Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
maruku
038040
Gepost door maruku op maandag 27-06-2005 om 15:35:24
OK, ik kon op het forum niets vinden hiervan, dus drop ik het hier maar. Misschien dat het ergens anders hoort, maar dan nog. Titel spreekt voor zich, drop hier een linkje naar foto's van hiphopconcerten.
Het meeste over fotografie leer je toch door erover te praten met anderen, dus leek me dat wel een goed idee om het op een hiphopforum te droppen.
Hier dan een paar foto's van mij, optreden van kubus, sticks en jawat op Virus festival in Eindhoven. Alles geschoten met een Nikon F70, Fuji Sensia 400 en Sigma 70-300 DL Macro Super

#1 - Wel een geslaagde foto, kubus op de achtergrond.


#2


#3


#4 - vooral met deze ben ik erg blij, ik mocht even het podium op (toestemming van Junte), maar werd snel weer weggeplukt door organisatie van Virus. Toch een mooie foto eraan overgehouden.

#5


Naja, comments op mijn foto's zijn altijd welkom. Drop hier foto's als je die hebt, maar dan wel echte foto's. Geen shit met je Nokia opgenomen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-07-2005 @ 12:57:10 ]

----------------------------------------
038A28 tot 040
Opgezwolle tot Kempi
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op maandag 27-06-2005 om 15:40:31
Dope foto's! Ik vind fotografie wel interessant, maar het is een nogal prijzige hobby. Heb er verder niet zo veel verstand van dus feed kan ik je niet geven.
----------------------------------------
Days to come
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 27-06-2005 om 15:42:26
netjes, fotografie is dope...

Maar als je naar een show gaat met camera om foto's te nemen... moet je dan nog op bepaalde dingen letten? (ik heb een normale digi cam, 5 pixels met 3x optische zoom)
limon
Gepost door limon (Oldschool) op maandag 27-06-2005 om 15:59:27
dope pics. Je mag altijd volledige albums naar ons opsturen, ff contacten met mij, dap of spade (namen + @nlhiphop.nl dan droppen we je party album in onze party album pics sessie!


----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
maruku
038040
Gepost door maruku op maandag 27-06-2005 om 17:30:06
Quote:
Schaduw schreef op 27-06-2005 @ 15:42:26
netjes, fotografie is dope...

Maar als je naar een show gaat met camera om foto's te nemen... moet je dan nog op bepaalde dingen letten? (ik heb een normale digi cam, 5 pixels met 3x optische zoom)


Als eerste is goeie gear echt wel belangrijk. Omdat je weinig licht hebt bij concerten, moet je een lichtgevoelige camera en lens hebben. Ikzelf schiet altijd analoog, dus ik doe er alles aan om mijn sluitertijd korter te krijgen, zodat de (vooral bij hiphop) bewegende artiesten scherp blijven. Een externe flitser is eigenlijk ook een must. Probeer te flitsen en tegelijk lang te belichten. Op camera's is dat vaak een icoontje van een nachtiets met een ster of een vlammetje of dat soort shit.
Ten tweede moet je regelen om binnen te komen. Bij de meeste plekken mag je gewoon niet fotograferen, tenzij je een persiets hebt ofzo. Probeer dus hookups te regelen met mensen die in control zijn. Gasten die feestjes organiseren, mensen die promo doen voor bladen, kranten, whatever. Maar het probleem daar weer is dat die mensen je alleen helpen als je echt dope gear hebt.
Als je foto's voor jezelf maakt, gewoon een compact meenemen, vlak voor het podium gaan staan en hopen dat je een lucky shot hebt. Het kan altijd. Als je gewoon een beetje gevoel daarvoor hebt, dan komt het wel goed. Ik zou zeggen, sleur dat ding gewoon een keer mee naar een nlhiphop feestje, zeg tegen de nlhiphop tjaps daar dat je op het forum gevraagd hebt (heb ik ook ooit nog gevraagd, maar ik ben al lang niet meer op een nlhiphop feestje geweest) of je kon fotograferen en doe je ding.

en @limon:
Ik heb nog geen volledige concerten, maar als ik een keer iets dopes vindt, dan mail ik wel een keer. Als je ooit nog een perskaart over hebt, kan die altijd bij mij terecht .
----------------------------------------
038A28 tot 040
Opgezwolle tot Kempi
creative
Fresh
Gepost door creative op maandag 27-06-2005 om 17:38:51
#4 is nu mijn msn pic, verder ook goeie foto's
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 16-07-2005 om 15:19:06
yeah yeah

vandaag me nieuwe cam binnen Canon EOS 350D met de standaard 18-55 mm lens
Deze week komt de Sigma 200mm lens binnen

Als vervanging van me oude trouwe Canon G3.

Dus verwacht de betere foto's van Splash dit jaar
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
creative
Fresh
Gepost door creative op zaterdag 16-07-2005 om 17:06:24
whoooohoooooo, nieuw forum en nieuwe cam, wat wil je nog meer
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zaterdag 16-07-2005 om 17:09:38
De nieuwe frontpage, maar die verwacht ik niet voor 1 januari
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 21-07-2005 om 12:47:40
Sjawel jawel...


De nieuwe cam met Sigma 55-200mm lens er op en de 18-55mm standaard lens er naast Eindelijk weer echte foto's maken
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 21-07-2005 om 12:50:08
ziet er duur uit...
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 21-07-2005 om 12:50:29
Toe maar....brute shit gek.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 21-07-2005 om 12:54:27
Quote:
Schaduw schreef op 21-07-2005 @ 12:50
ziet er duur uit...

Helaas ziet het er niet alleen duur uit, maar is het ook duur. Aan de andere kant kan je er wel verdomd goeie foto's mee maken
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 21-07-2005 om 12:55:03
enge stalkcamera
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 21-07-2005 om 12:56:02
hehe , word

Ik zie spade al opeens uit een vuilnisbak springen en fotos maken...
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 21-07-2005 om 12:57:07
ergens in een boom hangen foto's van blote vrouwen bij het zwembad.
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 21-07-2005 om 12:57:42
Met die lens kan dat uit z'n slaapkamer in de badkamer van de overbuurvrouw
Lau Gepost door Lau op donderdag 21-07-2005 om 12:59:42
Spade van der Meijden...

Dope camera, goed gedaan.
----------------------------------------
Geen icoon is koeler!
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op donderdag 21-07-2005 om 13:01:17
Zolang hij maar shared vind ik het allemaal goed....
----------------------------------------
clonebabybeats baby
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 21-07-2005 om 13:13:12
Uitgezoomt
Ingezoomt

Zie het verschil
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-07-2005 @ 13:14:00 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
TiM-Ow
uhuh..
Gepost door TiM-Ow op donderdag 21-07-2005 om 13:23:40
zooo

die caravan viel me in de eerste foto neit eens op

scherpe kwaliteit
----------------------------------------
fuck yu
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 21-07-2005 om 13:24:06
Zo.... das niet mis

netjes spade!
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op donderdag 21-07-2005 om 13:28:55
Quote:
TiM-Ow schreef op 21-07-2005 @ 13:23
zooo

die caravan viel me in de eerste foto neit eens op

scherpe kwaliteit

hehe en dan staat die op laagste kwaliteit
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 21-07-2005 om 13:29:40
weuw, zieke shit gek.
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0193 sec.