Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 14:47:20
mag je als ouders je kinderen een opvoedkundige tik geven? waar ligt de grens tussen een tik en mishandeling? zou het weer meer moeten gebeuren in gezinnen? mogen meesters en juffen kinderen een tik geven?
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 14:49:19
Ik vind niet dat het een oplossing is alsje je kind een TIK geeft. Ligt er ook aan op wat voor manier. Er zijn kinderen die je echt bloed onder je nagels vandaan halen, jaa ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen.

Leraren moeten helemaal van kinderen afblijven!!
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 14:49:58
Asswhoopen mag best zolang het niet een structureel iets is. Ik ben er ook niks minder op geworden terwijl ik vroeger toch regelmatig over de knie moest
----------------------------------------
Days to come
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 22-06-2005 om 14:50:18
docenten nee

ouders ja, zollang het gen mep word/bloed uitstorting
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
mattie
ik ben ook zo
Gepost door mattie op woensdag 22-06-2005 om 14:52:40
op de basis school trok mijn leraar welleens kinderen aan hun oren of gaf ze schop onder hun kont, daardoor gingen er veel nederlandse kinderen weg er bleven bijna alleen marrokanen turken en allochtonen over, gek he?
----------------------------------------
degene die strijdt is degene die leeft
Crunx Gepost door Crunx op woensdag 22-06-2005 om 14:53:35
lol
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-06-2005 om 14:55:50
leraren nee en ouders ja....

Niks op tegen, wordt je hard van en soms is het de enisgte oplossing om iets duidelijk te maken.
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 14:56:42
ik vind dat je best af en toe een kleine tik op de kont mag geven, maar zou zelf andere straffen bedenken voor mijn kinderen. ik ben meer fan van het even uitrazen op de gang/geen cola vandaag/niet buiten spelen vandaag. ik heb zelf ook nooit een tik gehad van mijn ouders en ben toch eigenlijk best wel een brave puber geweest. maar goed zoals ik al zei: een tik op de kont moet kunnen, zolang het niet erg hard/vaak is en zolang het bij je kont blijft en niet ineens een klap in je gezicht wordt. leraren moeten gewoon van kinderen afblijven.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
Lady_Bounce
Gepost door Lady_Bounce op woensdag 22-06-2005 om 14:56:43
Ben ik het dus helemaal niet mee eens!
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 14:57:59
Quote:
Schaduw schreef op 22-06-2005 @ 14:55:50
Niks op tegen, wordt je hard van en soms is het de enisgte oplossing om iets duidelijk te maken.


denk je ? ik denk dat als jou als kind iets wordt ontnomen waar je echt veel waarde aan hecht, bijvoorbeeld niet buiten spelen/geen snoep/etc dat dat net zo veel effect heeft. Ik vond het altijd vreselijk als ik de hele avond op mijn kamer moest blijven..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op woensdag 22-06-2005 om 15:10:22
later als ik toestemming heb gehad van de overheid om me te reproduceren, dan laat ik me kinderen gelijk kennis maken met de ijzeren maagd

survival of the fittest
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
Schaduw Gepost door Schaduw op woensdag 22-06-2005 om 15:14:28
Quote:
Safire schreef op 22-06-2005 @ 14:57
[...]

denk je ? ik denk dat als jou als kind iets wordt ontnomen waar je echt veel waarde aan hecht, bijvoorbeeld niet buiten spelen/geen snoep/etc dat dat net zo veel effect heeft. Ik vond het altijd vreselijk als ik de hele avond op mijn kamer moest blijven..


Tja, ik was nooit zo'n rotkind... Maar ik ben vaak genoeg bij mensen geweest waar dat geen zin had. Voor geen cola haalden ze hun schouders op. Buiten spelen idem... Dan lijkt mij een tik op de kont effectiever maar dat vonden ze dan mishandeling...

