Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Rem
Tourist
Gepost door Rem op maandag 26-09-2005 om 22:53:46
Quote:

Muziek is vanaf het begin belangrijk geweest voor rapper Jawat!, aka Raoul Geerman. Het loopt als een rode draad door zijn leven. Van kinds af aan luistert hij al veel, ook naar de serieuze en moeilijkere muziek. Het is er dus bijna letterlijk met de paplepel ingegoten bij de rapper.

Vader en moeder gingen uit elkaar nog voor Raoul vijf was. Het was geen makkelijke tijd voor een alleenstaande moeder met vijf kinderen. Raoul hielp als oudste noodgedwongen mee in de opvoeding van zijn broertjes en zusjes. "Mindere tijden zijn relatief. Ze gaan ook weer voorbij. De muziek heeft ons er doorheen geholpen."

Toch heeft hij wel een vaderfiguur gemist als opgroeiende jongen. Hij kwam aandacht tekort en begon zich meer en meer af te zonderen. Ook op school wilde het niet vlotten. "Ik heb een probleem met autoriteiten. Ik kan er niet tegen als mensen iets over me te zeggen hebben. Ik ben echt een etterbak geweest." Mede daardoor werd hij maar liefst negen keer van school gestuurd. Op een gegeven moment was de familie gedwongen naar een andere stad te verhuizen om nog een school te kunnen vinden voor Raoul. Maar wat begon met kattenkwaad, werd steeds erger. Jatten, inbreken, joyriden, hij heeft het allemaal gedaan. "Onderbewust weet je dat het fout is, maar je gaat steeds verder. Je moet je bewijzen tegenover je vrienden." In totaal heeft de rapper iets meer dan een jaar vastgezeten.

Inmiddels gaat het weer uitstekend met Geerman. Hij wandelt stevig door op het rechte pad en heeft zich volledig op zijn muziek gestort. "Ik heb geprobeerd te studeren, maar daar kon ik de tijd niet voor opbrengen. Ik weet dat ik het in principe kan, maar ik wil gewoon met muziek bezig zijn. Daar gaat al mijn energie in zitten." En juist de muziekindustrie is een wereld die hard tegen kan vallen. "De muziekindustrie kan inderdaad heel deprimerend werken. Maar ik wil tegenover de mensen van wie ik houd bewijzen dat het me gaat lukken."

Luister naar het hele interview dat Leonieke Daalder had met rapper Jawat!

hier dus
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Capone
US = Nazi
Gepost door Capone op dinsdag 27-09-2005 om 12:21:45
Luister naar het hele interview dat Leonieke Daalder had met rapper Jawat!

waar??
----------------------------------------
doe een stap naar achter en geniet hoe jullie je belachelijk maken
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 27-09-2005 om 12:23:56
ik gok bij het oranje blokje waar staat 'hier dus'.

gok ik maar hoor
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 27-09-2005 om 12:40:09
Nou dat is voor mij ook nog ff zoeken...
Op de een of andere manier zie ik nergens een link staan naar die audiostream.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Noedels
DE GRW IS GAAF
Gepost door Noedels op dinsdag 27-09-2005 om 12:42:39
Inderdaad ik kan ook niks vinden, maybe komt het interview op 2voor12 radio ofzo (??) en niet op web.
----------------------------------------
clonebabybeats baby
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op dinsdag 27-09-2005 om 12:43:06
hummm ja , gister zag ik die link ook nog staan nu niet meer
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op dinsdag 27-09-2005 om 13:17:15
Ziel en Zaligheid Jawat

edit: buh, link werkt niet, nou typ dan maar "Leonieke Daalder Jawat" in het zoek machientje van 3voor12 dan kom je bij de audio

edit 2: link gefikst

[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-09-2005 @ 13:56:54 ]
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 27-09-2005 om 13:45:47
En nu wel!

tnx man.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0085 sec.