijdag 17-06-2005 om 19:04:43
Wel ik kwam er zelf ook pas laat achter dat ik concentratieproblemen had.

En trwns, ik noem het bij zijn naam als ik mensen beter ken.
Maar as ik zo mensen 1 dag ken dan zeg ik gwn concentratieproblemen
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
creative
Fresh
Gepost door creative op vrijdag 17-06-2005 om 19:09:46
Ik heb Attention Difficit Hyperactive Disorder.

En da's soms wel lache, maar ook wel vermoeiend
blablabla Gepost door blablabla op vrijdag 17-06-2005 om 20:32:35
ik heb ADD en borderline en ben reuze happy, af en toe beetje maf, maar dat is wel lekker
DHDG
Oja Joh?
Gepost door DHDG op vrijdag 17-06-2005 om 21:27:35
Je hebt borderline maar bent reuze happy? Als je het echt heb vind ik dat super cool voor je, weet hoe moeilijk dat is ..
----------------------------------------
Dat is grappig, je ma zei gister precies hetzelfde ..
MCXYO Gepost door MCXYO op zaterdag 18-06-2005 om 16:30:29
Ja dat wist ik aangezien ik psychologie studeer maar gewoon zeggen dat je een concentreatie stoornis hebt.

(veel achter de pc zitten kan dit trouwens verergeren wist je dat??)
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op zaterdag 18-06-2005 om 16:32:19
Verklaar je nader?
----------------------------------------
Days to come
MCXYO Gepost door MCXYO op zaterdag 18-06-2005 om 16:39:26
Het is door een wetenschappelijk onderzoek bewezen dat mensen die veel achter de pc zitten zich (significant) slechter kunnen concentreren in het algemeen.

EN als je al die stoornis hebt dat natuurlijk door andere factoren komt. Kan het zo zijn dat als je veel uren achter de pc doorbrengt het nog erger wordt.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-06-2005 @ 16:40:42 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 18-06-2005 om 19:30:38
Ik heb een variant van ADHD, ik heb drukke momenten, dat ik niet meer te houden ben achter elkaar onzinverhalen vertel. Ik kan dan niet stilstaan enzo.
Ben ook gevoelig voor caffeïne. "vroegâh" dronk ik ontzettend veel koffie en cola. Tegenwoordig alleen nog spa. Dus ben ik inmiddels redelijk gevoelig voor caffeïne, shiit, als ik een bakkie koffie drink ben ik echt niet te houden. beetje trillerig en onrustig enzo.
Jakyman Gepost door Jakyman op zondag 19-06-2005 om 18:21:13
ik had in me oude klas een kill die adhd had,, hij werd echt altijd focking snel boos,, maar hij was te slap om iemand echt pijn te doen ( of te pussy) maar toen gingen we hem altijd opfocken,, focking grappig was dat...

best wel lullig eigelijk...
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zondag 19-06-2005 om 18:28:17
Quote:
MCXYO schreef op 18-06-2005 @ 16:39:26
Het is door een wetenschappelijk onderzoek bewezen dat mensen die veel achter de pc zitten zich (significant) slechter kunnen concentreren in het algemeen.





als je games speelt stijgt je concentratie stijgt en je reactievermogen

Edit:

typfout
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-06-2005 @ 18:34:26 ]

----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Schaduw Gepost door Schaduw op zondag 19-06-2005 om 18:51:03
Vergeet de oog-hand coördinatie niet...
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op zondag 19-06-2005 om 19:14:34
ook en het langer ophouden van je behoefte
en meer koffie/frisdrank kunnen drinken

Edit:


[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-06-2005 @ 19:15:05 ]

----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op maandag 20-06-2005 om 13:18:21
Het is wetenschappelijk bewezen dat je van games spelen meer ruimtelijke inzicht krijgt.. (was onlangs nog opt nieuws)

vandaar da ik zo goed wiskunde kan
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.