Ik bedoelde het meer als laatste redmiddel..
FlowJob Gepost door FlowJob op woensdag 22-06-2005 om 15:41:05
Mijn ouder deelden mij ook wel eens een tik uit
of een schop of een slag, maar dat was ik omdat ik nooit
luisterde, een leraar? die horen van andermans kinderen af
te blijven. als ik straf kreeg accepteerde ik dat omdat ik me pa, ma, opa of oma het waren, maar ik heb ook geleerd van me pa en ma dat als het iemand anders was ik er best wat van mog zeggen of wat tegen doen ( wegrennen enz. )
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 22-06-2005 om 16:24:58
Ik vind dat leraren niet mogen,geef ze gewoon straf of buis ze.

Ouders,ja heb het zelf vaak en teveel gekregen.Want zoals mij leer je gewoon minder waarde hechte aan matriële dingen.Het enigste dat erg zou zijn is m'n schetsboek maar dan teken ik gewoon op m'n muren.Dus tikken mag.
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 16:27:52
ik vind dat je een kind nooit mag slaan er zijn altijd wel andere alternatieven voor straf te vinden en als je echt zon hopeloos kind hebt komt hij/zij vanzelf bij de instanties terecht

edit: als je een kind slaat als iets niet mag zal dit uitbetalen in het gedrag van je kind, hij pakt mijn speelgoed af, dat mag niet dus sla ik hem
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 16:29:03 ]

----------------------------------------
Kiphop baby!
AsbezT
check die bal gaan
Gepost door AsbezT op woensdag 22-06-2005 om 16:33:19
Wat voor straffen dan wel?
----------------------------------------
Practice like hell and play like heaven
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 16:39:29
je kun je kind iets geven bijvoorbeel huisarest of kamerarest, 2de optie iets wegnemen bijvoorbeeld tv of spelcomputer

het zijn maar wat voorbeelden
----------------------------------------
Kiphop baby!
FlowJob Gepost door FlowJob op woensdag 22-06-2005 om 16:49:20
even ter notitie, de tik was pas de laatste straf, die kreeg ik als ik niet luisterde
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 17:00:35
hebben ze wel eens je hele kamer leegehaald?
----------------------------------------
Kiphop baby!
FlowJob Gepost door FlowJob op woensdag 22-06-2005 om 17:05:09
neej, dat zou toch niet werken, ik zit toch de meeste van de tijd
beneden
----------------------------------------
http://img148.echo.cx/img148/4461/verant6bm.png
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:07:09
leraren niet

ouders wel, maar alleen in erge gevallen. Als iemand al naar z'n kamer is gestuurd maar dan blijft zieken, dan mag je hem wel over de knie leggen ja. Maar het moet niet structureel worden, en ook niet teveel pijn doen
En ik denk niet dat het kind er een trauma oid van zal krijgen, zolang het niet te vaak/zonder reden/ te hard gebeurd, kan het zelfs goed zijn
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
creative
Fresh
Gepost door creative op woensdag 22-06-2005 om 17:08:56
Ik ben er wel voor, zo lang het niet op mishandeling duidt, even iets duidelijk maken tegenover je kind, dat mag.

Als een kind wordt 'getikt' dan gaat het waarschijnlijk huilen omdat het (even, hier ga ik echter wel vanuit) pijn doet. Kinderen houden niet van pijn en zullen het 'iets' fout doen in de ogen van ouders dan ook snel achter wege laten.
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 17:18:18
Quote:
FlowJob schreef op 22-06-2005 @ 17:05:09
neej, dat zou toch niet werken, ik zit toch de meeste van de tijd
beneden


ik bedoel natuurlijk dat je dan ook kamerarest hebt

en nogmaals een kind dat wel eens een tik krijgt gaat dit ook bij andere kinderen doen dit heb ik op school gehad dus dat zal dan vast wel kloppen.Dit zijn namelijk ook normen en waarden die je je kind meegeeft. Ik zal eens kijken of ik er een onderzoek ofzo over kan vinden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 17:19:00 ]

