Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 28-07-2005 om 09:51:04
AMSTERDAM - Mensen die online illegaal muziek uitwisselen zijn ook degene die het meeste geld uitgeven aan legale muziekdownloads. Dat is gebleken uit onderzoek van onderzoeksbureau The Leading Question. Zij downloaden zelfs vier en een half keer zoveel legale liedjes als de gemiddelde persoon. Dat schrijft de BBC.

De muziekindustrie er zou volgens het onderzoek beter aan doen muziekruilers te verleiden tot het gebruik van legale alternatieven in plaats van juridische maatregelen tegen ze te treffen. Volgens het bureau zijn de legale downloads dit jaar al verdrievoudigd. In het eerste half jaar van 2005 zijn er al 10 miljoen liedjes op legale wijze gedownload.

Gesteld wordt dat mensen die vaak illegaal muziek downloaden gemiddeld zo'n acht euro per maand uitgeven aan legale muziekdownloads. Gewone muziekfans besteden gemiddeld zo'n 2 euro aan legale muziekdownloads.

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat muziekliefhebbers die het niet zo nauw nemen met piraterij hooggewaardeerde klanten zijn, aldus Paul Brindley van The Leading Question.

De onderzoekers benadrukken dan ook dat het een mythe is dat illegale downloaders geldwolven zijn die tegen alle regels in muziek gratis willen hebben. Echte muziekliefhebbers zijn in werkelijkheid juist heel enthousiast over betaalde diensten, mits ze waar voor hun geld krijgen.
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 28-07-2005 om 11:54:33
dat laatste klopt niet egt denk ik
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Mip
Gepost door Mip op donderdag 28-07-2005 om 12:36:47
daarom zullen ze het ook vast benadrukken
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 28-07-2005 om 13:08:01
Quote:
cml.exe schreef op 28-07-2005 @ 11:54
dat laatste klopt niet egt denk ik


Toch geloof ik sneller de uitkomst van een onderzoeksbureau dan jouw vermoedens.

Ik zit zelf denk ik op gemiddeld 60 euro per maand aan muziek. Voornamelijk CD's.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 28-07-2005 om 13:16:14
ik geloof ook dat mensen die met muziek bezig zijn en alles meer kopen dan normale mensen. Ok iedereen download van alles maar daar gaat de omzet echt niet van achteruit. Goede cd's met mooie hoesjes is toch mooier.
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 28-07-2005 om 13:37:30
Ik koop nog net zoveel cd's als dat ik deed voordat ik de beschikking had over 20 gb datalimiet permaand. Het verschil is nu alleen dat je minder snel miskopen doet omdat je alles eerst kunt downloaden en keuren/proeven.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 28-07-2005 om 14:07:43
Quote:
Huussuh schreef op 28-07-2005 @ 13:37
Ik koop nog net zoveel cd's als dat ik deed voordat ik de beschikking had over 20 gb datalimiet permaand. Het verschil is nu alleen dat je minder snel miskopen doet omdat je alles eerst kunt downloaden en keuren/proeven.


idd, illegale downloaders willen niet dat hun geld weggegooid wordt aan muziek die ze na aankoop toch nix aanvinden. Dat heeft nix met een geldwolf te maken vind ik
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op donderdag 28-07-2005 om 16:00:56
sinds ik veel muziek download, koop ik alleen meer cd de laatste tijden geloof ik.. als ik een artiest bv echt dope vind koop ik automatisch een cd ervan..
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.