Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
aa`o
improsoned
Gepost door aa`o op zondag 19-05-2002 om 14:59:20
ZIEK wordt ik ervan, van die programmaatjes die ongevraagd worden geinstalleerd. Programma's zoals Kazaa en Audiogalaxy begonnen hiermee, maar het lijkt alsof nu via websites ook steeds programmaatjes worden geinstalleerd.

Zojuist heb ik Audiogalaxy geinstalleerd en was na de installatie ook meteen voorzien van een 'Defender' virusscanner, die ineens naast m'n al bestaande virusscanner draaide, tevens merkte ik dat er INEENS een firewall 'Stop Sign' aan het draaien was, zonder dat ik hier om heb gevraagd. Audiogalaxy gaat dus ook direct weer de prullenbak in.

Vorige week kwam ik op een website terecht, waarna er ineens tientallen nieuwe icoontjes op mijn desktop verschenen. Ook kwamen er op diverse plaatsen in mijn startmenu shortcuts terecht naar programma's die ik nooit geinstalleerd heb en de bookmarks van zowel Netscape als Internet Explorer waren aangevuld met een vijftigtal links naar de meest suffe sites die je je maar kunt bedenken.

Ik heb nu een programmaatje draaien, 'Ad-aware', dat je pc telkens bij het opstarten afzoekt naar deze spyware, en nu, na minder dan een maand, zijn er al 123 spyware programmaatjes verwijderd. En ik installeer echt niet veel programma's.

Ik vraag me af: Mag dit wel? Zijn hier geen wetten/regels voor? Ik kan me voorstellen dat deze spyware helemaal een RAMP moet zijn voor minder ervaren computergebruikers..
----------------------------------------
<a href="http://www.outofbody.nl">Outofbody.nl</a>
Spike Gepost door Spike op zondag 19-05-2002 om 15:55:10
volgens mij zit er een license agreement bij de software die je download van internet en installeerd op je machine, waarin staat als je het installeerd dat je dan akkoord gaat met een aantal zaken, waaronder het spy-ware principe voor dat stukje software
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op zondag 19-05-2002 om 21:13:59
Hehehehe... Ik weet!

Internet is klote aan het worden! Laatst heb ik een gig aan .exe en .zip bestandje moeten wissen die automatisch via een netwerk verbinding naar m'n /windows/temp map geupload werden. Gekkenhuis!
Maar de virusscanner die je bij Audiogalaxy krijgt kun je tijdens het installeren weg vinken. Heb ik ook gedaan vandaag en verder geen geen last mee gehad. Kazaa gebruik ik sowieso niet meer want ik haat bonzai buddy's, offercompanions en gator dingen die automatisch geïnstalleerd worden.

Als het erger wordt... dan zullen we maar andere hobby's moeten zoeken!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Spike Gepost door Spike op dinsdag 21-05-2002 om 09:52:51
Tip: gebruik E-Donkey i.p.v. Kazaa en zijn collega's, E-Donkey is (nog) geen spyware en kun je nog meer mee downloaden :cool:
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 21-05-2002 om 11:34:30
Spyware is in zekere mate legaal. Het moet volgens de Amerikaanse wet door de gebruiker te verwijderen zijn en er moet een duidelijk zichtbare vorm van reclame aan zitten. (dus het mag geen reclame in andere applicaties stoppen). Helaas worden doordat Spyware in de US legaal is veel mensen het slachtoffer doordat zowat alle spyware ook uit de US komt en het dus onder het US rechtstelsel valt. In de NL heb je dus zonder Spyware wetten weinig in te brengen hiertegen.
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
biertje
cola ?
Gepost door biertje op dinsdag 21-05-2002 om 12:40:24
Probeer dit eens :

[qoute]
Ad-aware 5.81 -http://www.lsfileserv.com/ -
Ad-aware is a free multi spyware removal utility that scans your memory, registry and hard drives for known spyware and scumware components and lets you remove them safely. It is updated frequently.
If you are new to Ad-aware, we recommend you read the getting started tutorial.
[/qoute]

btw .. er schijnt een europeese regel in de maak te zijn die spyware illegaal maakt..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-05-2002 @ 12:43:05 ]

----------------------------------------
geen
aa`o
improsoned
Gepost door aa`o op dinsdag 21-05-2002 om 12:53:01
Best grappig, hoe jij quote schrijft

[edit]
ps:
Quote:
aa`o schreef ergens hierboven:
Ik heb nu een programmaatje draaien, 'Ad-aware', dat je pc telkens bij het opstarten afzoekt naar deze spyware, en nu, na minder dan een maand, zijn er al 123 spyware programmaatjes verwijderd. En ik installeer echt niet veel programma's.

[/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-05-2002 @ 12:54:11 ]

----------------------------------------
<a href="http://www.outofbody.nl">Outofbody.nl</a>
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op dinsdag 21-05-2002 om 16:59:00
Quote:

btw .. er schijnt een europeese regel in de maak te zijn die spyware illegaal maakt..



Laat ons allen de bedenker hiervan heilig verklaren.....hoezeeee
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op woensdag 22-05-2002 om 08:09:40
Het punt is dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je wel en wat je niet kan verwijderen...
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
teigetje Gepost door teigetje op woensdag 22-05-2002 om 08:12:29
nasibal schreef:
> Het punt is dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je wel en wat je niet kan verwijderen...

Eigenlijk is het heel simpel.. alle software die je hebt gekocht kun je laten staan, alle andere software moet je weggooien. Gekochte software bevat namelijk nooit spyware...
----------------------------------------
Code #404: User not found
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op vrijdag 24-05-2002 om 20:38:27
Quote:

Gekochte software bevat namelijk nooit spyware...



en wat bevat windows dan? zeker spionnenwaar
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.