----------------------------------------
Kiphop baby!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:20:53
ja maar dat is alleen als het echt vaak gebeurt, niet alleen bij speciale gebeurtenissen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Safire
Gepost door Safire op woensdag 22-06-2005 om 17:24:21
ik denk wel dat je als ouder sneller een tik uit gaat delen als eenmaal in de routine zit dat je kind een tik krijgt bij iets fouts..
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 17:39:12
ja, maar daarom moet je het ook alleen als laatste middel gebruiken, en normaal gewoon andere straffen geven (op de kamer zitten enzo)


----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 17:47:58
Mn ouders waren vroeger erg goed in mentale martelingen overigens. 6 weken huisarrest, en mn gehele collectie donald duckjes en suske en wiskes weggeborgen. geen tv, radio, computer. Ik had in ieder geval genoeg tijd om mn zonden te overdenken

Gelukkig is het allemaal nog goedgekomen
----------------------------------------
Days to come
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 18:16:03
Quote:
V.I.P. schreef op 22-06-2005 @ 17:39:12
ja, maar daarom moet je het ook alleen als laatste middel gebruiken, en normaal gewoon andere straffen geven (op de kamer zitten enzo)



dan gaan kinderen door totdat ze een tik krijgen kinderen zoeken altijd de grens op
----------------------------------------
Kiphop baby!
Dvince
Amateurklasse
Gepost door Dvince op woensdag 22-06-2005 om 18:16:32
Moet kunnen, wie niet horen wilt , moet voelen. Doodnormale regel, zolang je ze niet verwond of dood maakt vind ik het wel soms eens goed.
----------------------------------------
Ja toch, soms heb je flows op zak,
Ze jeuken hard, dan ben je aan de krabben,
We hadden dan maar even aan de shit lak
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 18:31:42
Quote:
Kipman schreef op 22-06-2005 @ 18:16:03
[...]

dan gaan kinderen door totdat ze een tik krijgen kinderen zoeken altijd de grens op


kinderen kunnen best redelijk zijn hoor

als je als ouder laat merken dat je teleurgesteld in ze bent, kan dat ook al veel helpen

en wie zegt dat, als kinderen al huisarrest hebben, ze nog verder gaan? 't is al kut zat hoor
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-06-2005 @ 18:36:58 ]

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 18:34:03
dat vind ik ook huisarest prima maar houdt het daarop of laat m een week niet internetten dat kan tegenwoordig nog beter werken
----------------------------------------
Kiphop baby!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 18:36:20
ja maar je moet ook kinderen de grens laten zien vind ik, en in dat geval kan over de knie erg goed helpen

het is niet schadelijk maar doet wel aardig pijn, en dat zullen kinderen zich een hele tijd herinneren

ff voor de duidelijkheid: ik ben dus ook voor 'normale' strafmethodes maar heel af en toe heb ik niets tegen over de knie
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 18:38:22
ja en ik ben dud echt tegen elke vorm van tikken uitdelen ook als laatste optie want een kind denkt dan als ik er met woorden niet meer uitkom bij mn vriendje is mijn laatste optie een tik om mijn gelijk te halen en leg dan maar eens aan je kind uit volwassen mogen het wel maar jullie niet
----------------------------------------
Kiphop baby!
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 18:40:54
ik ben zelf vroeger ook wel eens over de knie geweest, alleen bij de zogenaamde speciale gevallen, maar ik heb nooit een vriendje, of iemand anders, geslagen

wat je zegt klopt dus iig niet bij alle gevallen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 18:42:54
nee natuurlijk niet bij elk geval iedereen is toch zowiezo anders maar ik heb dat op school gehad dus het zal vast wel van invloed zijn dan
----------------------------------------
Kiphop baby!
Slugger-D
Moeder.
Gepost door Slugger-D op woensdag 22-06-2005 om 19:17:19
kaakstoten geven die kut kindjes.
----------------------------------------
ik breek brood, cake ook. ik word wakker rond een uur of 12 en ben nog steeds stoned.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 22-06-2005 om 19:31:43
Slugger jij was toch degene die een topic opende over dat het hier zo'n laag niveau was geworden.
En dat je weer discussies wou.
Nou reageer dan ook serieus en niet als een debiel kind dat een tik nodig heeft.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op woensdag 22-06-2005 om 19:35:10
Quote:
BattleCat schreef op 22-06-2005 @ 19:31:43
Slugger jij was toch degene die een topic opende over dat het hier zo'n laag niveau was geworden.
En dat je weer discussies wou.
Nou reageer dan ook serieus en niet als een debiel kind dat een tik nodig heeft.


Ik doe het niet vaak, maar deze post verdient het dan ook echt wel:

WORD!!!
----------------------------------------
Days to come
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op woensdag 22-06-2005 om 19:44:57
Maar verder met de discussie. Als je weet dat de kans bestaat dat je kind er agressief door KAN worden als je hem wel eens een tik geeft zou dat genoeg moeten zijn om te zeggen van, nee ik doe het niet.
----------------------------------------
Kiphop baby!
R-Gino
Buitengewoon.
Gepost door R-Gino op woensdag 22-06-2005 om 21:07:07
Ik ben zeker voor de opvoedkundige tik, kan geen kwaad en het helpt.

Leraren? Als ik van een leraar een tik krijg, krijgt ie er een paar terug..
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 22-06-2005 om 23:01:25
as mijn ouders mij een opvundige tik geven.. kunne ze er eentje trg verwachten..
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 22-06-2005 om 23:04:32
het gaat ook meer over jongere kinderen denk ik

al weet ik niet hoe oud jullie zijn...
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
MC Notorious
noto
Gepost door MC Notorious op woensdag 22-06-2005 om 23:05:49
Ik ben 16 :p is dat te jong voor u ? :p
----------------------------------------
_ I just wanna chill and twist a lot _
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 23-06-2005 om 09:27:24
Ik ben voor de tik ,tot een bepaalde leeftijd. Als je nog jong bent helpt het wel om te luisteren. Maar ik vind wel dat je een tik dan niet op het gezicht mag geven.
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op donderdag 23-06-2005 om 09:33:24

ik vind dat ouders best wel eens een tik mogen geven solang het maar niet vast is als er iets gebeurd maar ik heb wel eens van me leraar in groep 7 een tik gekregen en ben een keer tegen de verwarming gepleur oke ik was toen wel irri maar ik vinbd dat geen enkele leraar recht heeft een kind pijn te doen en ook andere mensen dan de ouders mogen dat ook niet mijn ouders geven mij bijna nooit een tik en vroeger ook niet en echt erg vond ik het toen ook niet
----------------------------------------
overdedreven dang
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op donderdag 23-06-2005 om 10:02:42
Quote:
[b]'De pedagogische tik noemen ze dat dan. Onzin. Een kind slaan is nooit pedagogisch. Kinderen leren zo dat je met geweld iets gedaan kunt krijgen", zegt Anne-Mie Drieskens, nationaal secretaris van de Gezinsbond.

----------------------------------------
Kiphop baby!
Safire
Gepost door Safire op donderdag 23-06-2005 om 13:24:18
ik sluit me geheel aan bij kipman.
----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
chester
www.leonchester.nl
Gepost door chester op donderdag 23-06-2005 om 14:36:02
Ik heb NOOIT huisarrest gekregen, omdat me ouders vonden dat het goed was voor kinderen om buiten te zijn. Een tik heb ik wellis gehad en ik denk dat je daar ook wel van leerd. Ik zal later me kind ook wellis een tik geven, maar nooit SLAAN. Een Tik is bedoeld om het kind te leren wat wel en niet mag, als je je kind egt slaat in zijn gezicht met je platte hand vind ik wel dat je te ver gaat.
----------------------------------------
onderschrift
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0117 sec.